Přejít na obsah

Nekvalitní pneu?


nezmar

Doporučené příspěvky

Nedávno mi na jedné křižovatce vyjel z vedlejší nějakej dědula. Naštěstí jsem to dobrzdil. Jel jsem jen asi 70-80km/h. Brzdná stopa byla odhadem asi 10m. Jde o to, že od té doby se občas při jízdě ozývá od předních kol rytmické duté klepání. Intenzita je závislá na rychlosti. Jako kdyby byla na obvodu kola malá nerovnost. Pneumatiky jsou na pohled v pořádku. Nechal jsem je znovu vyvážit, ale nepomohlo to. Nevíte náhodou někdo, k jakému požkození pneumatiky mohlo při brždění dojít? Zimní kola to nedělají. Nikdy jsem se s tím nesetkal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mISCHA: Pardon, ale od kdy jsou zimni pneumatiky tvrdsi nez letni???

nezmar: Pokud se to zacalo projevovat az po teto udalosti, bude to velmi pravdepodobne tim, zes proste na tech pneu probrzdil plosku a ta ted dela tyhle zvuky.

Nezbyde nez koupit novou sadu, pripadne jen pneu na predni napravu. Zvaz jake pneu mas, jak jsou stare a jak sjete.

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno mi na jedné křižovatce vyjel z vedlejší nějakej dědula. Naštěstí jsem to dobrzdil. Jel jsem jen asi 70-80km/h. Brzdná stopa byla odhadem asi 10m. Jde o to, že od té doby se občas při jízdě ozývá od předních kol rytmické duté klepání. Intenzita je závislá na rychlosti. Jako kdyby byla na obvodu kola malá nerovnost. Pneumatiky jsou na pohled v pořádku. Nechal jsem je znovu vyvážit, ale nepomohlo to. Nevíte náhodou někdo, k jakému požkození pneumatiky mohlo při brždění dojít? Zimní kola to nedělají. Nikdy jsem se s tím nesetkal.

mě se to nějak nezdá, normální guma by tohle podle mého němela udělat po jednom brždění. Dej si auto na zimní prohlídku za 99,- a oni ti řeknou, čím to opravdu je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co to bylo za gumy? Já jednou takhle flekoval s fáčkem ze 110km/h na 40km/h, sice za mnou nebylo vidět, jak se od těch gum kouřilo a v interiéru byla ta spálená guma taky dost slušně cítit, ale na pneu to žádné následky nezanechalo. Byly tam tehdy zánovní Barum OR ?? Economy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kamarat na almere sa minulu zimu nudil a boli sme driftovat na snehu rozbeh, rucna a plny plyn az vo vnutry bolo citit spalenu gumu. gumy v pohode akurat odvtedy mu svieti kontrolka rucnej nonstop :)

No, jestliže to bylo na sněhu, tak to spíš než gumy byla cítit spojka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste bych do rozpravy pridal jeden postreh.

Nezmar pise, ze jel cca 80km/h. To je cca 22m/s.

Jestlize by byla brzdna draha dlouha (jak uvadi nezmar) 10m, nebrzdil by ani 0,5s. Pokud by to tak bylo, ploska na pneumatice by byla velmi nepravdepodobna a nestalo by to ani za rec.

Proc mi to zavani tim, ze brzdna draha byla podstatne delsi a onech 10m je jen velmi spatnej odhad???

Ono totiz kdyby stal na brzde jen nejakych 1,5s, pak by probrzdil 33m a to uz muze byt pro pneu dost podstatne.

Chtelo by to tazatele, aby se objevil a osvetlil vic skutecnost... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste bych do rozpravy pridal jeden postreh.

Nezmar pise, ze jel cca 80km/h. To je cca 22m/s.

Jestlize by byla brzdna draha dlouha (jak uvadi nezmar) 10m, nebrzdil by ani 0,5s. Pokud by to tak bylo, ploska na pneumatice by byla velmi nepravdepodobna a nestalo by to ani za rec.

Proc mi to zavani tim, ze brzdna draha byla podstatne delsi a onech 10m je jen velmi spatnej odhad???

Ono totiz kdyby stal na brzde jen nejakych 1,5s, pak by probrzdil 33m a to uz muze byt pro pneu dost podstatne.

Chtelo by to tazatele, aby se objevil a osvetlil vic skutecnost... ;)

To mě napadlo hned na začátku taky, nejdřív jsem se na to chtěl zeptat, ale pak jsem si říkal, že třeba brzdil s točícími se koly a ty se zablokovaly až na úplný závěr, ale pak jsem se v tom nechtěl pitvat. Každopádně podle mě je blbost, že by se u alespoň průměrně kvalitných pneu probrzdily plošky, při brzdění z této rychlosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ABS samozřejmě nemám. Pneu mají najeto cca 20 000km a jsou origo z výroby.

Brzdná dráha mohla klidně být delší a i rychlost mohla být maličko jiná. Byl to pouze odhad (pásmové měřidlo v autě běžně nevozím a (nejen) v krizovkách čumím většinou na silnici, než na tacháč) A hlavně jsem byl rád, že se nic nestalo.

Mě šlo hlavně o to, co se mohlo stát s pneumatikami a z čeho se poučit do budoucna. S tou výměnou (předek-zadek) dobrý nápad :palec2: ,při nejbližší příležitosti vyzkouším. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budou to 100% gumy... Já mám taky tenhle problém... Dvakrát jsem probrzdil a od kol se začalo ozývat zvuky jako když jedu po pražcích... Byl jsem s tím asi 2x servise poněvadž jsem si myslel, že jsou v prde** ramena nebo kosti stabíků... Lepší než přehazovat zezadu na předek je zkusit dát zimní gumy... Pokud by to utichlo, jsou to jasně gumy ;)

Editováno: , autor: dattel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...