Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
veve25

Rapid liftback 2017 nesedí při nájezdu do zatáček

    Doporučené příspěvky

    Zdravím všechny. Již nevím na koho se obrátit, zkouším tedy zde.

    Vlastním nyní rok škodu Rapid liftback 1,2 TSI / 81 kW model 2017, 36 tis. najeto, (přechod z Fabie I, hatchback). S autem jako takovým naprostá spokojenost, nemohu nic vytknout. Jediné co celý rok řeším - pokud se blíží jakákoliv zatáčka v rychlosti nad 80km a výše auto (můj pocit) se "nakloní", "plave" jakoby se chtělo okamžitě převrátit na bok.... nevím jak přesně ten pocit definovat. Před zatáčkou cítím absolutní nestabilitu vozu a okamžité rozhození mě jako řidiče, ihned se snažím auto ukočírovat, zpomalit... ale jet na dálnici a před zatáčkou zpomalit pomalu na 90 je prostě nepředstavitelné ... Tuto vlastnost pociťuji jak na letních 16 i zimních 15 pneu, tlak vyšší, nižší pořád stejný pocit.

    Má zde prosím někdo podobnou zkušenost? Popř. jak řešil? Auto mám ještě na 3 roky v záruce.

     

    Editováno na veve25

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A nepřijde ti auto jako takové jinak nějak moc tvrdé, nebo že by při tomto projevu chování navíc ještě něco "klepnulo" nebo "tupě bouchlo"?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    tvrdost možná, ale nic co by mě nějak výrazně zarazilo... klepnutí, bouchnutí vůbec, auto neudělá nic krom toho že mám pocit že bude na boku - samo že potom není, ale věřte mi, že v tu chvíli se vám před zatáčkou tak zvedne žaludek a opotí ruce, že raději zpomalíte než zkoušet jestli auto vydrží průjezd zatáčkou i ve 120 - za mě tedy nezkoušeno.  Za ten rok už zatáčky tak nějak odhadnu respektive cítím ten náklon auta, takže před mírně větší zatáčkou zpomaluji, ale opravdu mírně větší zatáčka, není to nic velkolepého - proto píšu např. o dálnicích, ostatní okolo mě projedou zatáčku 120 a já vedle nich staženej zadek ve 100!!

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To vypadá, že je někde něco špatně. Píšeš, že už nevíš na koho se obrátit. Byl jsi s rapidem v servisu? Např. kolega acom měl u octavie po 35tis km stále v tlumičích přepravní podložky. Co kola máš origo? S FI combi jsem také jednu zatáčku krouhal lépe než teď s rapidem, podvozek a tuhost karoserie ale tak výrazně jak popisuješ to nemám.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    S tema prepravnima podlozkama mi to tuhle taky nekdo rikal. Stava se to. Ja mam MR 2018 a nic takoveho tedy nemam. Auto na sve moznosti drzi pekne.

    Editováno na Martin Z

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hele, to je nějaký divný. Byl jsi v servisu, jak se ptá kolega? V principu podle mě něco se stabilizátorem nebo silentbloky ramen, úplně šílená geometrie a nebo i něco na zadní nápravě (tlumiče?). Ale snad proboha, když tohle člověk vysvětli někde v servisu, tak se tím technik projede a musí odhadnout co s tím?! Ale je fakt, že zkušenosti se servisama osobně taky nemám bůhvíjaký...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Díky všem za odpověď a názor, alespoň malou naději mám, že nejsem blázen. Kola mám origo, tam bych problém nehledal, tlak už jsem taky řešil, taky ok, auto je kupované u autorizovaného prodejce, nebourané, prodávané jako roční vůz, najeto jen 23 000km. Tady je asi trochu problém, když někomu popisuju co u auta vnímám... každý řekne, nové auto, chce to si zvyknout - no po roce jsem si ještě nezvykl. Další odpovědí že u nového auta nemůže být nikde problém... ptal jsem se okolo plno známých, 2 mechaniků, jeden mi vyměňuje pneu a ten mi jen řekl, že tohle nikdy neslyšel, že to musí být hloupost, ostatní se spíše shodují, že je to zadkem auta, že tolik nedrží...  Tak jsem se vždy nechal uchlácholit, že to asi je ve mě... proto se ptám zde, zajímá mě, jestli někdo nemá u Rapida právě podobný problém, jestli je to opravdu tak špatná kastle auta nebo co. Musím se tedy přiznat, že přímo v autorizovaném servisu kam jezdím v rámci záruky, jsem se o problému zatím nezmínil, ale příště už se na to chystám, obávám se toho, že mě stejně pošlou k šípku, nemám se servisem zrovna dobré zkušenosti, moc se jim nechce zadarmo v záruce něco opravovat nebo měnit.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V ‎16‎.‎11‎.‎2018 na 13:01, Yosef napsal:

    Např. kolega acom měl u octavie po 35tis km stále v tlumičích přepravní podložky

     

    Přesně na základě acomovy O3 jsem se ptal na to tvrdé a bouchající auto, protože i on tehdy popisoval že to auto bylo velmi "divně" nestabilní v zatáčkách, případně krizových situacích. Proto mě to hned napadlo.

    @veve25 Ty dorazy si zkontroluješ jednoduše sám na přizvednutém autě při vysunutí plastové ochrany tlumičů nahoru. Ale asi t stejně nebude tento problém a bude potřeba řešit jinde. Každopádně když to servisnímu technikovi předvedeš, budete hned moudřejší.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Možná by pomohlo se projet jiným Rapidem. Třeba předváděčkou u prodejce.

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Byl jsi zvyklý jezdit s FI. Tak pokud se ti zdá na Rapidu oproti ní něco špatně, nemůže to být jen nějaká tvoje paranoia. Ty podvozky jsou konstrukčně velice podobný, prostě Rapid nemůže být "řádově" míň stabilní až do té míry, že se bojíš projet zatáčku. Koukni na ty dorazy tlumičů podle Zbyškova návodu a když nic, prostě se zeptej v servisu, ať se s tím projedou. Nebo se případně zkus sám projet v jiném rapidu. Takhle od stolu se to nedá poznat. Je potřeba se projet a případně zkontrolovat vůle podvozku, geometrii, atd..podle mě je tam něco špatně. Anebo je to hnutý po bouračce, ale věřím že ne :) Držím palce.

     

    PS: Když jsem měl KO zadní tlumiče na fabii, měl jsem taky znatelné problémy se stabilitou při rychlejším průjezdu zatáčkou. Vzpomínám si, že jsem projížděl asi stodvacítkou táhlou mírnou zatáčku a málem jsem se pos*** jak to najednou zaplavalo. Hned potom jsem to radši vyměnil. Sice to bylo po mnohem více najetých km a bylo to při určitých rychlostech doprovázení mírným chvěním volantu, ale myslím že za jistých okolností se dají zničit tlumiče i po pár desítkách tisíc km. Nikdy nevíš, co s autem předchozí majitel prováděl.

    Editováno na Honza K.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ano, že servis při předprodejní prohlídce nesundá přepravní podložky je možné - osobní zkušenost na fábii III.

    20181019_102626.jpg

    Editováno na ondra.rs
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @ondra.rs pěkné. Řešili ti to potom alespoň i výměnou tlumičů a dorazů, nebo jen vyndali dorazy a řekli sorry. V těchto případech se vůbec nedivím například acomovi, že auto celé vrátil, protože ty rázy a vibrace, které se díky tomu dostávaly do karoserie nemohou být nic dobrého a je to minimálně na rozvrzání a vznik hluků v celém autě.

     

    Mimochodem tobě se to neprojevovalo nějak podobně jako @veve25?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Díky všem za názory a rady. Budu to řešit se servisem, už jsem zase nakopnutý že to není paranoia. Bylo mi třeba doporučováno zatížit kufr (cement, hlína apod.) vyzkoušet zda to nedělá právě lehčí zadek auta, lítám s tím denně sám do práce atd. ale tak kde to jsme abych v autě vozil tohle... zrovna nedávno jsem tam vezl 2 kufry, 35 kg celkem a auto se chovalo stejně šíleně...

    ASR mám zapnuto neustále, zkusím mrknout na ty přepravní podložky ještě, zbytek nechám na servis. Ale jak píšu, auto nedělá nic jiného, žádné vibrace, rány nic... jenom ta nestabilita při nájezdu do zatáčky a potom při průjezdu zatáčkou nahnutí, tlak, pocitově jakoby auto chtělo vytlačit ven ze silnice ... no na posr.... přesně jak popisoval Honza K. je to při řízení celkem hustý.

    Nemáte někdo ještě zkušenost co autorizovaný servis když je auto v záruce, přijedu s tímhle a oni si ho tam budou chtít nechat? Půjčí mi zdarma náhradní? Bez auta být nemůžu.   

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    ZbyšekSU neprojevovalo. Bylo to přesně tak, jak se zde píše výše - při přejezdu větších hrbolů tvrdé rány (jak kdyby to chodilo do dorazů - což taky chodilo, že). S autem jsem jezdil o to citlivěji, by to ty rány nedělalo. Na první prohlídku jsem jel do jiného servisu, než prodejního a tam jen kroutili hlavou. Do prodejního servisu jsem jen poslal servisní protokol s dovětkem, že pokud bude na podvozku něco špatně (a projeví se to i později), bude oprava požadována po nich.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nezlob se na mě, ale tohle je divné:

     

    - proč si nesedneš do jiného Rapidu?

    - proč to nedáš do autorizáku, když je to v záruce?

    - a ve finále, proč s tím vůbec jezdíš, když to nedrží v zatáčce při 80km/h?

     

    Pokud je tam mechanicky něco špatně, tak je to nebezpečné pro tebe i pro ostatní ;).

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Padlo to již několikrát, zašel bych do prvního ŠA, nebo AAA a nějakého Rapida projet (ideálně se stejným rozměrem kol a MR jako máš ty) a uvidíš, zda se to bude chovat stejně ve stejných místech, nebo to bude o poznání lepší.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No divné... ono pořád mi okolí tvrdilo že je to normální, že je to přechod na jiné auto, že se mi to jen zdá apod. Proto si člověk řekne, že už jsem fakt asi pako a že se mi to vážně zdá... tak jezdím opatrněji, na dálnice se dostanu celkem minimálně a po okrskách je auto v pohodě. Jiný Rapid v okolí nemám, čas zajet na předváděcí jízdu taky zrovna ne, ale samo že do toho autorizáku auto dám, uvidíme co tam na to řeknou...

    Jen jsem se chtěl poradit, zda nemá někdo podobný problém, jestli to Rapidy prostě takhle nemají ... přeci jenom je to celkem cenově dostupnější auto a na mnohém se šetřilo.  

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Čas od času přesedám mezi FII a Rapidem. Rapid na zimních patnáctkách rozhodně více plave, ale zase ne, že bych se bál. Na šestnáctkách takové rozdíly nepozoruji. Nejezdím ale po dálnici.

    Editováno na Twisted

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Kdysi dávno jsem měl Forda Escorta a ten se taky po nějaké době choval divně v zatáčkách a taky nad 80 km/ hod. Po dotazu v servisu mě bylo řečeno že jsou špatné silentbloky na ramenech přední nápravy, jestli si dobře pamatuju , tak ta náprava je dost podobná. Silentbloky jsem koupil, vyměnil a bylo po problému. Na první pohled nebylo poznat, že jsou částečně natržené, až když jsem to rozebral. Kdysi v servisech dělali AUTOMECHANICI ne jako dneska vyměn'ovači dílů a ještě jen nových. Když jsem byl mladší a tenkrát byli auta jednodužší, tak jsem si dělal všechno sám. Ted' mám taky Rapida a jednodužší mechanické věci si taky dělám sám a na pravidelný servis kvůli mobilitě stejně musím. Letos jsem musel sobě i dceři na Fabce měnit gumové dorazy zadních tlumičů. V sevisu bych dal za jeden (bez práce), ještě že je neměli, jako za všechny 4 z internetu. A to mi je 66 roků. 

    Editováno na Ka.S

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×