Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
tgfh

Rapid táhne doprava

    Doporučené příspěvky

    Ahoj borci přes čtyři kola, nebyl jsem tu nějaký ten rok, ale mám nyní záludnou otázku.

     

    Rapid 2012, 1.2 TSI, 120 000km najeto - táhne doprava, na okrsce to nepoznáte, ale na dálnici při dálniční rychlosti, když pustím volant, za 3-4 sekundy jsem prakticky v příkopě. Táhne mi doprava.

     

    - Je jedno jaká kola mám na autě, letní elektrony 215 nebo zimní (nyní nové Savy) 185 to samé

    - Volant se netřepe

    - Geometrie je dělaná, všechny hodnoty jsou v zelené, zadní i přední náprava. Típek mi nastavil sbíhavost přesně na střed. Má ta být +1,00 mm celková sbíhavost a dal mi tam přesně +1,00 mm

    - Auto jsem kupoval jako nové, žádná nehoda, žádná jízda přes obrubník, dělá to asi od jara, spotřeba je super okolo 5,8l

    - Gumy jsou nafoukané podle předpisu

     

    Když jsem měnil olej u mechanika, točil jsem rukou s kolama a vše se zdá normální. Přední kotouče i destičky jsou ještě původní a trošku se třepe volant při brždění, kotouče nejsou úplně rovné, ale to by snad nemělo mít vliv.

     

    Nesetkali jste se někdo s tímto také? Netušíte, čím by to mohlo být?

    Editováno na tgfh

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Setkal a boli to prave tie brzdy.

    Po vymene zadnych kotucov + dosticiek auto prestalo tahat do prava. Geo robena niekolkokrat a vzdy vsetko v norme.

     

    Este aby som dodal, to tahanie do strany sa najviac prejavovalo na dialniciach, a teda pri rychlosti 110+ km/h.

    Editováno na deto

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Co volant, je rovně? Brácha mel to samé na golfu, a začalo to po geometrii, ktera se dělala kvůli sjetým vnitřkum pneu asi po nějakém díře, po opakovane geometrii tahlo taktéž, az změna servisu a třetí geometrie to vse vyresila. Volant rovně, netáhne nikam a pneu taky v pohodě. Prý to bylo cele rozhozene. Oni si to kolikrát chtějí ulehčit a steluji jen jednu stranu spojovacky a pak to tahne. Tot jen vlastni zkusenost, ale třeba ti to pomůže. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Známý má laserovou geometrii, dávám tam všechny auta v rodině, vždycky max. spokojenost už několik let, když má být celková sbíhavost +1,1mm, tak tam dá přesně +1,1mm, i když je to třeba ještě v toleranci. Často jsem u toho.

     

    Byli jsme u něho s Rapidem, na volat má speciální vodováhu, aby byl přesně rovně, geometrie nebyla špatná, ale dal to zase na 100% přesně a přesto to tahalo stále.

    Nechali jsme udělat servis brzd a je to pořád stejné.

     

    Je to bráchové auto, lítá často 150km/h a říká, že se to musí řešit dále, že je to v těch 150km/h nebezpečné, že nemůže pustit volant prakticky ani na sekundu.

     

    Auto je v super stavu a já podezřívám stále ty brzdy, protože když člověk brzdí, tak se třepe volant, jsou to ještě původní, najeto je těch 120 000 km a samotné destičky ještě mají okolo 5mm.

     

    Jsme na auta oba celkem šetrní a nejezdíme jako prasata, spojka nám vydrží prakticky po celou dobu co auto máme, zimní gumy měníme po 5ti letech díky tomu, že jsou už ztvrdlé, přesto mají třeba ještě 5mm vzorek, v pneuservisech jsou vždycky rádi, beztak to ještě někomu střelí na dojetí 😀

     

    Jezdíme oba +/- 22 000 km / rok.

    Editováno na tgfh

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud je příčnou "tahání doprava" geometrie, tak to určitě nebude sbíhavostí. Na tahání do strany má vliv odkon kol. Není ani tak důležité jaký je, ale musí být na obou stranách stejný.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tgfh: ještě se vrátím k menu předchozímu komentu. Stejne si myslím, že to bude tou geometrii. Byt je udělána na správnou sbihavost, tak provedení nemusí byt ok. Nevím jak to správně popsat, ale pokud tedy pustis volant, tak řízení se má vrátit řekněme do nulového polohy, nehlede na polohu volantu a to je ta výchozí poloha pro geometrii sbihavosti. Pokud to někam táhne, tak by se melo na spojovacce oboustrane seřídit. Pokud to tahne doprava, tak vpravo vysroubovat a vlevo zasroubovat na správnou sbihavost. Třeba se pletu a někdo me opravi. Někdy se to napoprvé nemusí podařit, tak uvidíš.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×