Jump to content

Letní pneumatiky


PatrikJ
 Share

Recommended Posts

Tak mam za sebou prvnich 250km na R19 Xtreme v kombinaci s Dunlop SP Sport MAXX RT a musim rict, ze jsem nezaznamenal zadny rozdil v drkotani. Pneu je oproti zimakum uzasne tiche, nerovnosti to (ne)tlumi uplne stejne jako R18 a jediny rozdil vidim v tom, ze to pocitove trosku pritvrdilo jizdu, coz ale zvyraznuje "sportovni" charakter auta  :kol-47: 

 

A vzhledove je to auto uplne nekde jinde!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Prasklý kord, to je na vyhození. Kdyby jsi byl někde tady poblíž, tak bych to hodil na zadek a dojel, ale ve Slovinsku a po dálnicích a ještě beztak se zatíženým autem...asi bych to neriskoval. Nemusí to nic udělat, ale může to i udělat větší škodu než je cena gumy... Pokud máš rezervu tak bych ji použil.

Edited by l79
Link to comment
Share on other sites

Tohle není prasklý kord!!Existuje speciální podložka.Pneu se sundá,zevnitř se zdrsní spec.kotoučem,podlepí a normálně se používá dále,pak je ale nutné kontrolovat huštění.Pneumatika podložkou opravená se nesmí podhustit.Běžně to takhle děláme a nikdy se nikomu nic nestalo

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Jsou to jen povolené nebo narušené vlákna,která se vážou na kord.Pokud se povolí kord,pneumatika šíleně hází,povolí se tzv.vazba.

Je to prostě opravárenská podložka,je jich několik typů,velikosti.Každý pneuservis je má a bude vědět

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Je mi jasné, že je Cosby od fochu a že se dá spravit téměř cokoliv...

Nicméně tahle deformace je minimálně na novou geometrii! Osobně jsem takovouto pneu nechal měnit a to na radu několika pneuservisů. Auto máš v hodnotě 1mio Kč, tak myslím, že jakmile se vrátíš, můžeš si dovolit koupit novou. Za ten klid to stojí.

Link to comment
Share on other sites

Kord sice nemusí být poškozen, nicméně se určitě po takové ráně zdeformovaly nebo někde i praskly vlákna. Já bych takovou opravenou gumu nechtěl . Myslím, že nadměrná většina pneuservisů by to ani neopravila. To je jak lepit píchlou runflatovou pneu, taky s tím pneuservisy většinou nechtějí nic mít, protože už to není 100% stav.

Link to comment
Share on other sites

To musela byt pekna rana...na inom aute som to mal podobne, ani som to nejako neriesil a guma drzala kym som ju nevymenil. Samozrejme minimalne podlepenie je na taketo poskodenie vhodne, ale ked uz budes mat novu pneu, tak nie je co riesit.

Ja som siel v piatok z DE na SK a siel som z Cottbusu na Wroclav. Ked som presiel DE-PL hranicu, kvalita cesty sa rapidne zhorsila, MPR sa znizila na 70kmh a dokonca mi aj auto vypisalo poruchu snimania tlaku pneu. Chvalabohu ziadne poskodenie pneu sa nekonalo, no zrejme kvoli tym otrasom to na chvilu zblblo. Niektori na tom useku isli poctivo 120-130, ved to bola dialnica ci cesta pre motorove vozidla...potom som videl nejakeho americkeho vojaka ako si kamsi kraca po krajnici, tak reku wtf, co tu robi a potom som videl, preco...na Galaxy prerazil minimalne dve pneumatiky, a to mal nejake balony, mozno 16", nie nejaky extra nizky profil. Takze ak idete nahodou DE-PL sme Katowice / Krakow, radsej cez Gorlitz / Zgorzelec, aj ked je to par km navyse. Tento rozbity usek bol snad na 40-50km. Myslel som si,z e ma tam porazi. Smer DE v poho.

Link to comment
Share on other sites

V 20. 8. 2018 na 0:28, Aleš_BX napsal:

zkur*ené české dálnice, D1 u Domašova směr Praha.... Dira jako prase, až mi to vyrazilo v cca 135 km/h volant z ruk... Na kole jsem nic nenašel, jen černou stopu na okraji disku.... Nyní po cca 3 000 km se na kole objevila boule a to jsem zrovna .... .....

WP_20180819_17_19_41_Pro.jpg


No joooo, Made in Poland ... :D

Link to comment
Share on other sites

A 88 máš v TP povolenou? A jako dávat jen na jedno kolo pneu s nižším indexem tudíž s jinou konstukcí není moc dobrý nápad. Však se v podmínkách pro schválení vozidel pro provoz píše, že na jední nápravě má být pneumatika jedné značky, rozměru, desénu a konstrukce. To bych do toho fakt nešel a dojel domů na rezervě....

Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk unlocked this topic

Zdravím, 

Svou novou 3FL jsem hned po převzetí obul na r18 s pneu Dunlop Sport Maxx RT2  225/40 R18 XL MFS 92Y a po 2 měsících a 7000km můžu zatím jen a jen doporučit. 

Relativně rovnoměrně opotřebení.(na můj styl jízdy)

Přilnavost za sucha a mokra velká spokojenost. 

Čitelná s pěknou odezvou a nízkou hlučností. 

Za ty peníze velice slušná pneumatika které já nemám co vytknout. 

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Aleš_BX said:

co to znamená hned po převzetí, a co jsi tam měl za gumy?

Měl jsem tam originální alu R16, protože si mi žádný kola od škodovky nelíbí. Hned po převzetí znamená že jsem na nich dojel domů a hned přehodil na R18

Edited by Joker 85
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Já jezdil v těchto rozměrech Continental ContisportContact 5 (a předchozí generace). Opotřebení relativně malé, jízdní vlastnosti nejlepší ze všech gum co jsem jezdil, hluk nic moc.

 

A právě na ten hluk bych navázal. Já si totiž nikdy dříve neuvědomoval, že by ty Contíky vlastně byly hlučné, až do doby co jsem koupil O3 s Michelin Energy Saver, které jsou naprosto úžasně tichoučké.

Ty letní Contíky byly o trochu méně hlučné jak zimní gumy, ale zase to byly zcela jiné šířky gum, tak jsem to ani tak nebral. A nikdy mi to hlavně nevadilo že gumy nejsou absolutně tiché ale trošku hučí.

Až s těmi Mišáky mi to ale najednou přišlo jako extrémně tiché auto. To mi došlo hlavně při přezutí auta na zimní, kdy najednou kola začala být slyšet, což jsem z letní sezóny u O3 neznal na Mišákách neznal.

 

Takže budu rád, když někdo napíše o nějakých opravdu tichoučkých gumách, protože to pro mě teď hned po jízdních vlastnostech začíná být další důležité kritérium klidně i za cenu horší výdrže a ceny. Už se nemůžu dočkat až zase konečně přezuju na léto a bude ticho.

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

@stanmar  DUNLOPSPORT MAXX RT2 XL - 225/40 R18 92 Y XL MFS. 

Za ty peníze super. 

Váha jedna s nejnižších v daném rozměru, přetrvává pořád velká spokojenost s chováním na mokru i suchu. Na hraně krásně čitelný. Životnost lepší průměr. Měním většinou Předek jednou za rok a zadek ob rok dle auta, nájezdu atd. 

Screen-Shot-2017-08-02-at-2.59.20-pm-1.png

Edited by Joker 85
  • Díky 2
Link to comment
Share on other sites

RT2 mají teď něco kolem 12 tis a vzorek 4mm. Na můj styl jízdy je super výsledek a hlavně mají rovnoměrně opotřebení což teda může mít i vliv šíře disku který já mám 8.

Jinak Dunlop za mě celkově na pneumatikách poslední dobou slušně zapracoval jak u automobilových tak motocyklových. 

Edited by Joker 85
  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

Zatím jsem se dopracoval k tomuto užšímu výběru :

 

Dunlop SP Sport MAXX RT2

GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3

Continental PremiumContact 6

 

Vzhledem k mému stylu ježdění preferuji spíše komfort, než špičkové výkony na limitu. Rychle sice jezdím, ale zpravidla ne ostře. To si myslím že tyto pneu právě splňují.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...