Přejít na obsah

Tlak oleje - vypnete motor


petinox

Doporučené příspěvky

Zdravím, chcel by som poprosiť o radu s mojou O1, 2004, ALH, 213000km, olej 5W40.

 

So začiatkom leta mi začalo auto hlásiť problém - "tlak oleja, vypnúť motor" sprevádzaný 3x pipnutim a červenou olejnickou. Najprv sporadicky, vždy po cca 20 km jazdy, zahriate auto. Naviac vždy len poobede, nikdy sa to nestalo ráno (autom sa jazdí do práce a z práce práve 20 km). Po vypnuti motoru a opätovnom naštartovaní (ihneď) bolo všetko ok. Auto skončilo v servise, kde sa vyčistila olejova vana, saci kôš, pretesnilo turbo.

 

Po pár dňoch problém opäť, vyvrcholilo to tým, že hlaska vyskočila cca každých 200 metrov (vždy som vypol motor, znovu naštartoval atď). V servise sa meral tlak oleja - za studena pod 1bar, po zahriati klesol na nulu. Nasledovala výmena čerpadla a šálok, olej 10W40. Tlak oleja po výmene OK. 

 

Dva týždne auto jazdilo bez problémov, dnes opäť rovnaký problém, auto v servise. Napojeny merac tlaku, 1bar za tepla, pri zošliapnuti plynu az 3 bary, ale hlaska stále vyskakovala (aj pri odmontovanom cidle tlaku, keď miesto neho bol merač).

 

Má prosím niekto podobnú skúsenosť, prípadne nápad, kde by mohol byť problém? Vopred dakujem za pomoc!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je čidlo odpojené, tak hláška bude vyskakovat, protože to čidlo má opačnou funkci než ve starých motorech.

Pokud je tlak pod tuším 0,8 baru, tak je rozepnuté, po překročení zmíněného tlaku sepne. Pokud nesepne a otáčky motoru

překročí cca 1500 ot/min, tak začne signalizovat nedostatečný tlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, milanosc napsal:

Ahoj, zkontroluj spínač na zámku víka motoru a vedení. 

 

Ahoj, diky za radu, spinac na na víku myslím od začiatku nebol, ale pre istotu skontrolujem.

 

Drôt od čidla asi preventívne nechám vymeniť, je možné že ti bude ním.

 

Ako skontrolujem, či cidlo funguje správne?

 

Jardo - diky za vysvetlenie, tým pádom nemá zmysel testovať pro odpojenom cidle. 

 

Ešte ma napadá - je to cidlo jediný element, ktorý hlasku vyhodí? Nie je tam ešte ďalší senzor niekde inde?

 

Veľmi všetkým ďakujem za rýchle reakcie!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic jiného tam není. A jestli budeš měnit čídlo, doporučuju koupit originál. Na MKII se nám taky občas objevila hláška, nikde nic nebylo, vyměnilo se čidlo (za druhovýrobu) a hláška se objevovala stále, jen méně častěji. Po výměně za originál to bylo OK.

Jestli máš naměřený tlaky OK tak to bude čidlo a/nebo drát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, takže aktualizácia témy - keďže tlak oleja stále vyskakoval a pri meraní za tepla bol naozaj nízky, servis rozobral motor a zistil poškriabaný kľukový hriadeľ.

 

Otázka znie - môže byť hriadeľ tam vydrany, že cezeň klesá tlak oleja? Ako opravu navrhli brusenie hriadeľa, výmenu šálok a gufera.

 

Jedná sa o pomerne vysokú investíciu, ide mi o to či to ma zmysel. Ďakujem!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 9. 2018 na 18:57, petinox napsal:

Zdravím, chcel by som poprosiť o radu s mojou O1, 2004, ALH, 213000km, olej 5W40.

 

So začiatkom leta mi začalo auto hlásiť problém - "tlak oleja, vypnúť motor" sprevádzaný 3x pipnutim a červenou olejnickou. Najprv sporadicky, vždy po cca 20 km jazdy, zahriate auto. Naviac vždy len poobede, nikdy sa to nestalo ráno (autom sa jazdí do práce a z práce práve 20 km). Po vypnuti motoru a opätovnom naštartovaní (ihneď) bolo všetko ok. Auto skončilo v servise, kde sa vyčistila olejova vana, saci kôš, pretesnilo turbo.

 

Po pár dňoch problém opäť, vyvrcholilo to tým, že hlaska vyskočila cca každých 200 metrov (vždy som vypol motor, znovu naštartoval atď). V servise sa meral tlak oleja - za studena pod 1bar, po zahriati klesol na nulu. Nasledovala výmena čerpadla a šálok, olej 10W40. Tlak oleja po výmene OK. 

 

Dva týždne auto jazdilo bez problémov, dnes opäť rovnaký problém, auto v servise. Napojeny merac tlaku, 1bar za tepla, pri zošliapnuti plynu az 3 bary, ale hlaska stále vyskakovala (aj pri odmontovanom cidle tlaku, keď miesto neho bol merač).

 

Má prosím niekto podobnú skúsenosť, prípadne nápad, kde by mohol byť problém? Vopred dakujem za pomoc!

 

před 3 hodinami, petinox napsal:

Ahoj, takže aktualizácia témy - keďže tlak oleja stále vyskakoval a pri meraní za tepla bol naozaj nízky, servis rozobral motor a zistil poškriabaný kľukový hriadeľ.

 

Otázka znie - môže byť hriadeľ tam vydrany, že cezeň klesá tlak oleja? Ako opravu navrhli brusenie hriadeľa, výmenu šálok a gufera.

 

Jedná sa o pomerne vysokú investíciu, ide mi o to či to ma zmysel. Ďakujem!

Člověče, tady se postupovalo od konce a možná se to nechalo zachránit při prvním servisu, kdy "specialisti" sundavali vanu ...

Když to dopadlo nyní na klice takto jak píšeš, jak myslíš, že budou nyní vypadat uložení na vačkové hřídeli a hřídelka turba, tedy kluzná uložení s tlakovým mazáním oleje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...