Jump to content
budis

Jak funguji elektricky ovladane pate dvere?

Recommended Posts

Zdravim, muze mi nektery z vlastniku Karoqa nebo kdokoli jiny popsat, jak funguji elektricky ovladane dvere zavazadloveho prostoru? Cim vsim se daji otevrit / zavrit, da se nastavit maximalni vyska otevreni, je mozne neco vezt s nedovrenymi dvermi (cas od casu vezu neco dlouheho), daji se ovladat i rucne?

 

Omlouvam se za mozna zvlastni otazky, ale nikdy jsem nemel moznost toto vyzkouset. 

 

Diky za odpovedi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otevírají se tlačítkem na dveřích jako ručně pak tlačítkem na ovládači z dálky tlačítkem od řidiče a ještě podkopnutim nohou. Výška otevření jde podle návodu nastavit ještě jsem nezkoušel. Vézt něco s otevřenými dveřmi jsem ještě nezkoušel ale asi budou muset být otevřeny úplně protože je nelze pouze přivřít( aspoň myslim) a ručně jako třeba na fabii s klasickými vzperami ovládat opravdu nejdou

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslim ze ovladat rucne se primo zakazuje, protoze hrozi poskozeni... u Kodiaqa me pred tim varoval prodejce 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nelze tedy dvere zavrit jen castecne? Mozna se ptam blbe, ale jde mi o to, ze v Roomsteru jsem obcas na kratkou vzdalenost vezl neco, co se tam treba uplne neveslo a dvere stacilo jen zajistit, aby se neotevrely uplne. Na to bych musel s el. dvermi zapomenout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dotažení k převáženému materiálu jednou za čas jim nebude tak vadit, jako otřesy během jízdy v nezajištěné poloze. S elektrickými 5 dveřmi bych takový odvoz raději vždy řešil jinou cestou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otázka pro Ferdu25 dá se dodatečně Karoku domontovat el. otvírání a zavírání pátých dveří ? Díky 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U MR2019 jdou zavřít od řidiče, když tlačítko déle držíš... Výšku otevírání si nastavíš tak, že při otevřených dveřích na max. je pomalu ručně stahuješ do jaké chceš výšky a když máš výšku tak podržíš tlačítko na zavírání kufru, ono to pípne a příště se ti už otevřou do nově nastavené výšky.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc dík tento návod jsem hledal ale ještě otázka když si jednou nastavím nižší výšku otevření jak to pak vrátím do původního nastavení dík 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opět pomalu ručně zvedneš do max. výšky a podržíš to zadní tlačítko na zavírání kufru, ono se opět uloží to nové nastavení. Asi bych to nedělal nějak často, ale takhle to funguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K tomuto bych si dovolil menší poznámku. Na několika místech zde na fóru se lze (troufnu si říct od fundovaných lidí) dočíst, že jakýkoliv manuální zásah "silou" do elektricky ovládaného systému není žádoucí a ohrožuje funkčnost systému. Z logiky funkce je elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru právě z toho důvodu, aby se do něj manuálně nemuselo zasahovat.

 

Jak se lze dočíst v manuálu ke KAROQu (kam doporučuji se podívat vždy ze všeho nejdříve), v kapitole "Víko zavazadlového prostoru s elektrickým ovládáním", v části "Nastavení horní polohy víka" (str. 63 manuálu), změna horní polohy víka se provádí, cituji:

 

1. Zastavte víko v požadované poloze

2. Přidržte stisknuté tlačítko B » obr. 50 na straně 63, dokud se neozve zvukový signál.

 

Ačkoliv vrácení polohy víka do původní pozice je následně prováděno "opatrným manuálním přizvednutím víka až na doraz", rozhodně bych doporučil minimálně pro nastavení požadované polohy využít elektrického systému, jak radí uživatelský manuál, narozdíl od manuálního zásahu, jak radí kolega nade mnou.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě právě to nastavit nešlo dal jsem to do polohy kterou jsem chtěl a tlačítko držel snad minutu a nepiplo a polohu si nepamatovalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechápu jednu věc, u Karoqu aby člověk měl el. víko kufru tak se musí připlatit za Virtuální pedál a tím se i získá el. víko. U Sportline co jsem měl půjčeného bylo el. víko ale virtuální pedál jsem nenašel, prostě tam nebyl :kol-32: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechce se mě tam jít to zkoušet, ale myslím že funguje jen když je auto zamčené a nenastartovane. A taky nefunguje když mám káru zapřahlou..(Tak a jestli to není tak zachvilku se někdo ozve že kecam)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funguje to u zamčeného i odemčeného auta. Mě to taky původně nešlo. Až v mi museli v servisu ukázat, když jsem to šel reklamovat, jak a kde mám tou nohou mávat. Měli že mě docela legraci :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Žádné máváni právě. Jen kopneš a hned ven. Žádný zdržováni se s nohou pod nárazníkem. Takže jak jsem na to přišel jak na to, tak musím říct, že to funguje náramně. Jen by mě zajímalo kde je to čidlo 🤔

Edited by Lukáš F.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když se podíváte pod vůz,tak snímač je za prostorem pro tažné zařízení,jo a klíč musíte mít u sebe.Pokud ho nemáte je snímač neaktivní.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...