Přejít na obsah

Rekuperace energie


Jiří Smetánka

Doporučené příspěvky

Je důvod to vypínat? Toto řešení je úsporné pro provoz, kdy ve standardním režimu nezatěžuje motor. Samozřejmě při větším zatížení aku si alternátor začne dobíjet tak jako tak (proto např. na O3, S3 při stání auta jen tak nedobíjí a řada lidí si myslí že je v háji dobíjení a mění pak kde co, ale ono to začne dobíjet až když se pustí všechny spotřebiče).

 

Tedy není to nic, co by bylo ke škodě, naopak je to docela chytře vymyšleno,.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potřebuju aby auto fungovalo. Budu ho mít celkem vybavené, mimo jiné tam bude nezávislé topení. Mám ho už ve stávajícím autě a celkem ho používám. A nehodlám netopit jenom proto že auto usoudilo že se ještě nemusí dobíjet a teď má málo energie... A nehledě na to že nechci aby baterka zbytečně trpěla. Ať je pěkně stabilně nabíjená. Doufám že pak něco vydrží (start stop samozřejmě vypnu taky). Ale jsem moc rád že to jde vypnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, bojler napsal:

Rekuperaci lze vypnout, např. jednoduše v adaptacích? Zatím jsem nikde návod nenašel.

Tiez o tom neviem...a mal by som obavu,co vsetko to v aute ovplyvni.Dnes je vsetko v aute navzajom previazane,tak aby to potom dobijalo vobec,alebo nesposobovalo ine problemy.Elektroinstalacia v modernych a starsicha autach,to je pekny rozdiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro docasne vypnuti rekuperace staci zapnout jeden spotrebic s vyssim příkonem. Přes zimu staci zapnou vyhrivani sedacky ridice a dobijeni prepne na konstani napeti cca 14.8V.

Pokud je rekuperace zapnuta (bez svetel) tak pri jizde v zatezi to nedobiji vůbec a při brzdeni vyleti napeti klidne přes 15V.

Se zapnutymi svetly pak nabiji v zatezi na 13.6V, při brzdeni zase přes 15V.

 

Proto je pouzita AGM baterie, protože normalni zaplavena baterie by to proste nedala. Pokud se rekuperace vypne, klidne se pak muze pouzit obycejna.

 

Jak vypnout rekuperaci by mne taky zajímalo. Zatím jsem to nikde nevidel v adaptacích.

 

OnMi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O té AGM baterce taky vím. A i když je na to určená tak ji to rozhodně neprospívá. Považuji to za zbytečný zdroj problémů, potažmo nákladů na pořízení nové baterie. Nic mi to nepřinese, tudíž ať to nefunguje. Třeba se ještě někdo ozve s řešením. O zapnutí vyhřívání sedaček jsem slyšel, nicméně je to takové polovičaté řešení a navíc jenom zimní...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se to pak tedy po vypnuti chova? Kdyz s rekuperaci nekdy nedobiji vubec a nekdy pres 15V, jak se to chova s vypnutou? Dobiji to standardne 13,6 nebo 14,8 nebo kolik je normal u aut ktera nemaji rekuperaci?

 

Mam presne problem jako @Jiří Smetánka, auto se proste nenabije do plna, protoze se mu zrovna nechce a pak nefunguje NT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nenašel jsem konkrétní téma, kde by se řešilo, že rekuperace je pro baterku, potažmo celé auto špatná. Nalezl jsem jen spoustu dílčích domněnek jednotlivých uživatelů, ale žádná prokazatelná fakta. Víte k tomu někdo více?

Případně @ferda25 můžeš tu problematiku tady nějak v krátkosti shrnout včetně toho jak se potom chová po kódování dobíjení, které by tedy mělo být prospěšné? Musím se dnes podívat co mám vůbec za baterku v autě od nového zda EFB nebo AGM a mrknout co ta potvora bude jednou stát nová.

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Jiří Smetánka napsal:

Potřebuju aby auto fungovalo. Budu ho mít celkem vybavené, mimo jiné tam bude nezávislé topení. Mám ho už ve stávajícím autě a celkem ho používám. A nehodlám netopit jenom proto že auto usoudilo že se ještě nemusí dobíjet a teď má málo energie... A nehledě na to že nechci aby baterka zbytečně trpěla. Ať je pěkně stabilně nabíjená. Doufám že pak něco vydrží (start stop samozřejmě vypnu taky). Ale jsem moc rád že to jde vypnout.

 

Sám mám auto vyjma střešního okna a masážní sedačky v plné výbavě, včetně nezávislého topení, které celkem dost používám a nestalo se mě ani jednou, že by topení předčasně vypnulo. Dříve, když jsem měl SII bez start stopu, takže s klasickým dobíjením se mě stávalo celkem pravidelně, že nezávislé topení jelo max 15 minut a potom se vypnulo, kvůli slabé baterce. Nyní u SIII žádný problém. Nechceš to raději nejdříve vyzkoušet, než si necháš vrtat do elektroniky??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, nebudeme slovíčkařit na kolika procentech nabití se rekuperace sepne. Myslím že rekuperace baterce rozhodně nepřidá. Uvidím v praxi, ale nepředpokládám že by úspora paliva byla nějak zásadní. Bylo by zajímavé vypočítat kolik rekuperace za životnost baterky ušetří. A porovnat to s cenou nové baterky. Pokud by to vyšlo do plusu tak se o tom v případě že nebude omezená funkčnost auta dalo uvažovat. V opačném případě to považuji za další honbu za nesmyslnou legislativou EU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, osobne napsal:

A co to vypojit hardwarově? Vytáhnout malý konektor z mínusového pólu autobaterie? Foto je z Š Yeti.

Já to udělal kvůli deaktivaci SSS, mělo by to také zároveň deaktivovat rekuperaci energie, baterii tam mám typ EFB.

Chces rict, ze si vypojil konektor od baterky a mas vypnuty SSS?? To je nejake moc jednoduche ne. Nevim jak u Yetiho a jak je stary, ale proc tedy pak kazdy dnes resi software? Uz to tedy nejde nebo jak?(konkretne to myslim na Rapida 2018) Dik za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Martin Bednář napsal:

A v zimě se držela na kolika % ?
Možná se zeptám hloupě - a je potřeba mít baterku pořád nabitou na 100% ?

 

 

Už tu historii nevidím, ale leckdy i při provozu na delší trasy pod 50%, i 40%. Zřejmě proto, že když jedeš neucpanou trasou pod standardní zátěží motoru tak to prostě málo dobíjí. Vše při vypnutém SS. Dobíjel jsem za zimu xkrát nabíječkou a nepoužívám proto nezávislé topení.

 

Asi nemusí být baterka pořád na 100%, ale tohle je fakt málo kvůli nějakému ekokurvítku. Dlužno říct, že to dělá 140kW nafta, ale benzin 206kW je na tom rapidně líp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...