Přejít na obsah

Rekuperace energie


Jiří Smetánka

Doporučené příspěvky

Docela me, udivuje ze u vozidla za 1mio nekdo resi dobijeni nejakym bastlenim a ze to vubec resi.

Radeji poradte jak urychlit ohrev kozenych sedacek ;)

A jeste dotaz, Skoda neodpojuje 12V zasuvky po uzamceni vozidla?

Editováno: , autor: rds76
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, cosby napsal:

 bobužel počítají i s malým odlehčením altíku a tím poklesu emisí.možná se smějete,ale není na tom něco pravdy?

Když brzdíš motorem, altík zvedne napětí aby dobíjel, zpomaluje Ti to vůz. O to víc pak musíš přidat plyn abys dosáhl požadované rychlosti. Tak kde je ta úspora CO2? Notabene, když Ti to zhuntuje baterii a musíš ji vyměnit. 

Jinými slovy, když jezdíš tak, abys nepoužíval brzdy, Rekuperace nemá žádný praktický přínos v úspoře paliva. Jediný přínos je pro výrobce baterií. 

 

Navíc k největšímu zvýšení emisí dojde když jezdíš jako prase a ne tím, že vypneš ekokurvítka motoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spoiler

Funkce spalovacího motoru s tímto nemá nic společného.Funkce je u všech spalovacích motorů dána konstrukcí a je u dané konstrukce vždy stejná

Potlačením rekuperace nedochází k odlehčení altíku a tím nedochází snižování emisí,jak si to automobilka přeje.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekuperace je premena nadbytecne kyneticke energie na elektrickou za ucelem uspory paliva. Teorie, ze to zpomaluje a o to vic musim pridat je nesmysl, preci zpomaluji proto, ze zpomalit chci a kdyz zpomalim na pozadovanou rychlost tak pridam stejne, jako bych brzdil brzdou. Mnozstvi emisi je pak primo umerne spotrebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ty nebrzdis viac... bud brzdis brzdami alebo nato vyuzijes odpor alternatoru. Pri brzdeni brzdou sa energia premeni na teplo. Pri brzdeni alternatorom na enegriu (v idealnom pripade), ktora sa "rekuperuje" do baterie. A tym, ze brzdis aj alternatorom, o to menej energie vydas na brzdenie brzdou a tym padom sa jej menej premeni na teplo. Ano, nieje to 1:1, ale je to viac ako 1:0. Ako sa hovori, lepsie jak dratom do oka - lepsie 0.1A spat do baterie ako vobec nic a len vsetko na teplo :)

 

A ako tu uz niekto napisal, toto v idelanom pripade funguje, ked naozaj brzdit chces, teda ked prichadza na krizovatku kde zasavis, tak nemusis vydat viac energie na rozjazd, ta bude stale rovnaka, ale "rekuperoval" si energiu pri brzdeni :)

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tím vůbec v tohle nesouvisí.Brzdit musíš,protože musíš-zastavuješ na křižovatce atd.Nepleť tady tyhle zákony.

Pokud,jak píše Jirka,musí auto splňovat emise při plném zatížení altíku,pak je to jiná,ale co vím,do metodiky měření se zahrnuje jak akcelerace,decelerace atd,tak potom nevím.

Nechci se hádat,dělat chytrého,ale dle mě se homologační testy dělají za normálního provozu né?Proč by potom vznikla celá dieselgate,kdyby auta v plném zatížení splňovala emise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodatek.Dle mě je další nesmysl pojem-brždění alternátorem.Brzdí se motorem.Alternátor se točí vždy,pouze se mu "ulehčí" a podle mě v tak malém měřítku,že úspora emisí je docela zanedbatelná.prostě se jen vyhovělo idio..ům v Bruselu páru desetinkám či setinkám,možná tisicinkám gramu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, pěkná přestřelka. Ale zapomínáte na to, že auta procházejí homologací a jedině tam se dosud řeší jejich emise. Takže jde o to, jaký emise to má při homologačním testu a tedy jak je ten test postaven a jak dobře simuluje reálný ježdění. Reálný testování při jízdním režimu RDE jako další část k WLTP nám přijde teprve příští rok a to se teprve budou všichni divit, jaký to bude chaos ...

http://wltpfacts.eu/when-will-wltp-changes-take-place/

http://www.caremissionstestingfacts.eu/rde-real-driving-emissions-test/

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aleši,bohužel tohle je i na autoškolách.Divil by jsi se,co učitelé učí.Jeden učí to a druhý tohle a je jen na lidech,jestli dělají to či ono.O tom,jestli vyhazovat kvalt či né by se mohla rozpoutat další obrovská diskuze a spousta lidí by ti napsalo věci pro a proti a další spousta lidí zase opak pro a proti.

Každopádně pokud se homologační testy provádějí jen na brzdách,je to opravdu průser proti tomu,jestli se budou dělat v reálném provozu.

Jinak takové to napadaní-jako že bych měl znát princip spal.motorů.Nevím jak Jirka nebo jiní,ale měl jsem tu čest pět let dělat na vývoji a výzkumu naftových motorů,tak možná něco bych asi vědět mohl.Jasné,na naftových,ale benzíny byly vedle a tak něco opravdu vím.Je to sice už nějaký ten rok zpět,ale na principu se opravdu nic nezměnilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 minutami, rds76 napsal:

@ClerfaytTady se nebavime o zachovani energie, ale o potrebe vuz zpomalit (z duvodu provozu) a jde o to tu energii na zpomaleni na neco uzitecneho premenit. Zamyslet by ses mel Ty.

Nebrzdím brzdami, to je základ mojí úvahy. Kdo jezdí hospodárně a předvídá,  brzdění brzdami eliminuje na minimum. Brzdí hlavně motorem (i tak se dá zpomalovat). V tomto případě altík při rekuperaci zbytečně přidává brzdící moment. Mimochodem právě tak se jezdí v homologačním testu, tam se brzdy nepoužívají. Takže vyndat hlavu z řiti a přemýšlet. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kašlete na osobní půtky, řešte rekuperaci nebo problematiku emisí, kvůli kterým tyhle fičury zaváděj ...

http://www.auto.cz/wltp-novy-homologacni-emisni-test-110305

 

RDE měří na silnici

Jaký je tedy harmonogram zavádění jízdní cyklu WLTP? Od letošního (2017) prvního září platí WLTC pro nově homologovaná vozidla spolu se silniční zkouškou RDE (Real Driving Emission). Za rok, tedy 1. září 2018, bude WLTP povinné pro všechna nově registrovaná auta a za další rok budou muset všechna nově zaváděná auta projít kromě cyklem WLTC také zmíněným RDE. Aby to nebylo tak obtížné, byl pro začátek zvolen takzvaný násobný faktor (Conformity factor) 2,1. Jde vlastně o zvýhodnění vozidla v cyklu RDE v porovnání s metodikou WLTC. Zkrátka, aby auta snáze prošla limitními hodnotami emisí. Dynamický jízdní styl RDE totiž emise škodlivin zvyšuje. Později se bude násobný faktor snižovat až k 0,5 pro všechna nově registrovaná auta, a to k 1. lednu 2021. K 31. prosinci 2020 by měla být zcela ukončena metodika NEDC.

A co vlastně obnáší RDE? Podmínky na něj jsou zatím benevolentnější, než je tomu u metodiky WLTC. Mluví se o době jízdy 90 až 120 minut, přičemž třetina připadne na město, třetina na mimoměstské komunikace a zbylá třetina má zahrnovat dálniční provoz s maximální rychlostí do 145 km/h. Teplota vzduchu by měla být 0 až 30 stupňů. Při RDE má být ve vozidla zapnutá klimatizace (při WLTC je vypnutá) a nadmořská výška testovací komunikace, kterou si mimochodem mohou jednotliví výrobci aut sami vybrat, je omezena na 700 metrů nad mořem. Převýšení současně nesmí překročit 100 metrů.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...