Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
čmelda boris

Chyba čidla pozice vačkové hřídele

    Doporučené příspěvky

    Ahoj,
    mám 1.2 HTP CGPB.
    Po 100 tis. km mi začala svítit kontrolka "systém kontroly výfukových plynů". Na diagnostice jsem vyčetl chybu "10980 - Camshaft Position Sensor" - čidlo pozice vačkové hřídele.
    Po výměně tohoto čidla se chyba po pár startech objevila znovu. Původní čidlo vráceno. Občas kontrolka sama zhasne, ale vždy se opět po několika startech rozsvítí znovu.
    Nevíte, čím by to mohlo být? Nepozoruji žádné snížení výkonu auta, jízdní vlastnosti subjektivně stále stejné.

    Editováno na čmelda boris

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    asi bych zkontroloval ty rozvody na přípravky,  jak píše kolega... 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Co prosím znamená zkontrolovat rozvody "na přípravky"?

    Kontrolka občas sama zhasne.

    Ve velká chyba s tím takto jezdit?

    A ještě podotázka - může při výměně rozvodů zůstat v motoru olej?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Royvody sú z boku motora,olej na ne nemá vplyv,tzn.zostáva v motore.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Před hodinou, čmelda boris napsal:

    Co prosím znamená zkontrolovat rozvody "na přípravky"?

    Kontrolka občas sama zhasne.

    Ve velká chyba s tím takto jezdit?

    A ještě podotázka - může při výměně rozvodů zůstat v motoru olej?

    Souhlasím s kolegy, že se jedná o vytažený rozvodový řetěz.

    Čidlo hlásí chybu synchronizace (mezi čidlem polohy klikového a tohohle čidla polohy vačkového hřídele).

    Jezdit se s tím dá jen tak dlouho dokud řetěz nepřeskočí a nepotkají se ventily s písty.

    Pak už se dá jezdit až po generální opravě motoru.

    Olej můžeš vypustit a pak ho nalít zpátky.

    Pokud tě 3 litry oleje finančně zachrání.

    Takže když to shrnu:

    Nic neměřit a rovnou vyměnit řetěz, napínák, vodící lišty a řetězová kola. Taky těsnění.

    Abych rovnou zodpověděl tvůj další dotaz, říkám, že ano, je možné vyměnit pouze řetěz.

    S tím vědomím, že ojetá rozvodová kola řetěz vytahají znovu a mnohem rychleji, než kola nová.

    A že ojeté lišty a napínák podstatně hůř zabrání ev. přeskočení rozvodu až se ten nový řetěz zase trochu vytahá.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já jsem měnil nedávno svojí polovičce na HTP a celá sada (řetěz,kola,napínak,lišty) stála myslím 2500.- což není nějaká raketa + olej a silikon na vanu a prsa.....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Díky za tipy.

    Na skoda-dily stojí rozvodová sada 6193 Kč - https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03c109158asad-rozvodova-sada-1-2htp-skoda-25228.html.

    Ani v sadě není vodní pumpa.

    Kde prosím koupím sadu za 2,5 tis.?

    ----

    A ještě se zeptám - není nějaká další možnost, která by se dala ještě prověřit před výměnou rozvodů?

     

    Editováno na čmelda boris

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vždyť tady nic jinýho nepíšeme....

    Dát rozvody na přípravky. To nevyžaduje téměř žádný rozebírání. Pouze se demontuje snímač otáček kliky a místo něj se dá aretační přípravek do setrváku.

    Pak se zaaretují vačky. Pokud přípravky na vačky nejdou nasadit, jsou rozvody mimo a je nutný ve vyměnit.

     

    Sada za 2500 kč je třeba na Cardu:  https://www.autodily-cardo.cz/_nove/sada-rozvodoveho-retezu-fai-autoparts-tck200/

     

    A vodní pumpa s rozvody nijak nesouvisí - žene ji drážkový řemen. Pokud je OK není důvod ji měnit.

    Editováno na Jarda-k

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já jsem nevěděl, co to znamená "na přípravky", proto jsem se na to ptal o 6 příspěvků výše. Teď už je to pro mě srozumitelnější.

    A tyhle přípravky běžně servisáci mají?

    Taky mám pocit, že je cca o 15 % větší spotřeba. Je to možné? Může to souviset?

    Editováno na čmelda boris

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Servisáci co tyhle motory opravují přípravky samozřejmě mají, protože bez nich se nedají nové rozvody nastavit.

    Rozety na vačkových hřídelích totiž nemají žádnou aretaci, ve správné poloze je drží jen dotáhnutý šroub.

    Zvýšení spotřeby může souviset s posunutým časováním. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×