Jump to content
admin

Motor 1,0 G-TEC vozy ŠKODA Scala bude nabízen jako nejekologičtější varianta

Recommended Posts

Nejekologičtější variantou vozu ŠKODA SCALA je motor 1,0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k), který bude následovat v průběhu roku 2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No u Golfa a OIII to bylo aspoň na úrovni odpovidajici naftove/benzinove motorizace. Takhle je to slabsi nez zakladni litr. Je to skoda, docela bych byl zvedavy na duvod, proc tak nizky vykon. Ale zas takova tragedie 66kW neni.

Edited by bojler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobne nepovazuji vykon 66kW za nejaky zasadni problem, na beznou jizdu to bohate staci. Jako limitujici bych videl spis jen 145Nm, v absolutni hodnote je to fakt malo. Otazkou nicmene zustava prubeh, pokud bude konstantni v hodne sirokem pasmu otacek, mohlo by to byt akceptovatelny.

 

Dalsi veci je cilovy zakaznik - tim asi v tomto pripade nebude firemni uzivatel najizdejici hromady kilometru, ale spise setrny a ekologicky smyslejici privatni zakaznik postarsiho typu, kteremu by tohle mohlo bohate stacit. Trh ukaze.

  • Thanks 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

opak je pravdou. Právě firmy objevili CNG pohon a kupují ho kvůli ekonomice provozu.

 

Octavie GTEC, šli především do firem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak původní 1.0 TGI měla 1600 Nm/1900-3500 ot./min před zavedením nové emisní normy, na auto velikosti Fábie/Pola/Ibizy to asi stačí, no naložit takovou Scalu a 4 lidi k tomu, to už asi nebude uplně ono, kór pokud to budou dávat i do nového malého SUV. Otázka je, jak to nacenní, u Ibizi byl příplatek kolem 67tis proti 70kW variantě, což je docela hodně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Leonu je TGI o něco málo levnější než diesel (=oproti benzinu drahé). Takže v reálu to opravdu bude alternativa k dieselu pro firmy nebo lidi, kteří denně dojíždí delší vzdálenosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Souhlasím, toto bude auto hlavně pro firmy.

   Firemní autoparky byly postaveny hlavně na Octaviích, až do nedávné doby převážně dieselových, díky aférám, regulacím a německým pošahanostem se diesely prodražují, firmy tedy přecházejí na CNG a benzíny. Škoda reagovala tím, že cca 3/4 roku se nedá koupit CNG Octavia. Až v poslední době nová 1.5, ale pouze velmi drahá s automatem.

   A nyní se firmy dívají na Scalu, doufají, že by to mohla být levnější dobře vypadající alternativa Oktávky, protože předchozí Rapid jim nevyhovoval. A zase, CNG Scala by měla mít levnější provoz. Firmám jde především o prachy (nízké náklady), při zachování určitého standardu.

   Ale, jako všechny výše uvedené varianty, rozhodnutí záleží na: a) cenové politice výrobce, za b) na ekonomické kalkulaci a nabídce leasingovek. Vše ostatní se dá spočítat nebo odhadnout. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polo dostalo pro CNG verzi treti nadrz a kapacita se zvetsila z 11,6 na 13,8 kg. U Scaly bylo udavano 14,2 kg. Takze podle vseho rozdilna technika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

firmám je jedno jak je auto rychlé, zajímá je ekonomika provozu a ta bude tady dobrá

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pokud budeme jako realnou spotrebu pocitat neco pod 4kg na sto, tak jsme někde pod 400 km.

 

U FL OIII bych se pri po pridani treti nadrze mohl pri sve spotrebe z 330km dostat na 400km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I když si to nepřeju … tak Scala 1.0 TGI 66 kW nebude prodávané auto. Sám mám již 4 roky 1.4 TGI DSG v kombíku. Vyzkoušel (dva lidi na palubě) jsem Ibizu 1.0 TGI ještě před změnou nádrží (výkon 66 kW je stejný). Mimochodem v ČR se prodali 2 kusy .... slovy dva kusy (jeden visí na skodaplus) .

To auto má několik nevýhod: pokud chcete jet musíte ten motor točit, což o to motor jde ochotně, ale velkého zrychlení se nedočkáte, ale spotřeba stoupne … PP ukázal na konci jízdy 5kg a to jsem např. brzdil motorem apod. A to Scala bude tak o 100 kg těžší = zrychlení nad 14s. Myšlenka je dobrá, ale ten motor prostě nestačí na to auto.

1.4 TGI a auto velikosti Octavie je ideální kompromisní řešení … spotřeba kolem 4-4,5 kg zrychlení do 11 s … prostě konkurence pro fleetové 1.6 TDI.

Přál bych Scale 1.5 TGI 96 kW, pak by to dávalo smysl, ale ten nedostane kvůli platformě. Nebo kdyby alespoň ten výkon 1.0 TGI dostali na 80 kW a alespoň 180 N.m. Ten motor na to má. Škoda ...

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kolik jezdis s OIII? Znojmo je na spotrebu zradny. Ale souhlas 66kW plus nadrze nic moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry, že jsem to nenapsal hned, ale mám Golf Variant 1.4 TGI DSG r.v. 2018 … spotřeba dlouhodobá dle tankování 4,5 kg (léto 4,3 kg / zima 4,7 kg) … provoz 40 % město / 30 % mimo / 30 % dálnice. Ještě k tomu Golfu … Octavii jsem chtěl, ale dva důvody mě odradili.

a) nemá elektronickou parkovací brzdu (souvislost s ACC)

b) cena ... golf byl o 10 % levnější než Octavia

… a navíc po faceliftu bych tu příď dlouho rozdýchával … i když Golf je po stránce designu konzervativní až moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já se byl také projet Octavii TGI, jezdil jsem s tím za 4,8kg po městě, teď už jen v kombinaci s DSG a ta cena!, nemožnost do garáží ( teď už se situace začíná lepšit), nekoupil takovou verzi pro soukromé účely. Pro firmy je to dobré, ta Scala díky ceně by mohla. Že to nepojede  zázračně je manažerům a fleetům jedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to je spotreba 1.0 dost mizerna. Ve Znojme je ted rada OIII s CNG po faceliftu, tak se ani nedivim, ze tu Ibizu Suchy zkusil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vysvětlení - tu Ibizu jsem zkoušel na Porsche ČR (myšleno importér) Driving day. Na skodaplus zmizla je na dasweltauto (to je ten konkrétní kus se kterým jsem jel). za tu cenu neprodejné. Ale vraťme se ke Scale 1.0 TGI.

Hmotnost cca 1350 kg (o 100 kg více než Ibiza)

Převodovka 6° man. … zajímavé Ibiza 5° man. a zrychlí za 12,1 s … omluva možná Scala s 6° to bude třeba za 13 s

Nádrže stejné tj. 14,2 kg + 9 l benzínu … Ibiza spotřeba of. 3,6 kg … reál cca 4 kg u  Scaly to bude cca 4,3 kg (při klidné jízdě)

Dojezd 300-350 km … ok

Cena (Ibiza má stejnou jako 1.0 TSI 85kW) …  Scala dejme tomu taky tj. 395t v ambition

Seat Leon 1.5 TGI 96kE v Referenci za 480t … rozdíl 85t možná po započtení rozdílu výbav cca 100t …

Asi ano to by mohlo cenově dávat smysl, ale spotřebou a dynamikou dle mého názoru nikoliv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škodovky kupují hlavně firmy (to už tady bylo zmíněné). Dnes je ale nedostatek kvalifikovaných lidí a kdo má služební auto, tak k těmto lidem většinou patří. Komu by firma mohla dát tuhle Scalu, aby ho vyloženě nenaštvala? Tomu, kdo měl Octavii G-TEC asi těžko.

 

Předpokládám, že i Scala bude mít zmenšený zavazadelník (ty nádrže jsou docela velké). U Octavie to tolik nevadilo, protože ta ho má obří. Pokud ho bude mít i Scala zmenšený, tak už to v mnoha případech bude pod hranicí použitelnosti jak pro firemní, tak pro soukromé účely. Navíc firmy většinou nenutí zaměstnancům konkrétní model, ale stanovují limity do kterých si příslušná kategorie zaměstnanců může vybrat auto. Jsem sice příznivcem CNG, tohle si ale podle mě skoro nikdo neobjedná. Stejně jako Octavii G-TEC, která má sice fajn parametry, je ale zabitá cenou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

G-tec motorizace je na světe , jenom v prodeji ne a ne.tomu se fakt rika  ekologie na 1. miste   

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom podotýkám, že např. plnicí stanice u sjezdu na Benešov je ekologicky zásobována plynem tak, že je dovezen nákladním automobilem.. alespoň to tedy na tom autě měli napsáno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A benzín a nafta se snad vozí jinak? Ale ono CNG stejně je o ekologii hlavně na papíře.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrovna u plynu bych narozdíl od benzinu a nafty právě čekal, že půjde potrubím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...