Jump to content
milda 1

1.5 TSI - škubání při rozjezdu

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

233 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Auto mam 1.5 Tsi automat 110 kw vyrobene 9/2019. Najete 4900 km , celkova priemerna spotreba 6,9. Auto vobec neskace. Maximalna spokojnost. Dufam ze ta spotreba este klesne. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Včera jsem jel po dlouhé době v kolone a vypozoroval, že když se zařadí 1.rs a začne pouštět spojka tak otáčky automaticky vyskočí ze 750 na 1200, s dalšími pár centimetry pousteni pedalu spadnou na 1000 a poté už spojka zabírá. Když do toho přidám plyn nebo spojku pustim rychleji tak to má zmíněný efekt poskoceni. Nevim jestli to dělají i ostatmi TSI motory, ale 1.5 takto při rozjezdu funguje. Stále je tedy nutné i po aktualizaci pracovat se spojkou velmi pomalu a jemně.

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můj nynější Kodiaq neskáče vůbec. A když se rozjíždím a za mnou nikdo nestojí tak vždy jen lehce popouštím spojku a auto se krásně plynule rozjede, pak přidám plyn a jedem, takže se dá rozjet úplně bez plynu. Do kopečka asi to moc nepujde, ale z kopečka a po rovině pohoda. No jsem zvědav co novej soft až se zajede.......budu referovat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja si neviem predstavit ako sa rozbiehate len na spojke. Celkom dlho to trva, ja na spojke bez plynu len parkujem. Ale teraz som to rano skusil ze ako sa auto sprava ked sa pohnem len na spojke bez plynu. Cize rano studeny start, nepockal som kym klesnu otacky ako to robim vzdy ked nechcem aby to skakalo, pockal som len 10 sekund a vyrazil som. Zaradil som jednotku, rozbeh len na spojke, potom som zaradil dvojku a opat som len pomaly pustil spojku aby sa auto rozbehlo. Ked som ju mal uplne pustenu tak som skakal jedna radost :) auto islo uplne bez plynu len na dvojke a rucicka otackomera hop hop, detom by sa to urcite pacilo:)

 

Touran 1.5TSI OPF s aktualizaciou "proti skakaniu"

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 27 minutami, sheep-master napsal:

Včera jsem jel po dlouhé době v kolone a vypozoroval, že když se zařadí 1.rs a začne pouštět spojka tak otáčky automaticky vyskočí ze 750 na 1200, s dalšími pár centimetry pousteni pedalu spadnou na 1000 a poté už spojka zabírá. Když do toho přidám plyn nebo spojku pustim rychleji tak to má zmíněný efekt poskoceni. Nevim jestli to dělají i ostatmi TSI motory, ale 1.5 takto při rozjezdu funguje. Stále je tedy nutné i po aktualizaci pracovat se spojkou velmi pomalu a jemně.

Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
 

1.2 a 1.0 TSI taky přidávají samy plyn při rozjezdu - stačí mít začít povolovat spojku se zařazeným kvaltem a hned se otáčky zvednou. U 1.2 TSI myslím na 1000 ot. u 1.0 na nějakých 1100-1200.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaký na to má vliv spojka nevím, ale ten motor je pořád nějaký ekopřiškrcený, pravda, po přehrátí ŘJ je to nebe a dudy, studené rozjezdy OK … ale opakované rozjezdy a popojíždění (tedy poskakování) v kolonách pokud někdy zapomenu po nastartování přepnout do režimu individuál … to jsou okamžiky, kdy bych embéčko fakt mrsknul okamžitě ze skály … Ten individuál s motorem v režimu sport si nemohu vynachválit, to je jízda jedna báseň, v kolonách neposkakuji a hezky to táhne od spodu … ale za cenu vyšší spotřeby … měl jsem dlouhodobou spotřebu 6,6 … no a teď jsem na 7,6, což už je docela brutalitoidní … ale pravda, zimní gumy, každé ráno vyhřívání zadele a kdečeho dalšího, topení, sport režim motoru … holt daň za pohodlné svezení ...

 

Edit. 30.11.2019 ... tak jsem absolvoval několik delších jízdy a dlouhodobá klesla na 7,0 ... předchozí zřejmě byla ovlivněna častějším popojížděním ve městě, takže to až taková trága není ...

Edited by velkytom

Share this post


Link to post
Share on other sites

takže s novým softem odjeto skoro 300km a.........za mě pecka, jakobychom dostali softem jinný motor. Úplně jinná reakce na plyn, motor tahá až brutálně, k neuvěření. No čumím jak puk. Auto fakt lítá jak z praku. Klokan je a snad i zůstane v Austrálii, u mě klid. Spotřeba se mi zdá stejná, možná malinko nižší. Při předjíždění ten motor jako by měl o sto koní víc......opravdu znatelný rozdíl. Předchozí soft nám sedl ,ale novější je o fous lepší. Zatím tedy max.spokojenost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po dlhom uvazovani o kupe novej octavie s 1.5 tsi dsg sme sa pre nu rozhodli aj s rizikom toho, ze budeme mat klokana.  Octavia, ktoru sme mali pozicanu na vikend na testovanie klokanom bola. Nase auto vyrobene 10/2019 nim nastastie nie je 🙂 zatial maximalna spokojnost, uvidime co prinesie najblizsich par tisic km 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám po přehřátí softu najeto cca 2500 km i v kolonach a jsem maximálně  spokojený.S motorem nemam žádný problém šlape parádně. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30.11.2019 в 9:48 PM, Michal B. сказал:

takže s novým softem odjeto skoro 300km a.........za mě pecka, jakobychom dostali softem jinný motor. Úplně jinná reakce na plyn, motor tahá až brutálně, k neuvěření. No čumím jak puk. Auto fakt lítá jak z praku. Klokan je a snad i zůstane v Austrálii, u mě klid. Spotřeba se mi zdá stejná, možná malinko nižší. Při předjíždění ten motor jako by měl o sto koní víc......opravdu znatelný rozdíl. Předchozí soft nám sedl ,ale novější je o fous lepší. Zatím tedy max.spokojenost.

Byl vydán nový software?

Nebo je to stejné, jaké bylo použito ve 24EU?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě to bude stejný soft jako při dílence 24EU, nic novějšího asi nebude. Nemám k těmto informacím přístup, tudíž nevím. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozoroval jsem u svojí 1,5 TSI/manuál občasné škubnutí cca.1xtýdně po rozjezdu a ujetí 30m z podzemní garáže mi to dvakrát až třikrát škublo a pak klid. Měnil jsem 2.12 olej po ujetí 15 000 km pro jistotu (tomu longlife oleji moc nevěřim) a rovnou jsem si řekl o to přehrání softweru a zatím mi to neškublo a pozoruji, že je auto živější při rozjezdech :)...a spotřeba na stejný trase co stále jezdim je stejná. Dlouhodobý průměr mám 6,5l. Olaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlítáno 1000km s novým softem a vše šlape jako po drátkách. V chladnu auto bez sebemenšího náznaku škubání. I ta zahřívací fáze katu se někdy nekoná vůbec a to třeba auto stojí celou noc v garáži. No maximální spokojenost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je zase chytrý nápad. Mám nové auto se zárukou, tak se v tom hned pohrabu, abych o ní přišel. 

BTW auto při každé garančce je napojené na diagnostiku a zjišťuje se online v databázi, jestli jsou dostupné nové verze software všemožných řídících jednotek. Takže samozřejmě to hned vyhodí chybu u motoru. Představa, že to budu dávat před každou návštěvou servisu do defaltu mě zatím u ani ne rok starého auta neláká. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak snad ten motor někdy vyladí... Ale na funkci ACT si tu zatím nikdo nestěžoval nebo se pletu?

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-mozna-zkousi-resit-problemy-s-1-5-tsi-nova-verze-by-nemusela-tolik-vypinat/

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mě po updatu softu vypíná válce určitě častěji a snaží se držet co nejvíce motor na dvou válcích. Opravdu až více sešlápnete plyn tak to pustí naplno.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

On je možný i druhý způsob jak získat změnu softwaru - Power box. Pří odpojení před servisem nic nezjistí a záruka vám nepadne a když by to pomohlo tak proč ne?

Chce to zkusit, pokus omyl .

A nebo čekat až ŠA něco spíchne! Ale jestli jsou to stejný experti jako u Škoda Connect, tak pevné nervy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jestli to chápu dobře, co tu dokola čtu, ikdyž se to někomu zlepšilo, podělalo se zase něco jinýho, tak že 1,5 se radši obloukem vyhnout ? + vím, že to sem úplně nepatří, ale 1,5 se to týká, dostává se vám benzín do oleje ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 28 minutami, mirSvama napsal:

tak jestli to chápu dobře, co tu dokola čtu, ikdyž se to někomu zlepšilo, podělalo se zase něco jinýho, tak že 1,5 se radši obloukem vyhnout ? + vím, že to sem úplně nepatří, ale 1,5 se to týká, dostává se vám benzín do oleje ? 

Budeme se držet tématu => škubání motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozor, ten benzin v oleji by se škubáním motoru klidně mohl souviset. Navíc myslím, že jsem zahlédl, že bylo vydáno TPI, které má řešit slabé benzinové čerpadlo u některých 1.5tsi s tímto problémem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 часов назад, Petran сказал:

Pozor, ten benzin v oleji by se škubáním motoru klidně mohl souviset. Navíc myslím, že jsem zahlédl, že bylo vydáno TPI, které má řešit slabé benzinové čerpadlo u některých 1.5tsi s tímto problémem...

jaké je číslo TPI?

Možná toto řešení je pro ty, kteří nepomohli firmwaru?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...