Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
FrantisekM

Montáž originálního tažného zařízení Superb II

    Doporučené příspěvky

    Ahoj klubáci a nadšenci,

     

    protože je tady hrozně moc málo návodů, rozhodl jsem se zase jeden přidat :-). Tentokrát to bude montáž tažného zařízení do superba II. V mém případě combi, ale pro sedan to bude skoro stejná pakárna. Protože v autě nebyla příprava pro tažné a to je škoda, musel jsem absolvovat tahání kabelů až k pojistkovému boxu. Jinak pro montáž tažného jsem se rohodl z několika důvodů superb 2,0l TDI 125kW může tahat 1800kg (4x4 až 2000kg), pak jsem slíbil dětem, že pojedeme na výlet s domečkem za autem(karavan)(ten slib jsem neměl nikdy dávat :-)) a pak tažné se čas od času prostě hodí. Já jsem se rozhodl sehnat origo tažné s origo jednotkou, abych se vyhnul dalším nepříjemnostem s funkčností přívěsu.

     

    Potřebný materiál:

    1x EEA 800 001 (3T0 092 155) Tažné zařízení

    https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001-tazne-zarizeni-odnimatelne-sedan-i-combi-skoda-24368.html

    1x EEA 800 001 EL - elektrika

    https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001el-elektricka-instalace-pro-tazne-zarizeni-bez-pripravy-skoda-23332.html

    V těchto dvou položkách je vše co potřebujete pro montáž tažného

     

    Pokud si budete shánět starší tažné je potřeba:

    Konektory do ŘJ tažného

    6Q0 937 713 + piny

    6Q0972 883 + piny

    Piny do pojistkového boxu, očka pro kostření

    Matice rozpínací 2 x N 908 338 01

    Šroub 2x N 909 562 02

    Kabeláž

    3x 2,5mm2 - 6m

    3x 0,5mm2 - 6m

    1x CAN komfort - 4m

    2x 2,5mm2 - 2m hnědý

    1x 2,5mm2 - 2m

    1x 1,0mm2 - 2m hnědy

    7x 0,075mm2 - 2m

     

    Pokud je vše připraveno, tak jdeme na to(předem se omlouvám, že nemám dostatek fotek, ale pokud nemám osobního fotografa(můj bratr) tak prostě dělám a zapomínám fotit)

     

    Montáž tažného jako takového není tak velký problém

    - sundat nárazník, odepnout kabeláž od senzoru v nárazníku(pokud senzory jsou)

    - odmontovat plechový kryt pod nárazníkem

    - vložit do nosníku tažné a zašroubovat 4 šrouby co tažné drží(pozor u strany výfuku, je plechové stínění, to je potřeba povolit z držáku, aby bylo možné zašroubovat šrouby co drží tažné. Jde to bez nutnosti vyvěšení výfuku)

    - vyříznout do spodku nárazníku díru pro tažné( je to tam naznačené, takže se nelze splést)

     

    Po montáži to vypadá asi takto:

    20180623_171429.thumb.jpg.0fe36b9c20f2eba455b3617aea95987f.jpg

     

    V dalším kroku jsem se vrhnul na interiér v kufru, kdy jsem z kufru vyházel vše až po rezervu:

    20180913_084214.thumb.jpg.b15898e47bb4cb799a93c40db56bf894.jpg

    Kabely od zásuvky jsem protáhnul do interiéru kufru připravenou dírou od výroby:

    20180913_084221.thumb.jpg.7dbd4d9fc993b88d40d52aaab8fccf61.jpg

    Dále bylo potřeba rozebrat levou stranu interiéru v kufru, to tu nebudu rozepisovat, ale docela pakárna, vyndání zadní sedačky a rozebrání boku u sedačky:

    20180913_102724.thumb.jpg.05d1aa78936b4caa6455cca6df427a0c.jpg

    Montáž jednotky a dotažení kabelu od zásuvky tažného:

    20180913_123402.thumb.jpg.4e5598e97d5c20cb37fd43cd107e1ed2.jpg

    Pak jsem si připravil druhý konektor co vede přes celé auto až do pojistkového boxu, CAN jsem napojil v kabelovém svazku pod bočním airbegem zadní sedačky, ale CAN jde zapojit i u zadních, předních dvěří, v BCM konektoru... Následovalo provizorní zapojení drátů na baterii a zkouška diagnostikovat ŘJ tažného:

    20180913_154604.thumb.jpg.97dd0193199bba07dc0c03717e63c4c2.jpg

    To se povedlo na výbornou a tak jsem začal tahat kabely od zadního blatníku až k pojistkovému boxu. V cestě mi stálo obložení prahu, sedačka řidiče, to muselo vše ven. Pak odhrnutí koberce:

    20180913_163654.thumb.jpg.3d9a42171af3426692e4a84e91e02369.jpg20180913_163733.thumb.jpg.16db8e351dbda634f3414b5cfbf9b2d1.jpg

    Po té hrůze mě čekala další hrůza a to napojení kabelů do pojistkového boxu:

    Musel ven ofuk nohou, kolenní airbag, BCM jednotka, a v rámci možností i pojistkový box.

    Brzdový singál jsem připojil na drát od BCM hnědá svorkovnice pin č. 17

    drát pro spínané + (svorka 15) šel do pojistkového boxu pojistka č.8

    a tři dráty napojit do pojistkek 43, 44, 45, tam bylo potřeba dodělat i přívod.

     

    Po zapojení jsem ještě musel nakodovat Gateway, respektivně v ní zaškrtnou, že je přítomná jednotka pro tažné a předokovat parkovacího asistenta. Pak jen test tažného. a závěrečné složení ineriéru.

    20180914_110254.thumb.jpg.3d9c1301a844aac4d2ccc777657ce86a.jpg20180914_105103.thumb.jpg.0076239aa8fec0d5166e7bf3f692e514.jpg20180914_105102.thumb.jpg.3147ca138621b7fdf3e8d11fd57213b5.jpg

    Protože já jsem hračička a chtěl jsem to mít hezké, jako z výroby, tak jsem se s tím mazal 18 hodin, ale asi by to šlo stihnout za lepší čas.

     

    Teď už jen na STK aby mi vystavili protokol, uřad zapsal a můžeme jet s tím domečkem za autem.

     

     

    20180913_163657.jpg

    Editováno na FrantisekM

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×