Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Vloženo (upraveno)

    Dobrý deň, potrebujem radu alebo či mal niekto podobnú skúsenosť...mam Škodu Rapid 1.0 tsi 70 kw, r.v. 2018, najazdené 1000km...pri rannom štarte za studena pri rozjazde na 1. st a na 2 st. trha motorom okolo 2000t otáčok... robí to vtedy keď je motor v režime keď sú otáčky zvýšené hneď po naštartovaní....po zahriatí ide normálne

    Editováno na Peter1984

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Je trhání a trhání, těžko soudit. Ale obecně v ten moment, kdy drží vyšší otáčky po nastartování kvůli emisím, je při přidávání docela neklidný. Dělá mi to 1.0 TSI a dělalo i 1.2 TSI.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    U toho motoru se doporučuje počkat až otáčky spadnou apoň na cca 1000 a pak teprve vyrazit.  Nemělo by se nastartovat a hend odjet.

    Stejně jako po dojezdu hned nevypínat, ale počkat půl minuty.

    Má to vliv na životnost motoru.

     

    Já to tak dělám. To je holt dań za malý turbo motor.

    Editováno na s-tony

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A mam to riešiť v servise na garančku, alebo počkať, auto ma 1250 km

    Editováno na Peter1984

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Odpověď servisu asi bude "to je vlastnost" nebo "to je palivem, zkuste natankovat blablabla". O počkání před vyjetím jsem zatím nečet (nikoliv ve smyslu promazání motoru atd) - taková doba může být zvlášť v zimě docela dlouhá, soudím dle sebe a atm. motoru. Dochlazování ok. Ale asi bych jim to tam postavil, ať udělají zkušební jízdu za studena s live daty, třeba bude problém jinde (směs, teplota ventilů,...)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Zkus po tom ranním studeném startu počkat cca 45 vteřin až minutu, až se sníží volnoběžné otáčky. V tomto časovém intervalu probíhá u motorů TSI tzv. zahřívání katalyzátoru, přičemž vyrovnaný chod motoru je obětován ve prospěch rychlejšího ohřevu katalyzátoru (snížení emisí) - takto se doposud chovaly prakticky všechny motory TSI:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahoj dělá to i můj Rapid na 1.2 TSI, za studena, pokud chci hned jet a jen lehce držím plyn, tak auto škube.  To vypadá na vlastnost :-) Joo není nad starou atmosférickou 1.6 :-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×