Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
Diego1

Klepání pravého tlumiče a klepání motoru

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

už nějaký ten pátek mám Felicii 1.3 MPi. Většinu času nezklamala. Jsem laik.

Teď před zimou jsem měnil spodní čepy na obou stranách. Nicméně mi stále přetrvává duté klepání na pravé straně. Projevuje se to například, když jedu do levotočivé zatáčky, tudíž se auto nahne doprava, že se při tom větším nahnutí dorazí tlumič až na doraz a někde to tam klepe. Nicméně se to projevuje i v případě, že přejedu naráz přes několik větších hrbolů i v malé rychlosti, cca 50km/h.

Přiložil jsem fotky předních tlumičů a jeho horního uložení. Co jsem se dočetl, tak by měla být mnohem menší mezera, spára, než mám já na fotkách, když auto sedí na kolech. Zkoušel jsem s autem pohoupat, jestli mám špatné tlumiče, že by nestíhaly a kola by poskakovaly, nic z toho se nestalo. Avšak i to nemusí znamenat, že tlumiče špatné nejsou. Ani na STK, nedávno, mi nic neřekli. Při výmeně tlumičů je potřeba vyměnit i horní uložení, je to tak?

Druhá věc se týká projevu motoru.

V poslední době mi začal motor jakoby klepat. Ale projevuje se to jen v pásmu cca 2100 otáček/min. při zařazené rychlosti. Jakmile je motor na 2000 nebo 2200 otáček/min, tak to ten zvuk nedělá. Pokoušel jsem se to nahrát na video, ale v tom hluku to nejde tak zřetelně poznat. Ale jakoby se při těch 2100 otáčkách/minutu chod motru rozjel, že válce/ventily? nejdou jak mají a začalo to klepat.

Může za to rozvodový retěz? Ačkoliv ten mi cca před 2 roky měnil mechanik, ale kdo ví co tam dal.

Přikládám i video se zvukem motoru z venku.

V přiloženém odkazu na OneDrive jsou fotky a videa.
    https://1drv.ms/f/s!Al5Y4g5ONOTTiqFDcHHxfqQTRLDWwA

Za všechny tipy a rady předem děkuji,

S pozdravem,

Diego1.

Sdílet tento příspěvek

Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

Není možné řešit problémy s podvozkem v motorové sekci. Uprav si příspěvek (včetně názvu) v tomto smyslu a napiš to do sekce "Podvozek"