Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
MarkuRS

RS245 spotřeba / dá se jezdit kolem 7l ?

    Doporučené příspěvky

    Velmi zvažuju koupi, ale ve všech možných testech píší že spotřeba je extrémní. Málo kdo pak už napíše nějaký konkrétnější údaj, ale když už něco najdu, je to kolem 8-9 litrů při normální jízdě. Chápu že když člověk chce zablbnout, tak to vyletí nad 10 litrů, ale na dálnice a klidnou pohodovou jízdu na dovču s rodinou je to opravdu takový zřout?

    Oficiální údaj kombinované spotřeby je 6,6l, tak by mě zajímala praktická zkušenost..

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tohle je těžké soudit, protože každý má pohodovou jízdu jinou.. třeba dneska jsem jezdil za 10,5 litru.. najel jsem asi 140km, dálnice 36km, okresky 48 km,zbytek město.

     

    Dálnice jsem jel 160-200 , okresky kolem 150, obec předpis. Z obce akcelerace poměrně silná a celkově ten usek jsem si spíše užíval. Zbytek kilometrů jsem najel po Praze, většinou ucpáno, takže pro spotřebu ideální :-D Výslednou spotřebu beru jako velmi dobrou. Jinak běžně po měste když se fakt poposkakuje, tak to jede okolo 11,5-12,5

     

    Co se týče opravdu klidné jízdy dá se ject za 7 litrů, ale je to takřka bez akcelerace a hlavně okresky do 110 a chce to už plynulost. 

     

    Cestou na dovolenou když jsem jel do Chorvatska, tak po projetí Rakouska byla spotřeba 7,1 včetně česka.. ale víš jak vypadá Rakousko, často omezení na 100 a jinak jsem dodržoval 130, při takových rychlostech to moc nežere. Do Chorvatska jsem dojel za 8,9 přes Chorvatsko jsem už zase letěl.

     

    Když jsem do Italie na dovču, tak do Trenta byla spotřeba tuším 7,2 a bylo v tom i neomezené Neměcko, kde jsem jel pořád k těm 200, ale zase skoro celý Rakousko 100 km/h kde to prostě rapidně klesá a vlastně až do Italie byla rychlost omezená na tý 100.

     

    Zkoušel jsem i spotřebu při tempomatovýh 165 na dálnici usek 50 km + 10km okreska --> dálnice poloprázdná, výsledná spotřeba 8,8.

     

    Potom předpisová ranní jízda 43 km - 17km dálnice zbytek okresky - dánice 140 km/h , okreska 105 km/h. Dá se říct bez prudké akcelerace a plynulosti spottřeba kolem 7,4.

     

    Moje dlouhodobá spotřeba byla 8,5 litru. a to byl vždy ten 43km usek tam a zpátky + nějaký výlety, pričemž cestou tam jsem jel v klidu a zpátky si to užíval.

     

    Momentálně mám dlouhodobku 9,8 l - je tam více města a je pravda, že ted jezdím svižněji.

     

    Na spotřebu si ale nestěžuju.. když fakt využíváš potenciál, tak té spotřebě se nechce přelézt moc 13 litrů, což je super..

     

    Snad ti tento rozbor pomůže :-D

    • Líbí se mi 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tyto TSI naopak dost vynikaji nizkou spotrebou, pokud tomu clovek prizpusobi jizdu. Umi i pod 6.5l pri prumerne rychlosti kolem 80km/h - okresky do 110, sem tam predjizdeni a akcelerace ale hlavne plynulost provozu, zadny vyrazny kopcovity profil trasy. Kdyz jedes velkej klobouk tak se dostanes i pod 6 - to je uz opravdu jen lechtani plynu :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 10. 10. 2018 na 16:18, MarkuRS napsal:

    Oficiální údaj kombinované spotřeby je 6,6l

    Tak toho si nevšímej, to zvláště u benzínu nesedí. Leda že bys jezdil stále klidně.

    Myslím, že velmi dobře Ti to popsal Michal-RS245.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dá se s tim jet i  za 5,9, ale to je více méně přesun 80 km/h po pražským okruhu. Okresky se dají jezdit i za 6,3, ale bez města, tj. bez rozjezdů, bez předjíždění a s plynulostí. Pak se ale dostaneš do města, 6x se rozjedeš a máš tam defakto hned přes 7. Ale pokud seš opravdu klidnej řidič, budeš jezdit kolem 7. Já měl nízkou spotřebu vždycky na okresce, když jsem telefenoval a jel pomalu a když jsem někoho dojel, tak jsem nepředjížděl, to  pak máš skutečně kolem 6 litrů.

     

    Tempomat na 130 bude kolem 7,8 l počítej.. ale třeba jednou jsem jel usek Praha --> Liberec po dálnici a měl jjsem tempomat na 130 a spotřeba byla 9,0, takže záleží zkrátka i na větru a na stoupání :-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    O RS jsem uvažoval že bych si ji koupil. Mám rád svižnější jízdu, ale byl bych asi za chvíli bez řidičáku a k tomu ještě spotřeba 9-10 l na 100Km. Tak jsem radši koupil velký rodinný kočár a ten mě k rychlé jízdě tak neláká a jezdí do 6-ti l na 100 Km.

    Odesláno z mého LG-H815 pomocí Tapatalk

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Při pohodové jízdě na dovču směr Italia, naložený auto, 4 lidi, na dálnici tempomatích 135 nebo 105, tak průměr na palubáku pod sedm někdy 6.7 někdy 6.8. je to teda jen 230PS. Jo a máme DSG kde to je jinak poskládaný než manuál. Při 130 to točí asi o 500ot míň. Což se určitě lehce projeví taky. Po městě klidně i 10. Dlouhodobá 8.5. Jezdím spíš svižně.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dá. V rámci počitadla jedné jízdy po okreskách a po silnicích 1. třídy s přehršlem vesnic a občasného stání se dá udělat 6.6 dle PP, teda u mě. Realita do plné nádrže může být jiná. Vzhledem k extrémnímu provozu se moc blbnout nedá, možná na to párkrát šlápnout při předjíždění, ale jinak zatáčky i 60, při víc by mohly nepěkně překvapit. Na druhou stranu na ježdění kolem komína bez prohřátí motoru to jezdí třeba za 10. Ale to není účel toho auta/motoru. Spotřeba je silně závislá na tom, jestli přede mnou někde dělá tempo, klidně i kamion, no a taky na dalších spotřebičích (klima), na profilu trati (sjezdy z kopce hodně pomůžou), i na rychlosti...při skutečných 130 km/h to za 6.5 nepojede. A taky zatížení. Hodně brzdím motorem a většinou bez větší zátěže. Mám manuál, tempomat skoro nepoužívám. Btw je taky důležitý napsat, jestli nuluju počítadlo po ujetí pár km a ohřátí motoru - k tomu, jsem psal ne, ale jinak by to bylo bájo, asi tak za 4. :) RS230 měla přímý+nepřímý vstř., čili snad i příznivější spotřebu v přechodech a plachtění.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Všem moc děkuju za informace. O víkendu se jedu na RS245 (rv 2017) podívat, a když se mi bude zamlouvat tak se snad už v listopadu budu moct projet.. Jsem zvyklý momentálně s Partnerem 1.6HDI jezdit za 6,6l, ale ta octávka na to že má jednou tak silný motor nežere tak katastrofálně.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Přidám taky zkušenost RS TSI sice jen 230HP ale je to hodně podobné. Dá se jezdi i za 6,5l/100km ale dlohodobě při využívání potenciálu motoru spotřeba mezi 7,5 - 8,5l bez přikrášlování.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak jsem si konečně o víkendu auto alespoň projel cca 10km, a spotřeba kolem 9,5l/100, na druhou stranu logicky to auto chce člověk trochu projet. Nicméně za 2 týdny bude doma..hurá

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    po meste je to 9-10 litru, dalnice + okresky trosku sviznejsim tempe 7-8l, ale da se zamozrejme jezdit i za mnohem vic 😜

    Editováno na 9300

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hadam mozem aj ja prispiet s mojou spotrebou,ktora je si myslim obdobna a velky rozdiel medzi RS 220-RS 245 nie je.Cipnuta pri 15tis na 220kW,poslednych 5tis tankovany 100oktan.Vysledna hodnota na obr. pri najazde 85tis je 70% okrsky s prepinanim rezimov normal,sport (do kopcov) a 30% mesto normal 😎

    20180715_200653.jpg

    Editováno na ritch

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Kdyz porovnam spotrebu predfl RS220 a fl RS245 tak je tam rozdil, diky pouziti jineho vstrikovani a zrejme i dalsich komponent. 

    S obema auty jsem absolvoval dlouhe dovolene DE, AU, IT, FR a atd. Nejsem clovek, co jezdi na spotrebu, protoze to se pak da jet treba autobusem, vlakem, ppr letet letadlem. Nicmene, RS245 jezdi v prumeru o cca 1,5 az 2litry benzinu vice, nez co jezdila RS220.

    Celkem se ztotoznuji s tim, co tu uvedl Michal-RS245.

    Muj osobni nazor je takovy, ze pokud nejsi extra ulicnik a nepotrebujes to auto kvuli samosvoru (ktery stejne vyuzije minimum lidi), tak staci slabsi provedeni, ktere ma kombinaci obou typu vstrikovani a jezdi opravdu s nizsi spotrebou. Pritom rozdil ve vykonu neni extra znatelny, navic mi prijde, ze slabsi provedeni se diky mensimu turbu rozbiha lepe z nizsich otacek ;)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    43 minutes ago, XJOHNNYX said:

    tak staci slabsi provedeni, ktere ma kombinaci obou typu vstrikovani a jezdi opravdu s nizsi spotrebou.

    Už nemá, od MR2019 (kdy zároveň zanikne slabší výkonová úroveň) ne... po novu už jen přímovstřik 180kW a GPF. Akorát by mě zajímalo, jestli budou všechny mít elektromech. samosvorný diferenciál, nebo za příplatek atd.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak on nerekl, zda chce uplne novou, nebo bude kupovat predvadecku, ppr jetou ;)

    Vybavy jsem nezkoumal, takze nevim, ale dle me aktualni prodavane provedeni speru nema a v konfiguratoru jsem samosvor taky nevidel. Ale na to by spis odpovedeli jini, fundovanejsi :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Auto už stojí doma na cestě:)

    Je to šedá steel RS245 r.v 2017 combi - dálnice kolem 7,8 - 9l/100 ( při těch 120-140kmh ). Když to srovnám s naftovým 1,6HDI co máme jako druhý auto, tak to žere o cca 1,5litru víc. Takže zase tak hrozněj nárůst spotřeby v tom nevidím.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak to je fajn ;)

    Tam kde ty koncis, tam ja zacinam, ale je pravda, ze jezdim zrejme kousek jinak :D

    Se samotnou spotrebou zasadni problem nemam, auto nejaky vykon me, spise je problem spise “nadobka” na palivo. Na dovolene jsem byl denne na benzince, nekdy u dvakrat... coz otravuje

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 2 minutami, XJOHNNYX napsal:

    Tak to je fajn ;)

    Tam kde ty koncis, tam ja zacinam, ale je pravda, ze jezdim zrejme kousek jinak :D

    Se samotnou spotrebou zasadni problem nemam, auto nejaky vykon me, spise je problem spise “nadobka” na palivo. Na dovolene jsem byl denne na benzince, nekdy u dvakrat... coz otravuje

    Mám najeto 350km😀 Rád se povozím ( až pojedu sám... ), předpokládám že spotřeba nebude 8litrů..

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 7. 11. 2018 na 6:16, XJOHNNYX napsal:

    Muj osobni nazor je takovy, ze pokud nejsi extra ulicnik a nepotrebujes to auto kvuli samosvoru (ktery stejne vyuzije minimum lidi), tak staci slabsi provedeni, ktere ma kombinaci obou typu vstrikovani a jezdi opravdu s nizsi spotrebou. Pritom rozdil ve vykonu neni extra znatelny, navic mi prijde, ze slabsi provedeni se diky mensimu turbu rozbiha lepe z nizsich otacek ;)

     

    Na beznu sviznejsiu jazdu uplne staci naprava bez samosvoru a ako pises,minimum ludi aj vyuzije potencial elektronického systemu XDS v celom jeho spektre.Len by som dodal,ze ani nepostrehne rozdiel so samosvorom ci bez neho,pokial to auto neprebehne uzavretym okruhom co by som aj odporucal,v beznej premavke urcite nie...budme tolerantni voci druhym 🙂 Ta spotreba ktoru som postol vychadza z realnej jazdy medzi BA a Myjavou,niekolko dedin,kopce,useky s obmezdenou rychlostou na 40km/h.Na spotrebu nejazdim,dlhodoba 9-10 l a s pocitom mensej spotreby cca pol litra zo seriovej 162kW cipnutej na 220kW 😀

    20180704_144006.jpg

    Editováno na ritch

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Přidám svou "eko" spotřebu 2,0 TSI - 131 km, ⌀ 6,2l/100km, ⌀58 km/h  - no, couračka bez možnosti koloně ujet... dlouhodobě, město minimum, ale pak to letí vzhůru...

    20181109_174952.jpg

    20181109_174938.jpg

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No tak to je celkem pěkná dlouhodobá spotřeba, ovšem aby taky při tom rychlostním průměru nebyla.

    Tipuji že moc často nejezdíš ostře (to ovšem není výtka ;))

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nízka priemerná rýchlosť nevypovedá nič o jazdnom štýle. Ja jazdím viac nad limit +-20-30kmh ako kde dialnice aj viac a priemernú rýchlosť za 5000km mám tiež podobnú. 

     

    Kto jazdí veľa dialnic tak môže mať o málinko vyššiu spotrebu ale priemernú rýchlosť podstatne vyššiu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ona ta průměrná rychlost je chvilkami zavádějící, jezdím dálnici a město (70% a 30% cca), když je volno, je průměrná rychlost i přes 80km/h, když je ucpané město, jsem rád, když je průměrná rychlost nad 45km/h a spotřeba vždy vyšší u druhé situace :) . Nicméně na 2.0 TSI je ta spotřeba pěkná :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Podla toho ako citam tak som kludne mohol ist aj do benzinovej RS Octavie. Spotreba by u mna bola okolo 8-9l mozno a to je este prijatelne.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×