Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

Jestli měříš napětí baterie hned po vypnutí motoru, tak ten údaj ti je k ničemu.

Jestli chceš, aby se ti baterie dobíjela během jízdy co nejvíc, musíš vypnout inteligentní dobíjení, rekuperaci energie, SSS. Jinak budeš prostě po každé jízdě odstavovat auto s polovybitou baterií, i když tu baterii nabiješ před jízdou nabíječkou. Do druhého dne ti polovybitá baterie vydrží, 14 dnû s nezávislým topením před startem už ne, to sis už sám vyzkoušel.

Inteligentní dobíjení, rekuperace energie a SSS lze nejjednodušeji vypnout vytažením přebytečněho konektoru na mínusovém pólu autobaterie.

 

IMG_20180920_121556.thumb.jpg.67f04486b3a35fab9faf53747d22e0fa.jpg

IMG_20180920_121649.thumb.jpg.2f585a9a204a43ddc429e57c08aa22f7.jpg

  • Pozitivní 3
  • Negativní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No řekněme, že ten "přebytečný" konektor tam není úplně přebytečný a informace z něho nepoužívají pouze systémy "kurvící" baterku, ale je docela důležitý třeba zrovna pro systém dobíjení...bylo tady na fóru o tom napsáno hodně, takže se mi to nechce znova celé vypisovat.

Jsou mnohem lepší postupy jak odstranit zmiňované špatnosti, StartStop umí kdokoliv kdo má VCP(i když nevím jak je to aktuálně u MR20). Rekuperace je už jiné soustíčko a to umí pouze Ferda(pokud se pletu tak mě ukamenujte).

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Jaroslav75, který mi dal "Negativní" hodnocení, přidávám zápis hlasování o emisích z Bruselu. Pro zpřísnění emisní normy hlasovali v Bruselu: Pavel Telička (HLAS), Petr Ježek (HLAS), Pavel Svoboda (KDU-ČSL), Jaromír Štětina (TOP09/STAN), Luděk Niedermayer (TOP09/STAN), Jan Keller (ČSSD) a Olga Sehanlová (ČSSD).

hlasovani emise_27_3_2019.pdf

Editováno: , autor: Caster
Upřesnění jmen europoslanců
  • Líbí se mi 1
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uf Castere, ale tady přece nejde o to který idiot to vymyslel, ale přece o to co všechno tento tebou nazvaný konektor v autě dělá a jak jsem napsal nejde jen o info pro rekuperaci či inteligentní dobíjení, bez tohoto konektoru nemá informaci systém buzení alternátoru a v některých případech se může stát že se alternátor nevybudí a nedobijí vůbec!!!!

Je sice hezké tady nesmyslně brečet kdo kde proč a za co hlasoval(já bych je také osobně raději poslal na pole aby viděli co je to práce), ale o to, že si to auto ničíš ještě víc než ti odhlasovali výše zmiňovaní...zkuste se zamyslet nad tím co píšete a hlavně kde, tady to není politická debata na to je tady sekce nazvaná hospoda...

PS: Mínusy si tady rozdává kde kdo aniž by o tom přemýšlel..že Šuldo?

  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Bladik napsal:

Uf Castere, ale tady přece nejde o to který idiot to vymyslel, ale přece o to co všechno tento tebou nazvaný konektor v autě dělá a jak jsem napsal nejde jen o info pro rekuperaci či inteligentní dobíjení, bez tohoto konektoru nemá informaci systém buzení alternátoru a v některých případech se může stát že se alternátor nevybudí a nedobijí vůbec!!!!


Co ten konektor dělá, je dobře popsané v článku "Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?". Je také spolehlivě vyzkoušeno a ověřeno, že jeho vytažením dojde k přepnutí na staré, dobré, "konvenční nabíjení", kdy elektronika reguluje nabíjení podle teploty vzduchu a baterii nabíjí na 100%.  Vzpomínám si, že dříve mi baterie v autě vydržela v pohodě 11 let.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohu dát k dobru pouze mojí osobní zkušenost, kdy jezdím s vypnutým (rozpojeným) konektorem přes dva roky, baterie mi přijde v lepší kondici než před tím, žádné problémy neregistruji (ani v historii závad není žádný zápis) a jsem s tím prošel i přes technickou kontrolu. (zapomněl jsem ten konektor před prohlídkou zapojit)

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Bladik napsal:

 

bez tohoto konektoru nemá informaci systém buzení alternátoru a v některých případech se může stát že se alternátor nevybudí a nedobijí vůbec!!!!

 

 

To je zcela mylná a nepodložená informace. Spíš naopak. Kdo nějaký čas s odpojeným konektorem jezdí a současně sleduje jak auto dobíjí, tak potvrdí, že s odpojeným konektorem se auto chová k akumulátoru velmi ohleduplně - viz to, že se zvyšující se venkovní teplotou se snižuje dobíjecí napětí, takže nehrozí přebíjení ke kterému by s trvalými 14,5 V určitě docházelo. Výrobce s možností provozu v tomto režimu zcela určitě počítal,protože kdyby ne, tak to dobíjí např trvale 14 V a současně se rozsvítí oranžová kontrolka poruchy motoru na přístrojové desce, aby byl řidič nucen vyhledat servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já možná ještě doplním jeden poznatek. Když jsem po cca. 2 letech otevřel krytky u baterie, tak jsem zjistil, že je málo zaplavená a horní část článků byla na suchu, tj. koukaly z elektrolytu ven. Tak jsem to doplnil destilkou. 

No a po dalších dvou letech s odpojeným konektorem ten elektrolyt nebylo potřeba dolévat.

Editováno: , autor: Martin Bednář
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přiznávám, že o odpojení uvažují..Po tom, co mi baterie po necelých 3letech odešla. A hlavně, v nejhorších stavech při ranních startech byla, když jsem den předtím jel například 250km bez zastavení. Při kratších cestách okolo komína nebyl problém, asi to v tu chvíli dobíji lépe, tedy moje zkušenost.

Editováno: , autor: PetrKV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PetrKV: to je přesně důsledek ID. Při kratších jízdách a zapnutých větších spotřebičích je auto nuceno dobíjet. Pokud se ale jede delší trasa zejména na dálnici bez zapnutých větších spotřebičů na tempomat, tak ID udržuje napětí na 11,9 - 12,1 V. Jakmile systém vyhodnotí vybití pod určitou úroveň (při 20 stupních je to 70%), tak se napětí zvýší na 13 V. Ale jenom na chvíli než se baterka nabije na požadovanou úroveň. Pak to zase spadne na cca 12 V. Při jízdě na tempomat rekuperace v podstatě neprobíhá, takže po delší jízdě v tomto režimu baterka moc nabitá nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokusím se sesumírovat všechny informace a každý ať se rozhodne podle svého nejlepšího vědomí a svědomí:

1. V případě že odpojím konektor odpojím autu informaci o protékajícím proudu, napětí a teplotě baterie ... je tomu tak?

2. Ano deaktivuji tím Start/Stop, inteligentní dobíjení a rekuperaci

3. Od té doby nabíjím baterii max. napětím 14,3V

 

Teď otázky na který si musí každý odpovědět sám podle výbavy svého vozu:

1. Jaký typ baterie je v mém voze nainstalovaná?

2. Jaké napětí je nutné pro nabíjení mé baterie, aby se nabyla na 100%?

 

To Jarda-K .. tohle je podložená informace, které jsem prvotně také nevěřil, osobně jsem si to změřil na svém SUPIII z roku 2015. Po nastartování pouze napětí baterie solidně kolísající pod 12V, po protočení motoru nad 3000(kdy dojde k vybuzení i s odpojeným konektorem) nadále stabilní napětí 14,3V. To jestli to samé udělá např. zapnutí nějakého spotřebiče, jako je vyhřívání nevím, to už jsem netestoval.

 

Ano Šuldo to je právě ten problém, já se nad tím zamyslím a možná domýšlím nějaké věci hlouběji, ale vždy je těžké uznat to že může mít pravdu někdo jiný a nechat si poradit.

Za mě je to systém na nic jen zbytečně ničící komponenty vozu a i mě zničil baterku po 2 letech a to přesně v den kdy jsem vozil kamarádovi nevěstu...auto nablískané, ale nenastartovalo...fakt super pocit. Ale rozhodně je lepší pouze potlačit inteligetní dobíjení a rekuperaci dle Ferdy než-li autu odpojovat čidla.

 

Asi je opravdu rozdávání mínusů v tomto případě naprosto zbytečné, protože nás rozhádává zařízení u kterého se všichni shodneme že je naprosto nesmyslné a způsobené lidma, kteří nemají absolutně tušení co dělají a jen se vezou se sektou a těží z toho prachy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bladik: odpojení konektoru nemá s nabuzením alternátoru nic společného. To není š favorit kde se alternátor s vadnou kontrolkou dobíjení nabudil až vysokými otáčkami. Tady odpojením konektoru vezmeš řj. gateway informaci o protékajícím proudu (a teplotě na mínus pólu) a tím ji donutíš řídit napětí podle jiné mapy. A ta náhradní mapa dobíjení je podobná jako tomu bylo např. u dvojkových fabií, tzn. se zvyšující se venkovní teplotou se snižuje dobíjecí napětí.

 

Tyhle hodnoty jsem naměřil u svého auta při odpojeném konektoru:

Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V  

při +3° je cca 14,3 - 14,4 V 

při +6° je cca 14,2 - 14,3 V 

při +9° je cca 14,1 - 14,2 V

při +12° je cca 13,9 - 14,0 V

při +20° je cca 13,8 V

 

Pokud to tobě dobíjelo po studeném startu jen 12 V a nemáš v autě jiný problém, tak to bylo patrně způsobené dožhavováním které běží několik desítek sekund po startu a má vysoký odběr. Patrně polovybitá baterka díky ID tento jev ještě zvýraznila. Tato funkce se vypne po určité době, nebo po překročení určitých otáček (cca 2500 ot/min)

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak u mě určitě má....sorry

Měření jsem prováděl na nové baterce po 100% nabití...otázka jestli to bylo správně.

Mám benzín nikoliv diesel.

Teď ráno jsem jen narychlo změřil nabíjení...po ujetí cca 17km(cesta do práce) auto nabíjelo na 14,2V(teploměr ukazoval -3°C), veškeré vyhřívání vypnuto, pouze jelo rádio a motor :), teplota oleje 90°C a voda +- taky ...potlačená rekuperace od Ferdy.

Stav baterky...startuje úplně bez problémů...dnes přes noc stál venku a bylo -9°C...baterie stará 3roky.

Editováno: , autor: Bladik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem dnes ráno měřil napětí. Ráno bylo -6°C a napětí naběhlo cca dvě vteřiny po startu na 14,5 V Konektor odpojenej.

Při teplotách pod nulou je to ale jedno, protože ID ani rekuperace neprobíhá a dobíjení se chová stejně ať je konektor připojenej nebo odpojenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 3. 2020 na 19:41, Bladik napsal:

Ano Šuldo to je právě ten problém, já se nad tím zamyslím a možná domýšlím nějaké věci hlouběji, ale vždy je těžké uznat to že může mít pravdu někdo jiný a nechat si poradit.

 

Já sem ale nereagoval kvůli nějakému konektoru, na to nemám důvod protože moje auto tuhle "fičuru" nemá. Hodnocení obsahu příspěvku přece neslouží jen k měření pindíků ;-) 

Editováno: , autor: šulda
Oprava txt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...