Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
čmelda boris

Chyba čidla pozice vačkové hřídele

    Doporučené příspěvky

    Ahoj,
    mám 1.2 HTP CGPB.
    Po 100 tis. km mi začala svítit kontrolka "systém kontroly výfukových plynů". Na diagnostice jsem vyčetl chybu "10980 - Camshaft Position Sensor" - čidlo pozice vačkové hřídele.
    Po výměně tohoto čidla se chyba po pár startech objevila znovu. Původní čidlo vráceno. Občas kontrolka sama zhasne, ale vždy se opět po několika startech rozsvítí znovu.
    Nevíte, čím by to mohlo být? Nepozoruji žádné snížení výkonu auta, jízdní vlastnosti subjektivně stále stejné.

    Editováno na čmelda boris

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    asi bych zkontroloval ty rozvody na přípravky,  jak píše kolega... 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Co prosím znamená zkontrolovat rozvody "na přípravky"?

    Kontrolka občas sama zhasne.

    Ve velká chyba s tím takto jezdit?

    A ještě podotázka - může při výměně rozvodů zůstat v motoru olej?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Royvody sú z boku motora,olej na ne nemá vplyv,tzn.zostáva v motore.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Před hodinou, čmelda boris napsal:

    Co prosím znamená zkontrolovat rozvody "na přípravky"?

    Kontrolka občas sama zhasne.

    Ve velká chyba s tím takto jezdit?

    A ještě podotázka - může při výměně rozvodů zůstat v motoru olej?

    Souhlasím s kolegy, že se jedná o vytažený rozvodový řetěz.

    Čidlo hlásí chybu synchronizace (mezi čidlem polohy klikového a tohohle čidla polohy vačkového hřídele).

    Jezdit se s tím dá jen tak dlouho dokud řetěz nepřeskočí a nepotkají se ventily s písty.

    Pak už se dá jezdit až po generální opravě motoru.

    Olej můžeš vypustit a pak ho nalít zpátky.

    Pokud tě 3 litry oleje finančně zachrání.

    Takže když to shrnu:

    Nic neměřit a rovnou vyměnit řetěz, napínák, vodící lišty a řetězová kola. Taky těsnění.

    Abych rovnou zodpověděl tvůj další dotaz, říkám, že ano, je možné vyměnit pouze řetěz.

    S tím vědomím, že ojetá rozvodová kola řetěz vytahají znovu a mnohem rychleji, než kola nová.

    A že ojeté lišty a napínák podstatně hůř zabrání ev. přeskočení rozvodu až se ten nový řetěz zase trochu vytahá.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já jsem měnil nedávno svojí polovičce na HTP a celá sada (řetěz,kola,napínak,lišty) stála myslím 2500.- což není nějaká raketa + olej a silikon na vanu a prsa.....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Díky za tipy.

    Na skoda-dily stojí rozvodová sada 6193 Kč - https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03c109158asad-rozvodova-sada-1-2htp-skoda-25228.html.

    Ani v sadě není vodní pumpa.

    Kde prosím koupím sadu za 2,5 tis.?

    ----

    A ještě se zeptám - není nějaká další možnost, která by se dala ještě prověřit před výměnou rozvodů?

     

    Editováno na čmelda boris

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vždyť tady nic jinýho nepíšeme....

    Dát rozvody na přípravky. To nevyžaduje téměř žádný rozebírání. Pouze se demontuje snímač otáček kliky a místo něj se dá aretační přípravek do setrváku.

    Pak se zaaretují vačky. Pokud přípravky na vačky nejdou nasadit, jsou rozvody mimo a je nutný ve vyměnit.

     

    Sada za 2500 kč je třeba na Cardu:  https://www.autodily-cardo.cz/_nove/sada-rozvodoveho-retezu-fai-autoparts-tck200/

     

    A vodní pumpa s rozvody nijak nesouvisí - žene ji drážkový řemen. Pokud je OK není důvod ji měnit.

    Editováno na Jarda-k

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já jsem nevěděl, co to znamená "na přípravky", proto jsem se na to ptal o 6 příspěvků výše. Teď už je to pro mě srozumitelnější.

    A tyhle přípravky běžně servisáci mají?

    Taky mám pocit, že je cca o 15 % větší spotřeba. Je to možné? Může to souviset?

    Editováno na čmelda boris

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Servisáci co tyhle motory opravují přípravky samozřejmě mají, protože bez nich se nedají nové rozvody nastavit.

    Rozety na vačkových hřídelích totiž nemají žádnou aretaci, ve správné poloze je drží jen dotáhnutý šroub.

    Zvýšení spotřeby může souviset s posunutým časováním. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hovořil jsem se servisákem. Než se mu uvolní místo, ještě mě navedl na čidlo otáček KLIKOVÉ hřídele. Že prý to také může hodit tuto chybu (na vačkové hřídeli). Zkusil bych ho vyměnit. Zhruba tuším v kterých místech je (podle dílenské příručky). Můžu to jako laik vyměnit tak jako v případě čidla vačkové hřídele? Nebo je tam složitý přístup, na který je potřeba pořádné servisácké vybavení?

     

    A ještě další tip na prověření je kabeláž - našel jsem zajímavý článek zde. Neřešili  jste to také někdo?

     

    Editováno na čmelda boris

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    ale na zacatku to udelali jako ty .. menili co se dalo, ale zavadu nevyresili :-) .. nejdriv bych si nechal proverit nejpravdepodobnejsi zavadu - vytahany rozvodak a pak az to dalsi.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Čidlo je nad poloosou pod sáním  já už tam mám aretaci ( aspoň vidíš místo) ... odpojíš konektor povolíš jeden torx a čidlo vysuneš práce na 5 minut 

    IMG_0295.thumb.JPG.4b2673cd73a881e9233f3a0930c93dc8.JPG

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zkusmo měnit čidla má smysl jedině v tom případě, že je máš zdarma k dispozici. Pokud je ale kupuješ, tak je to kravina.

    Prvně se musí rozlišit jestli je problém v mechanice, nebo elektrice. Což jde v tomto případě snadno - dají se rozvody na přípravky a víš na čem jsi. Pokud ti ale nevadí to řešit stylem pokus - omyl....

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 10 hodinami, čmelda boris napsal:

    Hovořil jsem se servisákem.

    ...

    ...

     

    Je to tvoje auto a jsou to tvoje peníze a tvůj čas.

    Takže cokoliv chceš podniknout a podnikneš je zcela v pořádku a nelze proti tomu nic namítat.

    Máš najeto 100 tis. km.

    To je úplně ta správná doba na výměnu rozvodů na tvém motoru.

    Ale když tomu nevěříš, klidně vyměň teplotní čidlo v sání...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Děkuju za příspěvky.

    Souhlasím s tím, že udělat ty rozvody (nebo přinejmenším je nejdřív nechat změřit) bude vhodné. Proti tomu žádná. A mám to i v plánu.

    Co mě ale zaráží, je to, že ta kontrolka občas přestane svítit, takže se to tváří, že je vše ok. Za pár dní se ale rozsvítí znovu. To mě přivedlo na tu myšlenku závady na kabeláži.

     

    EDIT: Mám možnost zkusit zánovní čidlo z druhé ruky za 200 Kč, tak jsem si říkal, že by se to za tu cenu dalo. Zase bych to ušetřil za práci servisu (toto bych si vyměnil sám).

     

    EDIT 2: Je to tohle čidlo otáček klikového hřídele?

    Senzor.thumb.png.11cac3368c755367f331e7dff2dd0a50.png

    Editováno na čmelda boris

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×