Jump to content
kimmi

Snímač tlaku vzduchu sání

    Recommended Posts

    Zdravím,v stati F1 motor 1.4 16V  som sa dočítal o tejto súčiastke,no nikde som ju na mojom motore nenašiel aj keď mi ju na stránke škoda diely na môj motor ponúka,chcel by som ju skontrolovať či nieje špinavá od oleja ako v tom príspevku.

    Fabia Combi 2 r.v.6/2009 1.4 16V 63kw BXW

     

    https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/04e906051e-snimac-tlaku-de-23346.html

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Možná som zle pozeral,ale nič také som tam nenašiel,žeby to tento motor nemal?

    Pozeral som dielenskú príručku oddiel príprava zmesy a tam je to

     

    3 - Snímač tlaku nasávaného
    vzduchu -G71- a snímač
    teploty nasávaného vzduchu -
    G42-

    Edited by kimmi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    to by měl být on - jsou to dvě čidla v jednom - alespoň na jedničkové Fabii tomu tak je a u ní je umístěn kousek od měrky oleje. Jestli je to tady stejné, netuším.

    Akorát nechápu, co na tom chceš kontrolovat - jestli ti to neblbne, tak funguje. A pokud to blbne, tak se to kontroluje přes VAG a bloky hodnot.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj, podle dp to bude někde uprostřed sání zespodu, jakoby mezi 2. a 3. válcem, jestli jsem to dobře vyčetl. Zkoušel jsem se dívat u svýho auta a taky jsem nic nenahmatal, někde tam bude, ale přístup k němu asi žádná sláva.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pre "Wittmann",pretože aj ten dotyčný mal zlé studené štarty a vyčistenie tohoto snímaču mu pomohlo.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jak som kukal tak som kukal ale žiaden káblik na mierke som nenašiel,na jednotkových 1.4 16V to je to som videl video,ale na tomto BXW-ečku som to nenašiel a pozeral som aj nejaké obrázky sacieho potrubia a ani tam som nevidel nejaké miesto kde by to patrilo,alebo sa mýlim?

    Ak to tam je hoď nejaké foto z motoru BXW.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    BXW prave označene (odstrihnute) vodiče su pripnute k mierke oleja len treba lepšie tam kuknuť piatok som mazal rozvody.

    bxw.PNG

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám fabii 1.4 16v 55kw rok 2006 nejde  za plynem jak by měla jít.Jakoby někde nadával falešný vzduch. Kde najdu tyto čidlo teploty vzduchu atd? Pořád tě mi? Už nevím jinak co sní.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ty obrázky výše nepomohly?

    A co uděláš až to čidlo najdeš? Ty při pohledu na něj poznáš, jestli to někde přisává vzduch?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dnes som pohľadal ten združený snímač MAP senzor ,dal som dole airbox a chcel som ho demontovať a poprípade ak bude špinavý tak vyčistič,no prístup k nemu takmer nemožný z vrchu a ja tam mám ešte nejaké káble od LPG.To budem musieť nechať na mechanika.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak on je vždycky špinavý - dělá se na tom taková černá usazenina, ale zpravidla to nemá vliv na funkci. Respektive, když nefunguje správně, tak to auto pozná a dá o tom vědět kontrolkou. Částečně se dá vyčistit spolu s klapkou - nastartovat a nastříkat čistič do sání. Ostatně, to co bude na snímači bude i na zbytku vnitřního povrchu sání.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To je pravda,no asi môže byť rozdiel mať špinavé vnútorné potrubie sania a NTC prvok,ktorý musí presne snímať merané hodnoty.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    to čislo žádné přesné měření neprovádí - rozpětí hodnot tlaků, aby se to při daném režimu, vešlo do tolance je dost veliké. V principu stačí, aby poznalo, že zda stojíš či nestojíš na plynu. Nic víc se od něj nečeká.

    A ještě takhle - ono se to čidlo moc smysluplně vyčistit nedá - má nátrubek, který je z většiny "zašpuntován" čidlem teploty, takže ty ho vyčistíš jen na okraji toho nátrubku, ale dolu k tlakové membráně se kvůli tomu čidlu moc dostat nedá.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Myslím, že nehovoríme o Tom istom.Čidlo v saní je dvojité a sníma tlak a teplotu v sacom potrubí.Neviem o aké cidlo teploty ide ale naokolo žiadne neni to je na druhej strane motora.Pozri si video na YouTube Clean MAP senzor od autora Sorin.

     

     

    Edited by kimmi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ale hovoříme o tom samém - to "čidlo" obsahuje dva snímací prvky. Ten pindík (něco jako hlavička sirky), co kouká v té trubičce, snímá teplotu v sání. Ve vnitř na úpatí té trubičky je tlakové čidlo (bez destrukce celého čidla ho neuvidíš). Přesně na tom videu je vidět, že to očistil jen z vrchu, kde to vůbec nic nesnímá. Při troše snahy se dá očistit ještě ten termistor (snímač teploty), ale pod něj se moc dostat nedá, protože tam překážejí jeho vývody. Vymontuj ho, uvidíš, pochopíš...

    Mimo jiné ta špína, co je v tom videu, je na vnitřním povrchu celého sání. Takže když už čistit, tak celé.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dnes som mal to cidlo vonku a bolo celkom čisté čo ma prekvapilo,no mechanik povedal že ak chcem tak ho aj tak vyčistí.

    IMG_20190514_111335376.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj já jsem také čidlo vyndaval bylo čisté. Měl jsem ucpaný katalizator. Sundal jsem katalizator s potrubím a zalil jsem to benzínem a vypálil .Vyfoukané jsem to koupil novou spojku výfuku a auto už jede.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×