Přejít na obsah

Karoq a autonomie - vaše zkušenosti


budis

Doporučené příspěvky

Pěkný den,

 

chtěl bych se zeptat šťastných majitelů Karoqa, jaké všeobecně máte praktické zkušenosti s autonomními funkcemi/asistenty?

 

Zajímalo by mě například, jak a kde všude se dá použít kombinace lane assistu, adaptivního tempomatu a traffic jam assistu - opravdu třeba na dálnici můžete nastavit rychlost a vůz zvládne jet teoretický sám? A zvládá i klasickou kolonu (popojíždění a držení se v pruhu)? Samozřejmě vše s rukama na volantu :) A jak mimo dálnice, dá se i tam autu částečně svěřit řízení? I třeba v noci nebo za nepřiznivého počasí? Dále jak se dá spolehnout na automatické přepínání světel? Máte už nějaké zkušenosti s bezpečnostními asistenty (ochrana chodců, zastavení před překážkou, kontrola vyparkování a mrtvého úhlu)? Co rozpoznávání značek, funguje spolehlivě (při zkušební jízdě mě otravovalo, že na displeji zůstává upozornění na překročení rychlosti, dokud člověk nezpomalí - bezpečnost je fajn, ale...)? Je k něčemu parkovací asistent (jsem totiž toho názoru, že dokud neumí kompletně převzít proces parkování/vyparkování, jako například parkují BMW, je tato funkce zbytečná a předražená)? Často totiž čtu, že u jiných vozů nezaparkuje tam, kde by to člověk bez větších problémů zvládl a musí mít opravdu široký odstup. 

 

Zajímalo by mě zkrátka, co z toho všeho Karoq zvladá dobře bez problémů a co naopak spíš neumí než umí a člověk to tím pádem ani raději nepoužívá.

 

Díky moc za vaše zkušenosti. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

opravdu třeba na dálnici můžete nastavit rychlost a vůz zvládne jet teoretický sám?

Ano, pokud vidi cary, tak zvladne, ale po 30s si zacne stezovat, za dalsich 15s je duraznejsi, po dalsich Xs nastupuje Emergency Assist, spusti ti vystrazne svetla a zastavi

 

A zvládá i klasickou kolonu (popojíždění a držení se v pruhu)?

Ano zvlada, pokud se kolona do cca 3s rozjede, tak se automaticky rozjede i auto, jinak je potreba sahnout na packu acc nebo plyn

V porovnani s AutoPilot v Tesla X (najezdil jsem 3.000mil) je to hracka, ale urcite uzitecne pro pripad nejake nepozornosti, citis ze te auto vraci zpet do pruhu, s kombinaci s blind spot ti v pripade ze hrozi kolize tak ti vibruje volant.

 

- A jak mimo dálnice, dá se i tam autu částečně svěřit řízení?

Ano, nad 66km to dela automaticky (Lane Assist), pod tuto rychlost musis mit aktivni ACC (Traffic Jam Assist)

Sverit rizeni? NE a dokonce si myslim ze je to napsano v navodu. Jsou to porad jen asistenti, nesmis se na to spolehat.

 

- Máte už nějaké zkušenosti s bezpečnostními asistenty (ochrana chodců, zastavení před překážkou, kontrola vyparkování a mrtvého úhlu)?

Vyparkovani funguje OK, mrtvy uhel taky, front assist obcas udela false positive - chci se vyhnout kanalu v jizdni stope, trochu natocim volant a FA to detekuje jako pokus o sebevrazdu pokud je v blizkosti auto a nevaha brzdit i kdyz ty vidis ze je tam dost mista a planujes se ihned vratit do sveho pruhu

 

- Co rozpoznávání značek, funguje spolehlivě (při zkušební jízdě mě otravovalo, že na displeji zůstává upozornění na překročení rychlosti, dokud člověk nezpomalí - bezpečnost je fajn, ale...)?

Upozorneni (zvukove) se da vypnout, sviti jen mala ikona znacky, obcas me hlasi 30kmh limit na miste kde omezeni neni

 

- Je k něčemu parkovací asistent (jsem totiž toho názoru, že dokud neumí kompletně převzít proces parkování/vyparkování, jako například parkují BMW, je tato funkce zbytečná a předražená)?

Podelne a pricne parkovani funguje dobre, mel jsem to v Kodiaqu (3mesice). Do Karoqa jsem si to uz nedaval, realne jsem to nikdy nepouzil (celkem 4x, ukazka brachovi a kolegum). Pak jsem necha Kodiaqa brachovi a po roce jsem se ho pral kolikrat to pouzil... 2x a jen a pouze u demonstrace

Pokud nemas problem s parkovanim (=> nejsi blodyna), tak nema smyls, zaparkujes lepe => zbytecne, predrazene

 

Nektere funkce (jako treba Traffic Jam Assist, Emergency Assist) vyzaduji DSG

 

 

 

 

Editováno: , autor: havrosh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc díky za postřehy. Jeste se zeptam:

 

Ohledne zpomalovani pri nedrzeni volantu, troufnul si nekdo na toto? Od 4:30

 

A ohledne kolony - jedna-li se tedy o klasickou ceskou poskakovacku na dalnici nebo ve spicce, musi si po vice jak asi 3 sekundach tuknout do plynu nebo acc? Staci tedy takto tukat a vuz zvladne kolonu teoreticky sam?

 

Samozrejme tim vsim myslim byt stale ve strehu a pripraven zasahnout, nikoli primo sverit rizeni. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezkousel... cetl jsem to ze to lze, ale nezkousel...

 

Ano, na dspl se ti objevi hlaska ACC pripraven k rozjezdu" a po cca 3s zmizi a od te chvile musi ridic iniciovat rozjezd. Ano presne tak, tuknes do plynu (packy acc), auto ti popojede a "ridi" samo. Plati, ale to stejne jako Lane Assist... po chvilce si zacne stezovat na nevenovani rizeni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, budis napsal:

 

A ohledne kolony - jedna-li se tedy o klasickou ceskou poskakovacku na dalnici nebo ve spicce, musi si po vice jak asi 3 sekundach tuknout do plynu nebo acc? Staci tedy takto tukat a vuz zvladne kolonu teoreticky sam?

 

Samozrejme tim vsim myslim byt stale ve strehu a pripraven zasahnout, nikoli primo sverit rizeni. 

 

ano .. funguje to vcelku dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím všechny,

 

mám za sebou první delší trip (dálnice a okresky) s Karoqem 2.0 4x4 DSG a kombinace  ACC s Lane assist je parádní. Na rovnějších úsecích si samo drží pruh a rychlost a když dožene jiné auto, krasně si zpomalí na jeho tempo. K úplné dokonalosti ještě schází, když už tedy zná rychlostní omezení buď z mapy nebo z cedulí, aby omezilo (s určitou tolerancí) max. rychlost na aktuální úsek. Takhle si musí tempomat nastavovat ručně. Škoda, třeba Focus to tuším umí. 

 

Co mě ale neustále vytáčelo, byla hláška “Převezměte řízení”. Za celý trip jsem ji viděl asi 100x. A tak se zeptám - přiznejte se, jaké udělátko používáte, abyste “oblbli” asistenta, aby věřil, že máte ruce na volantu? Já zkoušel zastrčit do volantu menší láhev s vodou a fungovalo to, hláška ani jedna a jelo se samo. Ale to není úplně ideální řešení. 

 

Samozřejmě nijak neschvaluju, aby kdokoli včetně mě nastavil ACC a dal si dvacet. I když auto řídilo samo, volant jsem měl stále lehce v ruce a na příkřejší zatáčky, kdy vím, že se Lane assist vypíná, jsem to přebral. Spíš jde o to mikromanévrování pro udržení auta v pruhu, což zvládá na 99% krásně.

 

Snad mě tím dotazem neukamenujete, ale jsem názoru, že když to Karoq umí téměř dokonale, tak proč takovou skvělou funkci nevyuží a proč se nechat buzerovat každých cca 20sec. Beztak je tam ta hlaška jen kvůli nějaký bezpečnostní normě, aby se to nezneužívalo, což rozhodně neplánuji. 

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No... co na to napsat. Asi tak to, ze klub sebevrahu te vita.

 

zadny udelator neni potreba - staci mit volant v ruce. Staci, aby byl na bolant vyvijeny slaby tlak, a system je spokojen.

 

nicmene je krajne nebezpecne z lane asistentu delat neco vic, nez je. Je to jen tupa optika, ktera sleduje dve cary. Staci, aby byla cara spinava, na chvili koncila, a system se vypne.

 

doufam, ze mamlasu jako ty je mezi nami minimum, a na silnicich jich jezdi miminum, a prirozenym

vyberem se co nejdriv eliminuji - aniz by pri tom ohrozili nekoho dalsiho.

  • Líbí se mi 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za názor, já se na rozdíl od Vás nesnížím k tomu, abych Vás hanlivě označoval a přál Vám brzkou smrt.

 

Asi mám moc lehké ručičky, ale i když jsem je měl na volantu, hláška se stále objevovala. A dle mého je daleko nebezpečnější neustále cukat s volantem, aby hláška zmizela, než s ní tak často otravovat. 

 

Jak jsem již poznamenal - nedělám z toho autopilota, volant mám stále v ruce a sleduji cestu před sebou. Jen kdyby ta hláška šla vypnout a nebo aspoň omezit. Odpovědnost zůstává na mně vždycky. 

 

Hlášku se zřeknutím se odpovědnosti před každým zapnutím navigace nebo oznámení o cookies v prohlížeči taky nikdo nechce a musíme ji obvykle trpět. Dokážete si představit, že by taky vyskakovala každých x vteřin?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co psal Budis je trochu za hranou, ale to ze lane assist pipa, ikdyz mam ruce na volantu a jedu rovne me taky neskutecne sere.

Mimochodem ACC s rychlosti z map ma co jsem ted cetl novy Passat, takze skodovky tak za 2 roky.

Editováno: , autor: cvak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, určitě se nedá chápat to, že když chci omezit otravnou hlášku a přitom držet volant, sledovat situaci, že chci autu svěřit život můj a pasažérů.

 

Jen se zeptám, co přesně je na mém příspěvku za hranou? V jiném tématu se tu řeší kódování a neprofesionální úpravy elektroniky, v dalším se doporučují nehomologované LEDky, obojí může mít daleko vážnější následky nežli omezení jedné otravné hlášky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...