Přejít na obsah

ODIS + VAS5054


foldynp

Doporučené příspěvky

 

Vážení kolegové,

  jakožto šťoura amatér se znalostmi IT hardware jsem dospěl k názoru, že mi ke štěstí chybí možnost upgradů firmware řídících jednotek na svém Superb II fl. Vím, že ve zdejší komunitě panuje nechuť prozrazovat své know how, ale přesto to zkusím.

  • V současné době se dá bez problému koupit ze zahraničních zdrojů VAS 5054a a ODIS 4.4.10. Škoda na svém webu Erwin oficiálně distribuuje již ODIS verze 5. Jaký je rozdíl mezi ODIS 4.x a 5.x? Je možné používat datové soubory .sgo oficiálně stažené z webu Erwin i se starší verzí ODIS 4.x?
  • Někteří prodejci VAS 5054a píší, že jejich interface je vybaven čipem OKI, někteří píší o alternativě tohoto čipu a někteří jej neuvádí vůbec. Potřebuji tento OKI čip?
  • Jak řešíte napájení auta během flashování řídících jednotek? Řešíte zálohování baterky nabíječkou nebo pouze z baterie? V oficiálních servisech Škoda externí zdroj používat musí. Jaký je vůbec odběr auta při flashování, je potřeba speciální (stabilnější/silnější/...) nabíječka nebo stačí libovolná?
  • Je ODIS blbuvzdorný a nedovolí mi provést flash firmware, který není pro danou jednotku určen, nebo je vše na mé riziko (například novější firmware do staršíh revize řídící jednotky)?

 

Vím, že se jedná o potenciálně rizikovou operaci. Dle mých současných poznatků největší riziko představuje pokles napětí v palubní síti.

Prosím ty, kteří chtějí odpovědět na něco jiného než se ptám, například ať neupgraduju pokud nemám důvod (důvod mám celkem pádný) nebo ať si to najdu na google (samozřejmě, že jsem to zkoušel), ať nepíší.

 

Budu vděčný za jakýkoliv posun vpřed. Děkuji za odpovědi a podněty.

Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak abych tento monolog posunul dále.

 

K bodům výše:

  • ODIS existuje ve dvou edicích: ODIS-S (service) a ODIS-E (Engineering). Service je určen k diagnostice a nastavování (podobně jako VCDS). Engineering je určen navíc i k flashování Firmware. Service je zřejmě pro běžného kutila, který nebude mít předplacen přístup do VW servisního centra, na nic. ODIS-S je aktuálně ve verzi 5.0. ODIS-S má naprosto jiné verzování a narazil jsem na verzi 8.x. Otázka na použití firmware souborů s ODIS 4.x vs 5.x pozbývá tudíž významu. S ODIS-S žádný flash udělat nejde.
  • Co se týče OKU chipu, tak je to zřejmě pro ODIS důležité. Na internetu je spousta návodů, jak poznat kvalitní a nekvalitní převodník. Pochopil jsem z nich, že převodník má mít originální čip OKI a AMB2300. 
  • Dále VAS existuje také ve více verzích. VAS5054a VAS6154a. Rozdíl podle popisků spatřuji hlavně ve WiFi místo bluetooth. Flash bych stejně dělal z bezpečnostních důvodů s připojeným USB, takže je to jedno.
  • Nabíječka zapojená jako pomoc baterce je při flashování evidentně důležitá. O detailech (výstupní proud) se nikde nic nepíše.

Nové:

  • Podle zapojení CAN Gatewaye popsané v dílenské příručce to vypadá, že vytvořit si simulátor elektroniky auta by nemuselo být tak složité. Možná bude stačit připojit CAN Gateway (na bazaru stojí lehce přes 1000Kč) na napájení a z druhé strany na VAG nebo VAS. Na tomhle soustrojí je zřejmě možné flashovat další jednotky a naučit se to :-). Nemáte někdo o simulátoru informace?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...
  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...