Jump to content
Jiří Smetánka

Rekuperace energie

Recommended Posts

před 1 hodinou, Shaarky napsal:

 

Jezdím 2x do měsíce "na sever" k rodičům (110kW) a pokaždé musím dobíjet (2 roky staré auto). Sám jsem nechápal, proč baterie není dobitá po 160km cesty / 2-3hod jízdy po dálnici 80%, denně najedu cca 30km, o víkendu ještě více - nyní už vím ...nabíječka vždy hlásila cca 50% kapacity, proto jsem si tak nějak zvykl poslední dobou na dobíjení 1x za měsíc (i kvůli tomu, že mám kameru a Chytré auto,což samo o sobě něco sežere). Nezávislé topení už mám trochu obavy zapínat (i kvůli tomu, že se říká, že máš jet minimálně 2x tak dlouho, co máš spuštěné topení...což díky reku už neplatí)

 

Takže asi si zjistím, který "spotřebič" "rekuperaci" vypíná (i když to je takové řešení/neřešení díky zvýšené spotřebě) nebo by bylo skvělé, kdyby už někdo opravdu poradil, zda-li se dá běžně pomocí VCDS vypnout :-)

 

Jinak pánové, někteří z vás zde, přestaňte prosím trolit a buďto předložte fakta nebo se neúčastněte.

 

jen doplním, přímo výrobce NT Webasto píše, že doba topení má se rovnat následné jízdě, tedy níkoli 2x tolik...

 

za další, Webasto si hlídá baterku, netřeba se bát

 

rekuperace samo sebou vypnout jde, mě ji ferda25 vypínal na O III FL stejně jako start stop, neb to na sebe navazuje,,, když je vyplý start stop, rekuperace postrádá význam... nicméně přes VCDS to nědělal, ale přes VCP

 

mám 110kW TDI v O III FL, jezdím denně minimálně 38 km, nicky ani na minulém autě 1,6 TDI jsem něměl probém s baterkou, na obou autech NT používáno jako přídavné topění za jízdy (nastaveno v infotinmentu), bohužel u O III Fl už není možnost podívat se na maxidotu na procentuelní stav aku... u před FL O III to bývalo tak 60 - 80 %

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 8 hodinami, Aleš_BX napsal:

 když je vyplý start stop, rekuperace postrádá význam

Toto prosím vysvětli. To nechápu. (samozřejmě pro mě oba systémy nemají význam za jakékoliv situace)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to trochu složitější, sw vymnutí s/s znamená že nenastala situace aby byl s/s aktivní, tedy např. teplota nebo napětí, podle toho, jak to má kdo nastaveno, potom i rekuperace jede v jiném módu, protože ví, že není s/s aktivní, což je však rozdíl oproti vypnutí s/s tlačítkem ... už se to tu někde psalo a proto začal ferda vypínat i rekuperaci, když vypnul s/s...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky to mám od výroby našich aut vypnuté v návaznosti na S/S. O zmiňovaných problémech ohledně rekuperace ani nevíme. Nastavoval jsem to automaticky k deaktivaci S/S.

 

Každopádně jak to tak vypadá, tak ta slavná rekuperace je pěkný opruz.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Nie je to slozitejsi, a netreba to robit nasilu. Samotne vypnutie SS neprepina rekuperaciu do ineho modu, nedeaktivuje ju, proste sa s nou NIC nedeje. Su to hoaxy a bludy.

 

2. Su vobec nejake dokazy, ze platene vypnutie rekuperacie tym panom aj funguje? Viem iba o jednom uzivatelovi, ktory to po uprave sledoval, a zistil ze mu to stale meni napatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nepomohlo by zmeniť v gateway typ batérie z AGM na obyčajnú ? to by mohlo vypnúť rekuperáciu aj SS ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protože nevím, jestli mám nebo nemám rekuperaci, superb 140kw 09/2015, tak jsem udělal dneska měření.

Stav baterky na maxidotu mi neukazuje nic jen oranžovou ikonu baterie, SOC ---%, tak jsem vzal měřák a šel se projet.

Před nastartováním měla baterka cca 12,45V, po nastartování studené auto cca 14,7V.

Udělal jsem jízdu asi 35km a po celou dobu napětí kolísalo o pár desetin.

Takže hádám, že rekuperaci nemám v autě funkční? Nebo se pletu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uz sme to riesili na fore, ako ju zachytit, a kedy sa spusta. Vplyv ma napr. vonkajsia teplota. Nahrat ju celu = pouzit akykolvek obd adapter -> kompatibilny softver a nahravat napr. otvorenie klapky a napatie na CM. Tam je to vidiet tak, ze to aj uplny blb spozna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 40 minutami, AdoksS napsal:

Clerfayt: máš na mysli z datového štítku v kufru?

Jo, ale nevím jaký je to kód.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clerfayt: Kody jsem rozlouskl, ale žádná zmínka o nějaké rekuperaci.

sk0d@: kde se to řešilo, nějaký odkaz? díky

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 12 hodinami, Patrik1971 napsal:

Urcite ju mas,to je standart,ako aj SS,bohuzial:huh:

 

Chápu-li správně, tak SIII má StartStop + tím pádem i rekuperaci každý. OIII má StartStop + tím pádem i rekuperaci jen některá dle výbavy.

Tedy nemá-li ve výbavě StartStop, pak nemá ani rekuperaci a má zcela obyčejnou baterii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc pěkné téma o ničem...v určitém období se vyráběli auta, které mají rekuperaci a nemají Start/Stop....

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 19. 10. 2018 na 14:55, Martin Bednář napsal:

Tak lidi tady konkrétně s S3 vesele rekuperují cca. tři a půl roku, co je auto na trhu a žádné problémy s tím zatím nejsou.

 

Neosuhlasím, mě odešla baterka asi po 2,5 roce a to během léta. Odešla z minuty na minutu...ráno jsem nastartoval ujel po dálnici 100km na benzince zhasnul a už skoro nenastartoval. Druhý den ráno jsem již nenastartoval...a to auto používám na dlouhé cesty(nyní po 3a1/4 roce mám najeto 160tkm ) a docela dost brzdím motorem...musím říci, že jsem si myslel, že o svém autě vím hodně, ale o této "feature" jsem netušil a ledacos mi tím došlo => tohle chci fakt vypnout :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moc pěkné téma o ničem...v určitém období se vyráběli auta, které mají rekuperaci a nemají Start/Stop....
To znamena, ze vsechny Skody s SSS maji i rekuperaci?
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 25. 10. 2018 na 10:01, ferda25 napsal:

Moc pěkné téma o ničem...v určitém období se vyráběli auta, které mají rekuperaci a nemají Start/Stop....

 

Možná by stálo za to dát jednoduchou odpověď - rekuperaci umím vypnout, neumím vypnout, týká se vozidel z období xy. Spoustu dohadů by to ušetřilo.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je, ze nezistne a verejne nic nevysvetluje, pouze pres SZ za ucelem kseftu.

Veškeré informace poskytuji jen přes soukromé zprávy.
Tak nejak se u nej vytratila ochota nezistne pomoc radou nebo vysvetlenim.
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...