Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Mysty

Příliš velká aktuální spotřeba

    Doporučené příspěvky

    Zdravím všechny,

     

    chtěl bych se zeptat, již delší dobu řeším příliš velkou aktuální spotřebu. S tím souvisí i velká průměrná spotřeba. 

    Jedná se o škodu octavii, motorizace 74kw AKL, rok výroby 2001. 

    Můj problém je jednoduchý, jakmile jen lehce položím nohu na plyn (je jedno jaký tam mam rychlostní stupeň, ale u 1 a 2 je to vyšší logicky) tak mám aktuální spotřebu např. 7-10 litrů. Nicméně, to mám plyn sešlápnutý na cca 1/8 záběru, opravdu to jen lochtám. Samozřejmě, že na rozjezd / jízdu to nestačí, jedině po úplné rovině. Jakmile sešlápnu plyn cca na 1/2 záběru, hodnota aktuální spotřeby už ukazuje např. 18-25 litrů.... No a když dám plný plyn, hodnota aktuální spotřeby vykazuje cca okolo 30l..... Bohužel, auto opravdu žere, na plnou nádrž ujedu cca 380 - 400 km. Jezdím krátké trasy, ale motor stihnu v klidu zahřát (cca 15-20km po městě). Spotřeba se ani po zahřátí neuklidní. Průměrnou dlouhodobou spotřebu mi to ukazuje cca 12l.

     

    Byl jsem již ve 2 servisech, v jednom mi udělali diag, nic nenašli a řekli mi pouze, že tato motorizace takto žere, což mi nepřijde.

    Ve druhém servise jsem si nechal vyčistit a nastavit klapku, zkontrolovat svíčky a kabely, proměřit lambdy od elektrikáře (obě jsou OK), vyměnit filtr atd.. 

    Mám 16 palcová kola, zkoušel jsem i 15 palcová, beze změny, ani pneumatikami to není. Tankoval jsem snad na všech benzínkách, palivem to také není. Snažím se jezdit na spotřebu, řadit v rozmezí 2,5 - 3 tisíci, nejezdit brzda plyn, jezdím sám, zbytečné závaží s sebou nevozím.

    Už jsem bezradný, dokáže mi někdo poradit prosím, po čem jít? Popř. kdyby byl někdo ochotný a mrknul na to? Už se mi s tím nechce znovu nikam do servisu.. Jsem z Prahy, nemám problém dojet i někam po středních čechách. Mohu v tom nechat projet i někoho jiného, či to porovnat s někým se stejnou motorizací. 

     

    Moc děkuji všem, co to dočetli až sem!! 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ještě kontrola čidla teploty.

    A pak bych se podíval na brzdy, zkus auto zvednout (třeba heverkem po jednom kole) a roztočit kola. Po delší jízdě si šáhni na disky a šrouby, jak jsou zahřáté. Zkus na rovince vyřadit a jak daleko dojedeš, pak taky zkus dojezd vyzkoušet se zařazeným stupněm bez plynu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Čidlo teploty měněno cca před rokem (neukazovalo teplotu vody, teď OK). Kola nepřibrzďují, také mě to napadlo, auto na rovince jede bez odporu. Bubny jsou většinou jen vlažné, šrouby studené. Kotouče jsou zahřáté podle toho jak brzdím, šrouby studené. Se zařazeným stupněm bez plynu jezdím často (např. z kopce), nevidím v tom problém. I po rovince (mírně zpomaluje, záleží jaký stupeň tam dám.)

    Editováno na Mysty

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jaká je spotřeba na místě, volnoběh, před a po zahřátí?

    Já jsem s tímhle motorem míval za studena až 2 litry/h a po zahřátí se ustálila spotřeba na 0,7 l/h přîpadně v zimě s vyhřívánîm sedadel na 1,1 l/h.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Otestuju to a dám vědět :)

     

    EDIT:

    Tak za studena na volnoběh 1,4-1,7l/h, za tepla 0,8-1l/h

    Editováno na Mysty

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Za tepla to bylo bez spotřebičů typu topení sedaček, větráky naplno, webasto apod?

    Za tepla by volnoběžné otáčky u MPI neměly kolísat, jednotka by měla držet. Pokud kolísají, tak pak je třeba nechat v servisu udělat monitoring jednotky řízení motoru, lambda, otáčky, předstih... problémem by pak mohlo být zapalování (buzení, svíčky, kabely,...), těsnění motoru, ventily, vačka...

    Jak drží otáčky za tepla?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Vloženo (upraveno)

    Co emise? Spotřeba dokáže vyletět, když je špatná komprese (i emise). Pak taky odpor v motoru - ložisko alternátoru, vodní pumpa, olejové čerpadlo...zde doprovázeno hlukem.

    Editováno na bouchy

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Za tepla jsem vypnul všechny spotřebiče krom světel. Volnoběh drží za studena i tepla, ručička se jen nepatrně občas kmitne o pár otáček, ale jinak drží.

     

    Co se týče emisí, tak před rokem a čtvrt na technické úplně v pohodě, ale to bylo již před delší dobou. Motor po zahřátí nekouří, nebo jen minimálně, ale je hodně cítit benzinem. Ještě jsem vypozoroval, že jakmile auto stojí déle jak cca 3 dny, tak po nastartování vyletí celkem slušnej modrej mrak kouře, divně smrdí, ale je to jen otázka jednoho nastartování po delší době, pak už nic. Jestli to jsou nějaké usazeniny z výfuku, to nevím. 

     

    Co se týče těch dalších věcí, tak v tom už se nevyznám 🙁 Asi by bylo ale dobré, abych to nechal zkontrolovat 🙂

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Vypadá to, že si něco oleje vezme, během změny tolerance (v chladu) - hadám přes vodítka ventílů? "Dost cítit" benzínem je dnes snad každé novější auto při studeném startu - ekofíčura na ohřátí katalyzátoru bohatou směsí (plus efekt "sytiče") - samozřejmě díky tomu se olej toho benzínu trochu napije, pokud nejezdíš delší trasy, může se to jevit jako problém, ale patrně nesouvisející s dotazem na spotřebu. Podle mě tam něco klade odpor - starší, málo vhodný (visk.) olej, jakékoli ložisko (setrvačníku, alternátoru, rozvodů,...). Tohle je nutno vypozorovat, chybu nic nehodí, ale může to skončit benzinovým olejem atp.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tahle motorizace trpí na spotřebu oleje. Najeto mam 207 tisíc. Oleje trochu vezme, ale nic drastického, tak 1-2 dcl na 1000km, hladinu hlídám. Olej měním pravidelně, buď po 10 tisících či 1 roce. Teď tam mám 5W30. Výfuk smrdí silně benzínem pořád. Je jedno jestli za studena či tepla, smrdí dost po benzínu vždy. Jezdím spíše krátké trasy (tak 2x do měsíce to protáhnu na dálnici). Na ložiska se zkusím zaměřit 🙂

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ak smrdi po benzine zbytocne hladat zadrhnute lozisko.Ak diagnostika nic nepise a aj pri studenom a aj teplom starte citit benzinom pozrel by som vstreky a regulator paliva.tiez novy snimac na kluku.Pri takej spotrebe davno prejazdis chybne suciastky

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 5. 1. 2019 na 17:14, Mysty napsal:

    Můj problém je jednoduchý, jakmile jen lehce položím nohu na plyn (je jedno jaký tam mam rychlostní stupeň, ale u 1 a 2 je to vyšší logicky) tak mám aktuální spotřebu např. 7-10 litrů. Nicméně, to mám plyn sešlápnutý na cca 1/8 záběru, opravdu to jen lochtám. Samozřejmě, že na rozjezd / jízdu to nestačí, jedině po úplné rovině. Jakmile sešlápnu plyn cca na 1/2 záběru, hodnota aktuální spotřeby už ukazuje např. 18-25 litrů.... No a když dám plný plyn, hodnota aktuální spotřeby vykazuje cca okolo 30l.....

    Motor spotřebovává palivo v litrech za HODINU. Na litry na 100 km se přepočítává podle okamžité rychlosti. Takže když motor spotřebovává 6 l za hodinu a jedeš 130 km/h, tak je z toho spotřeba 4,6 l na 100 km a podobně při 100 km/h bude 6 l na 100, při 50 km/h 12l na 100 km, při 25 km/h bude 24 l na 100 km atd?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×