Přejít na obsah

Chyba lambdy?


Hawlator

Doporučené příspěvky

Ahoj. Nejsem odborník na diagnostiku Škodovek, ale dám malou radu. Třeba se můžeš dle toho řídit (pokud budeš mít tu možnost), nebo taky ne. Podle mne je nejlepší si najít člověka, který se zabývá výhradně opravami Škodovek, nejlépe jen mechanikou a elektronikou pohoných jednotek (čili má pravděpodobně úzkou specifikaci a dle referencí známých lidí tomu opravdu rozumí a umí) a ten si s takovýmito problémy bude mít chuť a čas pohrát a vyřešit je. Diagnostika je schopna ledacos napovědět, ale je to jen program naplněný daty s určitým omezením  kapacity algoritmů. Nemůže, a ani neumí uvažovat logicky jako fundovaný a ochotný automechanik. I když hodně dnešních automechaniků tu selskou logiku jaksi neumí použít.  Pouhá výměna dílů dle hlášení diagnostiky je zpravidla u mnoha dnešních pracovníků autoservisů ( i autorizovaných) cesta do cenového pekla pro samotného zákazníka. 

Sám mám podobnou zkušenost s vadnou lambda sondou na mém voze. Tam to ale bylo obráceně, tedy 3 x jsem se vrátil do stejného autorizovaného servisu a neustále je otravoval , než na vadnou sondu přišli, no a 3 x jsem zbytečně platil cca po 1200,- Kč za zbytečné práce a to naštěstí nezkoušeli a  nevnucovali mi výměnu zbytečných a drahých dílů.

 

Je to umnění takového automechanika najít, ale věř že jsou. Já takového znám, ale nesmím se o něm bohužel zmínit, a to na jeho výslovné přání. Takové opravy a diagnostiku dělá doma jako koníčka (a není to jeho hlavní práce na uživení rodiny) a nemíní prý být vůbec znechucen návalem práce, když to  tzv. autorizovaní mechanici neumí, nebo nechtějí, nebo nemají možnost  a ochotu umět  a to třeba i tím, že jsou tímto druhem práce denně zavaleni a to  i z důvodu dnešní složitosti, nekvality a nevyzrálosti elektroniky aut. Ale to je spíš otázka na úředníky EU, proč tomu tak je ???

Přeji kolegům co mají tyhle neustálé potíže s dnešními auty , hodně úspěchů v možnosti najít takového člověka co tohle umí. Je to pomalu vymírající druh, bohužel...........

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To chce prověřit vedení - dráty. Někde, mezi ŘJ a sondou to bude přerušené, možná taky v konektoru. V krajním případě v ŘJ.

Diagnostika ti píše 2388 ohm. To je na topné těleso 12V moc. Typoval bych že má mít desítky ohmů.

Změřil bych kolik má přímo na sondě, a potom pokračoval měřením na konektoru do ŘJ. Jestli to nebude stejné, je chyba v drátech, Jestli to bude stejné, Tak je chyba v ŘJ. 

 

Edit: Na tvém druhém obrázku to vypadá že to píše chybu na obě lambdy. A obě mají společnou pojistku SB31 (10A).

Podíval bych se i na ni.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to píšu dobře. Podle schématu je plus napájení pro vyhřívání obou lambda sond z pojistky SB31.

Buď pojistky špatně počítáš - 24 je malých pojistek vlevo. A dále se počítají velké, horní nahoře 25.....,31, takže sedmá velká nahoře z leva.

Když ji tam nemáš, tak to je asi ta chyba. Ale sama se asi neztratí :o.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...