Jump to content
Maaca13

Rozjezd bez plynu

    Recommended Posts

    Ahoj,

    ve Světě motorů ve srovnávacím testu 3-válců jesm se dočetl že motor 1.0TSi má propracované rozjezdové adaptace. Jakmile začnete pouštět spojku při rozjezdu, tak si motor zvýší otáčky na 1300 ot/min a rozjede se i v kopci zcela bez plynu. Tím se šetří spojka

    Tak jsem to vyzkoušel a otáčky mi vylezly pouze na 1100 ot/min. Rozjet se na to dá ale pouze po rovině a s citem a pomalu. Na rychlejší rozjezd na křižovatce to nestačí.

    Kde je tedy chyba? A jakou máte zkušenost?

     

    Fabia III, 1.0TSi 81kW, manual, MR2017, volnoběžné otáčky v tomto počasí cca 1000 ot/min.

     

    Za reakce děkuji

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Možno to bude tým, že v spomínanom teste vystupuje trojvalček v prepracovanej podobe, montovaný až od faceliftu Fabie?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je to dobrý tak na popojíždění v koloně nebo rozjed s více auty před semaforem, pokud potřebuješ rychle vyrazit od semaforu, tak musíš šáhnout na plyn. 

    Myslím, že to bude stejné jak u 1.2tsi. Dá se časem vychytat jak rychle pouštět spojku a jakým způsobem se tak dá rozjet a pak to používat i v jiných situacích. Nevím jak to bylo v článku formulovaný, ale je možné, že jsi nepochopil podstatu tohoto rozjíždění. “Automat” z toho manuálu inženýři Škoda neudělali. 

     

    Edited by MilanHos
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jj souhlas. Na FL taky tak. Ideál na parkování a pomalý rozjezd. Na "zavodeni" na semaforech to není. Jednou už mi to takto na rudné u hornbachu chciplo. Na druhou stranu na 5 v 50 na rovině až mírně z kopce si sám přidá a není nutná noha na plynu. A pak si to převálcuje za 0 resp. .5 až 2l litry na 100.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    V 21. 12. 2018 na 7:53, Maaca13 napsal:

    Kde je tedy chyba? A jakou máte zkušenost?

    Chyba bude v nepochopení. 

    U spalovacího motoru nabíhá výkon v křivce, tzn potřebuje nějaký otáčky aby se dostal na tvých 81 kw. Je vcelku jedno, jestli se točí 1100 nebo 1300, pořád to je dost málo a motor tak nemá dost síly. 

    A co se týče zkušenosti, s mým HTP se umím rozjet zcela bez plynu, takže u TSI to musí jít taky, ale očekávat nemožné nelze.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    pokud srovnam sebe, tak na HTP to bylo u me o idealnich podminkach a se stestim. Na druhou stranu i na 3 se dalo z mista rozjet citlivou praci spojky a plynu. Tady tomu proste elektronika sama pomuze a nemusi se ridic na to tak soustredit. Ale presne jak pise tomik.cesko zazraky od toho necekej. Treba do kopce tam podle me kapicka plynu byt proste musi. Plyn mi prijde hodne citlivy. Ono staci ho opravdu solichat a uz reaguje. Je to o hodne lehke noze. Jak se zapomenu a zacnu citit odpor, tak uz je ho kolikrat zbytecne moc.

    Podle me na krizovatce je spravne chovani pro rychly odpich. poustet spojku, v okamziku kdy se auto zacne rozjizdet zacit lehce pomalu pridavat plyn a po dosazeni plne spojky doslapnout plyn. Je to o citu a sziti s autem aby jsi spojku zbytecne nepalil a malo aby to nechciplo.

    Rezim bez plynu nejvic pouzivam pri parkovani do garaze a kdyz nemam nikoho za prdeli a nevadi mi se pomaleji rozjet. Otacky jsem se dneska dival cca tech 1100 +/-100-200. Zalezi na situaci a asi rychlosti pousteni spojky. Manzelka to popisuje jako chovani dieslove oktavky kdysi v autoskole. ze to auto proste chce jet.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    najhorsie na tychto nizkoobjemovych motoroch je ak clovek presadne zo starej 1,9TDi (co je uplny traktor a na treti rychlostny stupen som sa dostal v pohode bez plynu, ked mi nieco zblblo a nesiel vobec plynovy pedal, isiel iba tempomat - a ten sa pre zmenu neda zapnut pri nizkych rychlostiach , tak som takto presiel 250km) na toto. Potom co rozjazd , to zdochnuty motor :D. Aj ked si clovek dava kurna pozor na krizovatkach kde mu to uz nechcipne, pride na parkovisko kde chce len "popojet" a ono o bez plynu nejde.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Bez plynu se dá rozjet s každým moderním autem, s některým snáz a rychleji s jiným je potřeba precizní práce se spojkou. Bez plynu to jede i na vyšší kvalty.

    TSI si při rozjezdu sama přidávají otáčky, takže je to ještě snažší.

    Samozřejmě větší objem je na toto lepší, když jsem přecházel z fabky 1.4 16V na 1.2 TSI, tak mi to TSi přišlo dole o dost slabší a bylo na rozjezd třeba více plynu a to 16V ve fabce nebyl žádný silák od spodu. Na rozjezdy byla ideální stará laguna 2.2d, tu nešlo chcípnout :)

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×