Jump to content

Jaké disky


muto33

Recommended Posts

Srovnani pekne, otazka je, jestli na Karoqu ma smysl z pohledu jizdy.

Karoq rozhodne neni vuz na ostre rerani zatacek a 99% majitelu si za timto ucelem vuz nekupuje, na to jsou jine zajimavejsi vozy.

Z pohledu komfortu je volba jasna. Tvrzeni ze rozdil v podstate uzivatel nepozna je ciste subjektivni. Realita je jina.

A pak zajiste vzhled vozu, jednoznacne nahrava vetsim diskum.

Dohromady si kazdy musi vybrat co mu vyhovuje a co od kol ocekava.

V kazdem pripade vzdy pouzivat disky zapsane v TP, pokud tam nejsou nechat dopsat.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

 

Jak jsem už psal, je to čistě subjektivní a každý ať se zařídí podle svého vkusu a potřeb. A třeba to srovnání z výše uvedené článku vlastně jen potvrzuje moje slova. Změna je měřitelná v jednotkách procent a jsem přesvědčen, že v reálném světě tedy vlastně nepostřehnutelná. Co si budeme povídat, pokud si člověk změny po přezutí vůbec všimne, tak jen těsně po opuštění pneuservisu. 

 

A srovnání samo o sobě o bezpečnosti nic neříká. Ty odchylky jsou tak malé, že pak bychom se museli začít bavit, jaký vliv na bezpečnost má např. vyšší zatížení auta nákladem, lehce rozhozená geometrie po projetí nějakého výmolu nebo i běžné opotřebení různých součástí vozu. Navíc, co si budeme povídat. Nejvyšší vliv na bezpečnost bude nakonec stejně mít výběr pneumatik. 

 

před 6 hodinami, Martin Rušaj napsal:

Velka kola znamena samozrejmě i širší profil gumy. A v praxi to znamená větší pravděpodobnost vzniku smyku na silnici za deště -sněhu. Tak pak bacha na to. Samozřejmě kola dělají vzhled auta. O tom žádna. A ty vyrezy podběhů. Na co to asi je! Vjed do terenu s RS 😂

A ještě rychlá reakce. Průměr kola přece neříká nic o šíři disku, potažmo tedy pneu. Můžeme se bavit o nižším komfortu, popř. vyšší váze kola, ale na šíři to přece nemá vliv. 

 

A ad podběhy. On je Karoq nebo Kodiaq vhodný do terénu? Vždyť oba se cítí v pohodě max na polní cestě. Nehrajme si zase na to, že SUV od škodovky je nějaký off-road. 

Link to comment
Share on other sites

- Ohledně pneumatik je jasné, že pokud zůstane šířka +- stejná, jak u 17,18,19, tak to na bezpečnosti a vzniku smyku mít nebude. Ale je rozdíl na šířce pneumatik. Čím širší guma, tak na mokrém nebo zasněženém povrchu je to opravdu rozdíl. Na suchu jsou ok. To je jasné.

- Ohledně toho co umí Yeti, Karoq, Kodiaq. Mám osobně v těchto SUV docela najeto v terénu. A ne leda jakém. A to by jste nechápali, co ty auta umí. Samozřejmě 4x4. Ale majitelé těchto vozů do takového terénu většinou nevjedou. Samozřejmě, že to off-road není, ale opravdu umí hodně.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prináším svůj postřeh po přezutí, jde tudíž pouze o můj názor a nikomu ho nevnucuji! 

Dvě své auta KAROQ a YETI jsem na zimu ze 17"(215/55 R 17),(225/50 R 17) přezul shodně na 16"(215/60 R 16). Pocitově se oba vozy jeví pohodlnější a celkově klidnější, méně přenosů rázů z nerovností a menši hluk při přejezdu nerovností, hlavně záplaty a výtluky na okreskách. 

Link to comment
Share on other sites

Já na zimu přehazuju z 18 (215/50) na 17 (215/55) a také pociťuji změnu, takže nejsi jediný 😃 Na jaře jsem byl docela překvapený, jak ochotně auto na větších kolesách zrychluje, teď na podzim na menších kolech je zase auto tišší, přejezdy nerovností nejsou tak cítit, atp. Možná je to jen placebo, ale i to se počítá 😃

Link to comment
Share on other sites

V 20. 10. 2020 na 17:29, PavelB1011 napsal:

Pro inspiraci posílám moje nové zimaky. Vegy mám na léto, Cratery se mi nelíbí, tak jsem zvolil Dotz Misano a nevypadají zle. 

2039EC57-4968-4606-ACEA-C8B9E5E46941.jpeg

Tak toto som si všimol až dnes, pekné, pekné, super zladené s farbou. Palec hore. Odhadujem to na 18", ale mýlil som sa...

Edited by ctiborB
  • Líbí se mi 2
  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ahoj, mám problém! Dcera mi koupila dárek alu kola, viz. příloha. Jednou jsem se o nich zmínil a le víc jsme o tom nemluvili, nevěděla, že je v techničáku nemám.  Bohužel kola nejsou v TP a typový list prodejce nemá, abych je mohl nechat zapsat do TP. Koupila je na bazoši a nemá ani fakturu :-)...Vůbec nevím co s tím, kola se dělají někde v Rusku, sháním adresu na výrobce, zda by mě typový list neposlal. Ještě zkusím zavolat prodejci. Popřípadě je zkusím prodat. Kola v ČR prodávají dvě firmy, ale bez typ. listu. Nemáte někdo zkušenost co s tím? 😞

 

Rozměr 7.5 x 17 ET 42

126818445.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pokud by to nevyšlo, zadej do Googlu "typové listy" a je tam pár "firem" které ti připraví list na kolo které potřebuješ. nevím jak moc je to OK, ale pár lidí už tak na Fabie III před FL nechávalo zapisovat originální R18 kola které nikdy v TP nebyla. Jinak z vnitřní strany by měli být identifikační prvky, tak podle toho možná půjde dohledat o co se jedná...

Link to comment
Share on other sites

Tak to už jsem pročítal, ty listy jsou falešné, a na TP to poznají! 🙂 S originálem TL od výrobce by to zapsali snad bez problému .Ještě jedině prý zkušebna Dekra v Praze cca 4000,-..Je to FR Desing, BK 660 prodávají se hodně v Rusku,. Původ snad kdysi Austrálie, ale výroba je teď v Číně....

Link to comment
Share on other sites

před 53 minutami, Martab napsal:

Říkám, nemám zkušenost, jen vím že to některým prošlo. Od pohledu bych řekl, že to jsou "MAK SARTHE 7.5x17" 5x112 ET42", k nim by snad TP být měl, no bohužel dnes stejně vypadajících kol vyrábí mnoho výrobců 😕

 

.....jj ten rozměr je přesně on!😀

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...