Jump to content

    Recommended Posts

    Zdravim,

     

    chtěl bych se, prosim, zeptat. Mám problém - už nějakou dobu se motor při volnoběhu (cca 800 ot./min) skoro pořád hejbe pod kapotou v motor. prostoru, jak za studena i za tepla, při různejch teplotách. V interiéru je chvění nepříjemně cejtit, občas to lze poznat i z venku. Ručička otáčkoměru při volnoběhu nikam nekmitá. Při držení plynu a následným zvýšení otáček (cca 1000 ot./min a víc) se motor téměř uklidní, dokud nepustím plynovej pedál. Sešlápnutí spojky nemá žádnej vliv. Během jízdy je vše v pořádku, jízda je plynulá, auto správně akceleruje. Nikde nic nebouchá, starty bezproblémový, vejfuk nadměrně nekouří, standardní spotřeba (tankování na Benzině), neztrácí se žádná kapalina, žádná větší netěsnost oleje, nesvítí žádná kontrolka. Olej měněnej (Mogul 5W-40, správná hladina) + všechny filtry (MANN, Bosch), EGR není zaslepenej, diagnostika neukázala související chybu.
    Napadlo mě, jestli není špatná nějaká část uložení motoru. Někdo řikal i vstřiky, ale řikám si, zda by to pak nemělo nadměrně kouřit, nebo běžet nepravidelně při jízdě. Slyšel sem, že i příp. dvouhmout. setrvák, avšak zespoda není slyšet žádný hluk (obecně spojka zabírá, jak má). Někoho i napadlo popř. zvednout volnoběžný otáčky, pokud to lze. Dostalo se ke mně, jestli není problém s vejfukem.

    Auto: Octavia II, 2.0 TDI-PD, 103 kW, 16V (BKD), r. v. 2004, najeto cca 240 tis. km

     

    Děkuju Vám za rady a odpovědi.

    Edited by Agraelos
    Upravena citace.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravim,

     

    mam skoro stejny problem, 2.0 TDI-PD, 103 kW, BKD, r. v. 2010 FL, 205k km.

     

    Vetsinou to dela za tepla, uz jsem zkousel zbrouseni vstriku + nove tesneni a novy kab. svazek ke vstrikum.

     

    Ted je na rade chcipaci klapka (urcite nefunkcni už) a kontrola spojky (pry delane 🙂), vypozoroval jsem pri startovani/chcipani s/bez spojky ze se motor nezdrave trese/boucha. jinak jizda je uplne v poradku.

     

    Mechanik doporucil poslat vstriky na kontrolu, tak uvidim... 😐

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak se vratily vstriky z diagnostiky od Bosche a jeden je zrepasovanej, že pry daval spatne naftu na volnobeh ale problem s cukanim zustal ?!😔 😓

     

    Dalsi postup je jit po elektrice, od novy kabelaze ke vstrikum dal :-/

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravim po delší době,

     

    tak nejdřív se vyměnilo turbo za nový, protože se stačilo ještě rozletět... Dala se nová kompletní spojka se setrvákem (setrvák měl prej vůle a lamela by byla za chvilku sjetá), což chod motoru bohužel moc nezlepšilo. Vyměnil se i řemen alternátoru, kterej začal drhnout. Nastavili správně prej i rozvodovej řemen, kterej byl údajně o půl zubu až zub poskočenej. Silentbloky prej taky v pohodě, i kabelovej svazek ke vstřikům - že to zjevně bude samotnejma vstřikama, kde diagnostika ukazovala nějakou chybu jednoho vstřiku. Vstřiky se teda vyndaly a nechaly otestovat, kde se problém potvrdil + tam zkusili dát použitý vstřiky, na který to ale běželo podobně problémově, tak vyměnili gumičky těch použitejch vstřiků a možná ještě něco, ale nějak to nepomohlo. Čili se tam zatím daly jiný použitý vstřiky s menšim nájezdem km, na který to naštěstí funguje nejlíp, akorát doufám, že auto nezačlo mít větší spotřebu paliva. Motor je už víceméně skoro v klidu, ale pořád to není ono, občas je stejně cejtit to vibrování a sem tam škubne.
    Říkali v tom servise, aby to prej bylo, jak má, museli by se tam dát nový vstřiky, popř. zrepasovat ty původní a brát ohled, že už to má něco najetý.
    Každopádně, zatím přesně nevím, protože ty vstřiky by už něco stály (už teďka to stálo celkově dost) a co když by to ani pak nefakalo, jak má...

    Edited by Agraelos

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Měl jsme podobnej problém. V autorizáku měřili vstřiky a vše v pohodě. Prý to nemám řešit.

    Tak to neřeším. Zkusím jen vyčistit pal filtr a uvidíme.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Ok, díky ti za vyjádření. Ten paliv. filtr budu taky čistit, čili pak dám určitě vědět. Zatim hodně štěstí!

    Edited by Agraelos

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    posunul Vas ten palivák někam?

     

    dnes jsem dal auto na vymenu oleje a rekl mechanikovi at mi na nej mrkne taky, sice jsem ho menil sam ale nic tezkyho to neni 😅😀

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    k paliváku, pred pul rokem novej, ted rozebranej a vypada jako "skoro" novej porad nikde zadnej problem...

     

    Je to zahada porad - za studena OK ale po zahrati motoru to nekdy cuka fakt hodne nekdy malo.

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jasný, no. Mně jednou snad i řekli, že to může bejt dokonce i svým způsobem "normální"... Jinak bylo i když tak odsátý palivo z obalu paliv. filtru, kvůli zbytkovejm nečistotám? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    • Similar Content

      • By skarvada.radek
        Zdravím, mám Oct 92kw r.v. 97. Začalo mě trápit škubání motoru(téměř úplně ztratí výkon, bouchá).. Toto se projevuje, když se motor začne ohřívat(za studena nedělá), nedělá to pořád, někdy při nižších otáčkách(1500-2000) při plném plynu začne škubat a nejede, po chvíli se třeba chytne a poté ve vyšších (nad 4000) poškubává téměř vždy a není žádný výkon... Diagnostika ukáže pouze závadu v základním nastavení škrtící klapky, zkoušel jsme základní nastavení,ale vždy skončí chybou, ale tato chyba se projevuje už delší dobu i když cukání nebylo vůbec.. Zajímavé je - po přečtení některých diskuzí jsem podezříval(i vyměnil) váhu vzduchu, nezlepšilo se,ale patrný rozdíl poznám, když jedu s odpojenou váhou, cukání se velmi zmírní v nízkých otáčkách a ve vyšších je to také lepší - necuká tolik,ale výkon pořád chybí.. konektor váhy a vedení vypadá OK..
        Prosím nějaké nápady co zkontrolovat?
      • By Mácin_
        Dobrý den,
        mám 3 Octávii 1,9 TDI 81kW. Při rozjezdu na 2 a 3 při lehkém plynu v rozmezí od 1000 do 1500 ot/min motor nepříjemně škube. Auto se jakoby rozskáče/rozkývá. Když jedu svižněji a šlapu na to tak se nic neprojevuje. Při volnoběhu je všech v pořádku. Začalo to po opravě  padajících ručiček přístrojové desky.
        Budíky sice ukazujou, ale nastal zase  tenhle  problém. Nevím jestli to múže mít spojitost. Naftu beru pořád stejnou jako před opravou, VAG  žádnou  závadu  neukázal.
         
        Mám nový vzduchový i palivový filtr, nalítáno 250 000, rozvody měněny cca  před 2000 kilometry,  nemám nachipovanou řídící jednotlku, dělané vstřiky před cca 3000 kilometry, spojka měněná před 2lety(nalítáno cca  20 000 kilometru). 
         
        Budu rád za vaše postřehy nebo nápady. Dík
      • By shinki
        Fabia 1.4 16V 55 kW, rok 2001
        přii startu pod 15 C bojuju s cukáním motoru, běží na 3 válce a je to cítit ve výkonu. Bliká kontrolka motoru. Poté co teplota vystoupá nad 15 C a více se kontrolka rozsvítí a svíti - při dalších jízdach zhasne. Na VAgu to píše chybu: chyba zapalování na prvním válci.
        -při výměně rozvodů vyměněny veškeré filtry + olej
        -nové svíčky
        -nová cívka
        po projetí fóra zvažuji ještě výměnu kabelu mezi svíčkou a cívkou
        -vše začalo, když jsem do auta přidal jednotky flexifuel a začal brát ethanol. Palivový filtr vyměněn po 600km. S cílem trochu ušetřit jsem už proinvestoval 16000 Kč (4000 Kč jednotka na ethanol + 12000 rozvody a veškeré filtry). Při výměněně svíček byla 4. trochu od oleje, mechanik říkal že 16V trochu rosí do svíček, že to není na závadu.
        nemáte někdo zkušenosti s podobným motorem a ježděním na ethanol?
        sorry za špatný název tématu - nevím jak jej zeditovat, motor je AUA typ auta 6Y2 2F4
    ×