Jump to content

Letní pneumatiky


PatrikJ

Recommended Posts

2,4 stačí při sólo jízdách a ve dvou, 2,5 je minimu pro dva s nákladem a 2,6 pro čtyři s nákladem. 2,7 je pro 18" kola nesmysl, nikdo nejezdí po silnicích jako závodníci po okruhu, kde je vyšší tlak s ohledem na námahu pneu nezbytný. nevím co mají O3 RS v originále za pružiny, ale právě praskání pružin po naložení auta hovoří o nutnosti řešit hlavně pružiny, poř. i tlumiče a dorazy. Mám pro 1.8 TSI připravené pružiny Eibach se sériovou výškou a tlumiče Bilstein B6, také sériová výška.

Link to comment
Share on other sites

Ještě dodám, že podhuštění je vyslověně nebezpečné a neekopnomické - auto plave, nezatáčí, zadek se utrhne a je větší valivý odpor a tím vyšší spotřeba paliva. Mírné přehuštění nevadí, pokud se ale začne sjíždět střed běhounu, tak trochu ubrat. To nenastává u rychlých projížděščů zatáček jako jsem já, tak se pneu zakousne do vozovky a při vyšší tlaku na vozovku se pozitivně projeví vyšší tlak pneu. Mám teď po přezutí 2,4 a zvednu to na 2,6, předek i zadek.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ahoj, 
zrovna vybírám nové pneu na léto a rád bych doporučení, jaké vybrat 🙂
Teď jsem měl Dunlopy SportMaxx. Za mě dobrý, ale rád bych zkusil i jinou značku.
Četl jsem různé testy pro léto 2024 a v každém je vítěz jiná značka 😅

Takže dám přednost raději ověřeným typům...
Jde mi hlavně o nízkou hlučnost a přilnavost 225/45/17
Díky za každý typ

Link to comment
Share on other sites

@Pavel_pavel Záleží, jestli chceš touringové (mohou být pohodlnější, déle vydrží), nebo sportovní (zaměřené na jízdní výkony). Já naposledy v 18" rozměru volil mezi Eagle F1 asymmetric 6, Pilot sport 5 a Sport contact 7. Continental má nejmenší ochranu ráfku, tak jsem zkusil PS 5 a nelituju, nájezd zřejmě taky nebude nízký. A myslím, že ani s Eagle F1 bych neudělal chybu...

Link to comment
Share on other sites

Lidi tu třeba chválili Turanzu T005 (myslím, že je už i novější model Turanza 6), na YT je dobrý kanál TireReviews, bývá tam spousta informací a srovnání...

EDIT: Tedy Bridgestone Potenza sportovnější, Turanza univerzálnější, podobně jako Continental Sport contact vs. Premium contact, nebo Michelin Primacy vs. Pilot sport...

Edited by virtual
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Mám za sebou prvú sezónu na Eagle F1 Asymmetric 6 a nemám im čo vytknúť. Tiché, pohodlné, pocitovo držia lepšie na suchu aj na mokru oproti Dunlop Sportmaxx RT 2. 80% nájazdu mám diaľnicu, ale v pohode si poradili aj s pár desiatkami kilometrov šotoliny v Estónsku.

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Čaute..

Viem že sa to tu už riešilo, ale skusím ešte raz. Mám už kúpené letné pneu 225/45 r17 Dunlop Blue 91W, ale objavila sa celkom zaujímavá ponuka tých istých gúm, ale v indexe XL a 94W. Čo myslíte, oplatí sa ísť do tých XL? Bojím sa potom síce komfortu, ale zas by mohli byť aj o čosi odolnejšie, keďže vieme aké tie naše cesty sú a sem tam sa tam objaví nejaká tá diera, ktorá sa nie vždy dá všimnúť :D Auto mám O3 Combi 2.0Tdi 110kw DSG... díky   

Link to comment
Share on other sites

v prvom rade NIKTO presne nevie, co to XL znamena

kedze blaboly ako ze eXtra Load pneumatika ma vyssiu nosnost ... aku vyssiu nosnost, tu predsa udava index nosnosti

 

ked uz mas gumy kupene, imho zbytocnost

 

Link to comment
Share on other sites

@denial  jaké bláboly?? jasně, že XL znamená vyšší nosnost. mají stejnou gumu s 91 a 94. aby to rozlišil i běžný člověk, napíšou k té 94 i XL.

takže to pozná každý (doposud jsem si to myslel) ...

 

@Pajtaš neřeš to ... díru buď trefíš dobře nebo špatně. ono není zaručeno, že XL pomůže. já je beru kvůli tuhosti v zatáčkách :) na normální ježdění je to jedno. jsou i zbytečně těžší.

 

  • Pozitivní 4
Link to comment
Share on other sites

@denial  

 

tak ještě jednou.

hodně gum pro osobáky se vyrábí ve stejném rozměru s více hmotnostními indexy. ty obyčejné se neznačí nijak. ty s vyšším hmotnostním indexem mohou a nemusí být označeny jako  XL.

 

tzn. když je guma 91, je "obyčejná" a druhá ve stejném rozměru má 94 a ta je označena XL

pneu v jiném rozměru se vyrábí v hmotnostních indexech 94 a 98 ... a ta 98 je značena XL ... 

 

XL tedy neznamená konkrétní hmotnostní index, ale to, že se vyrábí ještě "obyčejná guma" s nižší nosností.

 

jsou vozidla, která vyžadují daný vyšší hmotnostní index, proto je nutno použít danou pneu.

jsou auta, kterým stačí nižší hmotnostní index a ty si mohou vybrat, zda koupí obyč nebo XL pneu se zvýšenou nosností ...

 

je to takto jasnější?

 

...a koukám, že v tom článku výše je to popsané moc pěkně .. tak .. a je to :) 

Edited by hamoun
  • Pozitivní 2
Link to comment
Share on other sites

aha, takze vlastne hovoris, ze ked vyrabaju viacero typov pneumatik totozneho rozmeru lisiacich sa hmotnostnym indexom, tak k tej gume, ktora ma najvacsi hmotnostny index pridaju XL, aby si niektori mysleli, ze aj ked v TP maju mensi index, tak by si mali priplatit za tu najdrahsiu s danym rozmerom s XL

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...