Přejít na obsah

Baterie


danikd

Doporučené příspěvky

Sutraku diky, kouknu ... Altik jsem koukal, delaji jen tusim 90A a 110A, mam ten silnejsi, je to asi dano pritomnosti klimatizace ... mohl bych te poprosit, kouknul by jsi mi pod kapotu a zmeril delku tve baterky? Az budes mit cgvilku ...... budu kupovat nejakou neorig Vartu, tak aby se mi vesla do drzaku. Zarazka baterky jde prisroubovat snad jen na dvou mistech, takze muzou byt jen 2 delky baterie ... diky. Dan

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sutraku, prosim, myslis ze by slo udelat foto? Toho drzaku? Ja tam mam jen takovy kovovy klinek na sroub, je tam jen jedna dira navic, 3cm od te pouzite ... a byl jsem, vedle v mototechne ( mam tam znameho ) a koukame na baterky a rikam ze 25cm se mi zda moc ... a tak jsem to zmeril a puvodni baterka ma 16cm delka a sira je o 3cm dale, takze 19cm baterka max ... coz sedi ( alespon Varta dela 19cm stribrna 52Ah ) .... ale kdyby jsi to mel jinak a sla tam dat jeste vetsi, tak bych to klidne prekopal ... Diky

Editováno: , autor: danikd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mam od vroby 17cm, pak je vetsi 207mm, pro ni je take dira na stavajici drzkak - kovovy uhelnicek ... viz foto 2 prispevky zpet ... no a pka je 242mm baterie, ta se tam take vejde, ale pro ni uz ten drzka nepujde, musi byt jiny ... enbo tam nepujde  ...

Editováno: , autor: danikd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze jsem rozchodil Etku a je to jasne, pro ty dve mensi baterie ( 175 a 207mm ) je jiny drzak . Kdo ma CNG a nebo chce vetsi baterii ( 242 mm ), tak je delsi drzak, prodlouzen je smerem do kabiny a jde tam jen ta nejvetsi baterie ( pouze jedna dira pro zarazku baterie ). Viz foto ... Diky za spolupraci vsem ...

Maly.jpg

Velky.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

61Ah, to nemám ani ve své OI. Mám jen dva dotazy:

1) Myslíš, že to bude alternátor stíhat dobíjet? Dneska ten powermanagement v autech dává baterkám docela zabrat a baterky jsou buď věčně nedobitý nebo zase ničený neustálým cykolváním dobíjím-nedobíjím… :(

2) Máš start-stop? (pak by mě docela zajímala cena té baterie)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne ze bude nekdy nedobita, idelani stav Citigoucku neni, kratke trasy ... Ale predpokladam ze ji parkrat za zimu ruco dobiju ...

Kazdopadne na tom budu lepe nez ted, ta 35Ah/170A ma stav dobry, jen je kratkejma trasam nabita na cca 40%  a uz je pri startovani ke konci citit "nejistota" a nouzova brzda je na to hakliva a vypina se z duvodu maleho napeti baterie ...

SS nemam a cena je myslim krasnych 1675Kc s dopravou zdarma ... dle vsech asi momentalne nej baterie na trhu ... uz i v autorizaku davaji Exide, byt ty levnejsi Economy ... Varty pry tragedie a uz to tam nechteji videt ... a to z vicero zdroju, uz pry zbyla jen znacka, ktera ale bohuzel na lidi celkem plati ... kvalita jiz pry cca 3 roky hruza des ...

Jinak ty Exidy maji jakousi technologii Carbon Booost a meli by se 1,5x rychleji dobijet ... az to nekdo zmeri, tak tomu budu verit :)

 D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pokud má na sobě baterie na jednom z přívodních kabelů snímač proudu, řídící jednotka ji "inteligentně" nabíjí jen na cca 80% což jí samozřejmě ničí (sulfatace). Lze to zjistit změřením napětí na baterii po delší jízdě (v některých autech i na info panelu). Pokud je na ní jen cca 12,2-4 V jde o "inteligentní nabíjení". Výměna za lepší baterii, nebo baterii s vyšší kapacitou moc nepomůže. Řešením je vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce, tím se přepne na "konvenční nabíjení", kdy se baterie bude nabíjet i krátkou jízdou na 100%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, Aleš_BX napsal:

 

ale já v autě nemám start/stop a mám obyčejnou baterku, pochybuji, že auto bude mít inteligentní dobíjení

Auto nemusí mít nutně Start/Stop (jeho vypnutí nepřepne "inteligentní nabíjení" na "konvenční nabíjení"). Jde o ekoterorismus automobilek v honbě za snížením emisí za každou cenu. Spolehlivým vodítkem je snímač proudu na jednom z kabelů u baterie, případně napětí baterie cca 12,2-4V po delší jízdě.

Rekuperace energie v autech: Ani joule nazmar!

Editováno: , autor: Caster
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Aleš_BX napsal:

 

ale já v autě nemám start/stop a mám obyčejnou baterku, pochybuji, že auto bude mít inteligentní dobíjení

 No Aleši_BX vypadá to , že opravdu Škodovka  dávala a dává od určité doby i do aut s konvenční baterií a bez systému Start/Stop  to tzv. !inteligentní dobíjení" BOHUŽEL!!!.  Mám Fabii II , bez Start/Stop, rok výroby 2014, normální aku, no a kdykoliv jsem měřil baterii  multimetrem,  a to  min. s odstupem 12 hod po jízdě, tak mi to ukazovalo vždy tak max. 12.35 V, a to již u nového auta, takže dle výše psaných příspěvků to vypadá  na to inteligentní dobíjení.  Kolega s Fábií II, taky rok výroby 2014 bez START/STOP to má naměřené taky tak. Předtím jsem měl FABIE II, rok výroby 2007 a 2011 a tam jsem naměřoval  tak 12.6 - 12.9 V při stejných podmínkách měření. Takže kde je pravda, bylo by dobré, kdyby se k tomuto tématu vyjádřil někdo  přímo ze Škodovky ? Takhle tady můžem diskutovat neustále, ale s jistotou nic nevíme! Omlouvám se, že ve fóru k Ciitigo píšu zkušenosti s baterií k Fabii, ale myslím, že princip aku  a dobíjení je u všech modelů stejný a je to zde aktuální téma, tak proto.

Editováno: , autor: DušanV
Doplnění k tématu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím ten článek. Já mám CNG CG z 12/2012, najeto 145000 km, často využívám SS, trasy cca 10 km do práce a zpět, občas nějaká delší jízda. Baterii jsem nikdy nedobíjel a tváří se pořád ok. Takže závěr článku že tyto baterie málokdy vydrží déle než 3 roky nebude úplně pravdivý. Druhé CNG CG co mámena firmě je z tuším 5/2013 které jezdí jen krátké trasy a tam taky nevím že by byl nějaký problém s baterií.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, HWSpeedy napsal:

No nevím ten článek. Já mám CNG CG z 12/2012, najeto 145000 km, často využívám SS, trasy cca 10 km do práce a zpět, občas nějaká delší jízda. Baterii jsem nikdy nedobíjel a tváří se pořád ok. Takže závěr článku že tyto baterie málokdy vydrží déle než 3 roky nebude úplně pravdivý. Druhé CNG CG co mámena firmě je z tuším 5/2013 které jezdí jen krátké trasy a tam taky nevím že by byl nějaký problém s baterií.


Pokud nemáš v autě nějaký spotřebič, citlivý na nízké napětí baterie, tak si poškozené baterie nemusíš hned všimnout. V servisu mi baterii změřili a řekli mi, že je v pořádku, dobít. Nechal jsem ji pak otestovat zátěžovým testem 30A a ukázalo se, že je poškozená, má kapacitu jen 54% i když auto jezdilo a startovalo bez problémů.

Změř napětí na baterii ráno před jízdou a dej vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jak to proboha v tom servisu měřili? Změřením baterie v servisu jsem doteď předpokládal zátěžový test a ne nějaké změření napětí bez zátěže.

Zátěží 30A se jak pozná že baterie má kapacitu 54%? Jedině že bys ji dobil a pak 30A vybíjel a změřil kolik dá Ah, to bych chápal. Ale to ti neřekne, zda ti dá baterka výkon pro nastartování auta.

Když měřím baterii, tak ji nechám jeden den dobít a druhý den změřím se zátěží většinou 150-200A (podle konkrétní baterie) na pár sekund a napětí by nemělo spadnout pod cca 9.5V, podle teploty.

Teď jsem to v autě změřil normálním multimetrem bez zátěže, 12.27V. Toto mně ale nic neřekne o skutečném stavu akumulátoru. Ten musí při startu dát daleko více než nějakých 30A.

Spotřebič náchylný na napětí v autě mám, je to SS. Teď určitě nebude aktivní, jezdilo se 14 dní "kolem komína". Po vyjetí dál se ale vždy aktivuje, předpokládám že to je právě dobitím baterii delší jízdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, tohle chápu. Taky jsem to psal: "Jedině že bys ji dobil a pak 30A vybíjel a změřil kolik dá Ah, to bych chápal. Ale to ti neřekne, zda ti dá baterka výkon pro nastartování auta.Otázkou ještě je, zda byla baterie před měřením dobitá ať už nabíječkou nebo delší jízdou.

Toto měření ale neřeší, kolik A dokáže dodat baterie při startu auta. Nevím kolik bere starter u CG, můj odhad že to může být 300A.

Tvá baterie může být v tomto ohledu naprosto ok, nebo taky ne. A co si budeme povídat, pokud auto jezdí jen opravdu krátké trasy, kdy se baterie nestačí dobíjet, tak i nová baterie jednoho dne auto nenastartuje. Jen to bude po delší době než u tvé baterie.

Pokud ale baterie nedokáže dodat startovací proud, tak ji můžeš nabíjet jak chceš, jezdit sebedelší trasy a druhý den trochu přituhne a nenastartuješ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...