Jump to content
Lastrade

Nefunkčný 5 stupen prevodovky

    Recommended Posts

    Zdravím,

     

    nenašiel som žiaden podobný problém na internete, preto píšem sem.

    Mám fabiu 1.9 sdi ,2001, 366 000km

    Včera som išiel po dialnici stálou rychlostou  okolo130km/h, z ničoho nič , žiadne buchnutie, škrkanie ani ine zvuky ktoré by vykazovali poruchu, nič proste mi len vyleteli otáčky jak som mal nohu na plyne ale auto nezrýchlovalo, tak som zastavil, že to už nerozbehnem. Skúsil som 1 kvalt a normálne sa pohla, tak isto aj 2,3,4 bez problémov tak isto sa radí ako predtým bez zmeny, aj 5 kvalt zaradím ako predtým len je jak keby na neutrále pridám plyn a idú hore len otáčky. Poradí mi niekto čo by to mohlo byt? Rozobral som stredový tunel všetko je normálne jak predtým, tiahla tak isto skontrolované preistotu som ich znova nastavil žiaden problem, nevykazuju chybu, ale 5 kvalt stále nefunguje.

    Radí sa krásne lahko ale na tom 5 kvalte jak keby nespojí hriadele.

     

    Ďakujem za každu radu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To vypadá na ulámané zubové spojky na ozubeném kole 5. rychlosti.

    Přesuvník, ve kterém je synchron, se při řazení pohne směrem k pětkovému kolu.

    Ale protože na tom kole (na jeho boku) chybí zubové spojky, nic se nezařadí a je to jako by ti vznikl další neutrál.

    Jenže ty ulámané zubové spojky mohou plavat v oleji a vniknout mezi talíř a hrušku diferenciálu, nebo i jinam.

    Takže čím déle budeš takhle jezdit, tím větší škody ve skříni způsobíš.

    Kup si novou skříň.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Demontoval bych to plechové boční víko na převodovce pod kterým jsou kola pátého stupně a zjistil bych co je vlastně špatně.

    Pak se rozhodnout co dál....

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    a sa to mohlo vylamat pri jazde akože na dialnici ked som nepreradoval ale išiel stale konštantnou rychlostou asi pol hodinu, mi príde divné, keby to tam radím a vtedy sa to vylomí pochopím a  aspon neaký zvuk vydá ale nič, mrknem nato 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jak píše kolega - koukni se na to.

    Jestlis jel konstantní rychlostí, tak jsi pořád ubíral a přidával plyn (nebo to dělal tempomat) - podle toho, jestli dálnice vedla do kopce nebo dolů z kopce.

    Takžes kinklal těmi zubovými spojkami sem a tam.

    No a po tom kvantu ujetých kilometrů toho měly prostě už dost...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A keby stačilo vymeniť 5-kove kolečka a nechceš cele vymeniť tak mam prevodovku sdi ktora zle brala 3-ku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×