Jump to content
patrikju

Clonka bi-xenonu

Recommended Posts

Zdravím všechny přispěvatele, mám takový problém, rád bych se podělil a rád bych zjistil zda někdo řešil něco podobného:
Mám bi-xenony, na OIII.
 - Nedávno mi praskla xenonová výbojka, jen to zasmrdělo a přestalo svítit,
 - Objednal jsem OSRAMY (rovnou do obou světel) a radoval se, že jsem si poradil s výměnou.
Po večerní projížďce jsem zjistil, že něco není v pořádku, když na mě všichni blikali (pokud jsem oslnil i někoho z vás, omlouvám se).
 - Odjel jsem na seřízení, kde mi ale řekli, že to neseřídí, že v pravém světlu (to, kde praskla výbojka) zřejmě nefunguje 100% klopa
 - Rozebral jsem tedy světlo, vytáhnul jej a vyklepal spoustu skla z rozbité výbojky(tam prý mohl být ten problém), při testování klopa funguje a otvírá se, ale křivě (?)
 - Po vysypání střepů nepozoruji zlepšení.

Kde by mohl být problém? Mám světlo znovu vytáhnout a více rozebrat a zkontrolovat motorky? A všechny komponenty co tam jsou?

Nebo nemá cenu řešit a je lepší koupit za 1,8K světlo z bazaru a vyměnit kus za kus?

Budu rád za každou připomínku, radu.

Viz foto:
 

PHOTO_20181111_164221.jpg

Edited by Pawouk
Upraven název tématu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

servis tomu říká klopa, je to clonka a je to velmi citlivá věc z tuším že 0,4 mm tlustého plechu, možná by mohla pomoci kalibrace přes ODIS nebo jiný systém, pokud to dostalo nějakou ránu od toho skla výbojky...

Edited by Aleš_BX

Share this post


Link to post
Share on other sites

A v ODIS něco takového jako kalibrace je jo? 

Zkusím se tedy domluvit s někým na kalibraci. Obávám se, ale že když to dám do autorizáku tak se mi to neoplatí, to mám lepší koupit bazarové světlo za 1500 Kč a vše si vyměnit inhouse.

I tak díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak vyřešeno, pro případ, že by se taky někomu stalo, popíšu jak jsem vyřešil:

Po vyndání světla byla zjevně vidět klopa, která nebyla evidentně ve své konečné pozici. V porovnání s novým světlem.

Po protřepání a jemném přitažení slonky háčkem do výchozí svislé polohy zapraskalo sklo a clonka se dostala tam kde měla + vypadl do světla střep asi 2cm velký. Poté jsem připojil k autu, problikal dálkové, jednou šlo a opět zapadlo, po rozdělání opět vypadl kus skla. Po těchto krocích již clonka začala chodit do výchozí pozice a tudíž je vše vyřešeno.

V servise mi řekli, že by to šlo kus za kus. Takže jsem vlastně docela happy, že jsem ušetřil tuším 15K za nový bi-xenonový světlomet.

Kdyby někdo řešil podobný problém a byl v koncích ozvěte se. Rád pomůžu s mými zkušenostmi.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Đavid Calta
      Zdravím,
      mohli by jste mi poradit, jaké žárovky máte v klasických halogenových světlometech OIII ? Jde mi o to aby nesvítily tak žlutě (hlavně denní svícení). 
      A samozřejmě musí mít homologaci.
      Díky
    • By alfik21
      Ahoj všem, 
      rozsvítila se oranžová kontrolka s vykřičníkem a maxidot píše "Zkontrolujte si zadní světla". Jenže všechna svítí. Má někdo nápad, co s tím? :)
      Předem díky ;)
    • By _Denis_
      Zadní světla Octavia III Facelift liftback
       Koupena jako nová Perfektní stav nových světel bez škrábanců Včetně nosiče žárovek (PC 1.100,- Kč) Včetně LED žárovek pro blinkry i couvací světla (PC 1.000,- Kč za komplet) Včetně 2 redukcí pro připojení na předfacelift modely (plně funkční bez nutnosti dalšího kódování - kódování je nezbytné pouze při přechodu ze základních žárovkových světel) (PC 1.000,- Kč) Vlivem hodně hloupě vymyšleného bočního uchycení mají obě světla shodně lepený jeden (ze 2) dříve zlomený úchyt - nyní zatím spoje drží a držely na autě rok, co jsem světla měl, na funkčnost nemají velký vliv, světla drží především na nepoškozených úchytech na šrouby. Pro dokonalý stav je případně možné oba lepené úchyty vyšroubovat (plastový závit) a vyměnit je za nepoškozené například ze starých světel Cena 3.990,- Kč za obě světla + 500,- Kč za nosiče s LED žárovkami + 500,- Kč za redukce. Cena za komplet = 4.990,- Kč
       
      Zájemci prosím volejte, nebo posílejte SZ. Vše možno poslat poštou, ideálně ale osobně na Frýdeckomístecku, po dohodě výjimečně také jinde při příležitosti cesty. 
    • By Martab
      Rapid má možnost automatických dálkových světel, podle @wirer by mělo jít dodělat snad i do Fábie:
       
      https://www.drive2.ru/l/463613751849910956
      https://www.drive2.com/l/469496963692232816

      Fotky od Petrziho na Rapidu:
          
      Toto téma "navazuje" na začínající diskuzi zde: https://forum.skodahome.cz/topic/140035-petrziho-rapid/?page=4#comment-2293795 ať @Petrzi nemá zaspamované téma
       
      EDIT: Tak už zprovozněno:
       
    • By papundekel
      Ahojte. Chcel by som poprosiť o radu pre DRL svetlá a wireless switch ku nim (+ foto)
       
      Svetlá som vyskúšal (červený -> +bat, čierny -> -bat, biely -> poistková skriňa) a svietia. Návod k tomu nebol žiadny a problém (pre mňa) je prepojiť ich so switchom. Priateľ z ČĽR mi potom poslal aj dve schémy, o prvej neskôr (po mojich dotazoch) tvrdil, že je zlá a druhá (podľa mňa) nie je to, čo by som potreboval (zrejme je to schéma pre automatické prepínanie DRL a stretávačiek, ale nie som si istý).
       
      Rád by som totiž DRL zapojil nezávisle na fabrických svetlách, tzn. napájanie z acc (alebo priamo z bat) a riadenie vyp/zap iba cez ďiaľkový ovládač.
       
      Prosím viete v akej schéme to zapojiť? Budem povďačný za každú radu, čo sa týka elektriky som lama...














×
×
  • Create New...