Přejít na obsah

Tlaky valcov motora 1,2tsi 63kW


dodko-k

Doporučené příspěvky

V akom rozmedzí majú byť tlaky valcov aby som vedel že motor je vporiadku, že nepotrebuje opravu?

Ja som nameral 9 až 9,5 bar.

Aký je štandardný tlak pre tento motor a pod akú hodnotu je to už kritické?

Ide o motor CBZA r.v.2012   1,2tsi 63kW

Editováno: , autor: dodko-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpoveď,  tie isté hodnoty  mi povedal mechanik že sú  uvádzane v papieroch ,  ale že  skutočnosť podľa  jeho skúsenosti je iná,  že môj  motor potrebuje  s tlakmi  9bar generálku.   Totiž riešim problém motora,  lebo sa mi dostáva  benzin do oleja a výmena  vysokotlakového čerpadla  nepomohla. Že  vraj  benzín  ide do oleja  cez válce... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ma to len 64000km, jazdí  to prevažne mesto,  trasy do 5km, sem tam mimo  mesto  kedy sa benzín  odparil.  No teraz  už mimo mesta sa nestiha  odparit,  a v meste  pribúda viac ako pred tým. Výmena čerpadla nepomohla.  Problém  je inde.  Len vkuse  sledujem hladinu oleja,  mením ho,  atď... 

Tlaky  vo valcoch  sú  9bar.  Jeden  mechanik hovorí  že  to je OK,  že  podľa  dielenskej príručky  sú  minimálne 7bar, takže že  je to OK.  Druhý  zas hovorí  že  to je malo 9,  že  motor  potrebuje generálku, aby mal aspoň  13-14.

Čo  robiť?  Dať  spraviť  generálku  motora?  Je tlak 9bar  postačujúci alebo nie.  Auto  ide normálne,  aj štartuje  normálne. Alebo hľadať  príčinu  inde? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba si uvedomiť čo by pomohlo GO (ak je možne) či to ma vyznam sypať do toho nemale peniaze.

Piesty na vybrus asi nebudu už v dnešnej dobe a či by  nikasil vydal vrt atd.

Treba pozbierať info pre a proti a potom sa rozhodnuť asi by bolo treba nechať tak nech si beha ten motor kym nezačne važnejši problem. (ale to je iba moj nazor)

Lacnejši olej vyhovujuci norme interval 8tis. a možna ešte pojde dlho no čo už.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud ho tam půjde moc (díky tomu, že si třeba ECU myslí, že je motor studený, nebo bude špatná lambda, atd.) a nebude dokonale hořet, půjde přes kroužky do oleje.

 

Sám jsem zažil na starým MPI 1.6 AEE, kde to bylo kvůli teplotnímu čidlu. No přímovstřik je na to jistě ještě háklivější ...

 

Na GO je jistě času dost, ono s naředěným olejem se komprese taky blbě měří, když na stěně válce není správný film, co má těsnit B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psal, že za 300 km mu v oleji přibylo 0,5 l. Kolik by to muselo žrát benzínu, když půl litru ho jde do oleje. Na tuto teorii nevěřím. Karburátorové motory mívaly s bohatostí taky problémy a benzín do oleje jim nepřibýval.

Přímovstřik při malém zatížení (tj. po městě) vstřikuje před koncem kompresního zdvihu, tj do horkého vzduchu. Nevěřím, že se tímto způsobem muže dostat benzín do oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, McMatej napsal:

Psal, že za 300 km mu v oleji přibylo 0,5 l. Kolik by to muselo žrát benzínu, když půl litru ho jde do oleje. Na tuto teorii nevěřím. Karburátorové motory mívaly s bohatostí taky problémy a benzín do oleje jim nepřibýval.

Přímovstřik při malém zatížení (tj. po městě) vstřikuje před koncem kompresního zdvihu, tj do horkého vzduchu. Nevěřím, že se tímto způsobem muže dostat benzín do oleje.

Tak čo je podľa  teba najpravdepodobnejšou príčinou? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi dááááávno, když moje Š120 na 80 000 km ztratila výkon, tak jsem měřil kompresi ve válcích na dvakrát, jednou na sucho, po vyšroubování svíčky a podruhý s trochou oleje stříknutého do válce. Pokud tlaky byly vyší, tak byla netěsnost způsobena opotřebením kroužků, když byly tlaky stejné, tak netěsnost byla na ventilech . Tenkrát jsem koupil sadu kroužků Getze a po sundání hlavy změřil rozdíl v opotřebení válců, (jsem strojař, tak supitem, který jsem si půjčil), válce byli opotřebený do 0,015 mm. po výměně kroužků motor zase šlapal jako hodinky zase dalších 60 000 km. Kroužky tenkrát byly do tisícovky a opravu jsem si udělal sám. To ale byly jiný auta, go se dala udělat skoro v každé garáži. Dnes už to nejde, za prvé letos mi bude 67 let, za druhý už jsou ty auta podstatně složitější a za třetí už se mi ani nechce, jednou za rok pravidelně do servisu a je klid. Karel. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...