Přejít na obsah

Rekuperace energie


Jiří Smetánka

Doporučené příspěvky

Vyřazení vyhříváním předního sedadla a nevyřazení vyhříváním zadního je hodně zajímavé.

 

Zkusme to jako možnou skládačku:

 

  • teplota (horní + spodní), pravděpodobně by bylo nejlepší změnit u prvního stupně, v doc přehledu jsem našel poznámku, že pravděpodobně budou některé stupně stejné ("Je nach Fahrzeug werden unterschiedliche Stufen benutzt. Beim Octavia III und Golf 7 sind Stufe 1 und 2, 3 und 4 sowie 5 und 6 jeweils gleich. Beim Leon 5F sind nur die Stufen 2, 4 und 6 belegt.

    ")

STG 09 > Zugriffsberechtigung: 31347 > Anpassung > …

> Kanal "(1)-Zuordnung der Stromaufnahme für Sitzheizungsstufen-Sitzheizung Stufe 1 (a možná i 2) untere Schaltschwelle" > Wert in °C anpassen
> Kanal "(2)-Zuordnung der Stromaufnahme für Sitzheizungsstufen-Sitzheizung Stufe 1 (a možná i 2) obere Schaltschwelle" > Wert in °C anpassen

 

  • paměť vyhřívání sedadla řidiče nebo spolujezdce

 

STG 08> Adaptation> ...
> Channel "Storage of driver's seat heating level"> Set the value to "active"

nebo
> Channel "Storing the passenger seat heating level"> Set the value to "active"

 

  • automatické vypnutí vyhřívání - existuje? je potřeba vypnout?
  • kontrolka prvního stupně vyhřívání - je možné vypnout?
  • ještě něco?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem mj. dobil baterii a zjistil, že mám typ EFB (vhodný pro SS, který mám stejně vypnutý a nevhodný pro rekuperaci), nikoliv AGM. Asi tedy ve Škodě nevědí, co montují. Netuším.

 

Dokáže mně někdo přibližně říci, jak dlouho vydrží takto nabitá baterie, než si ji rekuperaci zase “upraví”?

 

Jezdím každý den a používám v zimě výhřev čelního okna, zrcátek a sedaček.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám odpověď ze ŠA na to že mám v autě EFB a ne AGM. EFB pro účely použité rekuperace vyhovuje. Taky výrobci baterií v tom nejsou až tak jednotní. Ono jde spíš o rozdíl odhadované výdrže 3 nebo 4 roky. Jde odolnost na proces stálého vybíjení a nabíjení. O kapacitě to není.

Nabitá baterie vydrží asi tak 30 minut nebo i jen 10km. Jak auto zjistí, že má nabitou baterii tak ji okamžitě použije. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 35 minutami, milanxx napsal:

 

Nabitá baterie vydrží asi tak 30 minut nebo i jen 10km. Jak auto zjistí, že má nabitou baterii tak ji okamžitě použije. 

To je logické. Nabitá baterie musí vydržet homologační test. Nic jiného se po ní a rekuperaci nechce. 

 

EFB výrobce používá protože je lacinější. Záruční dobu ta EFB vydrží a víc se po ní nechce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, milanxx napsal:

Mám odpověď ze ŠA na to že mám v autě EFB a ne AGM. EFB pro účely použité rekuperace vyhovuje. Taky výrobci baterií v tom nejsou až tak jednotní. Ono jde spíš o rozdíl odhadované výdrže 3 nebo 4 roky. Jde odolnost na proces stálého vybíjení a nabíjení. O kapacitě to není.

Nabitá baterie vydrží asi tak 30 minut nebo i jen 10km. Jak auto zjistí, že má nabitou baterii tak ji okamžitě použije. 

 

Takze ma vubec cenu davat baterii na nabijecku jestli si softwar auta dela co chce? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@eiben V podstatě není nabíječka potřeba to spíš startovací kabely. Ale vážně, externí nabíječka pomůže vykrýt ty stavy, kdy rekuperací vybitá baterie pokračuje ve vybíjení svou fyzikální vlastností. Typicky je odpoledne z práce teplo a ráno mrzne nebo je pod 2 stupně. To je pak stav kdy auto ráno pípne že je slabá baterie. A to nabití externí nabíječkou je pro ni relax, protože se dobije tak jak má, auto to udělá jen po hodně dlouhé jízdě v zimně. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas obd adapter alebo voltmeter do autozapalovaca? Co ti brani nahrat sem video ktore dokazuje tvoje tvrdenie? Ja som to uz meral snad na 5 autach.

 

Tym budes uzitocny, namiesto davania minusiek, ako nejaka pubertalna hus na Youtube.

Editováno: , autor: sk0d@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@sk0d@Nevím co u mého příspěvku rozporuješ. Je to popis stavu. Odpoledne jedeš a je +10 reku funguje a nechá baterku na 12.1. Do rána mrzne a baterka sama o sobě přes noc poklesne na 12 či i na 11,9. A pak v klidu odemkneš dojde k dalšímu poklesu a šup na maxíku hlášení Vybitá baterie. Měl jsem loni kdy bylo tohle divné počasí záznam z chytrého auta a pak začal měřit @Martab a pustil jsem to z hlavy.

Do práce se pak i se zapnutými výhřevy sedaček, okna, zrcátek,...… zvetí na 12.4. Jakmile bylo furt okolo 0 i hodně pod nešla baterka pod 12.4 a to proto že jezdím 7+7, ale i tak to při - teplotách nabíjí slušně. Asi tam teče víc jak 6A z normální nabíječky.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...