Přejít na obsah

dobrej magor ve Fabii


Galaxy64

Doporučené příspěvky

Vjezd na kruhák není podstatný. Vejdou- li se 2 vozidla vedle sebe jsou tam 2 pruhy. Dneska jsem takhle projel 2 kruháky. Dokonce i lidi jeli tak, jak měli. Naprosto ukázkový příklad, jak se má jezdit. Taky se to celkem hýbalo.
Na záběru je pouze vidět, jak se Peugeot dostane do záběru v levém pruhu a pak zmizí, když ten s kamerou přidá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D Já si to myslel, že přesně takhle jezdíš ... Tak potom už vůbec nechápu, co se Ti na jízdě kamerky nelíbilo, udělal přesně to, cos od něj očekával B)

 

https://www.policie.cz/clanek/prevence-jizda-po-kruhovem-objezdu.aspx

 

Že nevidíš, jak Peugeot najíždí do pravého pruhu zpět a přitom ukazuje, to už je na každém a hlavně policii, jak to posoudí ...

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je zase subjektivní vidění, podle mě nesprávný, tohle není kruháč stavěný na to, aby se tam standardně jezdilo ve dvou pruzích vedle sebe. Nájezd a sjezd je jasně svou šířkou jednopruhový, to že kruháč je trochu širší je děláno s ohledem na náklaďáky, který by se na tak malý poloměr jinak nevešly. Jasně, pokud se řidiči dohodnou, lze tolerovat kde co, tak proto je reakce pana ve Fabii ještě nepochopitelnější, když jeho se to přímo netýkalo, no a paní se měla držet litery zákona, když tam tedy "má být" provoz ve dvou pruzích bez vodorovného značení a jasného určení, který pruh je jaký, takže její houknutí pro ni mělo být dostatečný zadostiučinění místo toho, aby nechala svého druha si zadělat na pořádný životní malér ... Pán ve Fabii se ale jistě domníval, že ve dvou pruzích se tedy na tomto kruháči nejezdí a to je jediná věc, co na jeho straně, vše ostatní je u něj naprosto špatně ... To vše se stalo při minimální rychlosti, s místem a prostorem na reakci všech kolem.

 

(5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361?text=p12#p12

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je na delší povídání. Kdyby jel stále vpravo, tak by mu musela řidička dát přednost.
Vím o spoustě míst, kde lidi jezdí vedle sebe naprosto přirozeně a přitom je to stejná situace. Dovolím si tvrdit, že kdyby ho bouchla, tak vina bude na něm. Pokud by ho bouchla při odbočování, tak na ní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kolega mel v zari nehodu na jednou z novych malych kruhacu u Globusu v Ostrave. Na konci I/11 kdyz se sjizdi ze 4 proudovky od Opavy.

Jel po kruhaci a do spolujezdkyne a predniho kola narazila zenska. Jelikoz odmitala uznat chybu a snazila se tvrdit, ze ne ona, ale kolega jel od Opavy. Tak se volala policie. Policii pak tvrdila, ze prece ona vinna neni, ze kolega jel ve druhem pruhu. Nacez ji policajt odvetil, ze tam zadny 2. pruh neni a je to jen prave ten sirsi beton pro velke vozidla. A vina je rozhodne na jeji strane. Nedani prednosti vozidlu na kruhovem objezde. Pani to odmitla, takze to slo do spravniho rizeni. Dodnes to neni vyreseno. Udajne se nemohla zucastnit sezeni, ze ma salmonelu atd. Nastesti to bylo firemni auto jeho manzelky a firma souhlasila se zaplacenim pravnika. Protoze bezmala mesic se nic nedelo a auto nemohlo ani do servisu na opravu. Az se do toho pustil pravnik, tak najednou se ledy pohnuly.

 

Jo a na 3 pruhem kruhaci v Havirove dokazou taky pravnici s policajty divy.

image.thumb.png.627de89c1377df8308478f2ff4b86ff2.png

 

Jestli si to dobre pamatuji, jak mi to popisoval nekdo v praci.

Ve vnejsim pruhu misto aby vyjel z kruhace, tak prejizdel do stredniho pruhu a naboural vozidlo jedouci uprostred.

Ridic uprostred byl vinny protoze mel predpokladat, ze ridic ve vnejsim pruhu nemusi dodrzet vodorovne znaceni rikajici, ze ma opustit kruhac a tim padem mu mel dat prednost pri jeho zarazovani do stredniho pruhu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam stále platí, že musíš dát přednost tomu zprava, může se stát že mě ten vpravo na takovém kruháči nebo klidně na více proudové silnici má v mrtvém úhlu a tak musím předpokládat, že se může začít zařazovat ke mě do středu a netlačit se vedle něho. Tam to tak bohužel je. 

Ale to už koukám popsal i rayx a to včetně toho kruháče co se tu záhadně stal dvoupruhým ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle nevyřešíme, každý na to má svůj názor, já bych se teda na ten kruháč vedle dalšího auta nevydal, pokud by to podmínky nedovolily a nikdo z levý strany by dlouho nerespektoval, že přestože má na kruháči přednost, tak má zohlednit plynulost dopravy a svým nevjetím tak má zabránit v omezení plynulosti dalších. Stejný jak se ZIP pravidlem ...

 

My tady v kocourkově se nejsme schopni domluvit na blbým kruháči, ve státech se řidiči gesty domluví po příjezdu na křižovatku, no a situaci v Asii jistě každý z nás viděl alespoň v tv, kde se na různých křižovatkách proplítaj moto, auta i chodci a všichni jsou schopný se domluvit a nikoho nesrazit. Aspoň že jsme se tedy dohodli na tom, že i u nás je to vše jen o toleranci ;)

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty kruháky jsou jasné. V prvním případě je to nedání přednosti a v druhém je to nesmysl. Tam je to klasika jízda v pruzích.

 

 

Taky je to o pravidlech a jejich znalosti. A za druhé o schopnosti se vůbec pohybovat v provozu. To, že ty pravidla jsou někdy zmatečná chápu. Nejde postihnout vše a jejich neustálé změny a opravy odborníky jsou na ránu. A dopravni značení od dopravních expertů je taky na ránu. Můžu sem klidně nahodit pár příkladů o kterých většina nemá ani ponětí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Asi v pořádku. Zdá se, že borec chápe, že se choval jako hovado, a jestli sám, bez donucení, neřídí a chodí k psychologovi a navíc z rozhodnutí soudu několik let nesedne za volant, potom už snad nebude hrozbou. Samozřejmě to může být účelová přetvářka, ale buďme optimisté. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...