Jump to content

Divné zvuky motora


Recommended Posts

Ahojte!

Dnes som si vsimol resp. zapocul dost zvlastny zvuk, ktory sa pravidelne opakuje. Zvuk vychadza z oblasti rebrovaneho remena, a najviac ho pocut pri olejovej vani... Najpr som si myslel, ze to robi stary renem - vymena za novy, ale bez zmeny... odskusane aj bez remena ci to nerobi napinacia kladka alebo volnobezka, bez remena bez zmeny... napada ma uz len olejove cerpadlo. Zvuk sa pravidelne opakuje /snad to je na videu pocut/ a po najviac to pocut pri studenom motore. Po zohriati je to o dost tichsie. /O3-135kW-CUNA/

 

 

Edited by juri23
Link to post
Share on other sites
před 23 hodinami, juri23 napsal:

Ahojte!

Dnes som si vsimol resp. zapocul dost zvlastny zvuk, ktory sa pravidelne opakuje. Zvuk vychadza z oblasti rebrovaneho remena, a najviac ho pocut pri olejovej vani... Najpr som si myslel, ze to robi stary renem - vymena za novy, ale bez zmeny... odskusane aj bez remena ci to nerobi napinacia kladka alebo volnobezka, bez remena bez zmeny... napada ma uz len olejove cerpadlo. Zvuk sa pravidelne opakuje /snad to je na videu pocut/ a po najviac to pocut pri studenom motore. Po zohriati je to o dost tichsie. /O3-135kW-CUNA/

 

 

 

neřeš to :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Podľa mňa je to olejové čerpadlo. Oficiálne má škoda aj na to stanovisko a je tu aj v téme. Zbytočne to viacej rozpiplávať. 

Dávajte kvalitný olej a tento zvuk by sa mal mierne eliminovať. Ja po zmene oleja za Yacco tento zvuk počujem minimálne, najviac som to počúl pri SHELL 0w-30. 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Má smysl se soudit se Škoda auto, že po výměně rozvodů je motor hlučnější a ozvívají se kovové zvuky? Nejsem sám, je nás tu x..

 

V servise mě řekli, že je to běžná věc, ale mě nepřijde normální, aby po výměně rozvodů byl zvuk jiný než před výměnou? Prostě to slyším, vadí mě to a nevím co s tím mám dělat..

 

Link to post
Share on other sites

Mne po vymene rozvodu zacalo klepat olejove cerpadlo (vymeneno) a "kovove cvakat" vysokotlake cerpadlo - pricinou by udajne mel byt nejaky ventil. Vysokotlake cerpadlo cvakalo nejprve sporadicky, potom stale. Od vymeny rozvodu najeto 12tkm bez naznaku problemu. 

Link to post
Share on other sites

To je celkom zaujimave, že to začne robiť po výmene rozvodov. 

 

Môžem porovnať doma dva motory s kodom CUPA, ktorý jeden má originál rozvody z výroby a druhý má už menené. Prvý motor s origo rozvodmi má chod po studenom štarte krajší bez typického traktorového zvuku, po zohriatí majú zvuk v podstate rovnaký. Olejové "čvachtanie" nieje niekedy počuť niekedy je na oboch. 

 

Už som sa pohrával s myšlienkou či tie rozvody sú správne nastavené či by nemali byť trocha inak ale ak to robili na prípravky tak neviem povedať.

Link to post
Share on other sites

U mě to jde nejvíce slyšet při puštění plynu. Zkus na volnoběh vytočit k 1500ot. A pustit plyn, jestli ti to bude v pravidelných intervalech také kovově cvakat.

Edited by Myope
Link to post
Share on other sites

Čvachtání mám taky, za studena a když si stoupnu k pravému přednímu kolu tak je to fakt hnus. Cvakaní na volnoběh trochu a to jde z vrchu motoru. Nejspíš to budou už vstřiky. Jsou i krásně slyšet, když mám třeba 1700ot a přidám tak je slyším chviličku.

CRMB 110kw 170tkm

Link to post
Share on other sites

Já jsem neřekl vadný. Jen už mají to nejlepší za sebou. Jeden se už měnil ve 150tkm tak se zatím celkem divím, že ty zbylý 3 ještě držej. Bohužel to auto ještě nebylo moje vyměnil bych rovnou všechny 4. Nejsem moc příznivcem tohle měnit po jednom při trochu vyšším nájezdu.

Link to post
Share on other sites

Mne pri 144tkm zacal klepat jeden (po velmi svizne jizde po dalnici), viz video. Vymenily se preventivne 2 (cca 22k vcetne testu na stolici, 7500/ks repas Bosch). Ujeto 20tkm a pozoruji, ze pomalu se ozyvaji zbyle 2, ale zatim neklepou. Ze zvedavosti, kolik jsi daval za ten jeden vstrik?

Edited by Myope
Link to post
Share on other sites

Vstřiky klepají? ..

 

Můj problém je ten, že po výměně rozvodů je zvuk při volnoběhu a rozjedu uplně jiný..jak kdyby tam něco cvakalo kovového..musí to být něco na rozvodech, olejové čerpadlo, něco co pohání rozvody..

 

fakt jsem z toho v pasti a škoda tvrdí, je to normální..mě to teda nepřijde, no nic, je to poučení, další auto ve 150 tisících prodávám..

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Tak borci, hlavně pro: Juri23

 

Dal jsem dneska za to 1800 Kč, dělalo mě to stejný zvuk jako uživateli víše nademnou a celý problém je v řemenu, nebo spíš v něčem, co pohání klimatizaci..

 

nejde vyměnit jen ten díl, Škoda Auto trvá na tom, že se musí měnit celá klimatizace. A měli pravdu, já nikdy nevypínám klimu, mám ji zaplou neustále a v momentu, kdy jsem jí vypnul tak zvuk ještě zesílil..

 

Oprava cca 25 tisíc ( klima, práce, náplň) to jsem odmítl a udělám to časem, riziko je prý to, že když se přetrhne řemen co pohání klimu, může zničit rozvody..takže rachtání jde od toho, ale je mě pořád záhadou, že to začalo až po výměně rozvodu. Dokonce mě ukazovali fotky něčeho rezavého kolem pohonu klimatizace..prý i to je špatně. 

 

Může toto nějak souviset s výměnou rozvodů?

Link to post
Share on other sites

Ja som nedávno menil klimakompresor kvôli divnému zvuku a robila to rozbitá spojka na ňom. Ale taký zvuk ako na videu to nerobilo. Nerobí to skôr spojka ?  

 

PS: cena kompresora plus prvotné naplnenie a spojazdnenie ma stálo 470€. Do mojej octavie stál kompresor 230€. 

Edited by marfan
Link to post
Share on other sites

Ano, dělá to ta spojka. Nicméně ve Škodě mě řekli, že neexistuje pouze výměna spojky, ale musí se udělat celá výměna spojka + klimatizace + medium do ní což je těch 25 tisíc Kč i s prací..

 

Když jsem se zeptal proč nejde vyměnit jen spojka, tak mi bylo řečeno, že to tak je a Škoda, aby ručila za svoji opravu vždy nařizuje měnit vše.

Edited by martind_
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

ahoj, tak jsem to nechal vyměnit a bylo děláno následující:

 

1) kompletní výměna klimakompresoru a spojky ( jde i spojka ) ale tím, že se to tam dlouho nechalo, tak nepravidelný pohyb rozes*al i klimakompresor a ke konci už to dělalo šílený zvuky..

 

2) nový řemen i k alternátoru ( byl naprasknutý)

 

po výměně absolutní klid a ticho, tak snad to vydrží..

 

oprava: 25K czk

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...