Přejít na obsah

1.5 TSI - škubání při rozjezdu


milda 1

1.5 TSI DSG/manuál - škubání při rozjezdu  

351 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

Uz niekolko tyzdnov jazdim na Karoqu 1.5 TSi MAN a kazdym dnom som viac a viac nasrrraty.  Auto pri studenom starte  skace jak Skippy stepna kengura a ja si pripadam jak pirat s drevenou nohou prvy den v autoskole. Na zaciatku som si nahovaral, ze to je len moj blby styl jazdy, auto je nove a surove atd. A potom som zacal googlit a teraz uz viem, ze chyba nie je vo mne. Soudruzi vo VWG niekde udelali chybu. 

Ako uz bolo napisane - chyba sa  prejavuje ako:

1. Nepravidelny chod (skakavy rozjazd auta) pri zaradenom 1. rychlostnom stupni najma pri nizkych teplotach okolia. (nie, start s 3000 rpm nie je riesenie problemu!)

2. Vyrazna strata tociveho momentu (alebo az zdochnutie motora!) pri preradeni do 2.rychlostneho stupna, zvlast pri nizkej rychlosti auta (tiez sa prejavuje pri studenom motore)

 

Ja som mal skusobnu jazdu u dilera na naftaku - bolo mi povedane ze 1,5tsi je tak ziadany, ze diler nema sancu zohnat tento benzin ako predvadzacie vozidlo. Aj keby som ale benzin vyskusal, zrejme by som nedostal "studene vozidlo", resp. skakanie pri starte by som pripisal na svoje konto.

Som prekvapeny, ze na tomto fore je tak malo ludi, ktorym to vadi. (vzhladom na rekordne predaje). Inak to vyzera na fore Skodovky v UK, kde  je tento problem TOP TEMA a niektori zakaznici su odhodlani vratit Karoq dilerovi s tym, ze sa jedna o vazny BEZPECNOSTNY problem. Takisto pisu do TV, do novin, motoristickym novinarom, do BBC relacie Watchdog, (ktora riesi prava zakaznikov) a pod.  Niektori dileri tvrdia, ze to nie je problem auta, niektori hovoria ze v Skode o tom vedia, ale ze to je "prirodzene spravanie auta", niektori slubuju update softweru, ale nikto zatial neposkytol oficialne stanovisko automobilky k problemu. 

Sorry, forum len v anglictine:    https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?page=33

 

Zjavne ale ide o problem motora 1,5tsi, kedze su zdokumentovane staznosti aj od vodicov VW T-ROC alebo tiez SEATu Arona.

https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/volkswagen/t-roc-2018/good

https://www.honestjohn.co.uk/our-cars/seat-arona/hopping-mad-with-the-arona/

 

 

 

Ak neberiem do uvahy tento spominany problem, Karoq je super auto. Bohuzial, toto skakanie pri rozjazde je tak otravne, ze sa s tym neviem zmierit. Mam pravo na bezchybny produkt.

Do noveho roka 2019 Vam zelam vela zdravia a Karoqu  SW zaplatu, ktora navzdy vyriesi tento Kangaroo syndrom.

 

Co by sme mali urobit my v  CR a SR (vsetci nespokojni zakaznici spolu), aby sme dostali jasne stanovisko od Skodovky ? 

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som si na to uz vcelku zvykol ale niekedy sa mi to stane ze poskakujem. Niekto tu pisal ze sa to viac prejavuje na 1,5TSI s filtrom pevnych častic ktory zacali montovať. Ja mam  zatial bez neho. Update softu by pomohlo. Urcite je viac nespokojnych zakaznikov len nie su na fore (poznam takych).

Editováno: , autor: Peppo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sleduji několik měsíců toto téma Škoda Karoq ,čím dál více dostávám strach investovat 700 000 kč do takto nedodělaného stroje. Konkurence je tak vysoká že je až zarážející že si něco takového Škoda klidně dovolí pustit ven .

 

Odstranění škubání studeného motoru nebude nijak jednoduché . Studený motor potřebuje pořádnou dávku benzínu ,protože než se dostane do válce tak se vysráží na studených stěnách sání,ventilu a spalovacího prostoru a už není jemně rozprášen v podobě aerosolu, ke snadnému zapálení nedojde .Pokud musí být dodržené nějaké přísné ekologické normy, bude to opravdu na hraně. Další věc je že po 4 letech musíme jít na STK a emise a je zaručeno že projdeme ,když už nyní je to průser?

Chci nové auto protože moje současné auta mají 20 a 30 let .Takhle si zadělám akorát na infarkt.

 

 

Editováno: , autor: man.kar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro zajímavost i o kvalitě jiných značek ,kolega si koupil  v červnu nového Renaulta GrandScenic  1,4 benzín , má najeto 5 000km, strašně chválil motor jak mu to jede , spotřeba atd.  

A najednou auto přes měsíc v servisu,motor se zadřel, čeká na nový motor ,kdy bude neví.Musel na to až přijet odborník z Francie.

 

Editováno: , autor: cilda1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vytaženo z článku Motor 1.5 TSI

 Víte, že:

Slabina technologie agregátů s přímým vstřikem paliva (ne pouze TSI):
V sacích kanálech a na samotných lopatkách turbodmychadla se usazuje karbon z recirkulovaných výfukových plynů, které přepouští EGR ventil zpět do sání, aby zlepšil emise výfukových plynů. Tím se ale dostává karbon do sání, usazuje se zde a pomalu jej ucpává. Časem tak klesá množství nasátého vzduchu a tím i výkon. Jelikož u přímého vstřikování motor nasává pouze čistý vzduch, a ne směs vzduchu s benzínem, tento usazený karbon není čím omývat. Částečně se dá těchto úsad zbavit při vysoké zátěži motoru, kdy se horkem stávají tekutými a jsou pozvolna vtahovány do válců. Druhý způsob je použití benzínů s čistícími aditivy, která se s výfukovými plyny dostanou skrz EGR zpět do sání a sníží tam smáčivost povrchu, takže úsady hůře ulpí

 

 celý článek zde:    http://www.autolexicon.net/cs/articles/tsi-twincharger-stratified-injection/

 

Pawouk má pravdu ,jedná se o přímý vstřik paliva.

Editováno: , autor: man.kar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně si myslím, že se to nepovede odstranit. Jak píše někdo výše, je to daň nízkým emisím. Já to řeším prakticky od novotí na 1.4 TSi 103 kW, opravný SW, který mi do auta nahráli to řeší jen částečně, za studena to prostě škubne. Popsal bych to asi takto. Bezprostředně po rozjezdu, kdy se dá auto do pohybu, auto škubne a pak už jede normálně. Za tepla to nedělá, nebo je zanedbatelně. Auto mám čtyři roky, najeto 70 tkm a stav je pořád stejný, ani horší, ani lepší. To píšu jen proto, aby si někdo nedělal plané naděje, že si to "sedne"

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po přečtení tohoto článku silně zvažuji odejít od této značky.

Škoda do dvou let zcela obmění nabídku motorů, všechny ty dnešní letí do koše

http://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-do-dvou-let-zcela-obmeni-nabidku-motoru-vsechny-ty-dnesni-leti-do-kose/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

 

Editováno: , autor: man.kar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 58 minutami, cilda1 napsal:

Trochu se tady s toho stává hysterie, mám od dubna  1,5 manuál bez filtru opf, najeto 5000km a jak jsem už psal 1x lehce při startu lehce cukne ,potom už nic.Někdy to ani nejde postřehnout.

Mam stejnou konfiguraci, najeto přes 7000 km a nic podobného nevnimam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, pava napsal:

Má to vůbec EGR? Protože u přímovstřikových benzínů nahrazuje EGR proměnlivé nastavování vaček.

Podle mě dostupných informací, získaných ze škodováckých dokumentů, žádné TSI nemá klasický EGR ventil jako je tomu třeba u současných dieselů. TSI motory využívají tzv. vnitřní EGR, kdy se změnou časování ventilů (samozřejmě u těch TSI, které ho mají) přepustí část spalin zpátky do sání.

 

Viz citace:

Jednodušším, mnohem spolehlivějším, avšak méně účinným způsobem, jak spaliny vracet zpět do válců při sacím zdvihu, je využít k tomu proměnné časování rozvodu. Jde o takzvanou vnitřní recirkulaci spalin (vnitřní EGR). Princip spočívá v dřívějším otevírání sacích ventilů ve fázi výfuku. Díky tomu se část pístem vytlačovaných spalin dostane zpět do sacího potrubí, odkud se následně nasaje smíchaná s čerstvým vzduchem (diesely, zážehové motory s přímým vstřikem) nebo se zápalnou směsí (benzinové motory s nepřímým vstřikováním). Problém je, že tento způsob (jakkoliv je spolehlivý a v praxi nepřinášející problémy) má svá omezení. Prostě zpět do sání lze natlačit jen určité množství spalin, které odpovídá možnostem překrytí otevření ventilů. Jde tedy o metodu pevně návaznou na provozní stav motoru a také na jeho konstrukci.

 

před 3 hodinami, havrosh napsal:

Mam jeste 1.4 TSI 90kW (EA111) a vzdy po nastartovani jsem nechal motor cca 15-20s nez spadnout otacky na 900ot, delam to i s 1.5 a zadne poskakovani nepozoruji.

Zkuste to taky, jestli vam to potom poskoci pri rozjezdu  

Toto odpovídá cyklu tzv. zahřívání katalyzátoru, kdy je z důvodu co nejrychlejšího zahřátí katalyzátoru na provozní teplotu upřednostněno snížení emisní zátěže před kultivovaností chodu motoru. Obvykle stačilo přidat víc plynu. Toto je vlastnost motorů TSI EA111, je možné, že tato tradice nadále pokračuje. Dokonce bylo možné tento cyklus vysledovat diagnostikou v bloku měřených hodnot.

 

před 6 hodinami, man.kar napsal:

Po přečtení tohoto článku silně zvažuji odejít od této značky.

Škoda do dvou let zcela obmění nabídku motorů, všechny ty dnešní letí do koše

http://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-do-dvou-let-zcela-obmeni-nabidku-motoru-vsechny-ty-dnesni-leti-do-kose/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

 

Tady není volná diskuse - s problém cukání motoru 1.2 TSI to nemá žádnou souvislost!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vás všechny a ráda bych se s vámi chtěla podělit o můj zážitek. Bydlím v Británii již přes dvacet let a začátkem prosince jsme si pořídili nového Karoqa 1.5 tsi, benzín - manuál. Zhruba po dvou dnech jsme si uvědomili, že auto při rozjezdu, když je auto chladný, tak sebou škube a trhá když se zvedá spojka. Také když jste na dvojce, tak při malých rychlostech auto úplně ztratí zničeno nic rychlost a musíte děsně rychle podřadit na jedničku, protože se to obvykle stane když to nejmíň potřebujete. Než jsme auto koupili, chtěli jsme zkušební jízdu v tom autě, které jsme si vybrali. Autorizovany prodejce nám ale řekl stejnou pohádku o tom, jak je ten motor žádaný, proto tam mají zakázáno mít 1.5 tsi manuál jako zkušební auto. Bohužel jsme prodejci uvěřili o tom, jak je to skvělé auto, protože jsme nikdy s nimi problémy neměli. Skončilo to tak, že pár dnů před štědrým dnem jsme auto prodali zpět prodejci. Snažili jsme se ho vrátit zpět, na což máme podle místního zákona právo, a požadovali plné vrácení peněz, ale Škoda toto nepovažuje za vadu nýbrž "charakteristiku" i když nám tu vadu potvrdili jejich mechanici. Od Škody jsme měli pár nových aut a nikdy s nima nebyly problémy, až s tím Karoqem. Se Škodovkou jsme tímto naprosto skončili. O zákazníky jim totiž již vůbec dnes nejde. Jejich přístup k zákazníkům je naprostý hnus.

  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak nerozumím té diskuzi ohledně EGR ventilu apod. Já si přece koupil zboží a to jaksi nefunguje jak by mělo. Dokonce bych řekl, že je i v určitých případech nebezpečné, skočí, chcípne v křižovatce a ŠA řekne, že je to charakteristika motoru? Pak tu máme fyzikální jev ohledně mlžení LED světel a o datací lhůtě nemluvně. Mě to auto a hlavně reakce ŠA na řešení problémů, které se tu množí už opravdu nebaví a asi bude potřeba začít celou problematiku medializovat... Přece není řešení, že si na to budeme jako zákazníci, zvykat...?

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...