Jump to content
WHITE-CZ

Výměna oleje v převodovce NÁVOD

Recommended Posts

Ahoj chtěl bych se podělit o to jak vyměnit na Cígu olej v manuální převodovce.

 

Jako první věc nákup oleje a nářadí.

 

Olej: Norma G 052 527 A2 Koupit 2 litry!!

 

Je na vás jestli použijete originál 1600kč! Za litr nebo jako já Shell za 300kč litr.

 

e3eddfebf1ab638b023e799f7bf24248.jpg&key=183dcb5662749d67c1dd246b7aa9a7436fd43ea31ecf5aafc9b7e97374076a25

 

Nářadí: Imbus číslo 17 (vypustný šroub)

XZN tisícihran (napouštěcí šroub)

Pokud nemáte tisícihran tak lze použit torx 40 nebo imbus 7. Ničeho se nebojte tento šroub je pouze jistící. Takže není co pokazit.

 

Teď ta otravná část a to vypuštění oleje. Pokud nemáte zvedák a děláte to venku jako já tak postup je takový:

 

1. Vypouštění oleje

 

jednu stranu nejlépe spolujezdcovu zvedneme. Vypouštěcí šroub je hodně blbě umístěn. Zavazí držák motoru. Viz dle foto. Já si poradil tak že jsem na velkou golu dal tyčku a trochu ji ohl a nějakým kouzlem to povolilo. Příště držák sundám a vše půjde rychleji.

 

640c9cbdfb0fb88ab1b66cc88b8c3da4.jpg&key=2834d22fe637b928c1c423aa85c46d4901f75c901e34dcefaa2c35d6e2cda0fe

 

Po povolení opravdu velice jemně a pomalu a po trochách vypouštějte. Když šroub najednou vyděláte tak vás čeká ropná katastrofa a vše od oleje. Protože proud oleje narazí do příčky před ním. Takže hezky v klidu default_smile.png. Tak teď už jen počkat až vše vykape a šroub vrátit zpět a citově utáhnout.

 

2. Napouštění oleje:

 

Nutná demontáž filtrboxu

 

b3eadc6b1c45e4240355fce71592857f.jpg&key=b29d578b52056f742f3c1d509109e7c6f5678c1dea77cf3b2a6e28f5bb003790

 

Prostě jen odpojte hadičku co je pod filtrem a pak jen stačí tahem k sobě filtrbox sundat. Není jinak šroubovaný

 

60869552d2ca548457bf2757bc2043e2.jpg&key=a882bef15066ae14f61b8503c429deeaff51e307919f9c5d7261cf3a1fe8f2ab

 

Dál už jen rukou nahmatat zátku, je na pravé straně vedle výfuku. OPATRNĚ nepopalit se!! ebbc0e12e012c8b52b4a129c3698216f.jpg&key=131e1987acc8368577fd4a9f4a121d6d21f747389bf3aef905bc71911062298e

 

Teď je na vás jak to udělané já volil torx 40.. ale je na vás čím to povolite. Potom už jen vzít kleště a celou tuhle umělou srandu vydělat. Opatrně! Je tam O kroužek.

 

Teď už stačí jen napustit olej. Hadička nálevka a patří tam dle příručky 1.1L já dal 1.2L dle doporučení.

 

Pak vše utřeme dáme zátku a šroub. Opatrně nacvakneme filtrbox a máme HOTOVO!

 

Upozorňuji že vše děláte na vlastní riziko.

 

Nejsem žádný češtinář ale snažím se pomoct ostatním default_smile.png Snad vám to takto bude stačit.

 

Když to bude všecko rozdělené doporučuji rovnou nové svíčky a nový vzduchový filtr. Ale to je na každém jestli se mu chce.

 

Důvod proč měnit olej který je dle škodovky doživotní? Chcete aby převodovka sloužila 200tis nebo 500tis ? :) to je na každém :)

 

Velké poděkování patří drahos.ld za rady při výměně default_smile.png

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako je to hezké, ale kdo reálně najede s Citigo 200tis. km? A o 500tis. ani nemluvím, takoví lidi budou 2 na celém světě a to jsem možná ještě přehnal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje citigo má 170tis a kdybys viděl a cítil co za břečku vyteklo možný by ses divil :-)  Po výměně řadím 1 a zpátečku jedním prstem předtím to šlo o mnoho hůř. Ty km jsem přestřelil schválně... Bylo tím myšleno že prostě olej není doživotní  a kdo říká že jo tak olej v převodech, diffech atd atd nikdy neměnil. Žádný olej ani tekutina není na autě doživotní. 

Edited by WHITE-CZ
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ahoj super navod, obrazky, fotky. I ta rada s tím že nepovolovat matku uplne určitě lidem pomuze.

Můžeš dát odkaz na ten olej, kde bereš přesvědčení že je stejný? Je to 75wW90 ? Řešil jsem to samé pro F3 ale při zjištění že stejný olej se nejspise používá do raketoplánu jsem rezignoval. 1600kc / l je šílenost! Ale teď to hlavní nikde jsem nenašel že by někdo našel náhradu za ten origo. Nikde jsem nenašel specifikaci toho oleje jen objed. cislo skodovky. Řeší to Ruska, anglická a další fóra.

Cílem mého dotazu není očerňovat ale jen najít jistotu že se dá 75W90 použít.

dík

Edited by zwan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By robon
      V prirucke som sa nedocital obsah oleja (iba typ pre dany servisny intreval) v motore 1.8 TSI, DSG 7°AT.
       
      Dnes som zistil, ze do motora ide 5,2-5,3 litra oleja.
    • By vladiceek
      Dobry den, mam problem se Supem, neustale se mi povoluje sroub tusim ze k prevodovce rizeni a kdyz je povoleny tak jde slyset krupani (jako by kruplo v kloubu) po dotazeni je to bez krupani. Kdyz jsem tam dal lepidlo na zavit tak to vydrzelo cca ctvrt roku ale opet se povolil. Nasel jsem schema ve kterem jsou ty sroubky oznaceny a povoluje se konkretne sroub cislo 1. 
      Nevim si s tim uz rady nejspis dojde na servis ale kdyby to byla nejaka prkotinka tak bych si to rad udelal sam :)
      A jeste otazka podle schematu - je nebezpecne s tim jezdit?
      Diky moc :)

    • By dc34
      Zdravím zkušenější kolegy; rád bych se podělil o problém s 1,6 fsi a případně poprosil o radu. 
      Má OII 1.6 FSI, r. v. 2006, naj. 195 tis., jednoduše žere olej. Od její koupě mám najeto necelých 9tkm. Spotřeba oleje byla první dva tisíce km ca. litr na 1500km, pomalu se zvedala a ustálila se na ca. litr/800 km, což už je za hranou a samozřejmě i za normou. Tato spotřeba je ovšem v každodenním městském provozu, na dálnici mi oktávka sežere při vyšší zátěži i litr/400 km, což už mi přijde jako velký problém. 
       
      Auto nekouří nijak extrémně, viditelně kouří většinou ráno a při velké akceleraci, a taky při podřazení/brždění motorem. Voda se neztrácí a olej do ní neprosakuje, motor je (zvenku) relativně čistý. Motor táhne pěkně a ve srovnání s jinou 1.6fsi mi dokonce přijde živější. Tankuju vervu100, olej liju mobil x3000 5w-40.
       
      Poslední týden se mi navíc denně rozsvicuje MIL a diag hlásí chybu p0403, sporadicky p0404 - egr bude chtít vyčistit nebo vyměnit, to bude asi důsledkem spotřeby oleje. 
       
      A teď k vašim radám: můžete mi ze zkušeností pomoct trefit závadu? Lze nějak laicky určit, jestli jde třeba o kroužky, těsnění ventilů nebo vadný pcv? Nebo může jít ještě o něco jiného? 
       
      A kdyby šlo o pístní kroužky, na co všechno a kolik si ca. připravit? Jak dlouho taková oprava zhruba trvá? 
       
      Moc díky za odpovědi! 
    • By martin2103
      Na servise mi nasli unik oleja z pomocnej,uhlovje prevodovky, snad to pisem spravne. uni je tu : 
       

       
      Aka je narocnost vymeny tesnenia a veci okolo toho ? Vraj nemaju v tom servise na to pripravok alebo co . V inom servise vraj opravovali a dodrbali opravu ze po 4,000 km to odislo uplne cele(kaput) . Chlapik mi radí zohnat pouzitu uplne inu , vraj origo stoji 2,500€ co sa mi nezda , ked na skodadiley som nasiel za cca 850€ . Riesim to este len par dní tak skusim ci sa stym niekto nestretol . 
       
×
×
  • Create New...