petr164 Posted July 15, 2024 Share Posted July 15, 2024 2,4 stačí při sólo jízdách a ve dvou, 2,5 je minimu pro dva s nákladem a 2,6 pro čtyři s nákladem. 2,7 je pro 18" kola nesmysl, nikdo nejezdí po silnicích jako závodníci po okruhu, kde je vyšší tlak s ohledem na námahu pneu nezbytný. nevím co mají O3 RS v originále za pružiny, ale právě praskání pružin po naložení auta hovoří o nutnosti řešit hlavně pružiny, poř. i tlumiče a dorazy. Mám pro 1.8 TSI připravené pružiny Eibach se sériovou výškou a tlumiče Bilstein B6, také sériová výška. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petr164 Posted July 15, 2024 Share Posted July 15, 2024 Ještě dodám, že podhuštění je vyslověně nebezpečné a neekopnomické - auto plave, nezatáčí, zadek se utrhne a je větší valivý odpor a tím vyšší spotřeba paliva. Mírné přehuštění nevadí, pokud se ale začne sjíždět střed běhounu, tak trochu ubrat. To nenastává u rychlých projížděščů zatáček jako jsem já, tak se pneu zakousne do vozovky a při vyšší tlaku na vozovku se pozitivně projeví vyšší tlak pneu. Mám teď po přezutí 2,4 a zvednu to na 2,6, předek i zadek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel_pavel Posted October 20, 2024 Share Posted October 20, 2024 Ahoj, zrovna vybírám nové pneu na léto a rád bych doporučení, jaké vybrat 🙂 Teď jsem měl Dunlopy SportMaxx. Za mě dobrý, ale rád bych zkusil i jinou značku. Četl jsem různé testy pro léto 2024 a v každém je vítěz jiná značka 😅 Takže dám přednost raději ověřeným typům... Jde mi hlavně o nízkou hlučnost a přilnavost 225/45/17 Díky za každý typ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tromblion Posted October 21, 2024 Share Posted October 21, 2024 3 sezóny jsem jezdil na Goodyear F1 Asymetric 5, zcela bez problémů. Teď jsem objednal Continental Premium Contact 7. Vyloženě špatnou zkušenost jsem měl pouze s Pirelli Cinturato, ale dost možná to bylo způsobené špatným skladováním. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
virtual Posted October 21, 2024 Share Posted October 21, 2024 @Pavel_pavel Záleží, jestli chceš touringové (mohou být pohodlnější, déle vydrží), nebo sportovní (zaměřené na jízdní výkony). Já naposledy v 18" rozměru volil mezi Eagle F1 asymmetric 6, Pilot sport 5 a Sport contact 7. Continental má nejmenší ochranu ráfku, tak jsem zkusil PS 5 a nelituju, nájezd zřejmě taky nebude nízký. A myslím, že ani s Eagle F1 bych neudělal chybu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel_pavel Posted October 22, 2024 Share Posted October 22, 2024 No mám 1.4, takže tak ty jízdní výkony nejsou, jako u RS. Jak se prosím tě pozná touringová guma? Kouknu, co jsi doporučil🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
virtual Posted October 22, 2024 Share Posted October 22, 2024 (edited) Lidi tu třeba chválili Turanzu T005 (myslím, že je už i novější model Turanza 6), na YT je dobrý kanál TireReviews, bývá tam spousta informací a srovnání... EDIT: Tedy Bridgestone Potenza sportovnější, Turanza univerzálnější, podobně jako Continental Sport contact vs. Premium contact, nebo Michelin Primacy vs. Pilot sport... Edited October 22, 2024 by virtual 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucker777 Posted October 28, 2024 Share Posted October 28, 2024 Mám za sebou prvú sezónu na Eagle F1 Asymmetric 6 a nemám im čo vytknúť. Tiché, pohodlné, pocitovo držia lepšie na suchu aj na mokru oproti Dunlop Sportmaxx RT 2. 80% nájazdu mám diaľnicu, ale v pohode si poradili aj s pár desiatkami kilometrov šotoliny v Estónsku. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiVi Posted November 7, 2024 Share Posted November 7, 2024 Hoj, budu kupovat letni 17" a prioritou je hlucnost. Mam zimni a ty jsou tissi nez puvodni letni Dunlopy. Mate nekdo tip na tichy 17" pneu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pajtaš Posted January 21 Share Posted January 21 Čaute.. Viem že sa to tu už riešilo, ale skusím ešte raz. Mám už kúpené letné pneu 225/45 r17 Dunlop Blue 91W, ale objavila sa celkom zaujímavá ponuka tých istých gúm, ale v indexe XL a 94W. Čo myslíte, oplatí sa ísť do tých XL? Bojím sa potom síce komfortu, ale zas by mohli byť aj o čosi odolnejšie, keďže vieme aké tie naše cesty sú a sem tam sa tam objaví nejaká tá diera, ktorá sa nie vždy dá všimnúť Auto mám O3 Combi 2.0Tdi 110kw DSG... díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
denial Posted January 21 Share Posted January 21 v prvom rade NIKTO presne nevie, co to XL znamena kedze blaboly ako ze eXtra Load pneumatika ma vyssiu nosnost ... aku vyssiu nosnost, tu predsa udava index nosnosti ked uz mas gumy kupene, imho zbytocnost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamoun Posted January 21 Share Posted January 21 @denial jaké bláboly?? jasně, že XL znamená vyšší nosnost. mají stejnou gumu s 91 a 94. aby to rozlišil i běžný člověk, napíšou k té 94 i XL. takže to pozná každý (doposud jsem si to myslel) ... @Pajtaš neřeš to ... díru buď trefíš dobře nebo špatně. ono není zaručeno, že XL pomůže. já je beru kvůli tuhosti v zatáčkách na normální ježdění je to jedno. jsou i zbytečně těžší. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
denial Posted January 21 Share Posted January 21 nerozumiem. ty hovoris, ze 94WXL maju vyssiu nosnost ako 91W ? a 94W bez XL uz nemaju vyssiu nosnost ako 91W ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stanmar Posted January 21 Share Posted January 21 před 2 hodinami, denial napsal: v prvom rade NIKTO presne nevie, co to XL znamena https://www.michelin.cz/auto/rady/pneumatiky-zaklady/zesilene-pneumatiky 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamoun Posted January 21 Share Posted January 21 (edited) @denial tak ještě jednou. hodně gum pro osobáky se vyrábí ve stejném rozměru s více hmotnostními indexy. ty obyčejné se neznačí nijak. ty s vyšším hmotnostním indexem mohou a nemusí být označeny jako XL. tzn. když je guma 91, je "obyčejná" a druhá ve stejném rozměru má 94 a ta je označena XL pneu v jiném rozměru se vyrábí v hmotnostních indexech 94 a 98 ... a ta 98 je značena XL ... XL tedy neznamená konkrétní hmotnostní index, ale to, že se vyrábí ještě "obyčejná guma" s nižší nosností. jsou vozidla, která vyžadují daný vyšší hmotnostní index, proto je nutno použít danou pneu. jsou auta, kterým stačí nižší hmotnostní index a ty si mohou vybrat, zda koupí obyč nebo XL pneu se zvýšenou nosností ... je to takto jasnější? ...a koukám, že v tom článku výše je to popsané moc pěkně .. tak .. a je to Edited January 21 by hamoun 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
denial Posted January 22 Share Posted January 22 aha, takze vlastne hovoris, ze ked vyrabaju viacero typov pneumatik totozneho rozmeru lisiacich sa hmotnostnym indexom, tak k tej gume, ktora ma najvacsi hmotnostny index pridaju XL, aby si niektori mysleli, ze aj ked v TP maju mensi index, tak by si mali priplatit za tu najdrahsiu s danym rozmerom s XL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamoun Posted January 22 Share Posted January 22 @denial .. já nevím, jestli si lidi rádi kupují extra load gumy. pokud ano, tak to funguje. tvoje vyvozování nesmyslů a hledání konspirací je fakt mimo. tímto k tématu XL pneu končím. vše bylo řečeno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExecutedDonut Posted January 22 Share Posted January 22 Tezko hadat se s clovekem co ma sebezapreni uz i v nazvu uctu a pouzivat slovni obrat "takze vlastne hovoris" bych uplne nedoporucoval, evokuje to snahu autorovi vkladat do jeho ust neco co nerekl. 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.