Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
PTiCA

ŠKODA 105L typ 742 Turbo Diesel FNM

    Doporučené příspěvky

    ŠKODA 105L typ 742 s motorem Turbo Diesel FNM

     

    Typová řada 742, známa spíše jako Škoda 105 a 120, se začala vyrábět ve druhé polovině sedmdesátých let, nicméně už ve chvíli, kdy byla uváděna na trh, se jednalo o zastaralou konstrukci, která měla své hluboké kořeny v předchozích modelech Škoda 100/110 a zčásti i 1000 MB.

    V tehdejších podmínkách byla modernizace výroby či představa, že by politická garnitura uvolnila prostředky pro návrh zcela nového vozu nepředstavitelná věc, což v podstatě stejnou měrou platilo i pro větší technické celky, jako byly motory.

     

    1941780800_koda742TurboDieselFNM-2.thumb.jpeg.7eb329e2462d621e79f8101365df875d.jpeg

     

    Škoda přitom snila o pokrokových agregátech už na přelomu padesátých a šedesátých let. Nejdříve to měl být řadový šestiválec s objemem 1,5 litru a rozvodem OHV, který měl vzniknout extrapolací řadového litrového čtyřválce určeného pro budoucí model 1000 MB. A od roku 1965, kdy se na stůl dostaly teoretické plány nástupce „embéčka“, to byly pro změnu moderní čtyřválce OHC o objemu 1,25 a 1,5 litru. Jak dopadla jejich realizace, asi víte, ještě neuvěřitelnější ale je, že stodvacítka mohla svého času vyjet na silnice i s velmi moderním přeplňovaným dieselem.

     

    O možnost pořídit si v malém voze vznětový motor, se od šedesátých let starala především francouzská automobilka Peugeot a od roku 1976 rovněž Volkswagen, který vypustil mezi své zákazníky Golf první generace s naftovou atmosférickou patnáctistovkou o výkonu 50 koní.

     

    Jak už bylo řečeno, Škoda se nedopracovala ani k výrobě vlastních moderních zážehových motorů, takže diesel byl samozřejmě utopií, přesto takové vozy vznikly. O jejich existenci se postarala italská společností FNM (Fratelli Negri Macchine) založená v roce 1971, která se pustila do vývoje kapalinou chlazeného kompaktního dieselu v roce 1978 ve spolupráci s Fiatem.

     

    Výsledkem byl čtyřválcový, turbodmychadlem přeplňovaný agregát 1.3 GD 178 AT s hliníkovou hlavou, který měl svou světovou výstavní premiéru v roce 1980 na turínském autosalonu a jeho papírové parametry vůbec nevypadaly špatně.

     

    364714759_koda742TurboDieselFNM.thumb.jpeg.cd84f2d98f7506726f33a0b4f458c003.jpeg

     

    Motor měl vrtání 78 mm, zdvih 71,5 mm a objem válců 1366 cm3. Při kompresním poměru 21,0:1 byl schopen produkovat 60 koní při 4500 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 103 newtonmetrů byl dostupný při 3500 otáčkách za minutu. Jednotka FNM byla vybavena vstřikováním Bosch nebo CAV, zatímco turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny neslo označení IHI RH. A jak se tento diesel dostal do škodovky?

    Italové vyvíjeli motor série GD 178 AT pro osobní automobily do pohotovostní hmotnosti 1300 kg, nikoliv pro konkrétní značku, takže ještě před světovou premiérou rozjeli námluvy s několika automobilkami. Jejich technika se postupně dostala třeba pod kapotu Fiatu Ritmo, Fordu Fiesta, Fiatu 132, Volkswagenu Golf a rovněž za zadní nápravu Škody 742.

     

    Aby měla spolupráce punc oficiality, FNM podepsalo dohodu s podnikem zahraničního obchodu Motokov a přestavěné vozy se dostaly do Československa už v roce 1981. Kromě nového motoru se na palubní desce objevil tlakoměr mazání, teploměr oleje a indikátor plnicího tlaku, jinak ale auto vypadalo jako kterákoli jiná stopětka nebo stodvacítka.

     

    Jak už jsme říkali, tabulkové údaje vypadaly slušně, realita ale byla poněkud horší. Při zkouškách technici naměřili nejvyšší výkon 57 koní při 4800 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 93 newtonmetrů dostupných při 2700 otáčkách za minutu. Tohle všechno stačilo škodovce k dosažení maximální rychlosti 140 kilometrů v hodině, tak snadné a ideální to ale nebylo.

     

    Diesel o rozměrech 603 x 522 x 627 mm měl hmotnost až 145 kg a podle dobového tisku jej testovací piloti považovali za hlučný a optimisticky prý nevycházela ani průměrná spotřeba. Časopis Automobil doslovně psal, že „po zabudování přeplňovaného vznětového motoru do vozu Škoda 120 vzrostla jeho pohotovostní hmotnost o 80 kg. Taková změna, soustředěná u zadní nápravy, by si vyžádala před schválením výrobce dlouhodobé provozní zkoušky pevnosti a spolehlivosti. Navíc by vážně narušila hodnoty statické a dynamické stability vozidla a značně zhoršila jeho jízdní vlastnosti.“

     

    Tohle snad nepotřebuje další komentáře, co ale bylo horší, ani efektivita provozu se nejevila v nejlepším světle. „Ani výsledky měření spotřeby zdaleka nesplnily očekávání, protože Škoda Turbo Diesel spotřebovala přibližně stejné množství motorové nafty jako Škoda 105 benzínu. A to i po novém seřízení motoru výrobcem při reklamaci neúměrně vysoké spotřeby.“

     

    1644907769_kodaFavoritTurboDieselFNM.thumb.jpeg.24e537e6944b5399a505d25dbce3723a.jpeg1716428517_kodaFavoritTurboDieselFNM-motor.thumb.jpeg.988a2fea499ba9dc15a2503e0d030942.jpeg

     

    Tím byl osud stodvacítky s naftovým motorem v podstatě zpečetěn, pokud si ale myslíte, že to FNM vzdalo, jste na omylu. Prokazatelně totiž víme, že se malý diesel dostal o něco později také mezi přední kola Favoritu. Zasloužil se o to lucemburský importér škodovek, který nechal namontovat přeplňovanou třináctistovku o výkonu 60 koní i do mladoboleslavského vozu s novou koncepcí, a přestože byl klient nadšen, váhání s produkcí zrovna v době námluv AZNP s koncernem Volkswagen bylo příčinou, že se nakonec vyrobilo a prodalo jen pár aut.

     

    Více na: https://www.autorevue.cz/wankel-diesel-i-turbo-takto-skodovky-s-motorem-vzadu-asi-neznate

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od admin
        Pravidla SKODAHOME.cz nového fóra (aktualizováno 12.8.2018)
         
        Všichni účastníci fóra jsou povinni se po registraci seznámit s těmito pravidly a dodržovat je. V případě aktualizace pravidel, bude jejich změna oznámena ve vyvěšeném příspěvku, se kterým je každý povinen se seznámit.
        Na fóru si každý může vybrat některý ze tři druhů přihlášení, a tím i výhody a přístupy do různých sekcí. Samontnou skupinou jsou Moderátoři a Admini, kteří patří k nejzkušenějším, na zdejším fóru.
         
        KLASICKÝ UŽIVATEL: Jedná se o klasický účet pro nově registrované členy. Nově se dá přihlásit i s účty Facebook, Microsoft a Google

        ČLEN KLUBU: Základ účtu jako u klasického uživatele s možností získání slev na produkty u partnerů a dalších výhod.

        PARTNER: Stejné podmínky jako u člena klubu jen s tím rozdílem že tento účet je pro firemní nebo komerční využítí.
         
        FORUM BEZ REKLAM: Za malý roční poplatek můžete podpořit naše forum a procházet ho tak bez reklam. Více informací ZDE.
         
        MODERÁTOR/ADMIN: Jedná se o účet moderátorů a správců. Aktuální seznam naleznete ZDE.
         
        Klubové – členové klubu SKODAHOME.cz mají přístup i do klubových sekcí, různé výhody, včetně slev u vybraných firem podmíněných nákupem na klubové karty. Další výhodou je možnost mít tři fotogalerie – garáže na svá auta. Počet fotografií v jedné garáži je zvětšen na 30.
        Uživatel smí mít na fóru pouze jeden účet. Při zjištění, že zde má vícero účtů, budou tyto nadbytečné odstraněny bez náhrady. Na žádost uživatele mohou být sloučeny.
        Uživatel, využívající přístup na forum pomocí aplikace Tapatalk, je povinnen si ji nastavit takovým způsobem, aby se v jeho příspěvcích nezobrazovala oznámení, z jakého mobilního zařízení byl příspěvek odeslán (např.  "Odesláno ze smartphonu Sony Xperia™ Z3 přes Tapatalk" apod.).
         
        Fórum je hlavně koncipováno pro soukromé subjekty a pro komerční propagaci slouží členství "Partner". Pro více informací nás kontaktujte ZDE.
         
        [1] Galerie uživatelů
        Galerie uživatelů je pouze na zveřejnění fotografií Vašeho automobilu, jejíž jste autorem. V albu mohou být fotografie pouze jednoho vozu, na další musí být zřízena nové album. Za zveřejněné fotografie nese odpovědnost uživatel alba a provozovatel může nevhodné fotografie (obsahově, porušení autorský práv atd) bez varování smazat.
         
        [2] Založení nového TÉMATU
         
        Nové téma se založí pomocí tlačítka |Založit nové téma| Témata je nutno zakládat ve správných sekcích tak, aby obsah tématu co nejlépe korespondoval s obsahem sekce. Není povoleno vložení stejného tématu do více sekcí. Nesprávně založená témata budou bez upozornění odstraněna. Před vložením nového TÉMATU se tedy vždy nejdříve přesvědčte, zda se již stejné, nebo podobné téma v příslušné sekci nenachází! Jestli ano, pokračujte v existující diskuzi přidáním svého dotazu pomocí tlačítka |Odpovědět na toto téma| anebo použitím pole pro odpověď za posledním příspěvkem na konci stránky. Duplicitní téma bude uzamčeno, s případným uvedením odkazu, kde má jeho zakladatel pokračovat, a následně odstraněno. Název tématu by mělvždy co nejvíce vystihovat obsah daného tématu.  Názvy témat jako „Pomoooc, help, please“  a podobně,  jsou nepřípustné a takto nazvané téma může být přejmenováno anebo bez varování odstraněno.  
         Při vkládání nového tématu se dále řiďte těmito pravidly:
         
        Název tématu nesmí obsahovat odkaz na webovou stránku (skrytá reklama) nebo název firmy, ale musí stručně vyjádřit obsah řešený v něm. Nové téma nesmí být vloženo za účelem pouze reklamy na konkrétní výrobek. V prvním příspěvku při založení tématu vždy přesně formulujte, jakým směrem má téma směřovat a zde již smí být uvedena webová adresa na dané téma. Při zadání nového tématu nebo příspěvku používejte standardně nastavenou barvu písma. Jiné barvy použijte pouze v případě, chcete-li zvýraznit část textu, která je důležitější než-li zbytek textu.  
        [3] PŘÍSPĚVKY
         
        Předmět příspěvku by měl vždy co nejvíce vystihovat obsah daného tématu. Tlačítka |Odpovědět na toto téma| nebo |Citovat| a |Vícenásobná citace| jsou určena k reakci na již zveřejněný příspěvek, tlačítko |Založit nové téma| slouží k zadání nového tématu. Poznámka: Nezakládejte stejný dotaz do více sekcí a témat najednou! Takovéto dotazy mohou být bez varování odstraněny. Při odpovídání na určitý příspěvek používejte správně tlačítko |Citovat| nebo |Vícenásobná citace| - necitujte bezprostředně předešlý příspěvek!  Rovněž necitujte příspěvky spolu s vloženými obrázky. Nesprávné citace mohou být odstraněny. Nepoužívejte sprostá slova a ani jiné urážky, jinak bude příspěvek bez předchozího varování smazán. Stejně tak jakýkoli pokus o flame bude bez varování odstraněn. Příspěvky v tématech které účelově nabízejí produkty nebo služby jsou zakázané. K propagaci nebo nabízení služeb členům slouží k tomu určené sekce ve kterých je nutné být vedený jako "Partner". Více informací naleznete níže: "[4] Partner" Příspěvek v případě porušení pravidel může být bez varování odstraněn. Rovněž mohou být smazány zbytečné, nesmyslné a urážlivé příspěvky, stejně tak jakýkoli pokus o vyvolání konfliktu (jako třeba odkazy na konkurenční stránky atd.) a taktéž příspěvky mimo téma (off topic).  
        [4] PARTNER
         
        Skupina "Partner" slouží pro uživatele kteří nabízejí různé druhy služeb týkajících se automobilů, jako například mechanické opravy, elektroinstalace, kódování, pojištění atd
        Partnerem se může stát každý. Stačí si v našem e-shopu koupit balíček "Partner". 
        Po zaplacení poplatku získáte na dobu 12. měsíců hodnost "Partner".  V této skupině uživatelů máte možnost nabízet svoje služby v sekci "Nabídka/Poptávka služeb našich partnerů". Pokud na nějaký příspěvek na fóru bude reagovat více "Partnerů", vyhrazujeme si právo příspěvky nahradit odkazem do sekce Nabídka/Poptávka služeb našich partnerů kde si bude moci uživatel vybrat "Partnera", který mu bude vyhovovat nebo bude například z okolí svého bydliště.
         
        Do sekce "Nabídka/Poptávka služeb našich partnerů" můžou přispívat pouze členové skupiny "Partner" nebo moderátoři tohoto fora. Ostatní uživatelé mohou "Partnera" kontaktovat přes zprávu Po skončení členství a jeho opětovném neprodloužení si vyhrazujeme právo příspěvek v sekci "Nabídka/Poptávka služeb našich partnerů" smazat. Nadpis musi obsahovat: Informaci o jakou sluzbu se jedna, město nebo okres kde službu nabizíte.
        napriklad:  Autodiagnostika, kódování funkcí - PRAHA, Střední čechy
        Také si vyhrazujeme právo příliš dlouhý nadpis zkrátit
        pokud "PARTNERA" zaujme příspěvěk od uživatelů hledající jeho služby, měl by vložit příspěvěk s odkazem na vlastní téma  v sekci "Nabídka/Poptávka služeb našich partnerů",  kde budou veškeré informace
         
                      [5] CHOVÁNÍ NA FORU
         
        V případě neslušného, vulgárního nebo jinak nevhodného chování moderátor (nebo admin) může udělit uživatelům napomenutí jako upozornění na nevhodné chování.  Jestliže uživatel bude v nevhodném chování pokračovat, může dostat další napomenutí. V případě třetího napomenutí dostane rovnou i zákaz na fórum přispívat po určitou dobu (podle situace a uvážení moderátora/administrátora), případně úplný zákaz vstupu na fórum. Nevhodným chováním se myslí psaní off-topic příspěvků, spamování, tapetování, trolling, hrubé urážení a osobní napadání, opakované nesprávné citování, jakož i porušení jiných pravidel fóra. V případě hrubého porušení pravidel může být zákaz přispívání udělen i bez předchozích udělených napomenutí!
         
        [6]  Uživatel vidí udělená napomenutí ve svém profilu jako „ X trestných bodů “.
        [7]  Jakékoli veřejné napadání administrátorů a moderátorů za jejich činnost a rovněž polemiky a zpochybňování jejich rozhodnutí budou bez varování odstraněny. Dotčený uživatel bude řešit svoje stížnosti/náměty s příslušným moderátorem pomocí soukromých zpráv.
        [8]Tato pravidla jsou platná na celém fóru. V jednotlivých sekcích mohou být ještě doplněna o specifické dodatky – sekční pravidla. Tato sekční pravidla jsou vždy v příslušné sekci vyvěšena a uživatelé jsou povinni se jimi v dané sekci řídit.    
        [9]  Tlačítko |Nahlásit příspěvek| slouží na nahlášení závadného příspěvku moderátorům a administrátorům diskusního fóra. Nepoužívejte tlačítko |Nahlásit příspěvek| na přidání vaší odpovědi na původní příspěvek v diskuzi! V případě, že bude zaznamenáno zneužití uvedeného tlačítka, bude uživateli uděleno napomenutí se všemi z toho vyplývajícími důsledky.
        Typy napomenutí

        Porušování pravidel - (5 bodů - automaticky se odeberou body po 30 dnech)
        Opětovné porušování pravidel - (10 bodů - automaticky se odeberou body po 30 dnech)
        Ignorant - (15 bodů - automaticky se odeberou body po 30 dnech)
        Spammer - (30 bodů - automaticky se odeberou body po 90 dnech)
         
        Sankce podle bodů
        5 bodů = Zákaz příspěvku na 8 hodin
        10 bodů = Zákaz příspěvku na 2 dny
        15 bodů = Zákaz příspěvku na 30 dní
        Body se sčítají a podle data uděleni se odebírají.
         
        [10]  Uživatelé si mohou definovat vlastní podpis na fóru, tento může obsahovat vložený obrázek. Administrátor však má právo nevhodný podpis (například obsahující příliš velký obrázek, je-li podpis příliš dlouhý nebo obsahuje nevhodný odkaz) upravit do přijatelné podoby nebo ho odstranit. Podpis nesmí obsahovat odkaz na jiné weby. stránky (po dohodě s administrátory může být udělena vyjímka).
        [11  ]Provozovatel fóra, administrátoři fóra a ani moderátoři fóra jednotlivých sekcí nenesou žádnou odpovědnost za příspěvky a jejich obsah.
        [12]  Používání češtiny/slovenštiny s háčky a čárkami na boardu není zakázáno, její použití je čistě na vás.
        [13]  Při zadávání inzerátu uveďte co nejpřesnější popis prodávaného zboží a alespoň orientační cenu. Inzeráty bez uvedení ceny budou smazány! Rovněž budou smazány offtopic diskuse k prodávanému zboží, a jejich autorům bude zvýšena úroveň varování. Nepleťte si inzeráty s běžnými diskuzemi! - Posunutí inzerátu na vrchní pozici je povoleno maximálně jednou za 7dní. Po prodeji zboží je prodávající povinen napsat, že zboží bylo prodáno, následně moderátor inzerát uzavře a později bude smazán. Podrobná pravidla bazaru jsou k dispozici ZDE.
        [14]  Na serveru je zakázáno prodávat zboží z nekalé činnost, následky ponese sám pisatel. Administrátoři nenesou zodpovědnost za takové inzeráty, pokud však na takový narazí, neprodleně ho odstraní.
        [15]  Toto je DISKUZNÍ FÓRUM, nikoliv novinky - pokud nebudete vůbec přispívat nebo server nebudete navštěvovat, může být Váš uživatelský účet zrušen bez předchozího varování.
        [16]  Warez, linky na cracky programu a jiné odkazy na nelegalní software nebo nevhodné, nespolupracující weby jsou zakázané. Tyto témata (topicy) budou mazány.
        [17]  Zaregistrováním se na fóru SKODAHOME.cz jste se zavázali dodržovat pravidla tohoto diskuzního fóra a souhlasíte se zasíláním zpráv formou SZ (MESSENGER) nebo E-Mailem o novinkách a obchodních sdělení. V případě porušení těchto pravidel jste povinni akceptovat rozhodnutí administrátorů nebo moderátorů bez výjimky. Uživatel může zasílání zpráv zrušit ve svém účtu nebo odkazem v emailu.
        [18]  Pravidla jsou aktualizována dle potřeb provozovatele, které se může přizpůsobovat i chování uživatelů fóra. Pokud se změnou nebo doplněním nesouhlasíte, jste povinni zažádat o zrušení uživatelského účtu. Veškeré zveřejněné příspěvky se stávají majetkem fóra, bez nároku na smazání svých témat/příspěvků při ukončení uživatelského účtu.
        [19  ]Reklama
        Naše webové stránky umožňují zobrazení reklamy i třetím stranám. Jednou ze společností, která v rámci našich webových stránek zobrazuje reklamu, je společnost MAFRA, a.s. Tato společnost proto v rámci našich webových stránek používá tzv. cookies a to cookies jí používaného obslužného reklamního systému iBILLBOARD Ad Server. Zároveň jsou jejím prostřednictvím  na našich stránkách zobrazovány reklamy z reklamních systémů třetích osob a to zejména společností Google, R2B2, AppNexus, AdForm, Seznam Sklik, PubMatic, Adobe Audience Manager a Rubicon,  které mohou používat vlastní cookies. Více se o zpracování cookies ze strany MAFRA, a.s. dozvíte zde.
          RSS Novinky Nepřečtený obsah Označit jako přečtené Úvodní stránka  
      • Od just
        Motor Wankel ÚVMV

         
        Škoda 1000 MB vs. Škoda 1000 MB Wankel

         
        Škoda 1000 MB Wankel

         
        https://m.autorevue.cz/wankel-diesel-i-turbo-takto-skodovky-s-motorem-vzadu-asi-neznate
         
         
         
      • Od motorpower
        Co vše je u mě možno??
        Motor
        Dieselgate OFF, vrácení původního sw
        Stop-start OFF
        Otáčky motoru
        Startovací dávka tj. teplé a studené starty
        Odstranění chyb
        Emisní měření pro diesel

        ABS
        Nastavení Autohold
        Odjištění při rozjezdu pro DSG/ odstranění cuknutí/
        Vypnutí ESP, ASR atd rozšíření menu
        Aktivace XDS a nastavení intezity elektronické pseudo uzávěry diferenciálu
        Nastavení kódování, zprovoznění atd.

        BCM komfortní funkce
        Odstranění chyb pro přední a zadní LED
        Denní svícení aktivace, aktivace přes mlhová světla
        Denní svícení vypnuté s parkovací brzdou
        Denní svícení přísvit zadními světlomety
        Corner , přísvit do zatáček
        Aktivace alarmu u VW Golf 6 a 7
        Sklápění zrcátek při zamknutí vozidla
        Ovládání oken dálkou
        Dosah klíče

        Budíky, tacho
        Staging , protočení ručiček při zapnutí zapalování
        Změna podsvětlení včetně intenzity
        Kalibrace budíků aby ukazovaly správné hodnoty
        Nastavení stavu km, pouze při montáži nových , převzetí původního stavu.

        IMMO
        IMMO OFF prakticky u všech jednotek, pro servisní účely, závodní vozy, či pro zajištění spolehlivosti u starších vozů.
        Přizpůsobení nových klíčů, budíků Kessy atd.
        Přizpůsobení všech řídících jednotek online i offline.


        RNS 510
        Nastavení intenzity podsvitu a loga
        Odblok obrazu za jízdy
        Přerozdělení disku
        Zjištění PIN

        Starší rádia
        Zjištění PIN  
      • Od Olin
        Podzimní 27.sraz SKODAHOME.cz "Zdibský okruh"
         
        * Jízda pravidelnosti
        * Mezi první vítěze patřila jména A. Vitvar, B. Sojka …
        * Veteráni všech značek včetně motocyklů vítáni
        * 22.09.2018 v tradičním prostředí Triocampu Praha 8 – Dolní Chabry, Ústacká ulice
         
        80-01 Zdibský okruh
         
        V roce 1937 se začala psát historie Zdibského okruhu. Na trati se utkaly jak motocykly, tak i automobily. Mezi vítěze prvního ročníku se zapsali takové legendy, jako byli Antonín Vitvar na Jawě, či Bruno Sojka na Bugatti. Druhý ročník v roce 1938 byl zároveň posledním. Vše přerušila válka, a po ní již k obnovení Zdibského okruhu  nedošlo.
         
        27.sraz SKODAHOME.cz jízda pravidelnosti
         
        Letošní podzimní setkání bude opět ve znamení Zdibského okruhu, kdy jsme opět připravili jízdu pravidelnosti o putovní pohár, který věnoval náš partner SKODAMOTOR.cz. Původní okruh měřil 4,3 km a jezdil se na deset kol. Nyní má okruh 4 km a pojede se na tři kola, ve kterých jezdci musí dosáhnout v každém kole stejného času.  
         
        Srazu se mohou zúčastnit všechna vozidla s okřídleným šípem ve znaku a VW koncern. Veteráni (do roku 1988) mohou přijet s jakoukoli značkou vozu a letos jsou vítány i motocykly do roku 1988.
         
        Program srazu
         
        Pátek 21.09.2018
        Sraz začíná již v pátek.
        Kemp je pro účastníky otevřen od 15.00 do 21.00 hodin.
        O pozdějším příjezdu informujte pořadatele srazu.
        Večer bude následovat pokec o všem možném .
         
        Sobota 22.09.2018
        Kemp pro příjezd účastníků je otevřen od 8.00 hodin
        Poté následuje příprava aut na soutěž a jejich vystavení.
         
        13:00 - bude odstartována jízda pravidelnosti Zdibský okruh. Auta budou odstartována v minutových intervalech.
         
        Soutěží se o:
        Putovní pohár SKODATOUR – SKODAHOME.cz  – jízda pravidelnosti
        3x pohár SKODATOUR.2014 – jízda pravidelnosti
        3x ocenění poroty (nej. auta)
        15:00 - 16:00 - Tombola
        16:00 - 17:00 - Vyhlášení výsledků soutěží
        Večer bude následovat volná zábava plná pokecu nejen o Škodovkách
         
        Neděle 23.09.2018
        Po probuzení, snídani a vystřízlivění prosíme účastníky, aby do 12.00 opustili kemp, pokud se předem nedohodnou na pozdějším odjezdu s majiteli kempu.
         
        Vstupné je 270,-Kč za auto, plus vstupenka 10,- Kč za každou osobu, která je následně i slosovatelná v tombole o zajímavé ceny.  Počet vstupenek na osobu není omezen.
         
        Partneři srazu
        ŠKODA Auto, AAA Auto, Mototechna, Auto Kelly, OB Autodíly.cz, IPAK Tonery, SKODAMOTOR.cz,
        Mediální partneři
        www.VW-Scene.cz Faster magazín,
      • Od sava.a
        Na prodej spěchám. Tento víkend cena jen 235000!!! A dle přístupu i malá sleva na místě!
        Prodám Škoda Superb 3.6 FSI DSG 191 kW (260 PS). Vyrobeno 12/2009, původ ČR, ověření Cebia k dispozici, naj. 256 tis. Nová STK do 2020.

        Vozidlo v TOP stavu. Na voze úplně nová ALU MAM A5 R18 s novými pneu, sportovní pružiny EIBACH PRO KIT. Vozidlo ve velmi vysoké výbavě (rozpis mohu zaslat).
    ×