Jump to content
Badura

Autobatéria

Recommended Posts

McMatej neboj, nikdo Ti ubližovat nebude😁👍 V podstatě máš pravdu, ale také dřív, než byly  tyhle moderní akumulátory a startstopy s rekuperací, se dobíjelo max. 14.5V, také AKU nebyly AGM,EFB. Byly klasické "zaplavené" se zpětným rekuperačním víkem, kde když došlo k zahřívání a odpařovaní destilované vody, na tom rekuperačním víku se zkondenzovala a stekla zpět  mezi desky třeba Akuma COMFORT se tím docela proslavila🙂

Bojler díky za info😉

Zdenek, Zdeeeenk nebo snad Osobne, dávej si sám sobě like! jsi king..😁kolik ti je 13?😀😀😀 seš ubohej...

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ať si každý rozhodne, pro co je B)

Sice starší materiál, ale je to AUDI s náskokem :t

 

Models with energy management system:
The alternator on a model with an energy management system comes fitted with a LIN regulator.

These alternators have two terminals: the bolted B+ terminal, as well as a double connector in which only pin 1 is assigned to the LIN line, and pin 2 remains unassigned. The data bus diagnostic interface J533 sends LIN messages to the LIN regulator. Depending on the status of the onboard power supply, these LIN messages specify voltage values of between 12.2 volts and 15 volts, which the regulator then sets.

If these voltage values are not set, e.g. because of a broken LIN line, the regulator detects this and sets a constant alternator voltage of 14.3 volts on expiration of a pre-defined interval.

Energy management.pdf

 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 4 hodinami, xtrack napsal:

dřív, než byly  tyhle moderní akumulátory a startstopy s rekuperací, se dobíjelo max. 14.5V, také AKU nebyly AGM,EFB. Byly klasické "zaplavené" se zpětným rekuperačním víkem, kde když došlo k zahřívání a odpařovaní destilované vody, na tom rekuperačním víku se zkondenzovala a stekla zpět  mezi desky

Ale když odpojíš konektor, tak se dobíjí 14,3 V viz přípěvek Rayx. Několik uživatelů to tady potvrdilo vlastním měřením. Při 14,3 V baterie neplynuje, takže nic nehrozí. Při nejhorším nebude AGM a EFB baterie nabitá na 100%, myslím, že ty se dobíjejí o nějakou desetinu víc (14,8 V??).

Edited by McMatej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rayx: Díky že jsi nám do toho vnesl světlo 👍😉

 

McMatej:Samozřejmě, v tom případě je to vlastně na stejno, pokud rekuperace jede, nebo ne, tam také AKU není nabitá nikdy na 100% ale kde je jistota že to funguje tak či tak, pokud dojde pouze ke krátkodobému měření navíc jen jedné veličiny a to napětí.

Jinak u AGM a EFB  je elektrolyt nasáklý ve skelném rounu které je těsně slisované s deskami. Při potenciálním plynování dochází k deformaci a rozpadu tohoto celku. Jinými slovy, i dlouhodobě na 14.3V nebude aku plynovat? Při potlačení rekuperace se nastavuje 13.5V což má asi také svůj důvod. Pokud si někdo myslí jak na to vyzraje tím, že si odpojí konektor, prosím, je to jeho auto, jeho peníze, jeho potenciální problemy ap.

Nicméně rekuperaci a tyto krávoviny kategoricky odmítám a vítám jaké koliv profesionální rešeni bez vlivu na funkčnost celé soustavy, začátkem by mohlo být ono potlačení rekuperace na 13.5V, přijde někdo s nečím schopnějsím a lepším? Klidně si úpravu zaplatím, do té doby zde končím.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/8/2019 at 9:45 PM, osobne said:

Je v autobaterii teplotni cidlo? Pochybuji.

V autobaterii ne, ale v tom přívodu je termistor:

image.thumb.png.bc14b3d0ba953a9d79d3683b95aed630.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale veď v zime pri teplotách pod nulou alebo pri vysokom odbere napr. vyhrievaním sedačiek je rekuperácia vypnutá a ide vkuse 14,7V, to by teda teoreticky išla baterka pár mesiacov povedzme od novembra do februára na 14,7V a problém to nerobí, naopak minulý rok v decembri som prešiel vyše 400km pri vonkajšej teplote +10 stupňov (teda rekuperácia fungovala a batéria mohla byť po zastavení v cieli nabitá kľudne len na 75% možno menej), prišli mrazy v noci až do mínus -10°C a po dvoch týždňoch státia už som ledva naštartoval s novým trojmesačným autom.

Ak si niekto myslí že batériu v to plastovom obale ochladzuje vzduch prúdiaci motorom 🙄 veď batéria má prinajmenšom teplotu prostredia, tá je v lete vždy okolo 25-35 stupňov, nad asfaltom kľudne 50 stupňov, k tomu sa batéria zahrieva samotným používaním + teplota motorovej časti pod kapotou. To by na druhej stranie niekoľko mesiacov v lete batériu nedobíjalo niekoľko mesiacov kvoli jej teplote nad 40°C.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tom, co zde vsichni napsali se myslim shodneme, ze pri odpojeni konektoru se prestane merit teplota baterie a alternator z bezpecnostnich duvodu dava pouze konstantnich 14,3V, aby baterii neprehral, kdezto EFB nebo AGM potrebuji vic, aby se plne dobily a tim padem jsou pri odpojenem konektoru nabijeny jako klasicke zaplavene baterie, tedy malo, cimz sice kratkodobe funguji, ale dlouhodobe se nici tim, ze jsou casto vybite?

 

Tim jsme nejspis prokazali, ze odpojeni konektoru je kokotina a uz by nam to mohlo nebyt neustale cpano?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

14,3 V ze je malo? Ja bych rekl, ze to je skoro maximum, ktere jeste baterii nenici prebijenim.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problém je, že rekuperace dobíjí ještě méně. Sice vyšší napětím, ale jen někdy a krátkodobě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokiaľ si spomínam, s odpojeným konektorom som mal 14,7V stále, ale zajtra večer to skontrolujem. Skôr tu hore niekto spomenul, že SW potlačenie rekuperácie je na 13,5V čo je už naozaj málo, to už lepšie vytiahnuť konektor.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpojenie nicomu nevadi. Uz na to serte a chodte si dat radsej pivo.

  • Like 1
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mno a kdo jezdí na adaptivní tempomat tak má totální smůlu, protože adaptivní tempomat je zase nastaven tak aby auto udržoval v plachtění a motorem nebrzdil, pokud možno, vůbec ...chjo :( ....ten článek je moc pěkně napsán.

Edited by Bladik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tom, co jsem začal sledovat některé delší starty jsem zajel do servisu a nechal změřit baterii. Měla nějakých 25procent , ale přístroj hlásil, že je ok, jen nabít. Nabili. Po týdnu zase starty horší. Zajel jsem tam znovu. Přístroj ukázal cca 30procent nabití, baterie ok, nabít. Nabili a po nabití má 50procent a přístroj říká nabít, přitom podle něj není špatná.? Doporučená případná  výměna. Cca 8,5tis s práci. Baterie necelé tři roky Varta 68Ah AGM.

Edited by PetrKV

Share this post


Link to post
Share on other sites

8500,- ale v autorizaku, jinde urcite o par tisic levnejsi.

Edit: tak podle netu tech par tisic = o 5000,- levnejsi nez co uvadis ty 😀

Edited by ČudlR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo dokážu si tady koupit Vartu 70Ah stejný typ AGM, prý náhrada za 68Ah v krámě za cca 3,2tis. Ale asi ji tam nemůžu jen tak dát a jet, nebo ano? V autorizovaném servise je cena cca 7,3tis a přes tisíc prý výměna s nastavením pro novou baterii..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele asi tak... Po cca třech letech života s rekuperací jsem na tom byl podobně jako ty. Vloni mi řekli v autorizáku za výměnu stejnou cenu, 8500 cca. Na Alze byla tou dobou akce na baterky Duracell, které tuším ve Světě motorů dostaly super hodnocení co do výdrže v moderních autech. Lépe než Varty, které jsem bral doteď, ty šly bohužel do háje. Koupil jsem ji za necelé 4000 a chtěl jsem po autorizáku (Šmucler, proč to tajit), aby mi ji vyměnili. Odmítli, i když jsem jim chtěl podepsat, že to je na výslovnou žádost zákazníka. Prý přijdu o záruku. Když jsem se ptal, jestli když si v ovladači na televizi vyměním baterku, přijdu taky o záruku, odpověď nevěděli.

 

Baterku jsme vyměnili s @ferda25, Ferda mi ji nakódoval, vypnul rekuperaci a od té doby (cca rok) jsem podle CTEK Battery Sense mezi 90-100%. Uvidíme, jak tahle zima.

 

Ztráta záruky je bezpředmětná, viz. https://www.autojournal.cz/eu-na-strane-ridicu-blokovou-vyjimkou-lze-usetrit-polovinu-nakladu-na-servis-vozidla. Musíš samozřejmě dodržet kapacitu, napětí, startovací proudy atd., je logické, že auto je nějak nastaveno na parametry baterky z výroby. Pak ale o záruku nepřicházíš a servisy lžou, protože mají marži na baterce 100%. To je hukot. Na druhou stranu, Škoda po nich chce nové salony, recepci a další pičovinky, co jsou na efekt, ale stojí randál, takže je i docela chápu. Každopádně svoje peníze chci utrácet efektivně :-)

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem si také nějakou dobu o bateriich čtu a něco se dozvídám. Hlavně jak je ten systém dobíjení, nebo vybíjení celý debilní. U mne když jezdím kratší trasy, následující den startuje dobře, když jedu někam dál, další den startuje hůř..Každopádně já ji byl prvně dobít těsně před koncem záruky, teď jsem už akorát po. A oni by mi ji vlastně na záruku vyměnili, pokud by ten jejich přístroj napsal, že je špatná. A to prý není, nechápu když se nabíje pouze na 50procent?? 

A na čem by tobě nechtěli uznat záruku na autě celkově?

Já zatím našel někoho zde, kdo mi ji vymění a uděla základní nastavení pro novou baterii, když tam dovezu tu správnou za cenu do 500. Což asi udělám, je to poloviční cena celkem proti autorizaku a vzhledem k té krátké životnosti baterie o investici 8,5tis neuvažuji..

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, PetrKV napsal:

Jo dokážu si tady koupit Vartu 70Ah stejný typ AGM, prý náhrada za 68Ah v krámě za cca 3,2tis. Ale asi ji tam nemůžu jen tak dát a jet, nebo ano? V autorizovaném servise je cena cca 7,3tis a přes tisíc prý výměna s nastavením pro novou baterii..

Když selže vše, použijte návod. A v návodu píšou viz příloha

 

Výměna baterie.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je, však se do něj stačí podívat. Co se ti na tom nezdá?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám Octávii 3, teď nevím, ale myslím, že jsem ho stahoval jako návod na O3. IMHO zrovna v tomhle by se to nemuselo lišit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotky interieru v tom manuálu nejsou S3, ovladač na střešní okno je v S3 jiný. Ale v principu pokud je to O3 to hospodaření s baterkou bude asi stejné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opakuji se - je to v těch manuálech naprosto identické...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...