Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Griessl

Spotřeba proudu v klidovém stavu.

    Doporučené příspěvky

    Dobrý den, mám Yeti květen 2015 facelift ,motor 1,4 TSI. Akumulátor Moll Start Stop 59Ah EFB. Zdá se mi, že při zamčení auta v klidovém stavu, je velká spotřeba el. energie. Pokud v létě jezdím hodně, tak se aku celkem drží. Ale pokud jezdím málo a auto déle stojí, tak klesá napětí akumulátoru. Jezdím s tím do práce, zhruba jedna cesta ráno15km a večer zase 15km, jezdím 3 dny a 3 dny to stojí, pak jedu jeden den a zase stojí 3dny. Aku nabíjím zhruba každý měsíc a něco. Myslel jsem si, že je aku špatné, ale na zátěžovém testu je vše v pořádku. Tak jsme provedli měření. Po zamknutí auta, je spotřeba 1,6A a zhruba po 5 - 6 minutách se auto uspí a spotřeba se pohybuje mezi 70 a 80 mA, z toho autoalarm má spotřebu zhruba 18 mA, tak zbytek připadá na spotřebu auta. .Je to běžný stav? Děkuji.

     

    Editováno na Griessl

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Odběr vypadá v pořádku.

    Pokud má na sobě baterie na jednom z přívodních kabelů snímač proudu, řídící jednotka ji "inteligentně" nabíjí jen na cca 80% což jí samozřejmě ničí (sulfatace). Lze to zjistit změřením napětí na baterii po delší jízdě (v některých autech i na info panelu). Pokud je na ní jen cca 12,2-4 V jde o "inteligentní nabíjení". Výměna za lepší baterii, nebo baterii s vyšší kapacitou moc nepomůže. Řešením je vypnutí "inteligentního nabíjení" v řídící jednotce, tím se přepne na "konvenční nabíjení", kdy se baterie bude nabíjet i krátkou jízdou na 100%.

    Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Děkuji,  dávám do zásuvky voltmetr a aku nabíjím v autě chytrou nabíječkou. Po automatickém odpojení a zhruba 2h pauze ukazuje 12,3 V. Při jízdě v autě teď v  zimním období to ukazuje po nastartování 14,8V a při jízdě 15V. V létě je to kolem 14, 4 až 14,6 V. Když jsem jel v létě na otočku do Mariánských Lázní, tak jsem zjistil, že při zpáteční cestě najednou voltmetr místo 14,6 V, začal ukazovat jen 13V, jako kdyby se vypnulo nabíjení. Po zastavení na chvíli u pumpy opět 14,6, ale po chvíli jízdy opět to samé a vydrželo až do Prahy. V Praze po vypnutí motoru ukazoval voltmetr 12,1V.

     

    Ano na,,mínus pólu je krabička.  Když klesne napětí na voltmetru na 11,8 V, tak už to vypíná veškeré funkce jako osvětlení kabiny atd.

    Editováno na Griessl

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já odpojil ten konektor z mínusového pólu baterie, vypnul jsem tím nejenom rekuperaci energie (inteligentní dobíjení), ale i Start Stop Systém.  Zkoušel jsem měřit napětí, když byly teploty kolem nuly, ukazuje to během jízdy s připojeným konektorem 14,6 V až 14,7 V, a s odpojeným konektorem 14,4 V až 14,5 V. 

     

     

    • Pozitivní 1
    • Negativní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nevím jak tyhle nový křápy, ale klidový odběr po uspání jednotek i zavřené kapotě dřív byl považován jako OK maximálně do 25mA, takže jestli to bere 70-80mA, tak se nediv ... Ten alarm je tedy dodělávaný? Ten bych vykopal, ale stále je to tedy cca 50-60mA klidových na auto, což je podle mě moc.

    Editováno na rayx
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Odběr je potřeba změřit po cca 30 minutách od uzavření auta a z toho pak vyjít. Ideálně by měl být klidový odběr do 30 mA viz obrázek

     

    Mondeo-A.jpg

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ten vykres je divny. Pokud tam opravdu jednotky proudu jsou A, pak pocatecni odber proudu je 2,5 A -> 2,0A (!) a pak stejne je tam 0,2 - 0,25 A. To je moc. Po delsi dobe bez nabijeni baterka nenastartuje nebo dokonce rychle odejde.
    Je skoda, że tam neni uvedeno jeste napeti ...  

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Záleží čím to je měřené, jestli přímo origo senzorem na minusovem kabelu u akumulatoru (řídící inteligentní dobíjení) tak pochybuju že by to měřilo od 0 A do cca 100A s přesností na desítky mA.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Je to měřené bezkontaktně Halovou sondou (rozsah do 3A) a dataloggerem. Klidový odběr je 30 mA.

    Editováno na Caster
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To Rayx - ano máš pravdu, že dřívější auta po uspání měla malou spotřebu. Můj synátor má fabii starou 17 let a má v ní alarm Jablotron a jemu to skutečně bere pouze okolo 20mA, ale on tam má jen jeden počítač. Já jich tam mám tuším 18. Alarm mám také Jablotron ,  má GPS u kterého je psaná spotřeba 18mA a ta zhruba odpovídá. Tu spotřebu auta jsem zjišťoval u více zdrojů a opravdu se to takto prý pohybuje. Jo a měřil jsem to při otevřené kapotě, poprvé po 40mintách a potom jsem při dalším pokusu zjistil, že se to uspává zhruba po těch 6minutách.  Holt moderní auta.

     

    To Osobne .:  dnes jsem opět nabil baterku a poté odpojil ten konektor na - polu a nabíjení ukazovalo mezi 14,25V až 14,40 V.  Start Stop se opravdu vypnul, pouze po zastavení to vždy jednou napíše, že Start Stop nejde použít.

     

    To Caster : co se týče toho inteligentního nabíjení a následném přeprogramování, tak o tom zatím u lidí, co jsem zjišťoval, tak nikdo neví, prý se to pokusí zjistit.  Já tam nemám ještě žádnou rekuperaci jako novější auta.

     

    Uvidíme, budu zatím chvíli jezdit s tím odpojeným konektorem a uvidíme, co se bude dít dál.

     

    Kluci, zatím díky za rady.

    Editováno na Griessl
    • Líbí se mi 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Rekuperaci energie tam máš, proto tam je to inteligentní dobíjení, u Škodovky je to spojené s SSS (Start Stop Systém). Ta rekuperace ti mohla za těch pár let baterii zničit, přesně jak psal Caster, sulfatace. Přesně jsi totiž popsal projevy rekuperace: 

    V 29. 12. 2018 na 21:03, Griessl napsal:

    Když jsem jel v létě na otočku do Mariánských Lázní, tak jsem zjistil, že při zpáteční cestě najednou voltmetr místo 14,6 V, začal ukazovat jen 13V, jako kdyby se vypnulo nabíjení. Po zastavení na chvíli u pumpy opět 14,6, ale po chvíli jízdy opět to samé a vydrželo až do Prahy.

     

    Při rekuperaci to během jízdy odlehčuje alternátor, auto bere el. energii občas z baterie a ne z alternátoru, napětí klesá k 12 V, při brzdění motorem nebo jízdě z kopce to naopak nadměrně dobíjí baterii, napětí stoupá kolem 15 V, baterii to vůbec neprospívá, ani nízké napětí ani příliš vysoké napětí. Pro baterii je nejšetrnější dobíjení konstantním napětím odhaduji kolem 14,2 V u EFB baterií možná až kolem 14,6 V, protože díky své konstrukci více vydrží,, ale příliš vysoké napětí kolem 15 V už baterii dle mého názoru neprospívá a neprospívá ji určitě ani neustálá změna napětí při rekuperaci. Navíc inteligentní dobíjení nikdy nedobije baterii do 100%, protože musí ponechat rezervu pro rekuperaci. 

    http://www.auto.cz/rekuperace-energie-v-autech-ani-joule-nazmar-83301 

    http://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-kdo-chce-jezdit-musi-dobijet-125770?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku 

    Navíc škodovka aby ušetřila tam dává místo AGM baterii baterie EFB, které nejsou vhodné pro vozidla s rekuperací energie. 

    https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html

     

    Řešením je vypnout tyhle "rádoby šetřící" systémy, rekuperaci, inteligentní dobíjení, SSS, někdo si to nechá vypnout kódováním, já na radu jednoho bývalého zaměstnance dealera Škody vytáhnul konektor z mínusového pólu baterie. Bohužel jsem to také neudělal hned po koupi auta, ale až po roce a půl, takže mám baterii také určitě načnutou sulfatací, no zatím drží. 

    Vypojení konektoru z mínusového pólu baterie znamená, že řídící jednotka přestane dostávat informaci o aktuálním stavu baterie, tím nejsou splněny podmínky pro používání SSS, ani pro používání rekuperace, ani pro používání inteligentního dobíjení, řídící jednotka nastaví natrvalo dobíjení na konstantní napětí kolem 14,5 V. V paměti se uloží chyba s názvem "Battery regulator 00458 Controller for battery monitoring (J367)", která jde vymazat např. přes Caristu, pokud se konektor zase zapojí. 

    http://www.autobaterie.com/proc-akumulator-nedrzi-proud

     

     

    Editováno na osobne
    • Pozitivní 2
    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 11 hodinami, Griessl napsal:

    To Rayx - ano máš pravdu, že dřívější auta po uspání měla malou spotřebu. Můj synátor má fabii starou 17 let a má v ní alarm Jablotron a jemu to skutečně bere pouze okolo 20mA, ale on tam má jen jeden počítač. Já jich tam mám tuším 18. Alarm mám také Jablotron ,  má GPS u kterého je psaná spotřeba 18mA a ta zhruba odpovídá. Tu spotřebu auta jsem zjišťoval u více zdrojů a opravdu se to takto prý pohybuje. Jo a měřil jsem to při otevřené kapotě, poprvé po 40mintách a potom jsem při dalším pokusu zjistil, že se to uspává zhruba po těch 6minutách.  Holt moderní auta.

    Fyzika ale platí stále stejně, to by lidi s novými přibližovadly museli stále dobíjet po několikadenním odstavení, a to neřeším ty křápy s "SS" a rekuperací.

     

    Pro měření je třeba zámek pro kapotu zamknout, jinak se jednotka to hlídající jistě neuspí B)

     

    70-80 mA odběru znamená za 24 hodin 1,68-1,92 Ah, za 3 dny je pryč cca 5-5,8 Ah, tedy cca 8% kapacity a to počítáme ze 100% kapacitou tý 65Ah baterky.

    Holt nový DP nějak zapoměly hodnotu pro klidový odběr zmiňovat, stejně by mě zajímalo, jestli někde existuje tovární informace pro servis, co je přípustné maximum.

    Editováno na rayx

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    To Osobne::  děkuji za důkladné vysvětlení. Asi jsem si také něco nadrobil sám. Když jsem měl auto nové, tak asi po 4 měsících ježdění, mi najednou začala automatika zhasínat pomocné funkce a změřením aku , jsem zjistil, že je na 11,8V. Tak jsem nelenil,( nevědom nových věcí), aku jsem vyndal a nabil mimo vůz. Dal zpět a jezdil dál. Až teprve letos, jsem se dozvěděl, že když se toto udělá, tak je potřeba znovu zadat akumulátor do paměti.

    Teda laicky, když bych toto udělal dnes, nebo dal novou baterku s vyšší kapacitou, kdy mám odpojenou krabičku na - polu, tak by se nikam nic zadávat nemuselo? Chápu to dobře?

     

    Píšeš, že se hodí chyba (J367), kterou je potom potřeba vymazat. Co je pro to potřeba zakoupit? Koukal jsem, že se prodávají nějaké chytré krabičky, se kterými jde některé věci v programu upravovat, poradíš, co pořídit? Nemám Maxidot, ale pouze palubní počítač.

    Dík.

    Editováno na Griessl

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    To Rayx:  z tou kapotou, nevím, když se auto zamkne s otevřenou kapotou, tak tě jenom alarm upozorní několika pípnutími, že není něco uzavřeno, alarm se nespustí. Ten se spustí pouze, když se auto zamkne komplet uzavřené a kapotu by někdo otevřel.

    Tak je možné, že spotřeba bude ještě o něco menší, když jsem to měřil při otevřené kapotě?

    Jo a ještě, mylně jsem napsal, že mám akumulátor 65Ah - nemám - má pouze 59Ah. Omlouvám se za mystifikaci.

    Editováno na Griessl

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Tu chybu není potřeba vymazat, ničemu tam nevadí, je to jen informace pro servis, že v minulosti byla nějaká chyba v komunikaci při monitoringu autobaterie, ale pokud by ti z nějakého důvodu vadila, můžou ti ji v servisu vymazat třeba při servisní prohlídce, když jim o to řekneš. 

     

    Také si jí můžeš vymazat sám nejlevněji asi přes aplikaci Carista v mobilu a ta aplikace umí i jiné věci, např. já si přes ní aktivoval Hill Hold Assist (asistent rozjezdu do kopce), potřebuješ jen tu aplikaci nainstalovat na mobil s androidem a bluetooth modul ELM327 podporující protokol verze 1.4 za pár desetikorun z aliexpressu. Více zde: 

     

     

     

    To že jsi autobaterii odpojil kvůli nabíjení, je jistě špatné, servis by měl v autě něco restartovat, jako když se dává nová autobaterie. Ale pokud budeš jezdit s vytaženým konektorem jako já, tak je to jedno, nabíjení autobaterie se nastaví na stále stejné konstantní napětí kolem 14,5 V, vypne se inteligentní dobíjení, rekuperace a SSS. Já přemýšlím, že konektor zasunu jen na servisní prohlídku nebo na měření emisí před technickou kontrolou. 

    Editováno na osobne
    • Pozitivní 3
    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Hmm, tak baterie už je asi v pr……., už to po nabití spadne za 3 dny, kdy auto stojí na 11,8V. Když tam dám novou baterku , musím to nechat naprogramovat v počítači, když jezdím s odpojenou krabičkou na  mínus pólu ?

     

    Editováno na Griessl

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Jestli tam dáš stejný typ, tak ne. Kdybys měnil EFB za AGM nebo GEL, anebo opačně, tak podle mě jo, protože pro ně může být vhodné jiné konstantní napětí při nabíjení.

     

    Také tedy nevím, zda při odpojení baterie drží systém původní nastavené hodnoty typu baterie, nebo se restartuje do nějakého základního stavu, v kterém nastaví jiný typ autobaterie. Viděl jsem v jednom servisu, že při výměně autobaterie připojili vozidlo dočasně na napětí z jiné autobaterie, to se dá udělat i v domácích podmínkách pomocí druhého vozidla a startovacích kabelů např., tedy že ani při výměně autobaterie nenecháš vozidlo bez dodávky el. energie. 

    Editováno na osobne
    • Pozitivní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Díky za info. Tak to asi budu muset nechat v servisu nastavit, protože auto už bylo  třikrát odpojeno úplně. Nechám zapojit krabičku a nastavit aku a potom odpojím zase krabičku a budu jezdit bez ní.

     

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hlavne od Skodovackyho servisu nekupuj autobaterii, maji predrazene ceny.

     

     

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Díky, to vím, co jsem koukal za originál Moll  Start Stop EFB 59Ah, co jsem tam měl, tak chtějí 5000Kč.  Koupil jsem Exido Start Stop EFB 60Ah. Výměna i s naprogramováním v jednotce vyšla na 2600Kč. Přeměřili mi i alternátor. Když jsem odjížděl, tak auto nedobíjelo ukazovalo to za jízdy 12,8V až když jsem ubral plyn a začal brzdit tak to vyskočilo na 14,9 - 15V, ale po přidání opět spadlo na 12,7 - 12,8V. Tak jsem se nas… a opět vypojil ten konektor na mínus pólu a začalo to nabíjet stále 14,2 - 14,4 V. Teď jde o to, co je pro baterku lepší, jestli to nenabíjení - nabíjení, nebo to konstantní nabíjení. Pokusím se sehnat někoho, kdo to umí přenastavit přímo v řídící jednotce, aby to nebylo takhle prasácky.

    Editováno na Griessl
    • Pozitivní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Odpojením baterie z auta se samozřejmě žádné hodnoty o typu baterie nezmění. To jde změnit jen diagnostikou.

    Náhradní zdroj k tomu připojují proto, aby se nevynulovaly údaje z PP a čas. Zákazníkům se to nelíbilo.

    • Pozitivní 3

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Konstantni napeti kolem 14,2 V az 14,4 V je pro autobaterii EFB to nejlepsi podle meho soukromeho nazoru, protoze v navodu k palubnimu PC pro Felicii jsem mel, ze palubni napeti by melo byt pri jizde 13,2 az 14,2 V, nemelo by prekrocit 14,5 V, protoze by doslo k prebijeni baterie. Ale to byly standardni baterie, dnesni EFB baterie snesou o trosku vyssi napeti, ale si myslim, ze hodne vyssi napeti nekdy az kolem 15 V je prebiji a poskozuje. 

     

    skenovat0014.jpg     skenovat0015.jpg

     

     

    Editováno na osobne
    • Díky 1
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dnes jsem to rano pri ceste do zamestnani schvalne sledoval na voltmetru z aliexpressu zastrcenem v zasuvce, vetsinou tam bylo 14,3 V, obcas to na chvilku skocilo na 14,2 V nebo 14,4 V, cesta cca 17 km, teplota kolem 5°C, baterie typ EFB, vytazeny konektor.

     

     

     

     

    • Negativní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak já dnes ráno, měření jako Ty, voltmetr v zásuvce, teplota + 3,2°C a voltmetr 14,5 - 14,6V. Večer teplota 7,3°C voltmetr 14,3V. Jedna cesta 14km, Aku se zatím vždy po 12h. stání, drží na 12,4V. O víkendu má svítit slunce, tak dám za okno solární panel, auto bude stát 3dny, tak aby to udrželo baterku.

    • Líbí se mi 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×