Jump to content

Výměna oleje v převodovce NÁVOD


WHITE-CZ

Recommended Posts

Ahoj chtěl bych se podělit o to jak vyměnit na Cígu olej v manuální převodovce.

 

Jako první věc nákup oleje a nářadí.

 

Olej: Norma G 052 527 A2 Koupit 2 litry!!

 

Je na vás jestli použijete originál 1600kč! Za litr nebo jako já Shell za 300kč litr.

 

e3eddfebf1ab638b023e799f7bf24248.jpg&key=183dcb5662749d67c1dd246b7aa9a7436fd43ea31ecf5aafc9b7e97374076a25

 

Nářadí: Imbus číslo 17 (vypustný šroub)

XZN tisícihran (napouštěcí šroub)

Pokud nemáte tisícihran tak lze použit torx 40 nebo imbus 7. Ničeho se nebojte tento šroub je pouze jistící. Takže není co pokazit.

 

Teď ta otravná část a to vypuštění oleje. Pokud nemáte zvedák a děláte to venku jako já tak postup je takový:

 

1. Vypouštění oleje

 

jednu stranu nejlépe spolujezdcovu zvedneme. Vypouštěcí šroub je hodně blbě umístěn. Zavazí držák motoru. Viz dle foto. Já si poradil tak že jsem na velkou golu dal tyčku a trochu ji ohl a nějakým kouzlem to povolilo. Příště držák sundám a vše půjde rychleji.

 

640c9cbdfb0fb88ab1b66cc88b8c3da4.jpg&key=2834d22fe637b928c1c423aa85c46d4901f75c901e34dcefaa2c35d6e2cda0fe

 

Po povolení opravdu velice jemně a pomalu a po trochách vypouštějte. Když šroub najednou vyděláte tak vás čeká ropná katastrofa a vše od oleje. Protože proud oleje narazí do příčky před ním. Takže hezky v klidu default_smile.png. Tak teď už jen počkat až vše vykape a šroub vrátit zpět a citově utáhnout.

 

2. Napouštění oleje:

 

Nutná demontáž filtrboxu

 

b3eadc6b1c45e4240355fce71592857f.jpg&key=b29d578b52056f742f3c1d509109e7c6f5678c1dea77cf3b2a6e28f5bb003790

 

Prostě jen odpojte hadičku co je pod filtrem a pak jen stačí tahem k sobě filtrbox sundat. Není jinak šroubovaný

 

60869552d2ca548457bf2757bc2043e2.jpg&key=a882bef15066ae14f61b8503c429deeaff51e307919f9c5d7261cf3a1fe8f2ab

 

Dál už jen rukou nahmatat zátku, je na pravé straně vedle výfuku. OPATRNĚ nepopalit se!! ebbc0e12e012c8b52b4a129c3698216f.jpg&key=131e1987acc8368577fd4a9f4a121d6d21f747389bf3aef905bc71911062298e

 

Teď je na vás jak to udělané já volil torx 40.. ale je na vás čím to povolite. Potom už jen vzít kleště a celou tuhle umělou srandu vydělat. Opatrně! Je tam O kroužek.

 

Teď už stačí jen napustit olej. Hadička nálevka a patří tam dle příručky 1.1L já dal 1.2L dle doporučení.

 

Pak vše utřeme dáme zátku a šroub. Opatrně nacvakneme filtrbox a máme HOTOVO!

 

Upozorňuji že vše děláte na vlastní riziko.

 

Nejsem žádný češtinář ale snažím se pomoct ostatním default_smile.png Snad vám to takto bude stačit.

 

Když to bude všecko rozdělené doporučuji rovnou nové svíčky a nový vzduchový filtr. Ale to je na každém jestli se mu chce.

 

Důvod proč měnit olej který je dle škodovky doživotní? Chcete aby převodovka sloužila 200tis nebo 500tis ? :) to je na každém :)

 

Velké poděkování patří drahos.ld za rady při výměně default_smile.png

 

  • Pozitivní 3
Link to comment
Share on other sites

Moje citigo má 170tis a kdybys viděl a cítil co za břečku vyteklo možný by ses divil :-)  Po výměně řadím 1 a zpátečku jedním prstem předtím to šlo o mnoho hůř. Ty km jsem přestřelil schválně... Bylo tím myšleno že prostě olej není doživotní  a kdo říká že jo tak olej v převodech, diffech atd atd nikdy neměnil. Žádný olej ani tekutina není na autě doživotní. 

Edited by WHITE-CZ
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ahoj super navod, obrazky, fotky. I ta rada s tím že nepovolovat matku uplne určitě lidem pomuze.

Můžeš dát odkaz na ten olej, kde bereš přesvědčení že je stejný? Je to 75wW90 ? Řešil jsem to samé pro F3 ale při zjištění že stejný olej se nejspise používá do raketoplánu jsem rezignoval. 1600kc / l je šílenost! Ale teď to hlavní nikde jsem nenašel že by někdo našel náhradu za ten origo. Nikde jsem nenašel specifikaci toho oleje jen objed. cislo skodovky. Řeší to Ruska, anglická a další fóra.

Cílem mého dotazu není očerňovat ale jen najít jistotu že se dá 75W90 použít.

dík

Edited by zwan
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Zdravím.

Nedávno jsem také měnil olej v převodovce. Zjistil jsem ale, že po výměně mi olej lehce kape (viz fotka v červeném kroužku, je to nejnižší místo na převodovce). Mě napadá jen, že olej vzlíná po závitu výpustného šroubu a pak teče po převodovce dolů. Šroub je utažený na předepsaný moment. Předpokládám, že šroub se při výměně oleje měnit nemusí a těsnění tam také žádné není. Kape vám po výměně oleje někomu také.

Převodovka.jpg

Link to comment
Share on other sites

V 9. 4. 2020 na 21:32, ferokulda napsal:

Zdravím.

Nedávno jsem také měnil olej v převodovce. Zjistil jsem ale, že po výměně mi olej lehce kape (viz fotka v červeném kroužku, je to nejnižší místo na převodovce). Mě napadá jen, že olej vzlíná po závitu výpustného šroubu a pak teče po převodovce dolů. Šroub je utažený na předepsaný moment. Předpokládám, že šroub se při výměně oleje měnit nemusí a těsnění tam také žádné není. Kape vám po výměně oleje někomu také.

Převodovka.jpg

Ahoj, měl jsem přesně to samé, takhle kapičky na převodovce CG 2015 najeto 130 tisíc. Dneska jsem to také vyměnil. A ačkoliv jsem se fakt hodně bál, že nevyteče třeba nic. Tak litr oleje rozhodně vytekl. Foto nemám, ale byl v tom železně vypadající prach a bylo to takové, jako perleť efekt - lehce. Tzn. kdokoliv nad tím uvažuje, tak těch 700 za to rozhodně stojí. Přecejenom tu jedničku a zpátečku to občas strouhá, takže tam ty špony jsou a není důvod to tam nechávat omýlat. Známý co má zvedák to chválil, říkal, že to lidi běžně vůbec neřeší, ale že to není na škodu kvůli ložiskám a guferům.

 

http://www.ravenol.cz/katalog/13-ravenol-mtf-3-75w

https://dufy.cz/prevodovy-olej-ravenol-mtf-3-75w-1l

 

Tož tak, dejte prosím vědět co a jak u vás ostatních!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jelikož jsem nevěděl, kolik oleje vykapalo, tak jsem ho vypustil a musel jsem koupil litr origo oleje (zbytek, těch 0,1 l mi zbylo od minula). Odhadem vykapalo velice málo. Dal jsem i nový šroub, utáhl více než 30 Nm a vypadá to, že již nekape.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Taktéž doporučuji ten originál, i když žádná láce to není, ale případné následné problémy při použití neorigo. oleje nestojí za to. Jinak určitě ten převodový olej nějakou VW normu musí mít, tak jako všechny předepsané náplně u VW AG, ale bohužel asi nejsou ochotní to laikovi říci. Já to zkoušel dotazy u Sixty, v autorizáku Škoda i na infolince Škodovky, ale neuspěl jsem nikde. Všude jsem jen dostal tzv. OEM číslo konkrétního výrobku, čili G 0520527A2. Oni sice i někteří prodejci  olejů uvádějí u svých laciných převodových olejů stejné číslo OEM, ale stejně bych to nepoužil, nejsem si jejich označením jistý, jim jde hlavně o kšeft. Ale je to na tvé volbě, jak se rozhodneš. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Dobrý den.Pri výměně motor.oleje jsem zjistil že mám únik oleje na guferu převodovky.Strana spolujezdec.Muj dotaz zní:Lze vyměnit gufero bez půlení převodovky a jak technický je to náročné?předem děkuji za pomoc.Jirka z Jablonce. Škoda Citigo manuální převodovka 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...