Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Ahoj, 

    je to můj první dotaz tady, tak snad se to smí, nemám úplně Fabii, mám Ibizu s motorem 1.4 TDI BNV, ty auta jsou si dost podobný tak se zkusím zeptat tady, je to tady asi nejaktivnější, jak tak koukám.

     

    Při startu mi auto celé fakt hodně škubne, uvnitř to je skoro jak rána. Teď jsem to viděl, s otevřenou kapotou a motor sebou dost škubne. Je to hlavně u studených startů, při teplém ten motor startuje fakt úplně na brnk, takže sebou asi ani škubnout nestihne. Rozvody jsou měněné nedávno. 

    Mohly by to být silentbloky motoru? Popř. které? nebo všechny? 

     

    Díky moc za každou odpověď.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Těmi silentbloky motoru asi budeš muset začít. Jaký jsou studený starty?

    Tyhle motory pokud jsou OK, tak na brnk startují jak teplé, tak studené. Bez nějakého znatelného škubnutí.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Projevuje se to právěže u studených. Za tepla v pohodě úplně. 
    Ještě jsem se tady a různě po internetu dočetl, že by to mohl být starter.. baterka je ok.
    Cituji
     

    Quote

    .....starter je unavenej točí pomalu, až do okamžiku, kdy nabíhající komprese některého válce má větší sílu a přetlačí chod starteru proti směru točení-tedy i proti volnoběžce (te funguje ve směru...)Stalčovaný válec se nepřehoupne přes HÚ, ale jde proti směru točení...., to ho řádně rozběhne vzduch kterej tam je.

    Rána je to náramná, jak jsem popsal - vypadá to jakoby se chtěl motor uthnout z uložení.

    Vyčistt starter, vyměnit uhlíky, namazat-je po závadě.

     

    Přikládám video, když mohlo být tak -5, možná -6 stupňů.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jj taky bych řekl, že ti to točí nějak vlažně. Jakej má účel to dvojí žhavení? U svého auta jsem to nikdy nedělal a starty vč. zimních jsou na otočení.

    První zimu jsem dokonce jezdil s jen jednou funkční žhavičkou a vůbec jsem to nepoznal - motor chytal nadrc bez kouře a jiných nežádoucích jevů. Zjistil jsem to až na jaře kdy jsem měnil žhavičky na jiném autě a napadlo mě zkontrolovat i ty svoje. Docela jsem čuměl.

    Od té doby vím, že pokud jsou tyto motory OK, tak žhavení téměř nepotřebují.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    No zkoušel jsem, jestli se tím situace nezlepší. Nezlepšila. Asi začnem od toho starteru, pokud někdo něco ještě neporadí. díky :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak jsem zkoušel VAG a mám tam čidlo VAČky

    19464 -  Camshaft Position Sensor (G40): Signal Out of Range
                P3008 - 00-00 -   -

     

    mohlo by to s tím souviset?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nejsou ty rozvody udělaný nahovno? Tahle závada znamená, že synchronizace klika vačka je mimo toleranci.

    Koukni na VAG co je ve skupině 4 na čtvrtém poli. Pak by chtělo demontovat drážkovou řemenici kliky a nasadit na ozubený kolo aretační přípravek 

    a pak zaaretovat vačku. Klidně bych si tipl, že to bude o zub vedle. A ano může to souviset s těmi starty.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jj ta hodnota je v pohodě. Pak je ale divný, že je čidlo vačky v závadách. Když to smažeš, skočí tam znova?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To jsem teď zkusil. Už to tam před pár měsícema bylo ale to tam byl tuším že inaplausible signal nebo něco takovýho pak tam dlouho nic nebylo a teď jsem to tam viděl. Podívám se zítra až s tím pojedu. Může to být tím čidlem? 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud je nastavení rozvodů mechanicky OK, tak to, že je čidlo vačky v závadách nebude mít na to zaklepání po stratu vliv.

    I kdyby bylo čidlo vačky zcela KO (závada 012295 čidlo vačky žádný signál), tak bude motor za studena startovat normálně, 

    Za tepla ale bude dlouho točit. A synchronizace bude ukazovat nulu.

    Tady pokud je baterka OK, tak bude chtít udělat repas startéru a zkontrolovat silový kabely od baterky a startéru.

     

    Nejsou nějak poškozený ty impulzní jazýčky na vačkovým kole? Patrně to bude chtít někoho kdo s diagnostikou opravdu umí, nebo ještě lépe s osciloskopem,

    aby posoudil jestli signál co dává čidlo vačky je OK.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Půjde do servisu no, ať se na to podívá někdo kdo tomu pořádně rozumí. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×