Přejít na obsah

Autobatéria


Badura

Doporučené příspěvky

K tomu mohu ještě uvést, že každá jednotka ve vozech se start/stop, která ovládá dobíjení vozu si tenhle údaj hlídá a lze ho vyčíst v měřených hodnotách jednotky a po odpojení toho slavného konektoru je tam trvale údaj -50°C(pokud si dobře pamatuji).... 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ferda25: na toho dotyčného snad nejde ani reagovat, u mě u obou aut s potlačenou rekuperací naprostá spokojenost?díky!

Chtěl bych vidět tu baterku "vařit" jak třebas teď bylo v Chorvatsku +42 a dálnice měla +65 s odpojeným drátem a řj si myslí že má -50???

Ale Snowman YETI není SUPERB holt jinej gang? 

Bojler: Paráda že to frčí, vlastní práce??

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Priznám sa, že sa do elektriky a nabíjania autobatérie veľmi nerozumiem, ale z toho čo som tu čítal, tak pri nakodovani potlačenia rekuperácie tam ostane funkcia ktorá pri teplote vyššej než 45°C nenabija baterku? A pri vytiahnutí konektora si RJ myslí že je stále -50°C? To je zvláštne, lebo v motorovej časti pod kapotou hlavne v lete nad ohriatou vozovkou je určite viac než 45°C a teda by to nedobijalo batériu kľudne aj niekoľko hodín, skúsim zmerať teplotu batérie po jazde aspoň zvonka s IR meračom teploty. Nehovorim že VARTA si na svojej stránke vymýšľa, ale je možné jazdiť s autom ktoré nedobija baterku niekoľko hodín?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Janci47: jasně, jak se teplota zvýší dobíjení se omezí, pak alternátor krmí pouze vozidlo, pak je kolem baterky proud vzduchu pri jízdě a to ji chladí, pak sahary, holt není to felda. Dobrý článek na tohle téma byl ve světě motorů, zkusím pohledat.

 

Osobne: Kdybys aspoň tušil kdo je Ferda25. Je to vývojář a programátor a jeho jazyk je 10111000111. Elektriku ve VW zná do nejmenšího detailu a je to prima kluk, tak jeho tvrzení buď tak laskav nezpochybňuj. Kdo chce, ať si dělá se svým autem co chce, hlavně ať nikoho na silnici neohrožuje a neomezuje třeba svojí vyvřelou baterkou nebo spáleným alternátorem, protože si odpojil drát!

Úpravy elektriky, jasně, ale pouze v určité mezi a  pouze u toho kdo ví co dělá!

Pawouku kdyžtak to smázni, ale nejde si jen tak drbat do elektriky odpojením kabelu a ještě nevědět co všechno to může způsobit, dík.

Editováno: , autor: xtrack
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně jsem nechtěl reagovat...zamysli se prosím, jestli skutečně víš co děláš a co se může stát při odpojení onoho kabelu od řj baterky a prosím "neposkytuj" tyto moudra dále ostatním!

 

Díval jsi se někdy kolik je průduchů v přední masce, mezi kapotou motoru a maskou je také škvíra( my, trojkoví superbáci víme své o špinění krytu motoru?? ), dále pak v předním nárazníku. Všemi těmito otvory je při jízdě, nebo při stání pomocí ventilátoru/ů dochlazovaní nasáván vzduch do motorového prostoru. Když se pak koukneš pod auto a uvidíš plastový kryt, nikdy není vzadu, u svého konce uzavřen kolem náprav a výfuku. Těmito dírami pak chodí do motorového prostoru kuny, kočky, potkáni a jiná verbež.?

No a při troše představivosti si představ když auto jede a kolem motoru, jeho příslušenství třeba turba,DPF/GPF, EGR ventilu a nebo AKUMULÁTORU, proudí tento ochlazující proud vzduchu( ano, pytel na baterku ve tvém odkazu ji skutečně chrání jak v lětě před horkem tak v zimě před chladem) .Teplota v motorovém prostoru by bez toho proudění dosahovala v lětě klidně přes 150.stupňů celsia. S DPF/GPF při regeneraci možná i víc? V zimě v zahřívací fázi motoru je sice toto větrání mírně na škodu, ale jinak to udělat nelze, třeba Superb 2.0Tdi 110kw má na sahaře elektrické klapky které regulují proud tohotu vzduchu.

Editováno: , autor: xtrack
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam za to, ze vyrobce nespoleha na profukovani motoroveho prostoru za ucelem ochlazovani baterky....

To bych ji pri nekolika nasobnem stani a popojizdeni na D1 v tropickych vedrech uz davno vyvaril. 

To auto musi vydrzet stat na miste se spustenym motorem. Neco uchladi vetrak, ale urcite nechladi baterku. Jednou jsem schvalne otevrel kapotu a neudrzim ruku na plastech.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci se vám motat do této smysluplné diskuze, ale v minulých dobách, kdy se teplota baterky neměřila a dobíjelo se trvale "konstantním" napětím, tak problémy s dobíjením a životností baterie nebyly. 

Když se bude takto dobíjet i dnes, tak to o nic horší než minule nebude.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej neboj, nikdo Ti ubližovat nebude?? V podstatě máš pravdu, ale také dřív, než byly  tyhle moderní akumulátory a startstopy s rekuperací, se dobíjelo max. 14.5V, také AKU nebyly AGM,EFB. Byly klasické "zaplavené" se zpětným rekuperačním víkem, kde když došlo k zahřívání a odpařovaní destilované vody, na tom rekuperačním víku se zkondenzovala a stekla zpět  mezi desky třeba Akuma COMFORT se tím docela proslavila?

Bojler díky za info?

Zdenek, Zdeeeenk nebo snad Osobne, dávej si sám sobě like! jsi king..?kolik ti je 13???? seš ubohej...

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ať si každý rozhodne, pro co je B)

Sice starší materiál, ale je to AUDI s náskokem :t

 

Models with energy management system:
The alternator on a model with an energy management system comes fitted with a LIN regulator.

These alternators have two terminals: the bolted B+ terminal, as well as a double connector in which only pin 1 is assigned to the LIN line, and pin 2 remains unassigned. The data bus diagnostic interface J533 sends LIN messages to the LIN regulator. Depending on the status of the onboard power supply, these LIN messages specify voltage values of between 12.2 volts and 15 volts, which the regulator then sets.

If these voltage values are not set, e.g. because of a broken LIN line, the regulator detects this and sets a constant alternator voltage of 14.3 volts on expiration of a pre-defined interval.

Energy management.pdf

 

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, xtrack napsal:

dřív, než byly  tyhle moderní akumulátory a startstopy s rekuperací, se dobíjelo max. 14.5V, také AKU nebyly AGM,EFB. Byly klasické "zaplavené" se zpětným rekuperačním víkem, kde když došlo k zahřívání a odpařovaní destilované vody, na tom rekuperačním víku se zkondenzovala a stekla zpět  mezi desky

Ale když odpojíš konektor, tak se dobíjí 14,3 V viz přípěvek Rayx. Několik uživatelů to tady potvrdilo vlastním měřením. Při 14,3 V baterie neplynuje, takže nic nehrozí. Při nejhorším nebude AGM a EFB baterie nabitá na 100%, myslím, že ty se dobíjejí o nějakou desetinu víc (14,8 V??).

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rayx: Díky že jsi nám do toho vnesl světlo ??

 

McMatej:Samozřejmě, v tom případě je to vlastně na stejno, pokud rekuperace jede, nebo ne, tam také AKU není nabitá nikdy na 100% ale kde je jistota že to funguje tak či tak, pokud dojde pouze ke krátkodobému měření navíc jen jedné veličiny a to napětí.

Jinak u AGM a EFB  je elektrolyt nasáklý ve skelném rounu které je těsně slisované s deskami. Při potenciálním plynování dochází k deformaci a rozpadu tohoto celku. Jinými slovy, i dlouhodobě na 14.3V nebude aku plynovat? Při potlačení rekuperace se nastavuje 13.5V což má asi také svůj důvod. Pokud si někdo myslí jak na to vyzraje tím, že si odpojí konektor, prosím, je to jeho auto, jeho peníze, jeho potenciální problemy ap.

Nicméně rekuperaci a tyto krávoviny kategoricky odmítám a vítám jaké koliv profesionální rešeni bez vlivu na funkčnost celé soustavy, začátkem by mohlo být ono potlačení rekuperace na 13.5V, přijde někdo s nečím schopnějsím a lepším? Klidně si úpravu zaplatím, do té doby zde končím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale veď v zime pri teplotách pod nulou alebo pri vysokom odbere napr. vyhrievaním sedačiek je rekuperácia vypnutá a ide vkuse 14,7V, to by teda teoreticky išla baterka pár mesiacov povedzme od novembra do februára na 14,7V a problém to nerobí, naopak minulý rok v decembri som prešiel vyše 400km pri vonkajšej teplote +10 stupňov (teda rekuperácia fungovala a batéria mohla byť po zastavení v cieli nabitá kľudne len na 75% možno menej), prišli mrazy v noci až do mínus -10°C a po dvoch týždňoch státia už som ledva naštartoval s novým trojmesačným autom.

Ak si niekto myslí že batériu v to plastovom obale ochladzuje vzduch prúdiaci motorom ? veď batéria má prinajmenšom teplotu prostredia, tá je v lete vždy okolo 25-35 stupňov, nad asfaltom kľudne 50 stupňov, k tomu sa batéria zahrieva samotným používaním + teplota motorovej časti pod kapotou. To by na druhej stranie niekoľko mesiacov v lete batériu nedobíjalo niekoľko mesiacov kvoli jej teplote nad 40°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...