Přejít na obsah

Rekuperace energie


Jiří Smetánka

Doporučené příspěvky

Ne. Podle mne je to tak nastavene zamerne. Pokud vypojim snimaci kabel dobíjecího proudu na baterii, nabijeci automatika nastavi nejakou zakladni bezpecnou dobijeci charakteristiku, protože nemá informaci o velikosti dobíjecího/vybíjecího proudu.

Je to celkem bezny jev pro systémy rizeni při vypadku nektereho ze vstupu. Odbobne ECU pouzije nejakou zakladni hodnotu při ztrate informaci napr. z lambda sondy nebo vahy vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A neni to malo 13,2 V?

 

Na druhou stranu 14,33 V se mi zda moc. Protoze jsem nekde cetl, ze by palubni napeti melo byt pri jizde do 14,2 V, jinak je prebijena. Myslim, ze to bylo v navodu k Felicii, treba to uz ale na novejsi vozy neplati?

 

 Tady pisi neco obdobneho:

http://www.autoberan.eu/udrzba.html

 

 Otazka take je, jestli to Pavel 5 meril na svorkach akumulatoru, jak pisi v tom clanku, nebo napr. jen nejakym voltmetrem z aliexpressu zasunutym v zasuvce na 12V, protoze predpokladam, ze v te zasuvce by nameril cca o pul Voltu nizsi napeti, nez by bylo primo na svorkach akumulatoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky to pro mě byla novinka.

Jinak ja jsem pred týdnem měnil baterku, už neprošla zátěžákem.

SS mám vypnutý, takže jsem i uvažoval o neAGM baterce, ale po tom, co jsem si přečetl článek, tak kvůli rekuperaci jsem koupil AGM Bosch

V obchodě mi taky řekli, že je potřeba novou baterku "aktivovat", respekti sdělit jednotce, že je v autě nová baterka, což nastavili přes diagnostiku.

Nemáte někdo k tomu víc informací, na co to má vliv a proč je to nutné nastavit?

Myslel jsem si, že si je jednotka sama schopna změřit aktualní stav baterky a podle toho přizpůsobit nabíjení.

1.pdf

2.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, osobne napsal:

A neni to malo 13,2 V?

 

Na druhou stranu 14,33 V se mi zda moc. Protoze jsem nekde cetl, ze by palubni napeti melo byt pri jizde do 14,2 V, jinak je prebijena. Myslim, ze to bylo v navodu k Felicii, treba to uz ale na novejsi vozy neplati?

 

 Tady pisi neco obdobneho:

http://www.autoberan.eu/udrzba.html

 

 Otazka take je, jestli to Pavel 5 meril na svorkach akumulatoru, jak pisi v tom clanku, nebo napr. jen nejakym voltmetrem z aliexpressu zasunutym v zasuvce na 12V, protoze predpokladam, ze v te zasuvce by nameril cca o pul Voltu nizsi napeti, nez by bylo primo na svorkach akumulatoru.

Měřeno kvalitním přístrojem. Baterka ale slaví 5 narozeniny, tak asi objednám novou, ty starty s delším točením jsou děs. Dokonce po zapnutí klíčku je napětí na 11,8 V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Shaarky napsal:

Ty články perfektně jen potvrzují vše, co zde bylo napsáno i změřeno. Díky všem, jdu dobíjet :-)

Obavam se, ze aby to melo ocekavany efekt, tak by to člověk musel dobíjet kazdy den. Jinak to sice nabijes, ale hned pri dalsi jizde si to battery management upravi k obrazu svemu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...