Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Zdravím,poprvé jsem mněnil destičky,kotouče a odvzdušnoval.Trošku pozdě jsem si přečetl,že v třmenu se válečky šroubují,ale brzdy fungují dobře.Problém mám s ruční brzdou,po dvoudenním utahování matky pod popopelníkem jsem dotáhl ruční brzdu,

    která brzdí na nejvyšším kopci

    na čtvrtý zub.Přijde mi ale ,že se kotouče přehřívají. Chtěl bych se zeptat jak má být napnutý třmen po zatažení a jak po povolení.Druhý problém mi přijde ,že když povolím brzdu,tak ve předu se odlepí destičky od disku,ale vzadu jsou na disku pořád,zda je to vpořádku či nikoli.A třetí problém vidím ten,že pokud auto zvednu a zatáhnu ruční brzdu,tak z pravým kolem neotočím a levé jde v klidu.Prosím poraďte už se v tom hrabu 4 dny a pořád si nevím rady.Možná už to zde na foru někde je,ale jsem mezi Vámi krátce,tak ještě pořádně nevím kde.A mé auto je roomster,ale jinak je prý vše jako u Fabie.Děkuji za každou radu a případně za někoho v blízkosti Bohumína,který by mi pomohl.

     

     

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Možná to s tím nesouvisí, ale špatné zkušenosti mám na F2 s lanovody, které přibržďovaly zadní brzdy.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Při výměně zadní destiček a kotoučů není žádný důvod manipulovat s lanovody. Ty musí být nastavený tak, aby páčka ručky na třmeni při uvolněné páce ruční brzdy, byla u výchozího dorazu, nebo max 2 mm od něj. Pokud ji přitáhneš více, tak vyřadíš z funkce samostav ručky a její krok se bude prodlužovat jak bude ubývat obložení. 

    A jasně, pístky se při jemným zatlačování musí otáčet. Pokud jsi je zatlačil násilně bez točení, tak si patrně zkurvil mechanizmus ručky uvnitř třmenu. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já jsem myslel,že nastavení si nastavím šroubem,který je hned vedle.Tak teď už tomu rozumím.Dolu to pujde podle destiček.Teď tedy budu řešit třmen,nový,či opravovaný(baypas)Neválí se někomu doma?Nebo nevíte o nějakém levném,nebo kolik stojí oprava,nebo dá se zpravit(sám).Našel jsem za 2500 kč.A našel jsem i za 1300 kč,ale u zboží je napsáno funkční a ne nové.A ( baypas)stojí prý 2000 kč.

     

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 19 hodinami, Jarda-k napsal:

    Při výměně zadní destiček a kotoučů není žádný důvod manipulovat s lanovody. Ty musí být nastavený tak, aby páčka ručky na třmeni při uvolněné páce ruční brzdy, byla u výchozího dorazu, nebo max 2 mm od něj. Pokud ji přitáhneš více, tak vyřadíš z funkce samostav ručky a její krok se bude prodlužovat jak bude ubývat obložení. 

    A jasně, pístky se při jemným zatlačování musí otáčet. Pokud jsi je zatlačil násilně bez točení, tak si patrně zkurvil mechanizmus ručky uvnitř třmenu. 

    Děkuji 

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    jak si vyměnil desky tak našlapal jsi prvně brzdu a pak tahal rucku ??  Jak píšou kolegové s lanovodem se nemusí manipulovat .....

     

    Znova sundat  povolit matici  a stahovákem to znova zatáhnout... a modlit se B)B)

    Editováno na kecka

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vzhledem k ceně fabricky repasovaných se nemá cenu nervovat s nějakými použitými.

    Třmeny A.B.S. : https://www.autodily-cardo.cz/-8/brzdove-trmeny/ už jsem několikrát dával, nikdy nebyl problém.

    Hlavně bacha při výměně aby se nezavzdušnilo abs, Dělám to tam, že před demontáží zaškrtím hadičku a uvolním ji až je namotovanej novej třmen.

    Pak samozřejmě odvzdušnit, nejlíp podtlakovou odvzdušňovačkou.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Když se daří,tak se daří.Dnes se mi rozsvítila kontrolka baterie.Potom nápis:Dobíjení,zavézt do dílny.Muže to být tím,že jsem jel s tím špatným třmenem,nebo to s tím nesouvisí.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 8 minutami, kecka napsal:

    zmeř kolik ti dobíjí 

    Jo už jsem to vyhledal,zítra jdu koupit voltmetr.

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    U pálky by ho mohli mít.... Sice je drahý ale do OV  se neoplatí pro něho jezdit :D:D

     

    Pokud neseženeš můžu ti to změřit..... :kol-49:

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Altetnátor je v háji.A vyměnil jsem ten třmen a pořad jedna strana brzdí víc,tak jsem chtěl auto odvzdušnit a strhl jsem závit na odvzdušnovacím šroubu,mužu tam dát obyčejný šroub,nebo koupit nový třmen?

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Odvzdušňovák těsní špičkou. Dal by se sehnat i odvzdušňovák s větším průměrwm závitu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud jak píšeš že jsi strhl závit na šroubu a ne v třmenu tak kup nový ovzdušnovák.... A je to 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 9. 11. 2018 na 21:11, kecka napsal:

    zmeř kolik ti dobíjí 

    12,5V a po nastartování 12V.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 8 minutami, kecka napsal:

    Pokud jak píšeš že jsi strhl závit na šroubu a ne v třmenu tak kup nový ovzdušnovák.... A je to 

    Strhl jsem závit na třmenu

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ty zadní třmeny bývají většinou hliníkový, takže se snáze strhne závit ve třmeni než na šroubu.

     

    Jarek: nic ve zlém, ale nebylo by rozumnější dát to opravit někomu kdo tomu rozumí?

    Připadá mi, že naděláš víc škody než užitku, nehledě na to, že riskuješ, že si někde rozbiješ hubu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ani nevíš,jak bych vzal vše zpět,ale nemužu sehnat mechanika dobrého.A teď v neděli?Potřebuju dojet do práce.Teď narychlo scháním alternátor a to se nebudu bavit o tom třmenu.Ale slibuju,že od příště už nedoliju ani olej sám.V autě už mám 15000 kč a auto nebrzdí a nejezdí.

     

     

     

     

    před 10 minutami, Jarda-k napsal:

    Ty zadní třmeny bývají většinou hliníkový, takže se snáze strhne závit ve třmeni než na šroubu.

     

    Jarek: nic ve zlém, ale nebylo by rozumnější dát to opravit někomu kdo tomu rozumí?

    Připadá mi, že naděláš víc škody než užitku, nehledě na to, že riskuješ, že si někde rozbiješ hubu.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak nakonec jsem vyměnil destičky,kotouče i oba třmeny a velice,velice opatrně odvzdušnil,dnes seřídil ručku a auto brzdí na obě kola stejně a ručka taktéž.Velice šikovný mechanik nám přijel domu namontovat alternátor a zítra STK.Trošku fest jsem se potrápil,ale nelituji.Brzdový systém je už muj obor.Trošku mně zaráží akorát,že ten alternátor má 12V a ten vyndaný mněl 14V.Ale snad bude vše OK.A ručka brzdí trošku výš,ale brzdí a hlavně stejně na obě kola.A odvzdušnění předního kola se zlomeným šroubem nechám až budu dělat někdy brzdy ve předu.Děkuji všem za rady a hlavně vysvětlení pro Vás zakladních věcí.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jak má 12V. Jako napsaných na štítku? To by bylo v pořádku, jako jmenovitých 12V. Ale jestli měříš voltmetrem a dává jen 12V tak je to málo. Musí mít aspoň kolem 13,5V

    Leda že máš vybitou baterku, tak na volnoběhu altík takový výkon nemá. Ale musí se to zvyšovat.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×