Jump to content
Sign in to follow this  
tgfh

Rapid táhne doprava

    Recommended Posts

    Ahoj borci přes čtyři kola, nebyl jsem tu nějaký ten rok, ale mám nyní záludnou otázku.

     

    Rapid 2012, 1.2 TSI, 120 000km najeto - táhne doprava, na okrsce to nepoznáte, ale na dálnici při dálniční rychlosti, když pustím volant, za 3-4 sekundy jsem prakticky v příkopě. Táhne mi doprava.

     

    - Je jedno jaká kola mám na autě, letní elektrony 215 nebo zimní (nyní nové Savy) 185 to samé

    - Volant se netřepe

    - Geometrie je dělaná, všechny hodnoty jsou v zelené, zadní i přední náprava. Típek mi nastavil sbíhavost přesně na střed. Má ta být +1,00 mm celková sbíhavost a dal mi tam přesně +1,00 mm

    - Auto jsem kupoval jako nové, žádná nehoda, žádná jízda přes obrubník, dělá to asi od jara, spotřeba je super okolo 5,8l

    - Gumy jsou nafoukané podle předpisu

     

    Když jsem měnil olej u mechanika, točil jsem rukou s kolama a vše se zdá normální. Přední kotouče i destičky jsou ještě původní a trošku se třepe volant při brždění, kotouče nejsou úplně rovné, ale to by snad nemělo mít vliv.

     

    Nesetkali jste se někdo s tímto také? Netušíte, čím by to mohlo být?

    Edited by tgfh

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Setkal a boli to prave tie brzdy.

    Po vymene zadnych kotucov + dosticiek auto prestalo tahat do prava. Geo robena niekolkokrat a vzdy vsetko v norme.

     

    Este aby som dodal, to tahanie do strany sa najviac prejavovalo na dialniciach, a teda pri rychlosti 110+ km/h.

    Edited by deto

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Co volant, je rovně? Brácha mel to samé na golfu, a začalo to po geometrii, ktera se dělala kvůli sjetým vnitřkum pneu asi po nějakém díře, po opakovane geometrii tahlo taktéž, az změna servisu a třetí geometrie to vse vyresila. Volant rovně, netáhne nikam a pneu taky v pohodě. Prý to bylo cele rozhozene. Oni si to kolikrát chtějí ulehčit a steluji jen jednu stranu spojovacky a pak to tahne. Tot jen vlastni zkusenost, ale třeba ti to pomůže. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Známý má laserovou geometrii, dávám tam všechny auta v rodině, vždycky max. spokojenost už několik let, když má být celková sbíhavost +1,1mm, tak tam dá přesně +1,1mm, i když je to třeba ještě v toleranci. Často jsem u toho.

     

    Byli jsme u něho s Rapidem, na volat má speciální vodováhu, aby byl přesně rovně, geometrie nebyla špatná, ale dal to zase na 100% přesně a přesto to tahalo stále.

    Nechali jsme udělat servis brzd a je to pořád stejné.

     

    Je to bráchové auto, lítá často 150km/h a říká, že se to musí řešit dále, že je to v těch 150km/h nebezpečné, že nemůže pustit volant prakticky ani na sekundu.

     

    Auto je v super stavu a já podezřívám stále ty brzdy, protože když člověk brzdí, tak se třepe volant, jsou to ještě původní, najeto je těch 120 000 km a samotné destičky ještě mají okolo 5mm.

     

    Jsme na auta oba celkem šetrní a nejezdíme jako prasata, spojka nám vydrží prakticky po celou dobu co auto máme, zimní gumy měníme po 5ti letech díky tomu, že jsou už ztvrdlé, přesto mají třeba ještě 5mm vzorek, v pneuservisech jsou vždycky rádi, beztak to ještě někomu střelí na dojetí 😀

     

    Jezdíme oba +/- 22 000 km / rok.

    Edited by tgfh

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pokud je příčnou "tahání doprava" geometrie, tak to určitě nebude sbíhavostí. Na tahání do strany má vliv odkon kol. Není ani tak důležité jaký je, ale musí být na obou stranách stejný.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tgfh: ještě se vrátím k menu předchozímu komentu. Stejne si myslím, že to bude tou geometrii. Byt je udělána na správnou sbihavost, tak provedení nemusí byt ok. Nevím jak to správně popsat, ale pokud tedy pustis volant, tak řízení se má vrátit řekněme do nulového polohy, nehlede na polohu volantu a to je ta výchozí poloha pro geometrii sbihavosti. Pokud to někam táhne, tak by se melo na spojovacce oboustrane seřídit. Pokud to tahne doprava, tak vpravo vysroubovat a vlevo zasroubovat na správnou sbihavost. Třeba se pletu a někdo me opravi. Někdy se to napoprvé nemusí podařit, tak uvidíš.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now
    Sign in to follow this  

    ×