Přejít na obsah

Motor 1,0 G-TEC ŠKODA Scala


admin

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

No u Golfa a OIII to bylo aspoň na úrovni odpovidajici naftove/benzinove motorizace. Takhle je to slabsi nez zakladni litr. Je to skoda, docela bych byl zvedavy na duvod, proc tak nizky vykon. Ale zas takova tragedie 66kW neni.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne nepovazuji vykon 66kW za nejaky zasadni problem, na beznou jizdu to bohate staci. Jako limitujici bych videl spis jen 145Nm, v absolutni hodnote je to fakt malo. Otazkou nicmene zustava prubeh, pokud bude konstantni v hodne sirokem pasmu otacek, mohlo by to byt akceptovatelny.

 

Dalsi veci je cilovy zakaznik - tim asi v tomto pripade nebude firemni uzivatel najizdejici hromady kilometru, ale spise setrny a ekologicky smyslejici privatni zakaznik postarsiho typu, kteremu by tohle mohlo bohate stacit. Trh ukaze.

  • Díky 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak původní 1.0 TGI měla 1600 Nm/1900-3500 ot./min před zavedením nové emisní normy, na auto velikosti Fábie/Pola/Ibizy to asi stačí, no naložit takovou Scalu a 4 lidi k tomu, to už asi nebude uplně ono, kór pokud to budou dávat i do nového malého SUV. Otázka je, jak to nacenní, u Ibizi byl příplatek kolem 67tis proti 70kW variantě, což je docela hodně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

   Souhlasím, toto bude auto hlavně pro firmy.

   Firemní autoparky byly postaveny hlavně na Octaviích, až do nedávné doby převážně dieselových, díky aférám, regulacím a německým pošahanostem se diesely prodražují, firmy tedy přecházejí na CNG a benzíny. Škoda reagovala tím, že cca 3/4 roku se nedá koupit CNG Octavia. Až v poslední době nová 1.5, ale pouze velmi drahá s automatem.

   A nyní se firmy dívají na Scalu, doufají, že by to mohla být levnější dobře vypadající alternativa Oktávky, protože předchozí Rapid jim nevyhovoval. A zase, CNG Scala by měla mít levnější provoz. Firmám jde především o prachy (nízké náklady), při zachování určitého standardu.

   Ale, jako všechny výše uvedené varianty, rozhodnutí záleží na: a) cenové politice výrobce, za b) na ekonomické kalkulaci a nabídce leasingovek. Vše ostatní se dá spočítat nebo odhadnout. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

I když si to nepřeju … tak Scala 1.0 TGI 66 kW nebude prodávané auto. Sám mám již 4 roky 1.4 TGI DSG v kombíku. Vyzkoušel (dva lidi na palubě) jsem Ibizu 1.0 TGI ještě před změnou nádrží (výkon 66 kW je stejný). Mimochodem v ČR se prodali 2 kusy .... slovy dva kusy (jeden visí na skodaplus) .

To auto má několik nevýhod: pokud chcete jet musíte ten motor točit, což o to motor jde ochotně, ale velkého zrychlení se nedočkáte, ale spotřeba stoupne … PP ukázal na konci jízdy 5kg a to jsem např. brzdil motorem apod. A to Scala bude tak o 100 kg těžší = zrychlení nad 14s. Myšlenka je dobrá, ale ten motor prostě nestačí na to auto.

1.4 TGI a auto velikosti Octavie je ideální kompromisní řešení … spotřeba kolem 4-4,5 kg zrychlení do 11 s … prostě konkurence pro fleetové 1.6 TDI.

Přál bych Scale 1.5 TGI 96 kW, pak by to dávalo smysl, ale ten nedostane kvůli platformě. Nebo kdyby alespoň ten výkon 1.0 TGI dostali na 80 kW a alespoň 180 N.m. Ten motor na to má. Škoda ...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, že jsem to nenapsal hned, ale mám Golf Variant 1.4 TGI DSG r.v. 2018 … spotřeba dlouhodobá dle tankování 4,5 kg (léto 4,3 kg / zima 4,7 kg) … provoz 40 % město / 30 % mimo / 30 % dálnice. Ještě k tomu Golfu … Octavii jsem chtěl, ale dva důvody mě odradili.

a) nemá elektronickou parkovací brzdu (souvislost s ACC)

b) cena ... golf byl o 10 % levnější než Octavia

… a navíc po faceliftu bych tu příď dlouho rozdýchával … i když Golf je po stránce designu konzervativní až moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vysvětlení - tu Ibizu jsem zkoušel na Porsche ČR (myšleno importér) Driving day. Na skodaplus zmizla je na dasweltauto (to je ten konkrétní kus se kterým jsem jel). za tu cenu neprodejné. Ale vraťme se ke Scale 1.0 TGI.

Hmotnost cca 1350 kg (o 100 kg více než Ibiza)

Převodovka 6° man. … zajímavé Ibiza 5° man. a zrychlí za 12,1 s … omluva možná Scala s 6° to bude třeba za 13 s

Nádrže stejné tj. 14,2 kg + 9 l benzínu … Ibiza spotřeba of. 3,6 kg … reál cca 4 kg u  Scaly to bude cca 4,3 kg (při klidné jízdě)

Dojezd 300-350 km … ok

Cena (Ibiza má stejnou jako 1.0 TSI 85kW) …  Scala dejme tomu taky tj. 395t v ambition

Seat Leon 1.5 TGI 96kE v Referenci za 480t … rozdíl 85t možná po započtení rozdílu výbav cca 100t …

Asi ano to by mohlo cenově dávat smysl, ale spotřebou a dynamikou dle mého názoru nikoliv

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...