Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

V 14. 11. 2019 na 15:55, PetrKV napsal:

Jaký typ má být nastaven u 70Ah Varty AGM? fleece, nebo binary agm? Bylo tam původně myslím vliece..

A je důležitý zadání výrobce? Mám tam napsáno JCB od původní bateriee také Varta AGM 68Ah.

Kapacita se změní na 70Ah to jediné vidím asi jasně.

 


Nastavil bych Fleece (AGM). Binary_AGM je pro nabíjení baterie analogovou nabíječkou, která umí jen dva stavy (proto binární), zapnuta a vypnuta. V nových autech je nabíjení řízeno elektronicky, tak určitě zvolit Fleece (AGM).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, diky už v pátek jsem tam zajel znovu ať mi to opraví na Vliece, to tam bylo u originálu. Výrobce také zůstal JCB, ten ani nešel změnit.. pouze kapacita ze 68 na 70 podle nové baterie. A změnili jsme výrobní číslo původní samé jedničky na část z nové baterie, celé, se nevešlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Už se pár dní hraju s měřením a pozorováním jakým napětím nabíjí superb. Je to 2,0 tdi 140Kw a rekuperace vypnutá od ferdy.

Vyměnil jsem baterku AGM Varta za AGM Exide. Přes VCDS jsem měl nastaveno binary AGM a posléze Vleece. Obě dvě nastavení při teplotě malinko nad 5 stupňů po zapnutém NT na rozehřátí auta před jízdou cca 40 minut, tak po nastartování nabíjecí napětí 14.9 až 15 voltů a pak to postupně padalo po ujetí cca 20km a stavu nabití cca 95% baterky až ke 13 voltům.

Po snížení teploty cca na 1 stupeň stejné zatížení 40 minut NT a pak zase jízda, ale tentokrát nabíjecí napětí mezi 15 až 14.8 volty, kde to setrvá i 100 km. Baterka nabita na 97% a napění stále 14.8 voltu. Mezi testováním vždy stání auta přes noc.

Po zapnutí světel a rožnutí hlavních světel dojde ke snížení nabíjecího napětí na konstantních 13.5 voltu. ( nepochopil jsem k čemu je to dobrý? ).

U mého auta teda neplatí, že po vypnutí rekuperace dochází k trvalému nabíjení 13.5 voltu.

Těch 15 voltů mě přijde dost na nabíjení AGM baterky, tak jsem tam vyzkoušel nastavit Wind12V, EFB a EFB+. U všech nabíjení stejné konstantně 14.2 voltu. Opět po zapnutí světel 13.5 voltu.

Tak jsem to nechal na EFB+ a sleduju, jak se to bude tvářit. Zkracovat životnost nové AGM baterce se mi fakt moc nechtělo.

Těch 15 voltů je opravdu hodně.

Jo jinak měřím neustále voltmetrem do zapalovače, který jsem porovnával se zapnutým VCDS na jednotce 19. Porovnával jsem i multimetrem. Ten voltmetr v zapalovači ukazuje oproti VCDS cca o 0.1 V míň.

Hlavně ukazuje jen jedno desetinné místo, takže 14.8V nebo 14.85V ukazuje stále 14,8 voltu. Ale s tím se dá žít :-).

 

 

 

IMG_20191228_100100.jpg

IMG_20191228_105358.jpg

IMG_20191228_112803.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak ještě doplním pár poznatků.

Nastavil jsem všechny možné tipy baterií, která VCDS nabízí a stejně při teplotách pod nulou dobíjí až 15V.

Při teplotách nad nulou se to kapánek zlepší, kdy maximální nabíjecí napětí nedosahuje 15V ale běhá někde mezi 14.4 až 14.8V.

Vytažený konektor u čidla na baterce ( kontaktu ), navykazuje žádnou změnu.

A nová funkce ( vlastnost ) po vypnutí rekuperace, že po zapnutí a rozsvícení hlavních světel dojde ke snížení napětí na 13.5V je opravdu vlastnost u vypnuté rekuperace.

Kontoloval jsem u jiného superba 3 a octávií 3 tuhle vlastnost ( auta mají funkční rekuperaci ) a tam po zapnutí a rozsvícení hlavních světel nedochází k žádnému snižování nabíjecího napětí.

Tohle mi docela vadí, protože pokud použiju NT už za tmy a pak odjíždím a musím svítit, tak auto nedobije baterku na 100% ani po ujetí 100 km.

Pokud auto dobíjí naplno, tak baterka se z cca 83% na 100% nabití dostane po ujetí cca 16 - 20Km.

Takže jsem rád, že mám rekuperaci vypnutou.

 

  • Díky 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked uz nas tu potrebu, tak to meraj na baterke, tomu meraniu v zapalovaci by som neveril. Budu tam ubytky a moze to skreslovat. Vag tiez neviem ci mera realne na baterke. Proste ked chces vediet ake je napatie na baterke meraj to tam. Lebo vsade inde nameras nieco ine, ak dobija altik, na nom nameras 15V ale na baterke uz menej. Navyse nabita baterka pri 15V bude odoberat tak cca 2A a plynovat. 

Inak predpokladam ze by tam malo byt dobre sledovanie kapacity baterie ajej nabitia. Tj jednotka presne vie kolko energie sa odobralo a kolko treba doplnit. Tak ze kludne moze drzzat na baterke 13V, vsetko taha altik a baterk je na 80% nabita. Po starte ke vypocitane kolko sa odobralo energie  kolko prudu treba natlacit do baterky aby bola ok. 

Proble. Je v ekologii. Baterka sa kludne bude drzat na 60% po starte a cakat na deakceleraciu aby sa nezvysovali emisie a doslo l dobitiu baterie, lenze kto jazdi plyn brzda tak ma smolu a odrovna baterku rychlejsie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

atlan: to měření v zapalovači je orientační. Celou tu dobu měření jsem jezdil s noťasem na sedačce spolujezdce a na něm zapnutá VCDS na jednotce 19, kde jsem sledoval aktuální nastavené hodnoty. Viz fotky výš.

Nevím, kde jinde zjistit aktuálnější hodnoty než na jednotce.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
před 11 minutami, headerTDI napsal:

Jestli máš webasto a tažný, tak tam bude AGMka a pokud dodržíš stejný AH tak nic kodovat nemusíš ;)

 

edit: protože jinak se tam koduje výrobce, výrobní číslo, a datum výroby a to nemá na funkci vliv.

Kódování je prý potřeba, aby systém, co se o baterií stará, poznal, že je tam nová. I když bude úplně stejná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte. 

Auto mi stalo 2tyzdne na dvore, kvôli mojej karanténe. Čiže sa s ním nejazdilo.Dnes mi karanténa skončila, tak som chcel ísť ráno na nákup. Bolo - 2'C tak som si zapol Webasto.Po asi 20min. som chcel naštartovať... 

Ale batéria bola KO

Tak som pripojil štartovacie káble a s pomocou druhého auta naštartoval. 

Za celý deň som prejazdil asi 200km.Ziadny problém,auto štartovalo. 

Rozmýšľam, ze dám baterku na noc nabijat.

Ma to zmysel? 

Nestihla sa "dobiť" sama počas dňa? 

Ak budem nabijat... 

Nabijacku pripojiť klasicky na + a na -? 

Odpojiť konektory z batérie? 

Alebo môže ostať pripojená k autu? 

 

Nemeral som jej aktuálne napetie, lebo nemám s čím... 

 

A ešte niečo... 

Keďže som pri štartovani prerušil Webasto, tak sa začalo z jeho uloženia (pod pravým, spolujazdcovym svetlom) 

veľmi dymit.

Treba nechať Webasto "prečistiť" ? 

Alebo to nechať tak... 

 

Ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...