Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

Asi tak , jak píše @Kuchar7. Mám doma nabíječku z Lidlu a taky nabíječku CTEK 3.8. Zkoušel jsem je  střídat na různé autobaterie,  výsledky se mi zdáli stejné. Časy nabíjení stejné, napětí po nabití stejné, rozdíly snad mohou být jen v životnosti nabíječky, ale obě jsou z Číny. Jedině co mě napadlo, že ta Lidlovská se asi sama nespustí po výpadku proudu v předtím   nastaveném režimu, ale jist si tím nejsem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím, Mám problém s AKB Varta 68 Ah origoš v S 3  marec/2018. Všetko čo je v tejto téme som čítal a viem že nie som jediný a že s tým nič neurobím. Skúšal som nabiť ale 4 hodiny po plnom nabití mala batéria bez záťaže toľko čo mala pred nabitím- teda 12,38 V U normálnej batérie by som vedel že už musím kupovať novú ale s týmito AGM nemám skúsenosti.  Momentálne je u nás teplota od 0 po mínus 7 st. C 

Mám dve otázky

1. aké dlhé je dožívanie AGM batérii ( myslím týždne mesiace alebo odídu z minúty na minútu ako klasické elektrolytové) ? (Podľa Vašich skúseností)   ! 

2. predávajú sa AGM batérie naformátované, teda že musia ísť ihneď do auta a do používania ?   

Budem vďačný ak napíšete svoje skúsenosti. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve služebním superbu nám odešla baterka bez varování. Kolega zastavil na benzince, natankoval a už nic. Následovaly kabely a hned nová baterka za 8,5 litru ve škoda servisu. Přišlo to bez jakéhokoliv varování, měl najeto 240.000km, 4roky stáří, žádné úpravy start/stop ani rekuperace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za odpoveď pochopil som že išlo asi o AGM batériu pretože do S 3 asi dávali iba tieto, alebo to bola klasická batéria.

Ináč dnes som zisťoval u distribútorov Varty na SK aký je rozdiel medzi AKB Varta AGM 68 Ah "Škoda" a Varta Silver AGM 70 Ah. Cena je zhruba na rovinu, váha cca tiež parametre takisto. . Rozdiel podľa distribútora nich v zložení materiálu. Aký materiál to nevedia ale že je to na priamu objednávku Škoda a.s. . Dokonca AKB Varta AMG 68 Ah pre VW by mala mať o niečo inú skladbu materiálu ako AKB pre Škodu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kromě nálepek a barvy obalu jsou imho stejné. VWAG jde především o co nejnižší nákupní cenu a rozhodně nebude platit za prekonfiguraci výrobní linky aby měli jiné složení autobaterie. Kupují to samé co tvůj aftermarket dodavatel jen za méně a prodávají to s větší marží.

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, kúpil som si Superb 3 Combi, rok výroby 2018/5, ešte v záruke, mám teraz problém s batériou. Potreboval by som zistiť, či tam mám originál batériu od výroby, alebo ten prvý majiteľ už ju vymenil. Je tam teraz Exide EFB+ 70Ah batéria s nápisom Made in Poland. Viete mi niekto prosím vás potvrdiť, že je to origoš, alebo už len náhrada? Za rýchle odpovede vopred ďakujem!

exide.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem za odpovede, dafro mal pravdu, je to originál batéria, preveroval som to priamo v Škodovke podľa VIN. Včera večer som túto batéria otestoval s týmto testerom: https://www.alza.sk/auto/ring-elektronicky-multifunkcny-tester-baterii-rbag-500-pre-12v-olovene-baterie-d4925523.htm?o=7, keď som zadal hodnotu štartovacieho prúdu 700A, tak mi tester dal životnosť 39%, keď som dal 420A (toto číslo je tiež uvedené na batérii), tak som mal výsledok 89%. Podľa vás ktorá hodnota sa tam má zadať? Podľa popisu hodnota, ktorú batéria dokáže dať za studeného štartu, asi 700A. Keď som dal nabiť batériu s nabíjačkou od CTEK, za cca. 6 hodín bola nabitá, nabíjačku som odpojil okolo 22tej, ráno o 8 som tam nameral 12,46V, čiže už to nemalo max. napätie 12,72V. Dvojžilový káblik som odpojil, aby alternátor išiel nonstop, nech dáva 14,3V. Bude potrebné meniť batériu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch 12,46V do rána po úplném nabití je docela málo. Buď má auto vysoký klidový odběr nebo se opravdu blíží její konec. Toť můj názor. Zkus několikrát ráno změřit klidové napětí a uvidíš. Pokud máš odpojený konektor, mělo by být určitě někde nad 12,5V. Jen pozor na způsob měření, opravdu to chce změřit před tím, než auto probudíš.

 

Edit: A nebo to nech otestovat přímo v autorizáku s tím, že máš nějaký problém.

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pôvodne som to tak chcel riešiť, ale dostal som od technika také vyjadrenie, že auto tam musí ostať 2dni, nakoľko oni potrebujú nabiť ten akumulátor a potom to otestovať. Keď batéria bude zlá, vymenia v rámci záruky, keď nie, musím zaplatiť celý tento proces - prácu. Neviem čo na tom bude trvať 2dni, keď ja som si to zmeral za 1 minútu. Náhradné vozidlo nedostanem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...