Jump to content
Sign in to follow this  
Herman

Písty 1,8 Tsi, EngineTeam

Recommended Posts

Zdravim,

 

jako všichni s motorem 1,8 TSI mám problémy se spotřebou oleje. Tedy mám v hajzlu pístní kroužky. Jelikož mám ojnice s průměrem čepu 21mm a nechce se mi je měnit za ojnice s průmerem 23 mm (hlavne s finacnich důvodů), tak jsem se chtel zeptat jestli má někdo zkušenosti s písty od EngineTeam, které vyrabějí písty s průměrem 21 mm. Písty viz https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06h107065ak-pist-uplny-engineteam-34019.html

 

Děkuji za zkušenosti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že nejvíc o tom zde na fóru ví Rayx. Někde tady nedávno dával odkaz na různá (myslím, že německá) TPI. Rád bych se v tom, též zorientoval. Nevím zda to myslel tak, že existuje oficiální řešení (VAG) kde se dá na ojnici 21 mm dát píst 21 mm, což snad předtím nebylo možné (tedy s díly přímo od škodovky).

Edited by Sudetak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kluci,

odkaz na příspěvek s TPI, která řeší jaké písty pro CDAA u VW, jsem dal tady na foru do topicu o spotřebě oleje pod každou verzi (Octavia, Superb a Yeti). Samotný příspěvek je tady

 

Tam jde o to, že VAG sám na počátku problémů, tedy již v roce 2010/2011, určil, že CDAA má být léčeno kompletem pístu (jde o píst s namontovanýmy pístnímy kroužky, čep a zajištění čepu) 06H 107 065 BK z BZB motoru. Ale jak šel čas a v serii od 6/2011 nastoupily komplety pístu s čepem 23mm, tak VAG místo aby v TPI i ETKA podržel možnost použití kompletů pístů BK pro motory s číslem CDA_221245 vyrobené do konce 5/2011, tak stejně jako u nové serie i pro opravy všech dosud vyrobených určil nové písty na 23mm čep znamenající výměnu ojnic, a to v TPI 2025422_6 vydaným 29.1.3013 ...

Co je na tom nejsmutnější, tak i nové písty používané od 6/2011, tedy na 23mm čepech, nemusejí znamenat spásu, protože i ony mají jen vrtané stírací kroužky, sice 2mm vysoké, ale opakuji, stále jen vrtané. No a ty dirky prostě na tyhle motory nestačí, ucpou se a šmitec ...

 

(můj osobní názor je, ža za to můžou NOx a EU5 .... každý benzínový přímovstřik jich produkuje moc, stejně jako diesly, spalováním chudé směsi s lambda > 1 to jinak nejde, tak musí recirkulovat spaliny co to jde a to se podepíše na znečištění oleje, se kterým ty mini stíráky nemůžou držet krok ... Tady je EGR řešeno časováním a tedy překrytím otevření sacích a výfukových ventilů ve výfukové fázi zdvihu, to je taky hlavní příčina toho neskutečnýho bordelu na sacích ventilech a okolí v sání, odvětrání klikovky do sání tomu jen sekunduje, a to, že tam není nepřímý vstřik benzínu do sání před ventily to jen ukáže v plné kráse ... Kdyby tam MPI vstřik byl, jen by to omytím skrylo efekt EGR, se zatížením oleje by to nic neudělalo ...)

 

Proto TPI 2025422_9 z 3.8.2016 uvádí, že modifikovné komplety pístů 06H 107 065 CP ani 06H 107 065 DF problém neřešily, a od čísla motru CDA_482228 tedy nasadili podle ETKA poslední varintu kompletu pístů 06H 107 065 DL, která má skládaný 3dílný stírací kroužky. (nevím, kde CDAA ještě jelo seriově i po 2016 v EU, asi jde o info pro jiné trhy, jde v podstatě o komplet pístu DF s jinou variantou vloženého stíracího kroužku)

 

Takže shrnuto, pokud nechcete při GO měnit i ojnice, a zároveň nechcete jen překroužkovat současné písty náhradním řešením 2C5382 od Hastings, vyberte variantu kompletu pístu BK (uvádím jen suffix z celého čísla), která má prořezávaný stírací kroužky, výška kroužků je

vrchní 1,2mm

spodní 1,5mm

stírací 2mm

a píst má stejný průměr, jako ten, co je v autě, tedy 82,465mm.

(písty z kompletů CP, DF a DL jsou menší, jejich průměr je 82,435mm)

 

Kupovat od VAGu je asi nesmysl, aktuální cena cca 5900Kč / 1ks ...

Extistují ale i aftermarket řešení, Borsehung, ET Engineteam, atd. je na každém, co vybere ...

Já osobně bych ale vybral možnost od KolbenSchmidt, komplet 40251600 od fy. KolbenSchmidt (uváděno také jako 40 251 600)

https://www.ms-motorservice.com/en/

http://catalog.ms-motorservice.com/

mají i českou výrobní pobočku https://cz.rheinmetall-automotive.com/cs/o-nas/ks-cz-motorservice-sro/

 

ET Engineteam ( KS Motor Servis Van, s.r.o.) nemá s KolbenSchmidt již nic společného od cca 2005, je to samostatná společnost i brand, kde si nechávají písty vyrábět nevím, ale internetové zkušenosti ostatních mě nelákají zkoušet jakékoli díly od ET, které někteří stále zaměnují s KS, tedy KolbenSchmit ...

https://www.engineteam.com/kontakty

https://www.ksmotorshop.com/content/detail/cs/4

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

 

moc moc děkuji za jasnou a vyčerpávající odpověď - takhle nejak jsem si oppoved představoval, tedy jasne a konkretne. Jen by me tedy jeste zajimalo, jestl tady nekdo na foru ma v CDAA písty z BZB a zdali je pak vse v pořádku (myslím tím spotřebu oleje po najetí x tisíc kilometrů) a taky jestli to jenom nekdo překroužkoval pomocí 2C5382 od Hastings a jak to z dlouhodbého hlediska funguje. Ještě jednou moc děkuji Rayx

Edited by Herman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co se týká zkušeností, tady na SH o tom myslím nikdo moc nepíše. Na konkurenčním OC foru tomu uživatel p2p vytvořil celý topic, oni kluci z Brna prve šli jinou cestou, nakonec ale skončili u BK pístů od KolbenSchmidt. No, je tam také nekolikrát zmíněno, že lidé zvolili písty od Borsehung nebo ET a jezdí, takže je to opravdu jen na Tobě, čemu se přikloníš. Doporučuju si o tm osobně promluvit s dvěma třemi mechaniky, co to někdy dělali a pak to rozseknout B)

 

Zásadní forum a mechanik, co se (nejen) tomuto motoru věnuje je Rus Alexej Truschin, pod nickem suslikrus má spoustu infa na webu. Ten to jako jeden z prvních na webu zmáknul a tady jsou odkazy na dlouhé večery studia, spoustu fotek a videí, některá stojí opravdu za to B)ve vlákně na vwts.ru jsou právě ta TPI od VW citována, takže jeho opravy se o to právě opíraj a není to jeho výmysl

http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=192986

http://vwts.ru/articles/engine/cdab_problem.html

https://www.drive2.ru/users/suslikrus/

https://www.youtube.com/channel/UCiuHVkQbM3b9Pp0nSf8qZsg

https://www.instagram.com/suslikrus/

 

S opravou jen překroužkováním sadou od Hasting jsem nikde zkušenosti nezaznamenal, upřímně, cena velmi zajímavá, ale stále jsou to mini kroužky (výšky 1, 1,2 a 1,5mm), přestože stírák je skládaný a tedy jeho drenáž snad neucpatelná, nevím, jak se bude chovat po nějakém nájezdu. Pionýrem být nechci, ono GO není levný samo o sobě, jen kvůli cca 8tKč rozdílu mezi jen kroužky od Hasting nebo celý písty od KolbenSchmidt by mi to za to nestálo B)

 

Poslední věc, na forech není dovoleno citovat bezprostředně poslední příspěvek, je jasné, žes reagoval na mě. Smázni prosím tu citaci v Tvém příspěvku ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Rayx, děkuju moc, že si to celé shrnul a napsal jasný názor, celkem rád sleduji a nastudovávám,

ale nějak mě v tomto případě již došly síly. Dneska aby byl člověk odborník snad na všechno :-)

 

Sleduji zběžně i OC forum, ale nezachytil jsem jakou cestou jdou aktuálně, jestli tomu rozumím

dobře, tak ten komplet pístu BK co uvádíš ( vrchní 1,2mm, spodní 1,5mm, stírací 2mm, píst 82,465mm)

od KolbenSchmidt.

Jinak Chabařovice mám dvacet minut od baráku (česká výrobní pobočka https://cz.rheinmetall-automotive.com/cs/o-nas/ks-cz-motorservice-sro/ )

ale nepředpokládám, že to tam jde přímo koupit (třeba se pletu).

Ještě jednou DÍKY !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by nám tady mohl potvrdit @p2p, ale když si to u nich projdeš, tak cca rok zpět, najdeš to potvrzení jak napsaný tak fotkou B), přestože tam několikrát panoval nějaký komunikační šum ...

 

Myslím že v Chabařovicích bys sehnal asi jen píst, montáž kroužků a další balení asi probíhá jinde, ale kdo ví .... Ale netuším, jestli by ses přímo u výrobce dostal na zajímavou cenu při odběru jen 4ks, kdyby ses ptal a něco zvěděl, tak písni B)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se konečně už dostal na výměnu pístů. Motor mám vyndanej, rozebranej a nakonec jsem se rozhodl, že půjdu variantou pístů 06H 107 065 BK od firmy KolbenSchmidt. Jenže jsem narazil na problém...když jsem pročítal odkaz http://vwts.ru/articles/engine/cdab_problem.html , tak jsem narazil na to, že se může poškodit (rozpéct) sítko na vyvažovacích hřídelích a tak jsem chtěl tyto hřídele zkontrolovat, jenže v ELSE píšou, že se hřídele mají po demontáži vyměnit a to se mi vhledem k ceně cca 6000,- Kč moc nechce. Tak ted nevím jestli se mam na to vykašlat a hrídele nekontrolovat, nebo je vyndat a vrátit zpět (pokud budou ok) a nebo je po demontáži vyměnit....zatim jsem je nevyndaval  :-( Děkuji za každou radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ted jsem zjistil, že mám doma dvě verse Elsy a to verze 3,70 (ve stolním PC) kde o výměně vyvažovacíh hřídelí po demontáži nic nepíšou a pak mám verzi 4.10,( v notebooku) kde píšou, že se mají vyvažovací hřídele po demontáži vyměnit.....tak ted nevím co je správně :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...