WHITE-CZ Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 Ahoj chtěl bych se podělit o to jak vyměnit na Cígu olej v manuální převodovce. Jako první věc nákup oleje a nářadí. Olej: Norma G 052 527 A2 Koupit 2 litry!! Je na vás jestli použijete originál 1600kč! Za litr nebo jako já Shell za 300kč litr. Nářadí: Imbus číslo 17 (vypustný šroub) XZN tisícihran (napouštěcí šroub) Pokud nemáte tisícihran tak lze použit torx 40 nebo imbus 7. Ničeho se nebojte tento šroub je pouze jistící. Takže není co pokazit. Teď ta otravná část a to vypuštění oleje. Pokud nemáte zvedák a děláte to venku jako já tak postup je takový: 1. Vypouštění oleje jednu stranu nejlépe spolujezdcovu zvedneme. Vypouštěcí šroub je hodně blbě umístěn. Zavazí držák motoru. Viz dle foto. Já si poradil tak že jsem na velkou golu dal tyčku a trochu ji ohl a nějakým kouzlem to povolilo. Příště držák sundám a vše půjde rychleji. Po povolení opravdu velice jemně a pomalu a po trochách vypouštějte. Když šroub najednou vyděláte tak vás čeká ropná katastrofa a vše od oleje. Protože proud oleje narazí do příčky před ním. Takže hezky v klidu . Tak teď už jen počkat až vše vykape a šroub vrátit zpět a citově utáhnout. 2. Napouštění oleje: Nutná demontáž filtrboxu Prostě jen odpojte hadičku co je pod filtrem a pak jen stačí tahem k sobě filtrbox sundat. Není jinak šroubovaný Dál už jen rukou nahmatat zátku, je na pravé straně vedle výfuku. OPATRNĚ nepopalit se!! Teď je na vás jak to udělané já volil torx 40.. ale je na vás čím to povolite. Potom už jen vzít kleště a celou tuhle umělou srandu vydělat. Opatrně! Je tam O kroužek. Teď už stačí jen napustit olej. Hadička nálevka a patří tam dle příručky 1.1L já dal 1.2L dle doporučení. Pak vše utřeme dáme zátku a šroub. Opatrně nacvakneme filtrbox a máme HOTOVO! Upozorňuji že vše děláte na vlastní riziko. Nejsem žádný češtinář ale snažím se pomoct ostatním Snad vám to takto bude stačit. Když to bude všecko rozdělené doporučuji rovnou nové svíčky a nový vzduchový filtr. Ale to je na každém jestli se mu chce. Důvod proč měnit olej který je dle škodovky doživotní? Chcete aby převodovka sloužila 200tis nebo 500tis ? to je na každém Velké poděkování patří drahos.ld za rady při výměně 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike_k Posted November 23, 2018 Share Posted November 23, 2018 Jako je to hezké, ale kdo reálně najede s Citigo 200tis. km? A o 500tis. ani nemluvím, takoví lidi budou 2 na celém světě a to jsem možná ještě přehnal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WHITE-CZ Posted November 23, 2018 Author Share Posted November 23, 2018 (edited) Moje citigo má 170tis a kdybys viděl a cítil co za břečku vyteklo možný by ses divil :-) Po výměně řadím 1 a zpátečku jedním prstem předtím to šlo o mnoho hůř. Ty km jsem přestřelil schválně... Bylo tím myšleno že prostě olej není doživotní a kdo říká že jo tak olej v převodech, diffech atd atd nikdy neměnil. Žádný olej ani tekutina není na autě doživotní. Edited November 23, 2018 by WHITE-CZ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zwan Posted August 10, 2019 Share Posted August 10, 2019 (edited) Ahoj super navod, obrazky, fotky. I ta rada s tím že nepovolovat matku uplne určitě lidem pomuze. Můžeš dát odkaz na ten olej, kde bereš přesvědčení že je stejný? Je to 75wW90 ? Řešil jsem to samé pro F3 ale při zjištění že stejný olej se nejspise používá do raketoplánu jsem rezignoval. 1600kc / l je šílenost! Ale teď to hlavní nikde jsem nenašel že by někdo našel náhradu za ten origo. Nikde jsem nenašel specifikaci toho oleje jen objed. cislo skodovky. Řeší to Ruska, anglická a další fóra. Cílem mého dotazu není očerňovat ale jen najít jistotu že se dá 75W90 použít. dík Edited August 10, 2019 by zwan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferokulda Posted April 9, 2020 Share Posted April 9, 2020 Zdravím. Nedávno jsem také měnil olej v převodovce. Zjistil jsem ale, že po výměně mi olej lehce kape (viz fotka v červeném kroužku, je to nejnižší místo na převodovce). Mě napadá jen, že olej vzlíná po závitu výpustného šroubu a pak teče po převodovce dolů. Šroub je utažený na předepsaný moment. Předpokládám, že šroub se při výměně oleje měnit nemusí a těsnění tam také žádné není. Kape vám po výměně oleje někomu také. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarda-k Posted April 9, 2020 Share Posted April 9, 2020 Je tam kuželový závit, takže to těsní jen dotažením. Pokud to tedy opravdu teče tím šroubem a ne např. guferem poloosy, tak ho dotáhni víc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferokulda Posted April 10, 2020 Share Posted April 10, 2020 Mě napadlo ještě ten šroub napatlat nějakým zajišťovačem šroubů (loctite 243), aby se závit utěsnil. Musel bych ale olej zase vypouštět. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HWSpeedy Posted April 11, 2020 Share Posted April 11, 2020 Kdyby jsi měl Škodu 100 tak by jsi namontoval kolébku, otočil auto na bok, pořešil šroub a vrátil ho zpět na zem. :-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Citi_goGOgo Posted April 16, 2020 Share Posted April 16, 2020 V 9. 4. 2020 na 21:32, ferokulda napsal: Zdravím. Nedávno jsem také měnil olej v převodovce. Zjistil jsem ale, že po výměně mi olej lehce kape (viz fotka v červeném kroužku, je to nejnižší místo na převodovce). Mě napadá jen, že olej vzlíná po závitu výpustného šroubu a pak teče po převodovce dolů. Šroub je utažený na předepsaný moment. Předpokládám, že šroub se při výměně oleje měnit nemusí a těsnění tam také žádné není. Kape vám po výměně oleje někomu také. Ahoj, měl jsem přesně to samé, takhle kapičky na převodovce CG 2015 najeto 130 tisíc. Dneska jsem to také vyměnil. A ačkoliv jsem se fakt hodně bál, že nevyteče třeba nic. Tak litr oleje rozhodně vytekl. Foto nemám, ale byl v tom železně vypadající prach a bylo to takové, jako perleť efekt - lehce. Tzn. kdokoliv nad tím uvažuje, tak těch 700 za to rozhodně stojí. Přecejenom tu jedničku a zpátečku to občas strouhá, takže tam ty špony jsou a není důvod to tam nechávat omýlat. Známý co má zvedák to chválil, říkal, že to lidi běžně vůbec neřeší, ale že to není na škodu kvůli ložiskám a guferům. http://www.ravenol.cz/katalog/13-ravenol-mtf-3-75w https://dufy.cz/prevodovy-olej-ravenol-mtf-3-75w-1l Tož tak, dejte prosím vědět co a jak u vás ostatních! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferokulda Posted May 5, 2020 Share Posted May 5, 2020 Jelikož jsem nevěděl, kolik oleje vykapalo, tak jsem ho vypustil a musel jsem koupil litr origo oleje (zbytek, těch 0,1 l mi zbylo od minula). Odhadem vykapalo velice málo. Dal jsem i nový šroub, utáhl více než 30 Nm a vypadá to, že již nekape. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HWSpeedy Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Zdravím, dokáže někdo říci jakou přesně normu by měl splňovat olej do převodovky? Například VW 501.50 nebo tak něco podobného? Zatím to tu tuším nepadlo a například ten Shell Spirax na fotce koupíte za 1/10 ceny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiveBomb Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Nedělal bych experimenty a dal tam originál. Důvod proč se držet originálu je na fóru a webu Sixty celá spousta a stejně u něj dříve nebo později skončíš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DušanV Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Taktéž doporučuji ten originál, i když žádná láce to není, ale případné následné problémy při použití neorigo. oleje nestojí za to. Jinak určitě ten převodový olej nějakou VW normu musí mít, tak jako všechny předepsané náplně u VW AG, ale bohužel asi nejsou ochotní to laikovi říci. Já to zkoušel dotazy u Sixty, v autorizáku Škoda i na infolince Škodovky, ale neuspěl jsem nikde. Všude jsem jen dostal tzv. OEM číslo konkrétního výrobku, čili G 0520527A2. Oni sice i někteří prodejci olejů uvádějí u svých laciných převodových olejů stejné číslo OEM, ale stejně bych to nepoužil, nejsem si jejich označením jistý, jim jde hlavně o kšeft. Ale je to na tvé volbě, jak se rozhodneš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cihulka Posted September 17 Share Posted September 17 Dobrý den.Pri výměně motor.oleje jsem zjistil že mám únik oleje na guferu převodovky.Strana spolujezdec.Muj dotaz zní:Lze vyměnit gufero bez půlení převodovky a jak technický je to náročné?předem děkuji za pomoc.Jirka z Jablonce. Škoda Citigo manuální převodovka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.