Přejít na obsah

Zatéká do interiéru


Harley1006

Doporučené příspěvky

Presne taketo zatecenie som mal na O1. Prva myslienka bola tecenie cez hagusy ale nakoniec to tieklo okolo rohu čelneho skla (moje auto bolo po prvom majitelovi s nizkym poctom km = burane). Karoseria asi trochu skrutena a okno dobre nesedelo. Silikon to vyriesil.

PS: to este neporiesili to tesnenie v dverach. Fabiu 1 som mal v akcnej ponuke ,,ponorka" tam to tieklo asi aj ked neprsalo. Bola to MR 2003 dverne plechy este neboli nytovane ale srobovane. Stare tesnenie von, vytmelenie neutralnym silikonom a bolo sucho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sniper_2003, sideA

sklo menené nebolo. Hagusy pravdepodobne boli dole pred rokom a pol, keď mi rovnali karosériu po krúpach. Skontrolovať hagusy mám v pláne, ale neočakávam, že by som niečo objavil. Môžem to čalúnenie stĺpika dať dole bez rizika, že niečo rozbijem (airbag)?

Editováno: , autor: Pištáčik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U dveří je jeden problém. Do nich vždy po skle teče voda, to je v pořádku, pokud je vše jak má, tak zas vyteče dole kanálky. Vpředu mezi dveřmi a stahovačem je ale jakási "kapsa", ve které se postupně usazuje bordel, ne moc, ale stačí to na to, aby tam bylo stále vlhko a postupně tam odchází nejen zinková ochrana samotného stahovače, ale hlavně jeho obvodové těsnění. Pokud někomu takhle teče dveřmi, bude to patrné i na samotných dveřích, kdy dole pod tapecem budou patrné sopy po stékající vodě.¨

Já tohle řešil před rokem, kdy se dodělávaly zadní okna do elektriky..sundaly se i přední stahovače a vše je po obvodu podtmeleno polyuretanovým tmelem. Od té doby je klid.

Co jsem na to koukal, tak časem by asi uhnil i ten samotný plech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Vzhľadom na daždivé počasie pred dvoma týždňami som mal dosť príležitostí detekovať zdroj zatekania. Po demontáži príslušenstva a odchýlení stropnice som zatekanie odhalil rýchlo - zatekalo okolo čelného skla v pravom hornom rohu, viď foto (už bez vody). Zatekanie bolo veľmi slabé, za minútu možno jedna kvapka. Utesnil som to z vonku aj z vnútra, snáď to bude stačiť.

post-37296-0-72798900-1343634957_thumb.j

Editováno: , autor: Pištáčik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Já jsem nakonec použil ty hliníkové nýtovací matice M6 s plochou hlavou (takový límec) a s vroubkovaným dříkem, aby se to pokud možno nikdy neprotočilo, pokud by šroub v nýtu nějak zareznul. Už i párkrát pořádně pršelo, ale v autě sucho. Měl jsem strach z té hlavy, protože když je to přinýtované, je to plech na plech a těsnění kolem je pořádně zmáčknuté. Teď je mezi plechem dveří a plechem stahovačky hlava té nýtovací matice. Ale těsnění je z nějaké pěny, tak se to roztáhlo a drží i bez dotmelení. Pokud by to povolilo, tak s těmi šrouby to dotmelit už bude brnkačka :feve: .

Velká výhoda nýtovacích matic M6 je i v tom, že na jejich montáž stačí kleště za cca 1000Kč.

Dnes jsem se na to vrhnul s kámošem, při vydatném dešti mi teklo do auta a z důvodu této vlhkosti vrzala stahovačka okna u řidiče. Doufám, že jsme zabili dvě mouchy jednou ranou. Po přečtení různých návodu na fóru jsem se rozhodl nahradit nýty nýtovacími maticemi se zápustnou hlavou M 8, po demontáži jak bylo již popisováno, jsem odvrtal 9 nýtů, samozřejmě před tím odpojil elektriku. Dle dílenské příručky vytáhl držák okna, okno zafixoval lepící páskou a sundal krycí plech. Nalisoval matice, promazal vodící lišty stahovačky. Po vyzkoušení stahovačky bez okna, byl pazvuk pořád stéjný. Po důkladném promazání vazelinou a posunování tam i zpět byl stav pořad stéjný. Proto jsem promazal i lanka a výsledek zase žádný. Nakonec ten pazvuk dělalo takové bíle plastové kolečko které navíjí lanko. Bylo to to spodní při pohledu z auta v pravo dole (jsou tam čtyři, preventivně byly ošetřeny všechny). Nastříkal jsem to silikonovým olejem, vyzkoušel  posun a najednou ticho a upřímná radost. Trápilo mě to dva roky. Tak uvidím v praxi, za jak dlouho se závada ozve znova. Ten sám problém brzy nastane i u pravých předních dveří, při dešti rovnež teče do auta. Po smontování se plech objel silikonovým tmelem. Napíšu až bude pršet, jestli tato práce, která trvala cca 2 hodiny a vyšla materialově cca na 100 Kč. Až budu mít více času, tak dodělám všechny dveře. Cenová kalkulace: plastové příchytky 9ks a 6Kč, nýtovací matice 9ks a 2,80 a silikonový tmel cca 1/4 kartuše a 20Kč. Ještě jeden postřeh, než jsem začal s výše uvedenými pracemi, tak jsem zkoušel WD 40 prostříkat vnitřek dveří jak bylo popisováno v příspěvcích, ale po vystříkání půl spreje nebylo zjištěno žádné zlepšení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj ogaři

mám možná velmi stupidní dotaz - vloni na podzim jsem koupil v bazaru oktávku (r.v.2012). Jel jsem s partou do Krkonoš a nechal jsem stát auto před chatou cca 2 dny, kdy stále lilo. Po cestě zpátky jsme si všimli, že na zadním sedadle vpravo na podlaze čvachtáme - bylo tam teda docela dost vody, byla tam i hladinka nad gumovým koberečkem. Měl jsem podezření, že buďto tam něco někdo vylil (vodu, byla to tekutina bez vůně a zápachu, čirá), nebo někdo vzadu nedovřel okénko a zateklo tam (mám vzadu okna na ruční pohon, tapecírunk ovšem mokrý nebyl). Podlahu jsem, ještě než začala zima, jakš takš vysušil (šlo to těžko, moc toho nenajezdím, ale snažil jsem vysušit hadrama, topit, klimu atd.).

Dotaz zní, zda je moje domněnka o původu tekutiny správná, nebo zda tam může někde něco týct? Nemám šajn, jak je v oktávce třeba konstruováno topení, ale podle mě jsou tam jenom vzuchovody od motoru - nebo může třeba topení týct? Někteří známí mi říkali, že prej snad jo... Nebo může tam týct něco jiného? (chladící kapalina, neco z klimy...?) Navíc jsem nyní zjistil, že tapec u dveřích je trošku od plísně (celkově je v tom autě vlhko). Poradíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chladici kapalina urcite ne, jak rikas, vedou tam jen vzduchovody. Do auta muze tect zkondenzovana voda z vyparniku klimy, ale to by teklo ke spolujezdci vpredu, ne vzadu. Takze bych to tipoval na tesneni ve dverich? Snad nekdo poradi z vlastni zkusenosti nebo alespon konkretneji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím taktiež mam octaviu 2 a cez zadne dvere aj lave aj prave po dazdi mam mokro na sedačkách nie velmi ale je, dvere som uz skusal nastavit aby viacej priliehali k tesneniu a nepomohlo, chcem sa opytat mam vymenit vnutorne tesnenie ktore je na karoserii alebo to vonkajsie tesnenie ktore je na dverách dakujem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 8 měsíců později...

Tak bohužel taky patřím mezi ty co jim zatýká do interieru. Mám stejný problém jako má sagsag v 16 přízpěvku na 1 straně. Jen tam tedy nemám takovou  potopu ale jen takový malý čuraneček když to tak nazvu. A je to jen slabé a někdy si říkám že už dovnitř neteče a pak se to tam zase objeví. Myslíte že je to tak vážné jako u většiny nebo by to mohlo být něčím jiným když tam nikdy nemám vodu jen takový slabí cakanec? Díky za případné názory a připomínky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj, zatéká mi do OII combi 2009 se střešním oknem. Již jsem tu strávil hodiny pročítáním fóra. Vyčistil jsem odtokové hadičky - teče mi to předním levým A sloupkem. Po vyčistění stále teče. Sundal jsem strop. Hadička nasazená, vše OK. Profouknul jsem ji, jde to lehce. Tak jsem lil vodu přímo do hadičky a pořád rybník u řidiče. Potom jsem rozdělal spodní plast u dveří a tam jsem zjistil že to teče jakoby z prahu ( jsou tam pod otevíráním kapoty otvory ). Takže jsem usoudil že mám v háji tu odtokovou hadičku někde dole u dveří. Ale nikde jsem nenašel jak by se dala vyměnit ( strašný přístup pokud nesundám dveře ) nebo kde by se dala koupit. Jestli má někdo zkušenost, tak mě prosím poučte. Díky Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Pozdravujem Vás chlapci !

 

Obraciam sa sem s rovnakým problémom... Jedná sa o Octaviu II FL 2011. Zatekanie som už riešil raz, dôvodom boli upchaté kanáliky strešného okna (voda na pravej-spolujazdcovej strane). Teraz tento problém riešim opať, no voda sa nachádza sa vodičovou sedačkou. Dôvodom budú pravdepodobne upchaté ostatné odtokové kanáliky, resp. aj tie dverové. Moja otázka je však z iného súdka. Po zatečení mi auto hlásilo ráno pri štarte vypálenú zadnú žiarovku na ľavej (t.j. zatečenej) strane. Svetlá však fungujú, hlásenie sa už nezobrazuje, no mám dojem, že nejaký spoj/konektor nasiakol resp. sa utopil. Nerád by som to nechal tak, rád by som to dal do poriadku.

 

Mojou otázkou by bolo, či náhodou nemá niekto vedomie, kde sa tieto spoje káblových zvazkov nachádzajú ? Ja si myslím, že sa budú nachádzať po bokoch vozu t.j. pod plastovou krytkou podbehu na oboch stranách. Čiže predpokladám, že ma čaká "trhanie, lámanie" a následná výmena týchto plastov (som pedant...). Taktiež z tohoto dôvodu by som sa zaujímal, či sa nachádzajú nejaké zväzky/spojky aj "na podlahe" t.j. pod kobercom, pretože v tom prípade by som ho rád vybral a taktiežs pravil údržbu aj v týchto spojoch.

 

Ďakujem Vám ! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 4 měsíce později...

Zdravím , mám octavii 2 před FL a zatéká mi přes pravý zadní odtokový kanálek ze střešního okna , vzadu u pátých dveřích voda normálně vytéka , ale někde ve stropě protíká a vytéká uprostřed zadních dveři tam jde okolo stropu dveři a vytíká jakoby u zadního podběhu a tam bud stíká do kufru nebo kolem sedaček pod zadní sedačky. Takže předpokládám že je buď poškozená hadička někde anebo hned v tom odtoku u střešního okna nějak špatně nasazená , takže se chci zeptat jak se dá jednoduše k té hadičce dostat? Jestli musím sundat celou stropnici , nebo nějak odstrojím madlo a světlo a dostanu se k té hadičce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

dnes při kontrole náhradních žárovek jsem zjistil, že pod rezervním kolem mám vodu. Nikdy jsem tam vodu neměl, ale cca v červnu mi montovali tažné zařízení a kabel k tažnému protáhnuli ven takovým prostupem v plechu u rezervy (cca 10 cm nad dnem). V tom prostupu je taková plastová ucpávka, kterou proříznuli a navléknuli na ten kabel - ale rozhodně to kolem toho kabelu nijak netěsní.

 

Může se ta voda dostávat dovnitř tudy?

 

Všude jinde v kufru je jinak sucho (ani na pleších není vidět žádné stopy po vodě), všechny filcy okolo rezervy jsou suché. Nenapadá mě, kudy jinudy by se tam mohla ta voda dostávat.

 

Zkusím tu průchodu i kabel zatěsnit zevnitř silikonem a uvidím, co to bude dělat...

Editováno: , autor: kamilk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...