Jump to content
Dodi 15

Ruční brzda

    Recommended Posts

    Ahoj. Jak vysoko vam jde ruční brzda? 

    Máme asi 1,5 roku od koupě a je dost vysoko. 

    Jak popr.přitáhnout, aby byla níže? Díky. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Sundej kryt kolem rucni brzdy, drzi na jednom sroubku ( Torx T20) ktery je pod krytkou v drzaku pro napoj. Po vysroubovani zatlac kryt smerem k radici pace a pak nahoru. Potom uvidis napinaci matici na desitku klic, staci lanka dosponovat aby rucka zabirala driv. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A ty máš bubny nebo kotouče? Pokud bubny, nech si vyčistit brzdy, to uvidíš ten rozdíl! Brzdy by se měly čistit každé dva roky v rámci pravidelných prohlídek. Dělali ti to někdy? Lanovody se podle DP nemají seřizovat, jen v případě jejich výměny, o zbytek se mají postarat ty samostavy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Auto je 1,5 roku starý, má bubny /na Cígo se kotouče snad nikdy nedávaly/ ručka brzdí krásně, jen mě vadí, že poměrně vysoko. Třeba u Rapida /kotouče/ tahám na 2-3 zub a Cígo odhaduji 6-7-8 zub, prostě vysoko. Jezdí s tím žena a ty to je jedno, ale když s tím jednou za čas jedu, tak mi to přijde nepřirozený. Kdyby někoho něco napadlo, tak ještě písněte. Když tak to nechám na jaro na servis.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    No jo, ono je to v tématu Citigo..... Já podle toho, že tě znám hlavně z Rapidí sekce.
    Každopádně to bude tím sajratem u brzd uvnitř. Prostě pakny nechodí správně a je pak ovlivněný samostav. Ono by to chtělo čistit skoro každý rok, mě příkladně to zase brzdí trochu hůř a to je mám čištěný před 10tkm.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je to asi normální jev u bubnových brzd, mám nové Citigo a taky ručka brzdí až nahoře. Parkuji v prudkém kopci a ručku tahám až k origo loketní opěrce :(. Sichruju to kvaltem aby auto nesjelo do silnice když třeba prší a když zhasnu motor tak chvilku ještě stojím na spojce abych měl jistotu že auto stojí na brzdách a né na motoru (rozvoďáku) aby se nevytahal váhou auta. Lepší způsob neznám a cihlu pod kola dávat nehodlám :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je normální, že u Citigo zamrzá nebo zarezá ruční brzda. Nikdy se mi to u žádného auta nestávalo, včetně staré Felicie. Maximálně se to lehce chytlo ale uvolnilo se to lehkým popojetím. Ale u Citigo nám během zimy asi 3x regulerně zcela zamrzla, tak že to prostě nepovolilo ničím a muselo se čekat až se během dne oteplí :). Vyčištění v servisu nemělo žádný znatelný efekt a teď už to dokonce zarezne i po pár dnech stání během deště či ve vlhku a uvolnit to jde opravdu jen velmi těžce po opakovaném popojetí. Příjezdovou cestu máme v kopci a ASG nemá žádnou parkovací polohu, takže možnost parkování bez ručky není.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nám taky zamrzá. Brzda seřízená a vyčištěná každý rok. Při velkých mrazech přes noc ji raději nepoužíváme. Auto naštěstí stojí relativně na rovině. Zdá se mi, že lanko normálně povolí, takže v bowdenech to není. Nějaká vlhkost v bubnu? Řešíme prudším rozjetím, ozve se rána a přestane to brzdit.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Naše Citigo staré 1,5 roku potvrzuji že také ruční brzdu musíme tahat až do nebes jinak nebrzdí. Při příštím servisu s tím snad něco udělají..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    V ‎15‎. ‎4‎. ‎2019 na 11:18, mike_k napsal:

    Je normální, že u Citigo zamrzá nebo zarezá ruční brzda. Nikdy se mi to u žádného auta nestávalo, včetně staré Felicie. Maximálně se to lehce chytlo ale uvolnilo se to lehkým popojetím. Ale u Citigo nám během zimy asi 3x regulerně zcela zamrzla, tak že to prostě nepovolilo ničím a muselo se čekat až se během dne oteplí :). Vyčištění v servisu nemělo žádný znatelný efekt a teď už to dokonce zarezne i po pár dnech stání během deště či ve vlhku a uvolnit to jde opravdu jen velmi těžce po opakovaném popojetí. Příjezdovou cestu máme v kopci a ASG nemá žádnou parkovací polohu, takže možnost parkování bez ručky není.

     

    Zařaď zpátečku a pak teprve vypni zapalování. A je zaparkováno. Parkuju takhle už šest let a ručku nepoužívám, v zimě už vůbec ne.;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 13 hodinami, PavkaKorčagin napsal:

     

    Tvoje řada je fajn, ale pro uživatele mike_k nepoužitelná, bo sám píše : ""Příjezdovou cestu máme v kopci a ASG nemá žádnou parkovací polohu, takže možnost parkování bez ručky není.""

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×