Jump to content
bezrukou

Manuální klima - tři zvláštnosti oproti F2, které mě iritují

Recommended Posts

Zdravím, mám Fabii s manuální klimatizací. Měl jsem jí i ve dvojkové kterou jsem měl předtím, takže jsem měl za to, že nebude problém. Všiml jsem si ale tří zvláštností:

 

1) Úplně nejdřív jsem si všiml, že "vnitřní fuk" může být zapnut jen pokud mám nastaven větrák aby foukal do ksichtu. To ve F2 nebylo třeba.

2) Klimatizace se sama zapíná bez ohledu na to, jakou mám nastavenou teplotu.

3) Auto buď chladí nebo topí. Nic mezi tím. V F2 vždy šla nastavit neutrální teplota, tady mi ale přijde, že na mě vždy fouká chladný nebo teplý vzduch.

 

Je to očekávané chování? Já jen že mě to překvapilo.

Edited by bezrukou

Share this post


Link to post
Share on other sites

3) Který ročník F2 jsi měl? Původně se do ní dával Climatic, který jako manuální klima vypadá, ale není. Udržuje nastavenou teplotu. Manuální klima v F3 funguje hloupěji a tohle neumí.

Edited by Twisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tehdy se to myslím měnilo.:D Climatic (v F2) poznáš podle toho, že nastavení teploty je označeno i třemi hodnotami teploty. Uprostřed/nahoře je 22 °C. Viz: 

test_171275994450.jpg

Edited by Twisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, no tak teploty jsem tam určitě napsané neměl. Asi to bude jen o zvyku, než pro to nastavení teploty člověk získá cit. Zase můžu bejt rád že klima a topení funguje, že 😃

 

Já stejně ten fukar hrozně nerad zapínám protože mám citlivý oči, rychle mi schnou a pak začnou pálit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. určite nie len do "ksichtu". stačí ľubovoľný smer, okrem ofukovania čelného skla

2. možné to je pri vnútornom okruhu, či úplne minimálnej teplote

3. teplotu to udržiavať nevie. teda príklad, ráno zima, zapneš kúrenie, cestuješ celé dopoludnie, tak je jasné, že tú teplotu ti počas slnečného obeda neuberie ale musíš sám. od toho je to manuálna klíma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Twisted aha, tak si to pamatuju špatně :D ty čísla tam byly, z nějakýho důvodu jsem si je nevybavil

 

@wirer

1) ono tam těch směrů moc není, a vzhledem k tomu že nemam rád když mi to fouká přímo do obličeje nebo na nohy... nechápu proč nejsou větráky v autech nasměrovaný tak, aby měnily teplotu v autě ale nemířily přímo na lidi

2) no a v mém autě to je možné i když mám prostřední teplotu :D

3) tady jsme se asi nepochopili. Netvrdím, že očekávám automatickou změnu teploty. Jen nechápu, proč tam nemám možnost foukat vlažný vzduch. Jen studený nebo teplý.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. smery sú rôzne, často využívam aj medzipolohy. prečo to dávať iba do 4 predvolených smerov??

3. to isté ako smery - prečo využívať len predvolené? veď si to nastavím, ako potrebujem...nikto ma nedonúti používať minimum, stred a maximum. veď si to môžem nechať aj iným smerom

 

edit: trošku blbá fotka, no teplota viditeľná - nie je priamo na "predpísané" teda označené miesta

 

IMG_20180313_152535.jpg

Edited by wirer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale já tu teplotu taky nenastavuju jen do pravých úhlů... já jsem doslova projel celou levou půlku po kousíčkách a foukalo to skoro úplně stejnej studenej vzduch a pak to najednou začalo topit.

 

Směr foukání dávám jenom do polohy na sklo protože je to jediná poloha, která nefouká na obličej nebo nohy. Jinam to prostě natočit nejde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak keď máš smer na okno, vyriešili sme asi väčšinu otázok:

1. nezapneš vnútorný okruh (je to aj v návode)

2. klíma sa zapína automaticky

3. vzduch je chladnejší, pretože auto/panel kúrenia si myslí, že máš zamlžené čelné sklo. preto beží klíma a studenší vzduch...

 

stačí smerovanie o pár stupňov presunúť doľava (alebo doprava, no budeš sa sťažovať na fúkanie do ksichtu) a:

1. môžeš zapnúť vnútorný okruh

2. nezapne sa klíma (ak nepretočíš na úplne minimálnu teplotu, viď návod)

3. vzduch budeš môcť skôr regulovať

 

čo z toho si vyberieš a kedy sa podelíš s výsledkom?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kvôli otočeniu na čelné sklo. aj keď ju tlačidlom AC "vypneš", beží stále. zistiť sa to dá jednoducho počúvaním zvuku od motora, alebo ak trpí aj tvoje auto pískajúcou klímou...preto pootočenie smerom doľava. iné riešenie nemáš. teda sorry, iné ma nenapadá

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pokud to opravdu takhle funguje tak to se omlouvám, to jsem opravdu nečekal. V F2 když jsem klimu vypnul tak se prostě vypla. Podle zvuku jsem nic nepoznal. Asi si budu muset koupit kapky do očí abych mohl řídit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skús si otvoriť návod k autu, strana 96:

 

Citovat

Ak sa pri zapnutom ventilátore otočí ovládač rozvodu vzduchu do pozície prúdenia na sklá, potom sa zapne chladiace zariadenie. Chladiace zariadenie sa opätovne vypne tým, že sa ovládač rozvodu vzduchu otočí mimo pozíciu prúdenia na sklá.
Ak sa pri zapnutom ventilátore otočí ovládač rozvodu vzduchu mimo pozície prúdenia na sklá, potom sa pri zapnutí recirkulácie zapne chladiace zariadenie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co nastavit foukání na okno a "výdechy na palubce", ale ty výdechy manuálně zavřít? To by pak mohlo zmizet to omezení z ofuku jen čelního skla a nefoukalo by to do obličeje?

Jinak ten Climatic co jsi měl v F2 je opravdu o mnoho úrovní dále než manuální klimatizace v F3 (v F3 je čistý manuál, ale Climatic v F2 nebo F1 má mnohem blíže k automatické klimatizaci než k té manuální, byl to taky mimo jiné důvod proč jsem u F3 trval na automatické klimatizaci). Bohužel jinak to asi řešení opravdu nemá. Nebo pak vypnout ventilátor (s vypnutým ventilátorem se klimatizace nespustí).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nastastie automaticku klimu v F3, ale mal som moznost par krat vyskusat kamaratov manual a bol to des. Asi najhorie je, ze manualna klima mysli za teba a ked das ofuk celneho skla tak spusti klimu bez toho, aby ti to auto oznamilo. Tieto veci, ked auto mysli za teba su dost zradne. Neberiem ani argument, ze je to v manuali niekde na 128 strane v jednej vete. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urcite by som nevypinal ventilator! Je o tom tusim zmienka opat v navode, skor sa ti zamlzi celne sklo. A vratane bocnych. To iste vnutorna cirkulacia, je len na kratkodobe pouzitie

Edited by wirer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak předpokládám, že každý umí přemýšlet a když se začně auto mlžit tak větrání zapne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 36 minutami, camarena napsal:

 Asi najhorie je, ze manualna klima mysli za teba ...

To snáď nie ..... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, camarena napsal:

Tieto veci, ked auto mysli za teba su dost zradne....

hlavne že máš automatickú klímu :D tá asi za teba nemyslí, že? a predpokladám svetelný/dažďový senzor, front assistant, či nebodaj adaptívny tempomat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ono spíš jde o to že u některých věcí tak nějak člověk čeká, že mu vnucují svůj vlastní názor a s tím k nim přistupuje. Ale jsou věci u kterých to prostě nečekáš :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano front asisten mam a viem co odneho cakat a viem co roby, ale zeby sa manualne ovladana klima rozhodla ze sa sama zapne bez toho, ze ti zasvieti kontrolka iba preto, ze das prudenie vzduchu na celne sko, tak to je dost divne. PS: a bez hejtov prosim ...

PS2: a ano mam automaticku klimu, ktora funguje tak ako ma bez skopicin, FA funguje perfektne. Aj svetelny a dazdovy s malymi vyhradami, ale to sa da vypnut na rozdiel od ficurin manualnej klimy.

Edited by camarena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidiš a ona i automatická klima když vypneš AC tak v zimě si to klimu samo zapne aby odmlžila čelní sklo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuální klima se v Flll sama zapne minimálně ve dvou případech: když máš otočný volič rozvodu vzduchu otočený na ofuk čelního skla,(pohnutím voliče vpravo nebo vlevo od polohy "čelní sklo" se klima vypne. Stačí s ním pohnout opravdu je o kousíček.), nebo máš otočený levý otočný volič topení nadoraz vlevo do modrého pole, tehdy se klima sama zapne bez ohledu na pozici pravého voliče ofuku. Tuhle situaci vyřeší neotáčet voličem topení  nadoraz doleva. Tak jsem to alespoň vypozoroval u své Flll já.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahote,

taky sem se ze zacatku divil proc se mi klima zapina sama?

Pak jsem casem pochopil ze je to tim studenym dorazem, ale  porad se mi nezapina zpetna klapka při zpátečce.

Zlata F1 kdy klima fungovala jen tehdy kdy jsem chtěl a jak sem chtěl  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...